Matthew Benham (ny ejer)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Le Compte

Re: Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af Le Compte »

http://fcm.dk/nyheder/fc-midtjylland-in ... testsystem

Nyt system der giver statstik om løbemønstre osv. Det virker til at stastistik bliver det gennemgående tema overalt i klubben.

Lyder som et godt, men dyrt værktøj. Men hvis det kan løfte holdet, er det jo fint.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

uschel

Indlæg af uschel »

der er ikke nogen tvivl om, at vi har brugt vores nye scouting system i sommerens transfervindue. Men at sige om Marcos Urena at "han er ikke kendt, 'fancy', højeksponeret eller har gode stats. Kort sagt, er han altså en spiller, som ikke virker interessant, fordi han ikke ser god ud" Vi taler om en mand, som blot for et par mdr siden var med i 3 kampe ved verdens mest eksponeret begivenhed for turneringens største suprise hold. Ja han scorede faktisk, og endda mod selveste Uruguay som er kendt for netop deres defensiv.
Så jo blandt dem der arbejder med fodbold er han bestemt ikke ukendt. Det samme gælder Sparv og Olsson. Tim var meget eksponeret og blev scoutet kraftig på da han var ung i southhampton. Og ja for Olssons vedkommende, når man kan skrive det han kan på sit cv som 95er ja så er du alt andet end ukendt. Det jeg personligt glæder mig til at se med tanke på det nye system er hvis vi henter en total nobody og så han virkelig shiner i vores elskede ulvetrøje

Noe

Indlæg af Noe »

uschel skrev: Det jeg personligt glæder mig til at se med tanke på det nye system er hvis vi henter en total nobody og så han virkelig shiner i vores elskede ulvetrøje
Det tror jeg ikke nødvendigvis, at vi kommer til. Ankersen har ved flere lejligheder været inde på, at man vil undgå at scoute på lavere niveau (f.eks. Norge - undgå BIFs og FCKs fejl), og i stedet gå efter niveauer over det danske, som vi har set med 2. bundesliga og Rusland.

Noe

Indlæg af Noe »

Le Compte skrev:http://fcm.dk/nyheder/fc-midtjylland-in ... testsystem

Nyt system der giver statstik om løbemønstre osv. Det virker til at stastistik bliver det gennemgående tema overalt i klubben.

Lyder som et godt, men dyrt værktøj. Men hvis det kan løfte holdet, er det jo fint.
Det undrer mig lidt, at det her ikke er blevet diskuteret. Det er altså mange penge det her (1/2 Borring, om man vil). Hvis systemet kan løfte klubben, er det jo fint. Jeg tænker også, at akademiet har gavn af det. Men det er seriøse penge, og hvis Glen havde kunne vælge, havde han nok valgt varme i træningsbanerne i stedet.

For mig at se slår Benhams ambitioner totalt igennem her. Han vil løfte både holdet og klubben som helhed. Det er jo dejligt. Men vi har altså ikke 10 mio. på kistebunden, heller ikke med hans indskud. Hvis ikke pengene er kommet ad andre veje, står vi foran et meget rødt regnskab igen. Omvendt er der ikke kommet en børsmeddelelse på det, så det er meget tåget, hvad der egentlig foregår.

Jeg er meget positiv omkring hans indtog. Men jeg glæder mig samtidig til at se rapporten, for lige nu bruger vi altså løs, uden at der kommer noget ind den anden vej (ud over forhåbentlig dejlige tv-penge).

