Matthew Benham (ny ejer)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Re: Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af Lupus1999 »

En god artikel omkring Rasmus Ankersen og hans visioner.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... er-paa-vej

Der skrives samtidig også, at der måske sælges en spiller eller to. Jeg tænker Juelagård og Igboun.

4904

Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af 4904 »

Dagen derpå - er det mon en go ide med Matthew Benham? Tja.... :roll:

Lige umiddelbart var min tanke, at det ikke lige er, hvad jeg ønsker for FCM - omvendt, så har vi jo set noget tilsvarende med FCN, hvor Allan K har været dygtig til, at få gjort en god forretning ud af en forbold klub, så dagen derpå vil jeg sige, at det ikke nødvendigvis er ondt med en "ejer", hvis han ellers er af fornuftigt karakter, hvilket hans engelske investering indikere. Jeg ser en række plusser i, at vi nu har økonomiske muskler til, at holde en lille smule sammen på truppen - om ikke, at vi nok bør sælge et pr. stk så med rette kan sælge klubben på, at de gør det godt og så sælges videre. Derudover, så vil der være mulighed for, at lægge en bund på den korte bane, men hans første millioner slår jo ikke alverden, så vist der ikke sker salg, så er den likviditet såmænd væk allerede næste år, hvor jeg har svært ved, at se at vi skulle være under 20. millioner på driften, menmindre der sker noget vildt og voldsomt, og så står vi igen i en usikker situation, så hans tilgang ser jeg en lidt ambi på?

Hvordan har i andre det med, at han køber vores klub og måske bruger den som sit legetøj?

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Jeg tænker at vi til en start skal være glade for at vi som det ser ud nu er sikker på at klubben overlever også fremad rettet, og at der ikke sker spiller slugt, så vi skal til at kæmpe om nedrykning. Man kunne jo håbe på at man er i forhandlinger med en mulig hovedsponsor, efter driften er kommet på plads, og vi har mulighed for at kæmpe med i den sjove ende af tabellen.

Om de store ambitioner så også bliver opfyldt, skal sku bevises, før jeg for alvor vil tro på om det kommer til at ske.

Men jeg tænker da at næste sæson ser noget sjovere ud nu end den gjorde i tirsdags ;)

ArneR

Indlæg af ArneR »

FCMhenrik skrev:
cameo1977 skrev:er overlykkelig :D :D :D

kan ikke finde noget der skulle være negativt ved denne handel,, vi går nogle gode sæsoner i møde i de kommende år ;) ;) ;) ;) ;)
Jøsses, er der slet ingen der er bekymret over det her?

1) Manden har reelt købt hele truppen for 60 mio. kr. Det er vel noget under den markedspris vi selv ville vurdere truppen til.
2) Det er alt for få penge. 68 mio. i kassen. 22 mio. til pantsatte spillere, 10 til Dempo. 36 mio. tilbage inden nye pantsætninger.
3) At der kommer kapital til betyder ikke at de løbende underskud forsvinder. ca. 15. mio. i denne sæson, og med flere spillere næste år sikkert større underskud. - EL gruppespil er et krav nu.
4) Det har helt sikkert ikke været plan A fra de nuværende ejere, at udvande hele deres investering for 60 mio. kr.
5) Hvor skal de 50 mio. sponsorkroner komme fra? Vi er langt fra 50 nu.
6) Synergieffekten forsvinder. Én rig mand (tilmed udlænding) der ejer klubben fjerner den fælles ejerskabsfornemmelse som området skulle have for klubben. - Læs: Villigheden til at lægge den ekstra sponsorkrone.
7) En bestyrelsesformand på 30 år til at styre hele biksen.
8) Med salget til Dempo kunne de danske aktieholdere stoppe ham fra evt. mærkelige beslutninger. Alt magt er her afgivet.
9) Han ejer selv 60 % af de 60 mio. han har lagt. Dvs. 36 mio. tilbage i kassen og købet af klubben kostede reelt 24 mio.
10) De flotte visioner bliver udvandet af ovenstående argumenter.
FCMHenrik, Det er sg. da godt nok af et sortsyn du der ligger for dagen.

