Hobro - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RL/UBM

Re: Hobro - FCM

Indlæg af RL/UBM »

Kent skrev:
RL/UBM skrev:
mancitydk skrev: Så hun kom ikke til skade ved et sammenstød med FCM fans? Bare lige for at være sikker på at jeg forstår kritikken af pr0j3cts indlæg. Der skete ifølge dig stort set intet. Hvad skete der så? Jeg er lidt nysgerrig nu, eftersom både FCM, BW, HIK og politiet åbenbart mener at der er en sag...
Altså hun stod nede foran hele 2. halvleg, så slemt til skade, nok næppe. UM har video af hele kampen og her kan det IKKE ses, at der bliver uddelt slag eller spark. Et par kontrøller kommer ind på tribunen midt i en hoppe/tumult sang og derfor falder den ene kontrollør sammen med et par andre. Hun bliver hjulpet op og ud. At der er en sag, betyder jo ikke der er nogle dømte og BW har selv meldt ud, at det er overdrevent og voldsomt af vagterne. Jeg skal ikke kunne sige om hun slår sig lidt ved faldet, men ikke mere end at hun kunne gøre arbejdet færdigt efter.
Men hvis der overhovedet ingenting skete, kan du så forklare:
1) Hvorfor der allerede er udstedt karantæne til en fan, for at slå ud efter en vagt (ikke den kvindelige)?
2) Hvorfor der overhovedet er en politisag?
1) Det er ikke samme episode, det er ikke en jeg/vi kender og ved ikke hvad han har fået den for.
2) Hvis der er nogen der har anmeldt, skal politiet jo undersøge sagen nærmere. Ud fra det video vi er i besiddelse af, tror vi ikke der sker mere i den sag. Den er jo helt ude af propationer, hvor meget den er blæst op i medierne og FCM har været virkelig ringe til at håndtere sagen.
Vi kommer kun for roulade!

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

RL/UBM skrev:
Kent skrev:
RL/UBM skrev:
Altså hun stod nede foran hele 2. halvleg, så slemt til skade, nok næppe. UM har video af hele kampen og her kan det IKKE ses, at der bliver uddelt slag eller spark. Et par kontrøller kommer ind på tribunen midt i en hoppe/tumult sang og derfor falder den ene kontrollør sammen med et par andre. Hun bliver hjulpet op og ud. At der er en sag, betyder jo ikke der er nogle dømte og BW har selv meldt ud, at det er overdrevent og voldsomt af vagterne. Jeg skal ikke kunne sige om hun slår sig lidt ved faldet, men ikke mere end at hun kunne gøre arbejdet færdigt efter.
Men hvis der overhovedet ingenting skete, kan du så forklare:
1) Hvorfor der allerede er udstedt karantæne til en fan, for at slå ud efter en vagt (ikke den kvindelige)?
2) Hvorfor der overhovedet er en politisag?
1) Det er ikke samme episode, det er ikke en jeg/vi kender og ved ikke hvad han har fået den for.
2) Hvis der er nogen der har anmeldt, skal politiet jo undersøge sagen nærmere. Ud fra det video vi er i besiddelse af, tror vi ikke der sker mere i den sag. Den er jo helt ude af propationer, hvor meget den er blæst op i medierne og FCM har været virkelig ringe til at håndtere sagen.
Okay, så det er (igen) noget som andre blæser op i medierne og der er ingen sag. Det er godt at høre. Det er er lidt trist ved denne tendens til altid at give andre skylden er at den underminerer troværdigheden for FCM fans generelt. Hvorfor er det at vi altid prøver at lade som om at der sørme ikke er noget problem i den midtjyske fanskare når det om og om igen viser sig at der er nogen der åbenbart kommer for andet end fodbold ( og roulade)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Andro

Indlæg af Andro »

mancitydk skrev: Okay, så det er (igen) noget som andre blæser op i medierne og der er ingen sag.
Ja, det er det. Der er intet nyt i, at EB, aoh og diverse andre sensationsmedier elsker at skrive om ballade med fodboldfans, og de er pænt ligeglade med, om de skriver sandheden. Historier om fodboldfans sælger åbenbart godt, fordi hr. og fru Danmark elsker at sidde og blive forargede over folk, der bruger sin fritid på andet end at passe sin ligusterhæk og spise leverpostejmadder.

