Hobro - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Hobro - FCM

Indlæg af Acebone »

Ja, gode, "gamle" Rasmus Lynges mål skal da ikke være det, der fylder noget. Holdet spillede godt, Haugaard inklusiv. Hvor er det bare lækkert, at vi har så gode frisparksskytter i truppen. Stakkels Jesper Rask i Hobro-målet har det heller ikke nemt, når vi har skytter, der kan klistre bolden op ad både den ene og den anden stolpe. :D

Uha, der er ikke noget som at vinde en fredagskamp og så bare kunne læne sig tilbage og se nogle af de andre hold smide point. Randers-FCN bliver interessant.

God weekend allerede. :)

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Dejlig kamp som jeg ellers havde været lidt nervøs for der skulle gå "fcm" i. Det virker til at vi qua en bredere trup har kunne håndtere skaderne meget bedre end sidste år og derfor har en super stærk trup på nuværende tidspunkt, og jeg ser ikke point høsten gå i stå på samme måde som sidste efterår. De andre hold skal virkelig op i gear hvis de skal med, for fcm toget er først ved at komme op i topfart :-).

Ang. Haugaard synes jeg man kan se han forbedre sig, og jeg er indstillet på han skal have lidt tid til at finde ro i sit spil. Vi kan jo desværre ikke få en på 22, som har rutine som en på 35.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

PH1978 skrev:Slap nu af med Haugaard... Lössl var edder'mandme også ringe i hans opstart.
Hvad snakker du om? Lössl havde et fremragende første år ved FCM der kulminerede i A landsholdsudtagelse.. Det var først forårssæsonen 2011, at han fik en downperiode..

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Haugaard virker ikke sikker, og han har ikke en attitude der viser, at han "ejer" målfeltet. Det er et problem i min optik, at hans udstråling og sikkerhed ikke er bedre, specielt ved indlæg har han massive problemer. Det er rigtigt, at vi nok ikke kan forlange, at han i så ung en alder har så meget rutine og udstråling, men hvorfor er det lige i FCM han skal have det bygget på? Det er jo ikke det samme, at give et målmandstalent chancen, som når klubben udvikler en markspiller. For markspilerens vedkommende er der jo altid flere holdkammerater der kan dæmme op for talentets urutinerede fejl - den mulighed er der jo slet ikke i så høj grad ift. et målmandstalent. Vi ligger nr. 1, og har ambitioner om 3 EU- gruppespil inden 2020, så kan man altså godt "tillade" sig at anvende rutine på målmandsposten, uden det går udover ambitionerne mht. at være en talentfabrik.

Jeg er varm fortaler for, at Heinze får chancen nu, for jeg synes ikke Haugaard er moden nok til, at være 1. målmand på ligaens førerhold.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg er ikke sikker på jeg synes Haugaard kan tillægges særlig meget skyld for Hobros mål.

Rasmus Lynge får pænt meget tid til at få styr på bolden, og desuden rammer han den som han sikkert ikke gør de næste 100 gange.

Derudover synes jeg Haugaard gjorde en fin figur, og jeg var slet ikke så nervøs som jeg var mod FCV.
Måske det tildels også skyldes at FCM var klart foran her :)

Fantastisk kamp, og så fedt at vi putter de store chancer i kassen, modsat mod FCV.

Gode tider.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Mike80 skrev:Svær kamp! Se bare Brøndby og Fck.. Vi skal uden tvivl gå efter 3 point og kan vel også med rette være skuffede såfremt det ikke lykkes, da vi efter min bedste overbevisning skal hive 7-9 point i vores 3 kampe mod Hobro. Når jeg postulerer at det bliver svært hænger det sammen med at vi historisk har haft det svært i netop disse kampe, hvor vi har alt at tabe og samtidigt møder vi her et hold med tidligere FCM reserver og en træner der vil gøre ALT for at hive point mod netop os! Hobro har bevist at de med hård fight tidligere har kunne vinde fortjent over formoede tophold, og jeg håber vi går på banen med nødvendig respekt og fight på fredag for ellers vinder vi helt bestemt ikke..