1. Manden har købt 60% af klubben for 60 mil. kr. Han ejere også klubben Brentford, som han har investeret 400 mil. kr. i´. Hvad får dig så til at tro, han ikke er klar til at smide flere penge i FCM.
2. Se igen sidste del af 1.
3. Hvis du lytter til interviewet på TV midt vest, kan du råt for uforsødet høre ham sige at det ikke er ultimativt, men burde være muligt.
4. Det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men man var på vippen med emission på 25 - 30 mil. hvilket også ville have givet måske en aktiemajoritet til Dempo.
5. De må jo have en plan, hav dog tillid til klubben.
6. Sludder og vrøvl, FCM er vores klub, uanset hvem der ejer aktierne. Så tal for dig selv.
7. Hvad er der galt i at Rasmus er 30 år. Det er sgu da bedre en nogle gamle forstokkede klubikoner på 75 eller derover. (FCM er jo kendt for at være klassens frække dreng, og det bliver vi nok ved med, med en ung mand ved roret)
8. Det var nok endt sådan alligevel, så vi har afgivet magten til ham der har pengene, hvad nyt?
9. Sådan fungere kapitalfonde også, og de forstår at tjene penge.
10. Dine bekymringer bliver skudt ned.
11. Jeg mener ikke du har ret, men jeg er parat til at dø for at du må have din mening. Sådan fungere demokrati, med markedsøkonomi.

Ung fyr på 48. :D

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

FCMhenrik skrev:

kan ikke finde noget der skulle være negativt ved denne handel,, vi går nogle gode sæsoner i møde i de kommende år ;) ;) ;) ;) ;)

1) Manden har reelt købt hele truppen for 60 mio. kr. Det er vel noget under den markedspris vi selv ville vurdere truppen til.
2) Det er alt for få penge. 68 mio. i kassen. 22 mio. til pantsatte spillere, 10 til Dempo. 36 mio. tilbage inden nye pantsætninger.
3) At der kommer kapital til betyder ikke at de løbende underskud forsvinder. ca. 15. mio. i denne sæson, og med flere spillere næste år sikkert større underskud. - EL gruppespil er et krav nu.
4) Det har helt sikkert ikke været plan A fra de nuværende ejere, at udvande hele deres investering for 60 mio. kr.
6) Synergieffekten forsvinder. Én rig mand (tilmed udlænding) der ejer klubben fjerner den fælles ejerskabsfornemmelse som området skulle have for klubben. - Læs: Villigheden til at lægge den ekstra sponsorkrone.
8) Med salget til Dempo kunne de danske aktieholdere stoppe ham fra evt. mærkelige beslutninger. Alt magt er her afgivet.
9) Han ejer selv 60 % af de 60 mio. han har lagt. Dvs. 36 mio. tilbage i kassen og købet af klubben kostede reelt 24 mio.
Jeg forstaar godt din bekymring, men jeg deler den ikke. Tvaertimod har jeg faktisk en rimelig god folelse i maven. Lad mig prove at adressere dine bekymringer fra mit perspektiv.
1) Han kober ikke truppen for 60 mill - han kober 60% af klubben, men kan jo altsaa ikke bare forflytte spillere til sin klub i England
2) Alt for faa penge ift hvad? Ift til at faa en ejerandel paa 60%? Hvad synes du at 60% i FCM skal koste? Kan vi blive enige om at han eller andre for den sags skyld ikke kommer til at lave penge i FCM?
3) Enig underskuddet forsvinder ikke, men forhaabentlig kan de komme med input til hvordan forretningen kan forbedres og underskuddet dermed reduceres
4) Enig men er det et problem (for andre end dem?)
5) 50 mill i sponsor indtaegter er meget for FCM og jeg er ogsaa lidt skeptisk omkring hvor de skal komme fra. Men Benham har naeppe gjort situationen vaerre tvaertimod styrker han FCM ift potentielle sponsorer
6) Uenig hvis noget, saa faar vi netop synergieffekter omkring hvordan input til hvordan man driver en klub (noget som jeg oplever at FCM har stort behov for). Ejerskabsfornemmelsen er jeg ikke bekymret for og jeg oplever heller ikke andre klubber med rigmaend som ejere har det problem.
7) Enig. Det er jeg ogsaa lidt bekymret over, men omvendt tror jeg Rasmus har nogle gode ideer og den rigtige DNA. Men erfaring mangler han og jeg oplever lidt at det er FCM skal vaere hans legetojsprojekt.
8) Ja al magt er afgivet, men magten var tidligere hos de nogle kartoffelavlere (som maaske er gode kobmaend (af kartofler?) men som ikke har vist at de kunne drive en fodboldklub i mine ojne), saa jeg oplever ikke at dette er vaerre.
9) Din logik er forkert her ellers ville det betyde, at hvis man kobte 100% af noget, saa ville det vaere gratis og det er det jo som bekendt ikke :-). Han skyder 60 mill ind via udvidelses af aktiekapitalen og de penge gaar til drift og tilbagekob af rettigheder etc. Han har ret til 60% af profitten, men den bliver nok naeppe superattraktiv. Det leder saa til sporgsmaalet om, hvorfor han kober FCM? Det synes jeg staar lidt hen i det uvisse. Flinke mennesker i FCM - tjek, men hvad faar han konkret for 60 mill? Videndeling omkring fodbold - man kan kobe masse af fodboldviden for 60 mill? At eksperimentere om man kan skabe en success paa Rasmus' ideer? Maaske!