Hvis man har den mindste kendskab til fanmiljøet generelt, ville man vide, at medierne overdriver i sådan set alle artikler omkring fodboldfans.
mancitydk skrev: Det er godt at høre. Det er er lidt trist ved denne tendens til altid at give andre skylden er at den underminerer troværdigheden for FCM fans generelt.
Stop nu med den latterlige attitude, når du ikke har nogen reel viden om noget som helst.
mancitydk skrev: Hvorfor er det at vi altid prøver at lade som om at der sørme ikke er noget problem i den midtjyske fanskare når det om og om igen viser sig at der er nogen der åbenbart kommer for andet end fodbold ( og roulade)
Fordi der som sådan ikke er noget problem. Generelt foregår alle vores kampe ganske roligt, hvilket man ville vide, hvis man rent faktisk selv var på stadion og ikke dannede sin artikel ud fra sensationsartikler på nettet.
Kampen i Hobro i fredags var en fin succes på tribunen, og der var ikke optræk til ballade udover episoden ved kampstart, hvor et par vagter(inkl damen) gik ind og skubbede umotiveret til fans, og en mindre episode efter kampen, hvor et par Hobro-fans forsøgte at gå ind i udeafsnittet. Det var en ganske fredelig dag på tribunen, hvor der ikke var nogen, der havde grund til at føle sig utryg. Det var ikke nogen krigszone, som folk nærmest får det til at lyde som.

Den sidste del af din sætning er på grænsen til injurier og direkte useriøs.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Lad os nu se hvad der sker..

For mig lyder det som om UM gerne vil gøre det til mindre end det var. Men jeg var så ikke til stede så jeg kan ikke udtale mig om hvad der egentlig er sket.. Jeg synes dog at de meldinger der er kommet fra BW, FCM og Hobro alle peger i retning af at der sket lidt mere end at der var en der faldt mens nogen fans hoppede..

Men jeg ser frem til at vi får en afklaring forhåbentlig inden så længe..

http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... land-fans/
"Hun er godt og grundig forslået, og der er ingen tvivl om, at hun er berørt af det her. Men hun er klar til at blive i jobbet,"
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... m%C3%A6nd/

Hvis det bare var en sag med en kontrollør der faldt ved et uheld så var der vel næppe grund til at udlevere nogen navne.?

http://aoh.dk/artikel/kvindelig-fodbold ... og-sparket

I denne artikel kommer det så frem at der er 3 konkrete mistænkte og 1 anholdt.. Ret mig hvis jeg tager fejl men man bliver vel ikke anholdt hvis man kommer til at vælte en kontrollør og efterfølgende hjælper hende op igen?

Og til sidst vil jeg da lige smide dette link også: http://aoh.dk/artikel/politi-flere-blle ... s-fanskare

Her fremgår det jo direkte at der er kommet "flere bøller". At det så skulle være UM's skyld er jeg ikke sikker på. Men problemet er der i hvert fald.

(derudover synes jeg det er interessant at det altid er "de andres" skyld. det er altid kontrollørerne der er nogle dumme svin, eller det er de andre fans der ikke kan opføre sig ordentligt.)

Andro

Indlæg af Andro »

DenStolteJyde skrev: http://aoh.dk/artikel/kvindelig-fodbold ... og-sparket

I denne artikel kommer det så frem at der er 3 konkrete mistænkte og 1 anholdt.. Ret mig hvis jeg tager fejl men man bliver vel ikke anholdt hvis man kommer til at vælte en kontrollør og efterfølgende hjælper hende op igen?
Folk er før blevet anholdt for mindre i forbindelse med fodboldkampe.
DenStolteJyde skrev: Og til sidst vil jeg da lige smide dette link også: http://aoh.dk/artikel/politi-flere-blle ... s-fanskare

Her fremgår det jo direkte at der er kommet "flere bøller". At det så skulle være UM's skyld er jeg ikke sikker på. Men problemet er der i hvert fald.
Nej, det fremgår ikke direkte. Det eneste den artikel indeholder er en ligegyldig og intetsigende udtalelse fra en politichef, som aoh formentligt har ringet op og stillet nogle ligegyldige spørgsmål, så de kunne lave en stor overskrift omkring, at alle FCM-fans er voldspsykopater.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Andro skrev:så de kunne lave en stor overskrift omkring, at alle FCM-fans er voldspsykopater.

Og det er jo så netop ikke det der står nogen som helst steder hvis du vælger at tage læsebrillerne på og se hvad der egentlig står..

Andro

Indlæg af Andro »

DenStolteJyde skrev:
Andro skrev:så de kunne lave en stor overskrift omkring, at alle FCM-fans er voldspsykopater.

Og det er jo så netop ikke det der står nogen som helst steder hvis du vælger at tage læsebrillerne på og se hvad der egentlig står..
Hvis du lærer at læse mellem linjerne, er det sådan set det billede, aoh, eb, tvmidt/vest og andre gerne vil have frem. Det kræver dog, at man tænker lidt selv, når man læser en artikel.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Nej det er ikke det billede de prøver at få frem. Det må være fordi du har en meget selektiv læsning.

Det der står er at der iblandt midtjyllands fans er nogle personer som kan finde på at være voldelige. Det er det jeg kan læse mig frem til. (og det er som sådan ikke noget der kommer bag på mig).

