Randers - Fcm.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Randers - Fcm.

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:Det kan ikke passe, at Fcm ikke ved om Petter Andersson har karantæne her 4 dage før kampstart, hvis det er tilfældet er der nogle som sover i timen.
Det tror jeg såmænd også godt de ved. De har jo nok bare spurgt dommeren efter kampen hvordan han takserede det gule kort.
Men ellers er det vel fair nok, at DBU lige venter med at opdatere deres hjemmeside til de har alle data inde, så de kun skal gøre det en gang. Men at det ikke er offentligt tilgængeligt endnu, er jo ikke ensbetydende med, at FCM ikke ved det.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Med at jeg siger at den ligger til højrebenet, mener jeg heller ikke at det bliver en "walkover". Men kampen som sådan ligger bedre til os, end Sønderjyske på udebane. Se bare hvordan Esbjerg ændrede deres startopstilling alene i en forsøg på at stække os. Men Randers er i en situation hvor de ikke kan tillade sig at stille defensivt op. Det er rigtigt at de har formået at vinde sejre med få mål, men det vidner jo også om at de ikke selv scorer så meget, 22 mål i 20 kampe blæser ikke nogen bagover.
Så kan vi "blot" holde vores defensiv ligeså flot kørende, som i sæsonens tre første kampe, den ligger den kamp lige til os, for vi spiller ikke 90 minutter uden at score, 41 mål i 20 kampe.

Den ligger altså lige til os, og det skal ikke være en sovepude eller en form for arrogance, men blot en erkendelse af at vi simpelthen bør vinde den kamp, og det tror jeg også at vi gør. Brøndby kampen var speciel, fordi banen var så piv-elendig. Men mod både OB og Esbjerg viser vi en sjælden set styrke, kontrol uden vi for alvor har spillet det bedste vi kan :)

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Jeg er også bange for, at Petter er ude i Randers. Her er en nyttig oversigt:

http://www.ligafodbold.dk/?cat=statsCar ... n&cat_id=1

Her kan det også ses, at Hassan, Pione, Bak og Sparv er i overhæmgende fare afhængig af alvoren af kortet.

Randers er en modbydelig svær kamp. Når så forårets bedste spiller for FCM (Petter) og efteråret profil (Pione) ikke kan være med, så skal de andre altså steppe op. Skråle vil øjeblikkeligt snakke om gummiben, hvis vi ikke vinder i Randers, så der er pres på endnu engang. Men sådan er det, at ligge nr 1. alles øjne hviler på en. Kunne en Urena gå ind på Petters plads? Eller bliver det mere defensivt med Izunna?

Spændenede bliver det - fremtiden den er vor.

:D

bennyjurs

Indlæg af bennyjurs »

Ifølge Tipsbladet er Petter Andersson i karantæne
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tjylland-0

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber at vi kan sætte Randers på plads og samtidig håbe på at Esbjerg kan tage point fra Fck. Uha sikke en god weekend vi så kunne få.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes vi skal passe meget på, med at blive for sikre på sejre. Jeg synes det er markant, hvordan retorikken i fodbold-DK har ændret sig over de sidste par uger. I løbet af vinterpausen blev der talt rigtig meget om gummiben, men den snak er fuldstændig forstummet nu, og det virker til at alle medier og eksperter allerede har kåret os som danske mestre. Senest kan vi se, hvordan Colin Todd kalder os de kommende danske mestre.

Det er meget markant, og er selvfølgelig en anerkendelse af vores gode start på foråret, men jeg synes også, at der ligger en risiko i dette ift den mentale del af guldkapløbet. I virkeligheden er der jo ikke meget, der har ændret sig. Jo vi er kommet 3 kampe tættere afslutningen og er 1 point længere foran FCK - men det er altså ikke ret meget, og det ene point vi har øget med, skyldes en piv-heldig OB-sejr, mens vi sagtens kunne have tabt i Brøndby. Havde marginalerne vendt anderledes i de to kampe, så havde tonen været helt anderledes. Derudover har vi så mistet Pione i en længere periode. Så vi skal stadig være knivskarpe - en enkelt eller to kampe, der ikke går vores vej, og så er det helt åbent igen. Så vi må for alt i verden ikke miste fokus, og tro at den er hjemme - selvom det er det, som alle siger.