Andre der har et bud paa hvorfor Benham investerer i FCM?

Madsen91

Indlæg af Madsen91 »

FCMhenrik skrev:

1) Markeds prisen var formentligt lav vi da vi havde utrolig mange spillere pantsat hos vores investorer og samtidig var klubben i akut pengemangel. klubben har leveret det ene underskud efter det andet, det er næppe sådan en virksomhed investorer finder mest attraktiv.

2)Enig det er også en af mine største bekymringer. Det lyder på diverse artikler, som om man fik 150 m i kassen siden man kan sige "Vi har et stærkere hold mod Bif d. 20 juli end vi havde i den sidste kamp mod sønderjyske" Samtidig snakker Rasmus Ankersen om investeringer i Akademiet, mens man fortæller planen ikke er at sælge i dette vindue..

3)Sådan set enig. Benham virker til ikke at ville sætte det store pres på ved at sige at det er et krav, men uden at være uddannet i økonomi, så ser jeg ikke finanserne hænge sammen uden 10-15 m fra el gruppespil. Der er nævnt at man vil have sponser indtægter op på 50 m årligt, men det tvivler jeg stærkt på sker inden man ser resultater i gruppespil eller en pokal til det tomme skab.

4)Jeg tror det er et valg mellem 2 veje.
vej 1: have en emission på 25- 30 m. sælger ud af spillere selv om de er pantsat og så håbe på at folk som Jonas gemmer osv bryder hurtigt igennem så man undgår at kæmpe i bunden for længe
vej 2:Arbejde med en top prof. forretningsmand som har haft succes med Brentford og som eftersigende har hånden under klubben.
1 = hårdt arbejde evt nedrykning, yderligere nedskæringer i akademiet
2 = den lette løsning ,oprustning i nye spillere og akademiet og giver drømmen om pokaler og el og chl gruppespil.

5) har nævnt det lidt tidligere i punkt 3. Jeg tror de forventer at ved at fortælle om deres store ambitioner og slette gælden og pantsætningerne så er klubben mere attraktiv at være sponser og evt hovedsponsor i.
Jeg tvivler dog meget på man kommer op at runde de 50 før man har leveret succes enten i form af et DM eller hentet Pokalen i dong cup(eller hvad hedder det nu)

6)Meget enig. Det er paradoksalt at man nævner at FCM skal tættere på lokalsamfundet når det netop aldrig har været længere væk. Han valgte måske klogt nok at sætte Rasmus Ankersen(Tjørring) på formandsposten og i den ånd har han da gjort et bedre valg end f.eks at sætte en Don ø agtigt skikkelse på posten.

