Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
tgjensen

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af tgjensen »

Ravnen skrev:
Sportsdirektøren finder det sandsynligt, at der bliver hentet en afløser for Janssen til januar.
http://www.bt.dk/superligaen/fc-midtjyl ... vm-spiller

Så selvom vi køber Marcos, så kommer der en angriber mere ind.
Jeg forstår ikke behovet. Når vi kun spiller med en angriber og både har Duncan, Paul og Ureña, hvad er så behovet? Vi har jo ikke haft brug for Janssen i lang tid. Skal vi have en ny profil ind, der kan blokere vejen for de unge? Er der virkelig ikke nogen talenter, der kan agere 4. mand og varme bænken i ny og næ?

I en anden artikel forklarede Rasmus Ankersen at man henter profiler fordi man solgte ud af de bedste talenter på spring før Benham kom til. Okay, det er vel fair nok - men jeg håber sgu ikke at de har glemt at vi skal udvikle akademispillere. At de har glemt vores "DNA", for nu at bruge deres eget sprog. Vi har altså en rimeligt dårlig historik, når det kommer til at forvalte mange penge. Jeg ville foretrække at de drev klubben på en måde, der er forsvarlig også på den lange bane.
Vi kan begynde at satse på de sportslige resultater når vi har vist at vi rent faktisk kan opnå dem. Det her med at pisse andre folks penge væk i guldjagten er ikke noget, jeg er helt vild med.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Hvis man sammenligner BAK og Lauridsen, saa
er BAK en klasse over Lauridsen.

Man mangler klasse paa venstrebak, maalmand
Mangler ro.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM2000 skrev:Hvis man sammenligner BAK og Lauridsen, saa

Mangler ro.
Overhovedet ikke enig. Synes Lauridsen er glimrende på venstre back, ofte Møller er en fuldgod back up. Så der er overhovedet ingen grund til at hente bogen til den position.
Haugaard ser også bedre og bedre ud omend jeg ville give dig ret i at en keeper med samme klasse som ham Randers har hentet ville pynte....
Men dagens kamp viser i min optik glimrende at vi er så stærkt besat at investering i truppen til vinter ikke rigtig er nødvendig. Frygter nærmere at yderligere forstærkning ville ødelægge harmonien.
Mine ønsker for vinduet er:
1. Olsson på fast lang kontrakt (4-5 år)
2. Urena på fast kontrakt (3-4 år)
3. Forlængelse med Jim Larsen (2-3 år)
4. Erstatninger for eventuelle salg (Sly f.eks.)

Får vi dette er jeg glimrende tilfreds

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Jesper BW1100 skrev:
FCM2000 skrev:Hvis man sammenligner BAK og Lauridsen, saa

Mangler ro.
Overhovedet ikke enig. Synes Lauridsen er glimrende på venstre back, ofte Møller er en fuldgod back up. Så der er overhovedet ingen grund til at hente bogen til den position.
Haugaard ser også bedre og bedre ud omend jeg ville give dig ret i at en keeper med samme klasse som ham Randers har hentet ville pynte....
Men dagens kamp viser i min optik glimrende at vi er så stærkt besat at investering i truppen til vinter ikke rigtig er nødvendig. Frygter nærmere at yderligere forstærkning ville ødelægge harmonien.
Mine ønsker for vinduet er:
1. Olsson på fast lang kontrakt (4-5 år)
2. Urena på fast kontrakt (3-4 år)
3. Forlængelse med Jim Larsen (2-3 år)
4. Erstatninger for eventuelle salg (Sly f.eks.)

Får vi dette er jeg glimrende tilfreds

Uanset hvad du mener, saa bliver der hentet
1-2 klassespillere, Glen tager I naeste weekend
til udlandet for at syne den ene.

Jesper BW1100

FCM2000 skrev: Uanset hvad du mener, saa bliver der hentet
1-2 klassespillere, Glen tager I naeste weekend
til udlandet for at syne den ene.
Måske. Men det bliver næppe en venstre back! Henter vi noget bliver det højst sandsynligt en klassekant til at erstatte en mand som Sly, der næppe er FCM-spiller efter sommer. Og Hedi kommer næppe igang nogensinde igen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jesper Lauridsen gør det fremragende. Han er på nuværende tidspunkt længere fremme end Juelsgaard var efter samme antal kampe for os.

