Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af Acebone »

Tvivler på, at Julle kommer tilbage så hurtigt. Tror faktisk heller ikke, Smartodds vil godkende ham.

Jeg ville ikke sige nej til en dygtig spiller som Kusk, men jeg tror, det ville være godt at scoute efter en powerfløj a la Sly. Det er vigtigt for vores spillestil.

FrejPrahl

Indlæg af FrejPrahl »

Præcis. Det er rigtigt, at vi ikke endnu kan basere særlig meget på Augu og Larssons præstationer, men jeg spår, at de bliver meget vigtige. Uanset hvad er back-pladserne virkeligt afgørende. Som en anden bemærker, har Kristian Bak været og er ufatteligt vigtig for holdet. Problemet med ham er, som en anden bemærker, at han er for skrøbelig! Rømer er IKKE et internationalt holdbart alternativ. Dét er Lauridsen heller ikke. Én ny venstreback af international kvalitet og en dygtig udviklingsspiller til højreback vil gøre vores hold frygtindgydende. Så kan vi sælge eller leje Lauridsen og Rømer ud. De har ikke en fremtid i midtjylland.

Noe

Indlæg af Noe »

FrejPrahl skrev: Uanset hvad er back-pladserne virkeligt afgørende. Som en anden bemærker, har Kristian Bak været og er ufatteligt vigtig for holdet. Problemet med ham er, som en anden bemærker, at han er for skrøbelig! Rømer er IKKE et internationalt holdbart alternativ. Dét er Lauridsen heller ikke.
Men Bak er jo ikke uundværlig, fordi han er højreback. Han er uundværlig, fordi han er en leder. Sådan en skal vi blive ved med at have, men han kunne lige så godt spille central midt.
FrejPrahl skrev: Én ny venstreback af international kvalitet og en dygtig udviklingsspiller til højreback vil gøre vores hold frygtindgydende. Så kan vi sælge eller leje Lauridsen og Rømer ud. De har ikke en fremtid i midtjylland.
Jeg er helt uenig. Lauridsen og Rømer er ikke holdets stærkeste led, men vi er altså nødt til at holde fast i, at det skal være muligt at tage turen fra akademiet til førsteholdet. Hvis vi ikke har spillere af egen avl på førsteholdet, bliver det svært at tiltrække de store talenter til akademiet. Og det er (stadig) fremtiden, ikke et rent købehold.

Noerum

Indlæg af Noerum »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lt-med-fcm

Hmmm... Tvivler godt nok på, at han kan bidrage med noget mere, men man kan jo tage fejl!

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Det er tvivlsomt efter Benhams tilkomst og de mange nye typer fagligheder der er blevet ansat i klubben, men det kunne være interessant med Zidan på en prøve periode i foråret og så en 1-årig kontrakt fra sommer hvis han stadig har niveau til pokalkampe og Superliga. Skal der spilles europæisk tror jeg ikke han kan være med mere. Zidan kan tilføje erfaring til truppen og så måske fungere i en rolle som angrebstræner efterfølgende. Han kunne også være interessant eksempelvis at få tilknyttet akademiet med henblik på at arbejde med integrationen af vores nigerianerne og de mange andre udenlandske spillere, som der kommer flere og flere af (heldigvis). Det er på tide at vi lykkes med at få udviklet en stjerne topangriber fra akademiet, og Zidan må være den den der kommer tættest på den kategori.
Det kunne være meget sjovt at lave et total sats og skrive kontrakt med ham allerede nu, og lade ham spille lidt i nogle af de sidste par kampe hvis tingene er afgjort der. Det kunne give det sidste stykke pr der gør at vi kan få stadion fyldt op.
Jeg er desværre overbevist om at Benhams statistik ikke er med ham, alle andre parametre er. Udover Sisto er han den eneste rigtige stjerne vi har haft (Simon Kjær som mulig undtagelse). Det var kun Winston Reids evt. skifte til Arsenal der kunne have ændret på det.
Det er altafgørende for kulturen i klubben at vi holder fast i kulturbærerne, og af dem er Kristian Bak, Glen Riddersholm, Frank Kristensen og Zidan de mest markante folk vi har haft.

oros

Indlæg af oros »