Hobro er uden Jonas Damborg som ellers har spillet fuld tid alle sæsonen kampe og vel er indbegrebet af Hobros fight og vilje! Ikke den mest iøjnefaldende spiller men uden tvivl en vigtig spiller og en klar svækkelse af Hobro..

Brøndby tager mod Aab og Randers tager mod Fcn! Hvor ville de kampe bare være meget sjovere at se med 3 fredags

Go kamp:)

Mike
Dejligt svar på tiltale! Flot kamp og super indstilling.. Syntes virkelig vi ser resultatet af Jacob Poulsen og Petter endelig får lov at spille sammen på de to 8'er positioner og det virkelig er høj kvalitet i superliga niveau.

Erik og Duncan ser skarpe ud igen, så i det hele taget svært ikke at være optimistisk.

Lad os få nogle X'er i randers og Brøndby!

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Haugaard er langt fra sikker, og virker som et kæmpe usikkerhedsfaktor i feltet hver gang. Man har lidt følelsen, at altid kan gå galt når bolden er i feltet. Det er fint, at vi skal give de unge tid til at udvikle sig, men nu hvor vi har en trup med så meget kvalitet som aldrig før, kan det være katastrofalt at have sådan en usikker keeper. Måske potentialet er kæmpe stort, men det kan være han skal tilegne sig den erfaring på et lejeophold i stedet. Det kan ende med at koste os mesterskabet i de afgørende kampe, hvor nervøsiteten er på højsædet.

Det kunne være interessant med Heinze på banen, da han kan have den fornødne rutine der skal til for at skabe ro i forsvaret.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Men bortset fra en halvskidt boksebold (hvor forsvaret også skulle have været over Lynge hurtigere), stod Haugaard vel netop fint i går? Jeg mindes en Hobro-dødbold ved 0-0, hvor bolden blev rettet af af Lauridsen (tror jeg, det var), og jeg nåede at tænke "shit, den går ind", men Haugaard plukkede den med stor ro.

Alle vores målmænd er gennem tiden blevet kritiseret herinde (okay, jeg erindrer ikke det store fra forummet i Peter Skov-Jensens tid). Heinze har i den grad også fået klø, lige som alle fra Anders Rasmussen til Arek Onyszko har det. Det er en hård post.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

For det første så husker jeg Heinze som en stabil målmand. Men problemet var at når modstanderne hældte høje bolde ind i feltet så vi skidt ud med Heinze på mål. Min påstånd er at han ikke er høj nok og også for spinkel (dog ser han mere robust ud nu end sidst han var hos os.. Vi var for lette at sætte under pres. Vi kunne jo godt sætte Heinze på mål nu for at få rutine her og nu. Men jeg tror at hvis vi viser Haugaard tillid så bliver han bedre end Heinze nogenside har været og vil blive.

Haugaard kan blive bedre.
Heinze kan ikke blive højere.

Jeg har dog stor sympati for Heinze, men jeg var aldrig tryg i slutfasen af kampen når han var på mål og modstanderne lossede høje bolde frem.

