Opstarts kampe 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros

Re: Opstarts kampe 2015

Indlæg af oros »

DenStolteJyde skrev:jeg bider mærke i at Izu og sparv begge 2 starter inde.. er vi ude i at vi skal spille med 2 DM eller er det fordi Izu rykkes ud på kanten eller..?

(det ser umiddelbart ud som om Izu spiller på kanten..)
Den 'omvendte trekant'?

Mike80

Indlæg af Mike80 »

3 mest interessante observationer må være at Erik starter på bænken, Andersson tilsyneladende skal spille på kant samt Duncan starter i front med Pusic på bænk.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Møller

Indlæg af Møller »

Mike80 skrev:3 mest interessante observationer må være at Erik starter på bænken, Andersson tilsyneladende skal spille på kant samt Duncan starter i front med Pusic på bænk.

Mike
..og at Sly hurtigt er kommet sig over skuffelsen med den missede transfer :)

Spaendende hvilke udskiftninger, der kommer i pausen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så er træningslejren overstået, og jeg må indrømme, at jeg ikke er imponeret over det spillemæssige udtryk vi viste i kampene.
Jeg ved godt, at det er træningskampe, og man ikke skal ligge for meget i det, men alligevel ser jeg en fortsættelse af nogle af de udfordringer, vi havde i efteråret. Eksempelvis problemet med at spille til 0. Der har været fokus på den defensive organisation i opstarten, og generelt har vi ikke givet mange chancer væk, men alligevel giver vi stadig mål væk på personlige fejl og er ude af stand til at køre en 1-0 føring hjem i slutningen af en kamp. I går havde modstanderne 1 skud indenfor målrammen - og scorer 1 mål. Det var netop problemet i efteråret, at modstanderne scorede alt for meget ift mængden af chancer. Når vores offensiv så er tandløs, som den generelt har været i Portugal, ja så er det svært at vinde kampe.

Jeg håber på at se en del flere clean sheets i foråret, men er ikke opmuntret af det jeg har set i træningskampene. Forhåbentlig kommer det med de ekstra 10-15%

Angrebsmæssigt har vi også haft problemer med at skabe chancer. Generelt har vi spillet meget henholdende og fantasiløst. Det blev lidt bedre i anden halvleg i går, og Pusic skulle have lavet 2 mål. Han virker meget mere aggressiv og løbevillig end Duncan, og hvis han så samtidig finder skarpheden, så skal Duncan til at se sig over skulderen.

Skadesmæssigt ved jeg heller ikke helt, hvad jeg skal tænke. Erik er i worst case ude 3-4 uger i følge Glen, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal lægge i den minimale spilletid til Pione og Rilwan i Portugal. Vi er meget afhængige af gennembrud på vores fløje, og derfor er det for mig at se bekymrende, at de to ikke stå snorlige, og Sly derfor er den eneste gennembrudsfarlige fløj vi har. Forhåbentlig er det bare overbelastningsting med dem, så de er klar til OB-kampen.

Hvordan er jeres fornemmelse efter træningslejren?

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Jeg synes du har ret i alle dine pointer, men erfaringen siger dog at man ikke kan vurdere ret meget ud fra træningskampene. Især de personlige fejl som vi har set i hobetal, plejer at være minimeret når først der spilles om point.
Spillerne virker til at være i fin form, og i går begyndte presset også at sidde bedre i længere perioder. Det skal heller ikke undervurderes at vi har en spillestil der er hård at praktisere indtil formen er 100% på plads og benene er friske.

Omkring skader så har der vel ikke været nogen udmelding om Pione? Så tror og håber bare de passer på ham, efter de mange minutter han fik tidligt i opstarten.
Lauridsen har ifølge Glen bare følt at hans læg var spændt, så ham må vi formode at have hurtigt klar igen.

Alt i alt er jeg ret fortrøstningsfuld. Vi har et hold der har bevist hvad de kan, og formen ser ud til at være der, så når træningsmængden bliver doseret ned og der er point på spil igen, så forventer jeg vi er klar :)

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Kent skrev:Så er træningslejren overstået, og jeg må indrømme, at jeg ikke er imponeret over det spillemæssige udtryk vi viste i kampene.
Jeg ved godt, at det er træningskampe, og man ikke skal ligge for meget i det, men alligevel ser jeg en fortsættelse af nogle af de udfordringer, vi havde i efteråret. Eksempelvis problemet med at spille til 0. Der har været fokus på den defensive organisation i opstarten, og generelt har vi ikke givet mange chancer væk, men alligevel giver vi stadig mål væk på personlige fejl og er ude af stand til at køre en 1-0 føring hjem i slutningen af en kamp. I går havde modstanderne 1 skud indenfor målrammen - og scorer 1 mål. Det var netop problemet i efteråret, at modstanderne scorede alt for meget ift mængden af chancer. Når vores offensiv så er tandløs, som den generelt har været i Portugal, ja så er det svært at vinde kampe.

Jeg håber på at se en del flere clean sheets i foråret, men er ikke opmuntret af det jeg har set i træningskampene. Forhåbentlig kommer det med de ekstra 10-15%

Angrebsmæssigt har vi også haft problemer med at skabe chancer. Generelt har vi spillet meget henholdende og fantasiløst. Det blev lidt bedre i anden halvleg i går, og Pusic skulle have lavet 2 mål. Han virker meget mere aggressiv og løbevillig end Duncan, og hvis han så samtidig finder skarpheden, så skal Duncan til at se sig over skulderen.