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:
uschel skrev: Det jeg personligt glæder mig til at se med tanke på det nye system er hvis vi henter en total nobody og så han virkelig shiner i vores elskede ulvetrøje
Det tror jeg ikke nødvendigvis, at vi kommer til. Ankersen har ved flere lejligheder været inde på, at man vil undgå at scoute på lavere niveau (f.eks. Norge - undgå BIFs og FCKs fejl), og i stedet gå efter niveauer over det danske, som vi har set med 2. bundesliga og Rusland.
Lige nøjagtig. Det er jo ikke sådan, at vi nu begynder at hente spilere i serie 5. Det handler om at finde value for money, og derfor hente gode spillere fra undervurderede ligaer, som vi fx har set med Marco og Sparv. Men der skal jo stadigvæk være et vist niveau hos spillerne, for at de kan gøre sig gældende for os. Men der er jo kæmpe forskel på at hente Marco i stedet for en topscorer i Norge, et dansk (Skoubo, Junker) eller svensk 'navn' (Elmander).
Det virker også opsigtsvækkende, når FCK henter en spiller i Fulham, men pointen med det nye system skulle være, at det faktisk er lige så godt at hente Sparv i Greuther Fürth, da holdenes niveau er det samme.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev: Det undrer mig lidt, at det her ikke er blevet diskuteret. Det er altså mange penge det her (1/2 Borring, om man vil). Hvis systemet kan løfte klubben, er det jo fint. Jeg tænker også, at akademiet har gavn af det. Men det er seriøse penge, og hvis Glen havde kunne vælge, havde han nok valgt varme i træningsbanerne i stedet.
Det er bare lidt svært at diskutere, da der ikke har været skrevet så meget om det - i hvert fald ikke helt præcist hvad det indebærer. Jeg er dog ikke sikker på, at vi selv smider 10 mio - der står vi sammen med Aarhus uni investerer op mod 10 mio. Så hvor meget vi har lagt er uklart. Og vi har jo før brugt penge på diodebander i stedet for en angriber, så mon ikke Glen synes dette alligevel er lidt mere relevant for den sportslige sektor :-)
Noe skrev:Jeg er meget positiv omkring hans indtog. Men jeg glæder mig samtidig til at se rapporten, for lige nu bruger vi altså løs, uden at der kommer noget ind den anden vej (ud over forhåbentlig dejlige tv-penge).
Det er først næste år vi vil kunne se noget om hans penge i årsrapporten, men vi skal nok også vænne os til en anden virkelighed, hvor økonomien ikke på samme måde er et fokuspunkt. Vi lever på Benhams nåde, og så længe han ser fornuft i sin investering, så er det sådan set ligemeget om vi giver plus eller minus.

Men indtil videre synes jeg da, at Benham har bevist en stor vilje til at investere i klubben, og vi er i en helt anden stand, end vi ville være, hvis ikke han var kommet. Indtil videre har hans indtog været en kæmpe succes.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Det er bare lidt svært at diskutere, da der ikke har været skrevet så meget om det - i hvert fald ikke helt præcist hvad det indebærer. Jeg er dog ikke sikker på, at vi selv smider 10 mio - der står vi sammen med Aarhus uni investerer op mod 10 mio. Så hvor meget vi har lagt er uklart. Og vi har jo før brugt penge på diodebander i stedet for en angriber, så mon ikke Glen synes dette alligevel er lidt mere relevant for den sportslige sektor :-)
Det er klart, at det er svært at diskutere det specifikke produkt. Man kan læse lidt om det norske firma bag her: http://www.zxy.no/zxy_about.html

Det jeg måske mest søger, er at samle spor, så man kan få et bedre billede af Benhams planer. Lige nu bruger vi mange penge, og afviser samtidig salg (i hvert fald med Erik, måske Sly, og en tredje unavngiven førsteholdsspiller). Samtidig var vi tydeligvis ikke klar til Europa League, og de mange mio derfra. Jeg siger bare, at det er opskriften på, at Benham i nær fremtid kan være nødt til at poste flere penge i klubben. Det må vi næsten formode, at han er klar til.

Jeg er enig i at Benham har været en positiv oplevelse indtil videre. Især er det vigtigt imo, at der er handling bag ordene om at styrke akademiet. Det indikerer købet af Thychosen og tilknytningen af backen fra BoIS.

Vi har meget spændende år foran os, er jeg sikker på. Det står bare ikke helt klart, hvad det er vi kan forvente.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev: Det er bare lidt svært at diskutere, da der ikke har været skrevet så meget om det - i hvert fald ikke helt præcist hvad det indebærer. Jeg er dog ikke sikker på, at vi selv smider 10 mio - der står vi sammen med Aarhus uni investerer op mod 10 mio. Så hvor meget vi har lagt er uklart. Og vi har jo før brugt penge på
Det jeg måske mest søger, er at samle spor, så man kan få et bedre billede af Benhams planer. Lige nu bruger vi mange penge, og afviser samtidig salg (i hvert fald med Erik, måske Sly, og en tredje unavngiven førsteholdsspiller). Samtidig var vi tydeligvis ikke klar til Europa League, og de mange mio derfra. Jeg siger bare, at det er opskriften på, at Benham i nær fremtid kan være nødt til at poste flere penge i klubben. Det må vi næsten formode, at han er klar til.
Planen er jo sådan set fremlagt. Europas bedste talentudvikler, europas bedste til rekruttering samt gruppespil 3 ud af de næste 5 år. Det betyder også, at vi skal være permanent top-4 hold, for ellers er der ingen chance for europa. Det betyder naturligvis, at der skal investeres både i talenterne og førsteholdet. Indtil videre synes jeg, at vi har set en vilje til netop det.

At vi ikke var klar til Europa i denne sæson var vel ikke helt overraskende givet vores optakt til kampene, hvor vi ikke ligefrem kunne stille stærkeste hold - og så er det svært at præstere en overraskelse - især når det er de rutinerede, der er ude. Derfor skal skader nedbringes ligesom rutinen og bredden skal styrkes, så vi ikke er så afhængige af at alle er klar.