For det andet så vil jeg gerne høre om I også tror at de andre hold kommer for sent igang med at ramme en stime af sejre. Jeg tror mange tænker at FCM igen smider det hele til sidst. Hvis denne runde flasker sig rigtigt godt så har vi et godt forspring. Jeg tror at vores forspring qua sidste sæson ikke bliver taget så alvorligt. Jeg ser mere rutine og substans i holdet og derfor tror jeg at (og håber) at vi bliver svære at hente. Sidste år var det for nemt for de andre at hente os. Det skyldtes primært os selv og ikke at de andre spillede fejlfrit og vandt alle kampe.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Haugaard stod fint igår, seneste kamp mod Fcv, så han godt nok skidt ud i flere tilfælde. Men han er ung og skal samle rutine og ikke mindst lære af sine fejl. Så er der nogle som mener det er bedre at sætte Heinze på banen istedet for. Det bliver feltet ikke mere sikker af da Heinze om nogen har svagheder i luften i feltet. Derud over syntes jeg personligt bare ikke han er god nok (forstår stadig ikke han overhovedet er hentet). Haugaard er bedre efter mening og så længe vi ikke har en målmand der er noget bedre end ham på mål, er der ingen grund til at skifte, midt i det hele.
Acebone skrev:Alle vores målmænd er gennem tiden blevet kritiseret herinde (okay, jeg erindrer ikke det store fra forummet i Peter Skov-Jensens tid). Heinze har i den grad også fået klø, lige som alle fra Anders Rasmussen til Arek Onyszko har det. Det er en hård post.
Et eller andet sted er det også underligt/sjovt eller hvordan man ser på det. At Fcm aldrig har haft den store fokus på at få sig en rigtig god målmand, som man ofte ser andre hold jagte. Vi prøvede med Onyszko, men hans mentale tilstand viste sig så bare ikke til at være speciel rutineret. Taget i betragtningen hvor vigtig en plads netop målmanden er og med de ambitiationer der igennem tiderne har været i Fcm er det netop "underligt" at vi som en af meget få aldrig rigtigt har gået efter en klasse målmand.

Og ja det er en hård post. Går der mål ind for målmanden skylden, selvom det for det meste er på fejl af forsvaret og eller midtbanen.

Noe

Indlæg af Noe »

Le Compte skrev:
For det andet så vil jeg gerne høre om I også tror at de andre hold kommer for sent igang med at ramme en stime af sejre. Jeg tror mange tænker at FCM igen smider det hele til sidst. Hvis denne runde flasker sig rigtigt godt så har vi et godt forspring. Jeg tror at vores forspring qua sidste sæson ikke bliver taget så alvorligt. Jeg ser mere rutine og substans i holdet og derfor tror jeg at (og håber) at vi bliver svære at hente. Sidste år var det for nemt for de andre at hente os. Det skyldtes primært os selv og ikke at de andre spillede fejlfrit og vandt alle kampe.
Den stående joke om at vi altid smider guldet, kan i hvert fald komme til at arbejde til fordel for os. Lige nu giver jeg dig ret - vi betragtes som favoritter, men ingen har rigtig interesse i at køre guld-historier på os i år. Hvis det skal være en fordel, er det dog nu, der skal smedes og hentes mange points. Til foråret bliver der pres, uanset hvad.

Mathias

Indlæg af Mathias »

Det er vel efterhånden et faktum at målmandens betydning for holdet er enormt. Mange titler - både nationale og internationale, vindes af de hold, hvis defensiv (herunder målmand) er stærkest. Vores nuværrende forsvar er højt niveau, men på målmandsposten er vi ikke på niveau med de hold vi bør sammenligne os med.

Både FCK(S. Andersen), Brøndby(Hradecky) og Aab(N. Larsen) er klasser over vores konstallation med Haugaard/Heinze. Såfremt vi fandt en keeper på samme niveau som ovenvævnte klubber, ville jeg ikke tvivle et sekund på at udnævne os som guldfavoritter.

Er der nogen som kan vurdere kvaliteten af Patryk Wolanskia som vi hentede og lejede ud til vejle?

Forza FCM

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes Heinze skal have lov at vise os hvad han kan, inden vi dømmer ham. Men et eller andet sted så hentede vi ham før Benham kom til, og var måske hvad vi havde råd til på det tidspunkt. Hans meritter er ikke noget som ellers ville have fået ham til en topklub, at han kom til os skyldes vist mest at han var transferfri og havde spillet her før.
Men jeg synes faktisk han gjorde det godt da han var her sidst. Men det er jo år og dag siden.

Wolanski må være fra Benhams database, jeg tror ikke de har hentet ham uden at have tanker om på sigt at bruge ham.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ravnen skrev: Wolanski må være fra Benhams database, jeg tror ikke de har hentet ham uden at have tanker om på sigt at bruge ham.
http://www.bold.dk/nyt/fcm-boss-wolansk ... ngssigning

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nåja, husker det da egentlig godt. Men alligevel, mon ikke de håber han viser sig at være god nok :)

Besvar