Det er altafgørende for kulturen i klubben at vi holder fast i kulturbærerne, og af dem er Kristian Bak, Glen Riddersholm, Frank Kristensen og Zidan de mest markante folk vi har haft.
Ahrrr - der skal jo være en meningsfuld funktion, hvis man skal stå på lønningslisten. Man kan ikke bare have titel af "kulturbærer"!
Der var ikke plads til Farlige, fordi han manglede kvalifikationer. På samme måde kan jeg ikke se, hvad Zidan skulle kunne byde ind med. Han har ikke spillet kampe de sidste to år - hvis det kan gøre det. Kulturbærer? Hvordan det? Næsten alt er jo ændret, siden han rejste. Han tigger og beder om kontrakt, hvor han kommer frem. Det er helt patetisk.
Sandheden er, at han er færdig som fodboldspiller og skal se at finde ud af, hvad han vil med resten af sit liv. Anderledes kan jeg ikke se det!
Men han kan da komme til prøvetræning. Det har han før fået tilbudt...

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

oros skrev:
Ahrrr - der skal jo være en meningsfuld funktion, hvis man skal stå på lønningslisten. Man kan ikke bare have titel af "kulturbærer"!
Der var ikke plads til Farlige, fordi han manglede kvalifikationer. På samme måde kan jeg ikke se, hvad Zidan skulle kunne byde ind med. Han har ikke spillet kampe de sidste to år - hvis det kan gøre det. Kulturbærer? Hvordan det? Næsten alt er jo ændret, siden han rejste. Han tigger og beder om kontrakt, hvor han kommer frem. Det er helt patetisk.
Sandheden er, at han er færdig som fodboldspiller og skal se at finde ud af, hvad han vil med resten af sit liv. Anderledes kan jeg ikke se det!
Vi er sådan set enige hele vejen, han skal kun tilknyttes hvis han kan tilføre klubben noget og det giver mening, og han kan formentlig kun komme igennem nøglehullet hvis han får mere end én funktion som beskrevet ovenfor.
Hvad patetisk er der i at forsøge på at få en kontrakt? Det er fuldstændigt det samme med alle andre spillere der har været skadet og ikke haft klubber til at stå i kø.
Hvis ikke han har spillet i to år skulle han omvendt have mulighed for at få nogle flere år i sidste ende, såfremt han bliver stabil når hans genoptræning er afsluttet. Uanset hvad niveau det så bliver på. Det kan en uundgåelig prøvetræning svare på.

oros

Indlæg af oros »

Uldkraemmeren skrev:
oros skrev:
Vi er sådan set enige hele vejen, han skal kun tilknyttes hvis han kan tilføre klubben noget og det giver mening, og han kan formentlig kun komme igennem nøglehullet hvis han får mere end én funktion som beskrevet ovenfor.
Hvad patetisk er der i at forsøge på at få en kontrakt? Det er fuldstændigt det samme med alle andre spillere der har været skadet og ikke haft klubber til at stå i kø.
Hvis ikke han har spillet i to år skulle han omvendt have mulighed for at få nogle flere år i sidste ende, såfremt han bliver stabil når hans genoptræning er afsluttet. Uanset hvad niveau det så bliver på. Det kan en uundgåelig prøvetræning svare på.
Zidan flyttede til Baniyas i sommeren 2012 og har ikke spillet fodbold af betydning siden. Det er snart tre år siden, og han er fyldt 33 år.

Så lang en pause forlænger på ingen måde karrieren. Den afslutter den nærmere! Det patetiske består i, at Zidan ikke kan indse det.

Jeg tror ikke, FCM har en ledig stilling, der matcher Zidans kompetancer - og det er den vej, man skal gå. Det nytter ikke at ansætte manden og så se på, om han kan udfylde en eller anden rolle.

Vi så, hvordan det gik med Femi. Det skal vi ikke gentage. Beklager!!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

oros skrev: Vi så, hvordan det gik med Femi. Det skal vi ikke gentage. Beklager!!
Enig. Nu skal vi bevise over for alle, at vi er en ansvarlig klub, der kan få styr på økonomien og drive forretningen som den skal. Vi skal ikke smide penge efter noget, som i den grad er en lottoseddel, som vi højst sandsynligt ikke vinder noget på.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

oros skrev: Vi så, hvordan det gik med Femi. Det skal vi ikke gentage. Beklager!!
Enig. Nu skal vi bevise over for alle, at vi er en ansvarlig klub, der kan få styr på økonomien og drive forretningen som den skal. Vi skal ikke smide penge efter noget, som i den grad er en lottoseddel, som vi højst sandsynligt ikke vinder noget på.