Men det er måske en del af det at være ægte ultra at lade som om ALLE er efter dig?

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

DenStolteJyde skrev:Nej det er ikke det billede de prøver at få frem. Det må være fordi du har en meget selektiv læsning.

Det der står er at der iblandt midtjyllands fans er nogle personer som kan finde på at være voldelige. Det er det jeg kan læse mig frem til. (og det er som sådan ikke noget der kommer bag på mig).

Men det er måske en del af det at være ægte ultra at lade som om ALLE er efter dig?
Ja der er nogle der kan finde på... Ligegyldigt, for det er der alle steder!

Nu synker jeg lige ned på dit lav intelligente niveau, holdkæft du er en klaphat af dimensioner, har du overhovedet læst hvad der bliver skrevet? Vi skal nok tage skylden, når vi gør noget, for tro mig det er meget bevist, når der bliver brændt pyro og andet af. Men at tage skylden for noget der ikke er sket, det er for meget. Det er jo ikke første gang vi bliver beskyldt, men du kan jo spørge om hvor mange retssager vi har tabt 8-)

Brugeravatar
DenStolteJyde

Jeg siger heller ikke at det er UMs skyld..

Det var Andro der startede med at påstå at alle medierne får det til at se ud som om alle midtjyllands fans er voldelige, hvilket jeg absolut ikke mener er tilfældet.. og derfor spurgte jeg så ham om man skal rende rundt og være overbevist om at alle er efter en for at være rigtig sej? Jeg har sådan set på intet tidspunkt skrevet at UM er nogle røvhuller eller at man per definition er voldelig hvis man er med i UM..

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Andro skrev:
pr0j3ct skrev: Syntes efterhånden man ser flere og flere "Uheldige" situationer med Fcm fans. En skidt vej noge af vores fans har taget og begynder snart at ligne de yderst kedelige "Københavner tilstande".
Det er en skidt vej at danne sin mening ud fra den parts historie - tilmed fra en eb-artikel. Der skete stort set intet, men det bliver som altid blæst op af medierne, fordi det giver en god historie, og medierne vil blive ved med at blæse disse historier op så længe naive personer uden indsigt(som jer) sidder og æder det råt.
Og det er ikke en skidt vej at danne sig en mening om og oven i købet offentligt udtale sig derom, om en person du ikke kender og måske aldrig har mødt. Du aner intet om hvor lidt/meget jeg kommer på div. stadions til Fcm kampe. Du kender mig ikke og aner derved intet om hvor naiv og eller uden indsigt jeg er. Men du fandt meget hurtigt ud af at "danne" dig en mening om mig.

Derud over kan man jo undre sig over at nogle Fcm fans (som jer) altid har så satans travlt med at indtage offer rollen og samtidigt prøve at lægge skylden alle mulig andre steder hen. I stedet kunne de folk som åbentbart har indsigt (som jer), men ingen skyld, gøre noget ved problemerne istedet for bare at pege fingre og kigge væk fra problemerne.

Nej det er ikke alle Fcm fans, eller for den sags skyld fodbold fans generelt der er voldspsykopater og det er der jo heller ingen der har sagt, hverken her eller i medierne. Men vi har ligeså vel som alle andre klubber enkelte individer, der ikke forstår at opføre sig ordentligt og problemerne de skaber, forsvinder jo ikke af at nogle taler problemerne ned og prøver at skubbe dem under gulvtæppet.

Hvis nogen har indsigt, håber jeg da så sandeligt at de gør noget ved problemerne i stedet for bare at tale det ned.
Senest rettet af pr0j3ct 8. okt 2014, 18:01, rettet i alt 3 gange.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Andro skrev:
mancitydk skrev: Okay, så det er (igen) noget som andre blæser op i medierne og der er ingen sag.
Ja, det er det. Der er intet nyt i, at EB, aoh og diverse andre sensationsmedier elsker at skrive om ballade med fodboldfans, og de er pænt ligeglade med, om de skriver sandheden. Historier om fodboldfans sælger åbenbart godt, fordi hr. og fru Danmark elsker at sidde og blive forargede over folk, der bruger sin fritid på andet end at passe sin ligusterhæk og spise leverpostejmadder.