Tror heller ikke der er nogen tvivl om, at Benham gerne ser os blive mestre, men hele hans odds-tilgang garanterer vel også, at han godt ved, at vi ikke er favoritter til det, men mon ikke vi vel se ham satse kraftigt på det, hvis muligheden opstår. Nu har vi i hvert fald nogle helt andre muligheder for at investere i truppen, hvis vi står i samme situation som sidste vinter-tranfervindue.

Noe

Indlæg af Noe »

På Brentfordforummet http://www.griffinpark.org, dukkede Benham pludselig op – Ørgaard style – og lavede en Q&A. Jeg har samlet lidt svar af FCM-interesse. Tråden kan findes her: http://www.griffinpark.org/forums/showt ... p?t=112639

Om hvorfor han valgte at købe FCM:
just seemed like an interesting and fun thing to get involved with. i'd known rasmus ankersen for a while, he actually gave a talk to the bfc players start of last season. he used to play for fcm - well, his career ended a few minutes into his debut - and was involved in their academy.

the key thing is that they can get involved with non EU players in a way that an English club simply cant. thats not really something that will benefit BFC, as it takes a while to get EU passports in denmark, but the idea is that FCM can develop non EU players to help the club get into Europe regularly - and also to sell the best ones to other European clubs

Mere om DK/UK og non-EU-spillere. Og måske et soft spot for Pione:
if england you either have to have an EU passport or go through the strict criteria - playing in 75% of competitive games for a top 70 country over the last 2 years. or go through appeal, but they want to make the appeals far harder. its far, far easier in the rest of Europe if you dont have an EU passport.

for example, pione sisto is 19, he has lived in denmark since he was 3 months old - his family were refugees from south sudan. he wont get his danish passport until january, so cant play for the national team until then

he could play for any team in europe - lille tried to buy him in the summer - but couldnt play in england

https://www.youtube.com/watch?v=jp-kJS114uM

Mrs Benham om købet af FCM ;)
she wasnt thrilled when i bought midtjylland, but i've promised no more clubs ..for now
Lidt om scoutingsystemet:
i think many people have misunderstood the moneyball concept. it wasnt about baseball using stats - they had been using stats for 100+ years. it was about using proper statistical methods to find which measures have "predictive utility" - things which were popular, like RBI, actually told you very little, less popular stuff like getting walks told you much more.

we use some elements of smartodds models, but its only a small part of the process

Om den nærmeste fremtid, og eventuelle spillersalg, klubberne imellem:
yes a pre season friendly is likely, that would be cool to compare the level of the two teams, i think its quite close.
we will be sharing a lot of info on best practices - training, conditioning, medical etc.

i think player movement either way will be pretty low, especially in the early days - such things lead to suspicion that one club is getting the worse side of the deal.

FCM had max clayton on trial, people speculated that it was a ruse to get him to BFC cheaply - as its cheaper to get out of contract u24 players if they go abroad - but that wasnt the case, they were just looking at him for themselves.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fedt du lige sakser det herind!

Kan du ikke skrive og invitere ham til også at deltage her på Ulvegraven? :mrgreen:

Jeg er sikker på vi kan samle nogle spørgsmål ;)

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Fedt du lige sakser det herind!

Kan du ikke skrive og invitere ham til også at deltage her på Ulvegraven? :mrgreen:

Jeg er sikker på vi kan samle nogle spørgsmål ;)
Det var vist kun den aften, han svarede. Jeg håber dog, at enten han eller Ankersen kan lokkes herind til en Q&A.

Alternativt var Tipsbladets chefredaktør Troels B. Thøgersen i London i går for at tale med Benham, så det kommer der sikkert noget spændende ud af. Om det bliver på fredag eller senere, ved jeg dog ikke.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Vi kan vel dårligt takke ham nok :mrgreen:

http://www.bt.dk/superligaen/engelsk-ri ... kulle-vaek
Der er vel ikke for alvor noget nyt i det. Alle vidste, at klubben skulle tilføres penge senest til sommer. Og de 4 salg kender vi:
Lössl og Julle blev solgt.
Erik var på vej til FCK
Pione kunne være solgt til Lille.

Det er 4 salg, som samlet vel havde sikret os 40-50 mio kr.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Sikke en "Nyhed"!! Det vil nogenlunde hentet fra samme hylde som Aab nok skulle have solgt 4-5 stykker inden aktieemmisionen? Eller brøndby skulle have solgt 10-11 spillere inden deres kapital tilføjelse.. Eller alle andre danske klubber også er tvunget til salg for at driften løber rundt?

Sådan BT. Stadig københavner bitter over Eriks manglende skifte til Kbh...

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Besvar