Skadesmæssigt ved jeg heller ikke helt, hvad jeg skal tænke. Erik er i worst case ude 3-4 uger i følge Glen, men jeg ved ikke helt, hvad jeg skal lægge i den minimale spilletid til Pione og Rilwan i Portugal. Vi er meget afhængige af gennembrud på vores fløje, og derfor er det for mig at se bekymrende, at de to ikke stå snorlige, og Sly derfor er den eneste gennembrudsfarlige fløj vi har. Forhåbentlig er det bare overbelastningsting med dem, så de er klar til OB-kampen.

Hvordan er jeres fornemmelse efter træningslejren?
Helt enig

Vi og alle andre udråber os til kæmpe guldfavoritter, men efter hvad jeg har set på denne træningslejr, kan jeg godt få lidt bange anelser. Javist er det træningskampe, men det er jo også der vi skal se en udvikling. Synes vi til tider ser ud til at sejle alt for meget i forsvaret.

Hvis vi ser på clean sheets er der 2 hold der er ringere end os, og det er de to nederste. Se på vore forfølgere som har dobbelt så mange. Dette bliver vi nødt til at forbedre, især hvis vi pludselig ikke kan lave mere end 2 kasser pr. kamp for det har jo været nødvendigt. Vi skal simpelthen til at lære at spille til nul - det er og bliver basen for i hvert fald ikke at tabe kampe.

I kampen i går synes jeg Pusic er meget mere bevægelig og mere aggressiv end Duncan, og han burde have lavet mindst 1 mål. Jeg ville starte med Pusic.

Generelt synes jeg det har været meget svingende præstationer vi har set den sidste uge. Håber også at vi er der med de sidste 10% når det bliver alvor.

fanman

Indlæg af fanman »

Kent skrev:...Hvordan er jeres fornemmelse efter træningslejren?
Ikke god... Selvfølgelig behøver vi ikke vinde hver eneste træningskamp, men bare lidt bedre resultater havde ikke gjort noget.
Der tales så meget om vores farlige offensiv, jeg havde gerne set at de tankede noget mere selvtillid.

På den anden side, det behøver ikke spille nogen som helst rolle, lad nu bare ligaen starte, så vi kan vinde kampe der :D :twisted:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Med hensyn til Pione Sisto, så tror jeg han får lidt "hvile", da han også spillede med U21 landsholdet i forrige uge.

Det mest bekymrende er at Erik Sviatchenko igen må sættes tilbage af en skade. Jeg tror det var kamp et, hvor han var vores bedste og virkelig fik sit niveau.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg er en smule bekymret for hvor vi står her efter træningsturen.
Glen har gjort det klart at han ønsker at give alle spilletid så de er klar til foråret, men det undre mig stadig at der ikke er blevet stillet op i noget der ligner start 11´eren til forårspræmieren i nogle af træningskampene. Burde han ikke have lidt mere fokus på at få spillet til at flyde i stedet for at bruge kampene på at få alle i form?-man kunne vel arrangere et par ekstra kampe så ´reserverne´ også fik kampe i benene? Eller er jeg helt forkert på den?

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Var den engelske lejesvend egentlig med på turen?

ArneR

Indlæg af ArneR »

tatoo skrev:
I kampen i går synes jeg Pusic er meget mere bevægelig og mere aggressiv end Duncan, og han burde have lavet mindst 1 mål. Jeg ville starte med Pusic.

Generelt synes jeg det har været meget svingende præstationer vi har set den sidste uge. Håber også at vi er der med de sidste 10% når det bliver alvor.
Ikke helt enig med tatoo. jf. Glenns udtalelser er Duncan selv på halv kraft så opmærksomhedskrævende, at han kræver 2 mands opmærksomhed.
Lad Duncan spille den første time, og trække lidt tænder ud af modstanderne. sæt så Pusic ind den sidste halve time, med den energi han viser, vil modstanderne halse efter ham og chancer vil opstå.

Jeg er på trods af de elendige resultater i Portugal optimist. Glasset er halvt fuld. :D

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

En dårlig generalprøve giver en god premiere. Så det er helt fint, at det gik skidt i Portugal, hvis vi gør rent bord herhjemme.

Så kan vi kigge til Portugal senere :-)

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Min største bekymring er den manglende tiltro der er til holdet pga et par resultatmæssigt ligegyldige træningskampe i en periode hvor spillerne træner tungt to gange om dagen.

Jeg ser stor grund til at juble over transfervinduet, da vi undgik for mange rokader og udskiftninger. Kontinuitet er vejen til succes, det og så støtten fra lægterne.

Så STRAM OP ulvefans, og kom ind i kampen. Nu skal vi fandme have det guld.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

http://www.bold.dk/nyt/viborg-spillere- ... et-mod-fcm Det var da i grunden en meget sjov idé, noget man måske kunne bruge hos os?

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Sjov nok ide, ja.

Men nej, ser nu hellere at drengene holder fuld fokus på fodbolden ;).

Besvar