En udekamp mod Randers er altså ikke en kamp, som man lige tager over og vinder. Det er sådan set en kamp, som vi meget let kan tabe - især hvis indstillingen er, at den da ligger lige til højrebenet, og det nærmest vil være en skuffelse, hvis vi ikke vinder. Det er altså en holdning, der er lige en tand for respektløs for mig.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Nu er det jo ikke Brøndby muldvarpe park de skal spille på og favorit værdigheden er vel på vores skuldre. Vi er pt. 9 point foran og det i sig selv skal jo ikke blive en sovepude, tværtimod skal spilere til hver en kamp yde deres absolut bedste for at holde fast i deres placering. Vi skal for alt i verden helst ikke miste point, og det skal der kæmpes for. Det tror jeg også godt spillerne ved og går udelukkende efter sejr.

Noe

Indlæg af Noe »

Selvfølgelig skal man gå efter sejren, men et point kan nu vise sig ganske fint.

Kan vi lave 2 point i snit (tre hjemme og et ude er en fin tommelfingerregel), er det i praksis game over FCK.
Så skal FCK nemlig lave 35 af 39 points i de sidste 13 kampe (2,69 i snit), og det virker næsten umuligt med deres resterende program med udekampe mod Brøndby, Randers, FCM (og Sønderjyske).

Jeg tror, at vi er fint tilfredse med et point fredag. Hvis Randers så laver et frispark eller giver indkast på egen banehalvdel - så er de selv ude om det ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:En udekamp mod Randers er altså ikke en kamp, som man lige tager over og vinder. Det er sådan set en kamp, som vi meget let kan tabe - især hvis indstillingen er, at den da ligger lige til højrebenet, og det nærmest vil være en skuffelse, hvis vi ikke vinder. Det er altså en holdning, der er lige en tand for respektløs for mig.
Det er taget helt ud af sammenhæng, det med højrebenet ;-)

Men ellers er jeg enig i det indlæg. Vi vinder ikke samtlige kampe. Men jeg vil stadig mene den her kamp trods alt ligger bedre til os, fordi Randers skal frem på banen, og vi kan få plads til at spille fodbold. Banen i Brøndby ødelagde fodboldspillet, og Esbjerg lagde ud med 5 forsvarspillere i mod os. Banen er mig bekendt ok i Randers, og deres situation taget i betragtning stiller de ikke op med 5 forsvarsspillere. Vi vil få mere plads, end de seneste to kampe :geek:

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent skrev:Jeg synes vi skal passe meget på, med at blive for sikre på sejre. Jeg synes det er markant, hvordan retorikken i fodbold-DK har ændret sig over de sidste par uger. I løbet af vinterpausen blev der talt rigtig meget om gummiben, men den snak er fuldstændig forstummet nu, og det virker til at alle medier og eksperter allerede har kåret os som danske mestre. Senest kan vi se, hvordan Colin Todd kalder os de kommende danske mestre.

Det er meget markant, og er selvfølgelig en anerkendelse af vores gode start på foråret, men jeg synes også, at der ligger en risiko i dette ift den mentale del af guldkapløbet. I virkeligheden er der jo ikke meget, der har ændret sig. Jo vi er kommet 3 kampe tættere afslutningen og er 1 point længere foran FCK - men det er altså ikke ret meget, og det ene point vi har øget med, skyldes en piv-heldig OB-sejr, mens vi sagtens kunne have tabt i Brøndby. Havde marginalerne vendt anderledes i de to kampe, så havde tonen været helt anderledes. Derudover har vi så mistet Pione i en længere periode. Så vi skal stadig være knivskarpe - en enkelt eller to kampe, der ikke går vores vej, og så er det helt åbent igen. Så vi må for alt i verden ikke miste fokus, og tro at den er hjemme - selvom det er det, som alle siger.