Hvis man har den mindste kendskab til fanmiljøet generelt, ville man vide, at medierne overdriver i sådan set alle artikler omkring fodboldfans.
mancitydk skrev: Det er godt at høre. Det er er lidt trist ved denne tendens til altid at give andre skylden er at den underminerer troværdigheden for FCM fans generelt.
Stop nu med den latterlige attitude, når du ikke har nogen reel viden om noget som helst.
mancitydk skrev: Hvorfor er det at vi altid prøver at lade som om at der sørme ikke er noget problem i den midtjyske fanskare når det om og om igen viser sig at der er nogen der åbenbart kommer for andet end fodbold ( og roulade)
Fordi der som sådan ikke er noget problem. Generelt foregår alle vores kampe ganske roligt, hvilket man ville vide, hvis man rent faktisk selv var på stadion og ikke dannede sin artikel ud fra sensationsartikler på nettet.
Kampen i Hobro i fredags var en fin succes på tribunen, og der var ikke optræk til ballade udover episoden ved kampstart, hvor et par vagter(inkl damen) gik ind og skubbede umotiveret til fans, og en mindre episode efter kampen, hvor et par Hobro-fans forsøgte at gå ind i udeafsnittet. Det var en ganske fredelig dag på tribunen, hvor der ikke var nogen, der havde grund til at føle sig utryg. Det var ikke nogen krigszone, som folk nærmest får det til at lyde som.

Den sidste del af din sætning er på grænsen til injurier og direkte useriøs.
Jeg er meget ked af at du synes det sidste var injurierende. Det var bestemt ikke meningen. Jeg siger ikke at du er voldelig eller går ind for vold. Jeg siger heller ikke at UBM er voldelige. Jeg konstaterer at der oftere og oftere er historier om voldelige optrin eller lignende blandt FCM fans. Dette er noget der ikke var der for 7-10 år siden. Så jeg undrer mig over hvorfra det kommer.

I øvrigt så finder jeg det besynderligt at du mener jeg er injurierende men at det er helt ok for dig at generalisere over fans og bedømme hvem der er "rigtige" fans og hvem der ikke er det. Jeg var tilfældigvis i Hobro i fredags. Så there you go. Jeg var på stadion.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

DenStolteJyde skrev:Jeg siger heller ikke at det er UMs skyld..

Det var Andro der startede med at påstå at alle medierne får det til at se ud som om alle midtjyllands fans er voldelige, hvilket jeg absolut ikke mener er tilfældet.. og derfor spurgte jeg så ham om man skal rende rundt og være overbevist om at alle er efter en for at være rigtig sej? Jeg har sådan set på intet tidspunkt skrevet at UM er nogle røvhuller eller at man per definition er voldelig hvis man er med i UM..
Det gør de jo også, når de nævner os i flere sammenhænge vi ikke har deltaget. Tro mig, vi er pisse trætte af at skulle forsvare overfor noget vi ikke har gjort. Du kommer med en dumsmart bemærkning om noget du reelt ikke ved og det pisse mig af.

Men vi kan jo liste en række sager op, som der ikke har været hold i, sådan er livet som Ultras Midtjylland åbentbart :shock:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

RL/UBM skrev:
DenStolteJyde skrev:Jeg siger heller ikke at det er UMs skyld..

Det gør de jo også, når de nævner os i flere sammenhænge vi ikke har deltaget. Tro mig, vi er pisse trætte af at skulle forsvare overfor noget vi ikke har gjort. Du kommer med en dumsmart bemærkning om noget du reelt ikke ved og det pisse mig af.

Men vi kan jo liste en række sager op, som der ikke har været hold i, sådan er livet som Ultras Midtjylland åbentbart :shock:
Nu er jeg så også fan af Fcm, så ovenstående hører jeg også ind under. Ved godt at der nogle fans, der ikke mener, at jeg er lige så god fan som dem, fordi jeg måske ikke lige har overværet lige så mange træninger eller fordi jeg ikke går under betegnelsen Ultra. Men ikke destro mindre er jeg fan af fcm og derved bliver jeg også "dømt" som dårlig fan, når sådan noget her sker.

Forskellen er nok bare, at jeg har ikke et behov for at skulle forsvare mig over for andre med fans og heller ikke har et behov for at søge en offerrolle. Jeg kan bare godt lide at snakke/debattere om den klub (med alt hvad den indeholder godt som skidt) som jeg er fan af.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Andro skrev:
DenStolteJyde skrev:

Hvis du lærer at læse mellem linjerne, er det sådan set det billede, aoh, eb, tvmidt/vest og andre gerne vil have frem. Det kræver dog, at man tænker lidt selv, når man læser en artikel.
At læse mellem linierne er som at lade Fanden læse biblen. Man kan jo tolke sig til hvad som helst.

Hvis man er paranoid nok kan man altid føle sig forfulgt ved at læse mellem linierne.

Hvis man skal til at tolke på det som ikke bliver sagt for at finde beviser på at man anklages for noget. Så tænker jeg at man enten er vild efter at påtage sig offerrollen, har dårlig samvittighed eller ønsker opmærksomhed.

Ingen af os ved om det var ubm som er indblandet de fleste af os stoler vel på at det ikke er (jeg gør da indtil andet er bevist)

Sagen i Hobro er en sag mellem politiet og de som evtentuelt bliver sigtet. Efter en evt domfældelse eller frikendelse kan man begynde at snakke om karantæne eller uretfærdig forfølgelse.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Besvar