Men omvendt, havde vi scoret på nogle af vores chance... Urena kunne have afgjort kampen, og så havde vi hyldet Glen for den rigtige taktik. Det er så små ting der afgør sådan en tæt kamp.
FCN - FCM
Re: FCN - FCM
Jeg er sådan set enig. Havde jeg sat taktikken var det blevet den normale som vi har succes med. Vi er ikke gode nok defensivt til bare at pakke os (hvilket vi dog heller ikke forsøgte). Vi lukker simpelthen for mange mål ind, og det uanset om vi spiller defensivt eller offensivt. Så kan vi ligeså godt give offensiven bedst mulige kår
Men omvendt, havde vi scoret på nogle af vores chance... Urena kunne have afgjort kampen, og så havde vi hyldet Glen for den rigtige taktik. Det er så små ting der afgør sådan en tæt kamp.
Nok mere Urena jeg så havde hyldet, for at afgøre kampen.Ravnen skrev:Men omvendt, havde vi scoret på nogle af vores chance... Urena kunne have afgjort kampen, og så havde vi hyldet Glen for den rigtige taktik. Det er så små ting der afgør sådan en tæt kamp.
Men ja det er små ting der kan blive afgørende i tætte kampe.
Det er sådan set ikke resultatet/nederlaget som sådan, der gør at jeg sætter spørgsmåls tegn ved måden taktisk at stille op og spille kampen idag. Nederlaget forstærker nok bare min undren. Jeg syntes stadig det er mærkeligt, sådan at ændre et vindene hold og "overgive" sig selv til en modstanders spille stil når nu man har set flere gange før at vi ikke er gode til det og samtidig "ofrer" nogle af vores egne bedste styrker.
Det forbedrer det selvfølgeligt så ikke at vi lavede mange personlige fejl og enkelte spillere ikke præsterer idag.
Vi er lykkedes en enkelt gang med en defensiv tilgang i Farum: http://www.superstats.dk/kampe/4012
Jeg ved ikke, om det er Glens inspiration, men jeg synes heller ikke det fungerer med den omvendte trekant. I hvert fald ikke Izu/Sparv, som erobrer fint, men ikke formår at lægge afleveringen der sætter vores kanter i spil.
Jeg synes i øvrigt at Rømer gjorde det fint indtil 1-0, hvor han fik den støtte han skulle have. Da vi skulle satse, blev han alene med John, og det er en svær situation for de fleste. For mig at se er det et afledt problem af den defensive tilgang: Vi fik ikke Sly og Rilwan i gang, og uden den trussel fik FCNs backs og fløje frit spil til at mase på.
Nu bliver det for alvor spændende. De næste kampe er for mig at se afgørende for sæsonen. Vi skal vise, at vi mentalt er der hvor vi skal være, og lægge et fortsat pres på konkurrenterne indtil jul. Og nu er vi vist nødt til at regne FCN med som alvorlige konkurrenter.
Jeg ved ikke, om det er Glens inspiration, men jeg synes heller ikke det fungerer med den omvendte trekant. I hvert fald ikke Izu/Sparv, som erobrer fint, men ikke formår at lægge afleveringen der sætter vores kanter i spil.
Jeg synes i øvrigt at Rømer gjorde det fint indtil 1-0, hvor han fik den støtte han skulle have. Da vi skulle satse, blev han alene med John, og det er en svær situation for de fleste. For mig at se er det et afledt problem af den defensive tilgang: Vi fik ikke Sly og Rilwan i gang, og uden den trussel fik FCNs backs og fløje frit spil til at mase på.
Nu bliver det for alvor spændende. De næste kampe er for mig at se afgørende for sæsonen. Vi skal vise, at vi mentalt er der hvor vi skal være, og lægge et fortsat pres på konkurrenterne indtil jul. Og nu er vi vist nødt til at regne FCN med som alvorlige konkurrenter.
Jeg har egentlig mest bare lyst til ikke at beskæftige mig med fodbold når vi taber en kamp.
Og så er det virkelig frustrerende at FCN har alt spillet, og at vi bliver reduceret til et simpelt kontrahold der ikke formår at holde fast i bolden.
Jeg ved ikke om det var FCN der var gode, eller om vi var dårlige.
Ja Urena kunne have scoret på den første store chance, men det var ret godt kommet ned af forsvaret.
Vildt så hurtigt min fornemmelse kan ændres fra ultra-positiv til jævnt negativ
Vi fører trods alt stadig ligaen med 2 point ned til nr. to
Og så er det virkelig frustrerende at FCN har alt spillet, og at vi bliver reduceret til et simpelt kontrahold der ikke formår at holde fast i bolden.
Jeg ved ikke om det var FCN der var gode, eller om vi var dårlige.
Ja Urena kunne have scoret på den første store chance, men det var ret godt kommet ned af forsvaret.
Vildt så hurtigt min fornemmelse kan ændres fra ultra-positiv til jævnt negativ
Vi fører trods alt stadig ligaen med 2 point ned til nr. to
http://sporten.tv2.dk/2014-09-22-aarets ... udrup-kopi
Der er altså nogle jævn gode detaljer af Rømer i denne aktion!
Ja det viser bare hans kvaliteter ligger centralt, ikke på backen.Starbucks skrev:http://sporten.tv2.dk/2014-09-22-aarets ... udrup-kopi
Enig. Syntes også Rømer gjorde det fint langt hen ad vejen. Men når opbakningen så svigter og han bliver ladt alene mod en af ligaens bedste offensive spillere, der er ham teknisk og ikke mindst overlegen på hastighed, så vil han blive sat i enkelte situationer.Noe skrev:Jeg synes i øvrigt at Rømer gjorde det fint indtil 1-0, hvor han fik den støtte han skulle have. Da vi skulle satse, blev han alene med John, og det er en svær situation for de fleste. For mig at se er det et afledt problem af den defensive tilgang: Vi fik ikke Sly og Rilwan i gang, og uden den trussel fik FCNs backs og fløje frit spil til at mase på.
- DenStolteJyde
Enig.. Men jeg må også sige jeg synes det er fedt den måde Rilwan får bolden med sig på.. Løfter den op i hovedet på sig selv og trækker på den måde bolden lige forbi keeperen.. Det kræver altså også rimelig skarp teknik..Starbucks skrev:http://sporten.tv2.dk/2014-09-22-aarets ... udrup-kopi