Det er svært at se hvor vi kan forstærke os, men vores lejespillere skal i hvert fald sikres. Jeg tror Onuachu ville have godt af et lejemål så han kan få nogle kampe.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Jeg syntes da også det er værd at fremhæve Izu, han gør det godt i den mere fremskudte position og jeg syntes virkeligt at det hjælper vores presspil at han havde en udgangsposition længere fremme så han hjalp i presset på bagkæden.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Ureña har tidligere været ude og sige at han er godt tilfreds med at være i FCM og nu er der også kommet en udmelding fra Olsson.

http://footy.dk/2014/11/23/olsson-jeg-t ... dtjylland/

Så lad os da bare få købt de 2 i vinterpausen, og hvis vi så lige får forlænget med Jim Larsen så er jeg egentlig tilfreds..

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

DenStolteJyde skrev:Ureña har tidligere været ude og sige at han er godt tilfreds med at være i FCM og nu er der også kommet en udmelding fra Olsson.

http://footy.dk/2014/11/23/olsson-jeg-t ... dtjylland/

Så lad os da bare få købt de 2 i vinterpausen, og hvis vi så lige får forlænget med Jim Larsen så er jeg egentlig tilfreds..
Helt enig. At optionen på Olsson kan samles op til 5 mio. kr. synes jeg også er helt rimelig givet det potentiale der ligger, men ved vi om der er begrænsning ifht. fremtidige transferrettigheder e.lign.?

Jesper BW1100

For lige at lægge op til lidt debat om hvor vi måske forstærker os til vinter vil jeg gennemgå de forskellige kæder og give mit syn på hvorvidt der er behov for forstærkning.
Det skal siges at jeg i nedenstående forudsætter at vi får vekslet lejeaftalerne med Urena og Olsson til permanente aftaler.

Målmand:
Haugaard har haft en noget svingende sæson. Jeg synes dog han er blevet bedre og bedre jo flere kampe han har spillet. Og antallet af mål der er lukket ind er heller ikke så skidt endda (14 mål i 15 kampe). Dog er målmandsposten én af de få pladser hvor jeg ikke anser os for at være blandt de 3 bedste i ligaen. Så måske et oplagt sted at forstærke sig; om end jeg også ser fine perspektiver i Haugaard. Personligt foretrækker jeg nok at holde på Haugaard, da jeg stadig synes vi skal have vores DNA med udvikling med os. Men det er bare min holdning:

Behov for forstærkning: 40 %

Højre back:
Bak har været fremragende i denne sæson. Han er dog oppe i årene og disponibel for skader. Rømer har været stabil uden at være prangende som reserve på højre back. Synes det skinner lidt igennem at han ikke har højre back som hans naturlige position. Kunne være en plads vi kan forstærke os på.

Behov for forstærkning: 25-30 %

Venstre back:
Lauridsen har været fremragende i denne sæson, og Frederik Møller har vist fint potentiale i de opstartskampe og den pokalkamp jeg har set. Ser ingen grund til forstærkning her.

Behov for forstærkning 5 %

Central forsvar:
3 klasse centerbacks i Jim, Erik og Banggaard. Og et 4 valg i Dickoh som har set bedre ud end længe. Derudover kan Sparv til nøds vikariere.
Absolut ingen grund til forstærkning:

Behov for forstærkning: 0 %

Central midt:
Jakob P, Olsson, Sparv, Izunna, Petter, Marco. 6 centrale midtbanespillere til 3 pladser. Derudover kan Rilwan, Sly og Andre Rømer også spille centralt. Vi har DK's bedste og bredeste centrale midt.

Behov for forstærkning: 0 %

Kanter:
Vi har Sisto, Rilwan og Sly som etablerede og naturlige fløje. Derudover har vi kronisk skadede Hedi og en ung gut i Musefiu. Derudover vil folk som Marco, Urena og Olsson kunne spille disse pladser.
Synes dog det er én af de pladser vi godt kunne bruge endnu en rigtig god spiller. Især når Sly sikkert snart er fortid.

Behov for forstærkning: 70 %

Angriber:
Duncan, Paul og Urena er de eneste 3 klare angribere i truppen efter Janssens kontrakt udløber. Marco og Sly vil også kunne spille angriber-positionen. Man kan argumentere for at udleje Paul og hente en ekstra angriber ind. Men når vi kun spiller med én angriber er det måske overkill at have 3 rigtig stærke i Duncan, Urena og en ny. Men på den anden side er man også sårbar ved skader men kun 2 etablerede. Lyder også på udmeldingerne at vi henter en erstatning for Janssen. Så kan man mene om det hvad man vil.

Behov for forstærkning: 30 %.