En udekamp mod Randers er altså ikke en kamp, som man lige tager over og vinder. Det er sådan set en kamp, som vi meget let kan tabe - især hvis indstillingen er, at den da ligger lige til højrebenet, og det nærmest vil være en skuffelse, hvis vi ikke vinder. Det er altså en holdning, der er lige en tand for respektløs for mig.
Jeg helt enig. Vi behøver vel blot se tilbage på sidste sæson hvor vi i 30. runde første med 8 point til FCK og alligevel formåede at smide 9 point på dem i de sidste kampe. 9 point er ingenting i en tæt superliga, og begynde at ønske tillykke med titler er vist mest en strategi ændring fra Ståle og co. I erkendelse af "gummiben" retorikken ikke har haft den ønskede effekt de første 3 kampe.

Randers kampen blir piv svær og 1 point kan sagtens vise sig at være tilfredsstillende. Men dermed ikke være sagt at vi ikke skal gå benhårdt efter de 3 og sætte maksimalt pres på FCK inden deres svære kamp i Esbjerg.

Jeg tror på følgende starter:

Dahlin

Bak-Erik-Jim-Lauritsen

Sparv

Hassan-Izunna-Poulsen-Igboun

Pusic

Alternativt kunne Glen med Andersson ude måske lade sig friste til at spille både Duncan og Pusic fra start? Jeg tvivler personligt og ønsker det heller ikke da jeg ikke mener vi bør gå på kompromi med systemet sålænge vi holder det scoringssnit vi endnu engang præsterer til. Men mon ikke kortet kunne blive spillet ud såfremt vi mangler mål i 2. Halv.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Der er simpelthen så meget forsigtighed og hvad der grænser sig til klynk lige under overfladen hver gang vi har faresignaler. Skal man være lidt spydig skyldes det, som jeg ser det, efterdønndinger af tabermentalitet, at man er bange for at tro på at man er gode nok og kan vinde når det gælder, hvis ikke man kan spille i stærkeste start 11 hver gang.
Der er den helt afgørende forskel at vi har den bedste trup og det bedste setup i ligaen i år, og derfor skal vi tro på at vi vinder mesterskabet ligesom alle andre gør det.
Holdet skal være ydmygt , arbejde stenhårdt kollektivt og samtidig have en tro på at man er uovervindelig, det er dét som skaber de sidste 3 % marginaler og held, der er afgørende for at kampe (som mod OB, Silkeborg og Brøndby hvor holdet spiller elendigt) tipper til vores fordel. Det ene point der blev hentet i mudderhullet på Vestegen er blandt det mest ufortjente i hele sæsonen og det var aldrig sket hvis ikke man havde topholdets held, og det skal jagtes fremadrettet også.
Ud over det skal vi ikke mindst som tilskuere tro på at holdet kan vinde ALLE kampe hvis man leverer en god præstation og i nogle kampe kan toppræstere. Det skal vi tro på, og det skal vi fordi vi allerede én gang har vundet over alle andre hold i denne sæson. Vi har fået en super start på foråret og fremadrettet skal der hentes to points i snit. Randers er i knæ efter tre nederlag i træk og en smule uro i truppen (Kamper) hvilket skal udnyttes. Deres defensive fundament og selvforståelse skal testes, da de kan blive en smule usikker efter dette.
Vi er derfor favoritter til at vinde den kamp da vi i de seneste kampe mod Randers har haft overtaget.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Uldkraemmeren skrev:Der er simpelthen så meget forsigtighed og hvad der grænser sig til klynk lige under overfladen hver gang vi har faresignaler. Skal man være lidt spydig skyldes det, som jeg ser det, efterdønndinger af tabermentalitet, at man er bange for at tro på at man er gode nok og kan vinde når det gælder, hvis ikke man kan spille i stærkeste start 11 hver gang.
Der er den helt afgørende forskel at vi har den bedste trup og det bedste setup i ligaen i år, og derfor skal vi tro på at vi vinder mesterskabet ligesom alle andre gør det.
Vel talt. Der er ingen grund til at tage sorgerne på forskud. Det er en slags tabermentalitet at skulle "forberede" sig på et nederlag. Tro kan flytte bjerge :mrgreen:

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Uldkraemmeren skrev:Der er simpelthen så meget forsigtighed og hvad der grænser sig til klynk lige under overfladen hver gang vi har faresignaler. Skal man være lidt spydig skyldes det, som jeg ser det, efterdønndinger af tabermentalitet, at man er bange for at tro på at man er gode nok og kan vinde når det gælder, hvis ikke man kan spille i stærkeste start 11 hver gang.
Holdet skal være ydmygt , arbejde stenhårdt kollektivt og samtidig have en tro på at man er uovervindelig, det er dét som skaber de sidste 3 % marginaler og held, der er afgørende for at kampe (som mod OB, Silkeborg og Brøndby hvor holdet spiller elendigt) tipper til vores fordel. Det ene point der blev hentet i mudderhullet på Vestegen er blandt det mest ufortjente i hele sæsonen og det var aldrig sket hvis ikke man havde topholdets held, og det skal jagtes fremadrettet også.
Ud over det skal vi ikke mindst som tilskuere tro på at holdet kan vinde ALLE kampe hvis man leverer en god præstation og i nogle kampe kan toppræstere. Det skal vi tro på, og det skal vi fordi vi allerede én gang har vundet over alle andre hold i denne sæson. Vi har fået en super start på foråret og fremadrettet skal der hentes to points i snit. Randers er i knæ efter tre nederlag i træk og en smule uro i truppen (Kamper) hvilket skal udnyttes. Deres defensive fundament og selvforståelse skal testes, da de kan blive en smule usikker efter dette.
Vi er derfor favoritter til at vinde den kamp da vi i de seneste kampe mod Randers har haft overtaget.
Fuldstændig enig.
Tro ingen fans siger, at vi med 100% sikkerhed vinder mesterskabet. Vi har et fantastisk hold som har lært af tidligere tiders gummiben, og truppen er forstærket mærkbart. Vi skal turde at sige, at vi vil gøre alt for en sejr og så håbe vi kan hive den hjem, eller så i det mindste få uafgjort. Vi er favoritter, længere er den ikke og vi skal kunne tåle det pres som følger med det at ligge nr. 1. Vi har alle en drøm om det mesterskab og det skal der arbejdes benhårdt for. Fordi vi er fans af Fcm, skal vi ikke gå og æde tudekiks, fordi det gik galt sidste år. Det skal i år gøre os endnu mere motiverede til at hive det mesterskab hjem til heden.

Noe

Indlæg af Noe »

Vi spiller på udebane mod ligaens nr. 3. At udvise lidt respekt for modstanderen, har ikke noget med tabermentalitet at gøre.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noe skrev:Vi spiller på udebane mod ligaens nr. 3. At udvise lidt respekt for modstanderen, har ikke noget med tabermentalitet at gøre.
Vi skal altid have respekt for vores modstandere, som vi havde det imod OB, Brøndby samt Esbjerg,men mon ikke også vores modstandere har respekt over for Fcm, jo det tror jeg nu de har. Hvis man ikke forbereder sig optimalt samtidig med, at man ikke giver sig selv 100 % i alle situationer i hele kampen, så kan det jo selvfølgelig gå galt. Alt ialt så må vi have mere selvtillid og tro på egne evner end Randers, som jo trods alt har tabt 3 kampe i træk, hvilket godt kan give problemer mentalt. Vores forsvar står godt defensivt og vi har de 2 bedste topscorere i superligaen. Jeg ved godt at det ikke nødvendigvis giver os 3 point, men lad os sige at der efter 75 minutter stadigvæk står 0 - 0 og vi spiller 4-1-4-1. Hvad gør Glen så. Jeg tror personligt, at han smider nr. 2 angriber ind, med en besked til samtlige spillere, at nu skal der presses på for mål og dermed sejr, om den så kommer er uvist, men man skal gå benhårdt efter sejren, koste hvad det koste vil.

Besvar