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Der er ikke noget jeg hellere vil end at se Zidan tilbage i FCM trøjen og genopleve bare lidt af den gamle Zidan-magi på vores stadion. Men fornuften siger nej, desværre.. Zidan passer ikke på vores profil mere, og hans kvalifikationer hører måske nærmere Vendsyssel eller FC Vestsjælland til nu. Håber dog han kommer til en anden dansk Superliga klub, så vi kan se glimtvis af hans aktioner igen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan slet ikke hvordan i mener Lauridsen ikke er god nok. Han har spillet alle kampe denne sæson på et stabilt niveau, og bliver bedre kamp for kamp. Hvis vi fortsat vil mene det er seriøst at vi er en talentklub er det i hvert fald ikke venstre back, når vi har gode folk som Jesper Lauridsen og Frederik Møller.

Rømer ser jeg stadig som primært defensiv midt, og har måske lidt længere til at være stamspiller.
Men vil advare kraftigt imod at lave en "Brøndby", hvor alle traditioner og værdier bliver smidt over bord, fordi der kommer penge ind.

Ryggraden på holdet skal fortsat være egne spillere, er min holdning i hvert fald.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jesper Lauridsen gør det altså super godt. Jeg vil vove den påstand, at han på sit nuværende stadie, antal førsteholdskampe osv taget i betragtning, er bedre end Juelsgård var på samme stadie. Potentialet er kæmpestort. Han har spillet samtlige minutter i denne sæson.

Rømer synes jeg heller ikke er fair at kritisere, det er ikke så mange kampe i træk han har fået fra start. Jeg synes også han viser stort potentiale, han har vist rigtig gode ting.

Nu skal vi lige huske at bakke op om vores unge spillere. For at sige det ligeud, har de ikke brug for at læse en masse vrøvl herinde. Tro mig, de læser med her, de er ikke bare spillere, de er også fans af FCM, de har fulgt klubben på begge sider af kridtstregen i mange år.
Jeg synes man sagde førhen af en spiller skal op omkring 50 kampe for førsteholdet før man kan sige om talent og vilje virkelig holder, og 100 for at vide om spilleren virkelig rykker. Vi har solgt de fleste unge spillere næsten inden de nåede 100 kampe. Det siger noget om hvor gode vi er til at udvikle vores talenter.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det bliver sagt gang på gang, at vi stadigvæk vil bruge spillere fra vores akademi og det tror jeg også man vil gøre. Vi er nu i den situation, at et muligt dansk mesterskab kan vindes, med mulighed for Championsleague kvalifikation eller europaleague kampe. Når vi skal spille disse kampe, gælder det om at have en trup, der kan levere et godt stykke håndværk på banen. Jo bedre man leverer i disse, desto flere klubber kikker så måske vores vej, hvis og når de skal hente nye spillere og prisen bliver også højere på vores spillere, hvis der præsteres godt. Vi lever jo også af salg af spillere og de ældre og rutinerede spillere, skal lære de unge mange af de ting, som de skal bruge fremadrettet. Nu er Gemmer og Duelund rykket op i superliga truppen og Duelund har haft sin superliga premiere, et godt bevis på, at de spillere der er superliga parate får chancen i 1 holdstruppen.

Angående Jesper Lauridsen, så har han taget mange med storm efter hans tilbagevenden til Fcm. 3 gange er han valgt til ugens hold. Har spillet samtlige superligakampe siden han kom tilbage. Han har overrasket mig så enormt, at jeg vil påstå, at han nu er mindst lige så god som Jesper Juelsgaard var, inden han blev solgt. Dertil skal siges, at jeg bestemt ikke var særlig vild med Jesper Lauridsen da han tog til Hobro, men det har han virkelig ændret på, med hårdt arbejde. Bevares han kan stadigvæk blive bedre, men gør det rigtig godt og skal nok blive endnu bedre over tid. Godt råd. Arbejd benhårdt med de ting der skal forbedres, lidt ala det Pione gør / selvtræning.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noget kan så tyde på, at der som minimum skal hentes 2 nye spillere ind i næste transfervindue. Personligt havde jeg nok håbet at Championsleague kval. / Europaleague kunne have udskudt at Izunna og Sly smuttede, men de skal nu, efter lang tro tjeneste i Fcm også have lov at komme videre. De vil altid blive husket som virkelig hårdtarbejdene ulve.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... yt-eventyr
Good luck.

Låst