Baseret på ovenstående mener jeg altså at vi bør hente en kvalitetsfløj. Dernæst kunne der overvejes en keeper/højre back/angriber hvis den rette dukker op.
Men fløjen er i min optik det eneste der er en nødvendighed.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Ikk helt skidt indlæg meget enig, ned det meste...

Målmand: giver dig ret i han ikke er i top 3. Mener aab brøndby og randers står stærkere her, som de eneste...
Men 2 af disse er ikke dk spillere, og som du selv siger er vores DNA også vigtig. Vi skal ikk hente en udenlandsk spiller ind. Og kan ikk se at vi kan hente nogen danske der er bedre

Baks back bør vi nok hente en ind der på sigt tager over for mr. Fcm

En kant mere ind ja tak....

Ellers er slt ok

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Malmo har en dansk klassekepper

Fck, brondby, Randers og Aab har en
Klassekepper.

Men hvad har FCM ?

Jesper BW1100

FCM2000 skrev:Malmo har en dansk klassekepper

Klassekepper.

Men hvad har FCM ?
Man fristes til at sige: "En del absurd kritiske fans med ligegyldige indlæg uden relevans". Men lader være...

Det bliver trættende i længden når du konstant skriver det samme uden at lægge op til debat. Du har skrevet 11 indlæg om at du synes vi mangler en venstre back, en højre back og en målmand. Vi har snart fattet det. Kom dog i det mindste med et forslag til hvem man realistisk kan hente. Og måske en opvejning af hvorvidt et målmandsskifte, og deraf indspilning af et nyt centralt medlem af bagkæden, på et hold der i efteråret indtil videre har hentet 40 ud af 48 mulige point, virkelig er en risiko man vil tage? Men det er måske for meget at forlange? Husk det er et debatforum. Ikke bare et sted man ukritisk kan lukke sin galde ud.

Mht målmænd så aner jeg ikke hvad niveau Robin Olsen har. Randers har gjort et scoop i Kalle Jonsson. Uden tvivl. Jeg er ikke videre imponeret af Stephan Andersen. Synes Wiland er bedre. Hradecky er også rigtig dygtig. Nicolaj Larsen har svinget en del i denne sæson. Men husk hvorfor han blev god i første omgang... Han fik tilliden i Aalborg. Man kunne overveje at give Haugaard det samme?
Jeg siger ikke at løsningen ikke muligvis er en ny keeper i fremtiden. Men jeg synes bare godt at debatten kan blive mere nuanceret!

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jesper BW1100 skrev:

Klassekepper.

Men hvad har FCM ?
Man fristes til at sige: "En del absurd kritiske fans med ligegyldige indlæg uden relevans". Men lader være...

Det bliver trættende i længden når du konstant skriver det samme uden at lægge op til debat. Du har skrevet 11 indlæg om at du synes vi mangler en venstre back, en højre back og en målmand. Vi har snart fattet det. Kom dog i det mindste med et forslag til hvem man realistisk kan hente. Og måske en opvejning af hvorvidt et målmandsskifte, og deraf indspilning af et nyt centralt medlem af bagkæden, på et hold der i efteråret indtil videre har hentet 40 ud af 48 mulige point, virkelig er en risiko man vil tage? Men det er måske for meget at forlange? Husk det er et debatforum. Ikke bare et sted man ukritisk kan lukke sin galde ud.

Mht målmænd så aner jeg ikke hvad niveau Robin Olsen har. Randers har gjort et scoop i Kalle Jonsson. Uden tvivl. Jeg er ikke videre imponeret af Stephan Andersen. Synes Wiland er bedre. Hradecky er også rigtig dygtig. Nicolaj Larsen har svinget en del i denne sæson. Men husk hvorfor han blev god i første omgang... Han fik tilliden i Aalborg. Man kunne overveje at give Haugaard det samme?
Jeg siger ikke at løsningen ikke muligvis er en ny keeper i fremtiden. Men jeg synes bare godt at debatten kan blive mere nuanceret!
Nu kan man jo desværre ikke trykke "like" her, men så må jeg jo bruge et indlæg til det.

/Cortez

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Jesper BW1100 skrev:

Klassekepper.

Men hvad har FCM ?

Jeg forstår ikke hvorfor der er så meget kritik af Haugaard.. Synes faktisk at han leverer varen.. Ja der er nogle situationer hvor han kommer til at se mindre heldig ud, men jeg synes også der er virkelig mange situationer hvor han faktisk gør det bedre end jeg havde forventet..

Låst