7)Satte du en 30 åring politibetjent eller fodboldspiller på posten ville jeg være mere skepsis. Rasmus Ankersen har klare visioner, Arbejder i området omkring "hvordan man får talenter til at lykkes". RA vil have en sportsdirektør som arbejder på den fodbold mæssige den, derfor er det nok en af mine mindste bekymringer.

8) jeg tvivler på at Dempo ville købe flere aktier da han aldrig har søgt majoritet og samtidig har en af betingelserne for denne overtagelse været at akademiet i Gao skulle annulleres.
9)jeg forventer han smider mere i kassen ellers så lukker han klubben, hvilket ikke er en god investering for ham...
10) Der mange finde visoner og de kan ikke blive en realitet uden flere penge.
Benham skal investere endnu mere, hvis han snakker om el og chl gruppespil. Han mister 56 m hvis klubben lukker. han har smidt 400 m i en league one klub(nu championship), hvis han tror vi kan få første/andenpladsen til chl og tage holdet til gruppespillet for den lille investering så bliver det et kort og meget ulykkeligt ægteskab.

974

Indlæg af 974 »

sad lige og kiggede pressemødet igennem :-)

https://www.youtube.com/watch?v=cEIoT_d ... cw&index=6

og så fik jeg bare en lille herlig tanke :-)

Hvis vi nu gætter os til at nogle af de forskellige deltagere har benyttet sig af herretoilettet til bare lige at tisse..

Hvilken klub har de så valgt at pisse på haha :lol:

(der er logoklistermærker fra nogle af de andre klubber i pissoiret for dem der ikke lige ved det..)

Noe

Indlæg af Noe »

Ankersen forklarer om de nye strategier i FCM: http://www.business.dk/business-magasin ... ylland-2.0

Det lyder i mine ører ret vidtrækkende, men det er i hvert fald en ambitiøs og spændende fremtid, vi er på vej ind i.

Specielt glæder jeg mig over at de holder fast i visionerne for et forbedret akademi.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det lyder virkelig spændende og meget interessant. Jeg tror de har fat i den lange ende, men det får vi i hvert fald afgjort i de kommende sæsoner.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Det lyder virkelig spændende og meget interessant. Jeg tror de har fat i den lange ende, men det får vi i hvert fald afgjort i de kommende sæsoner.
Jeg kan nu også se en masse udfordringer, selv om jeg grundlæggende er positiv. For mig at se, findes udfordringen på to niveauer:

Big data, og meget data er fint, men du kan aldrig rumme hele verden i data. Det er mennesker vi har med at gøre, og en spiller kan performe ét sted, og falde helt igennem et andet. Ankersen antyder, at den sportslige sektor (og ikke big data) har det sidste ord i handler, og det tror jeg er meget vigtigt at holde fast i.

Det andet er fodboldmiljøet. Hvordan reagerer Riddersholm og co. eksempelvis på de kampdata, der kommer ind i pausen og efter kampen? Tager han det til sig og bruger det aktivt, eller føler han, at det bliver presset ned over hovet på ham? Jeg tror, at det er vigtigt, at man internt er enige om, hvordan man navigerer i FCM 2.0.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Noe skrev:
Det andet er fodboldmiljøet. Hvordan reagerer Riddersholm og co. eksempelvis på de kampdata, der kommer ind i pausen og efter kampen? Tager han det til sig og bruger det aktivt, eller føler han, at det bliver presset ned over hovet på ham? Jeg tror, at det er vigtigt, at man internt er enige om, hvordan man navigerer i FCM 2.0.

Jeg tænker lidt om ikke det er et spørgsmål om tid før Glenn også bliver udskiftet med en talknuser..? En af Benhams venner på en eller anden måde,,

Noe

Indlæg af Noe »

DenStolteJyde skrev:

Jeg tænker lidt om ikke det er et spørgsmål om tid før Glenn også bliver udskiftet med en talknuser..? En af Benhams venner på en eller anden måde,,
Det er jo et spørgsmål om balance. At lade tallene være et fundament og en styrkelse for alt det man ikke kan måle og veje. Jeg tror og håber at Ankersen med baggrund i fodbolden, kan holde den balance. En ren talknuser er formodentlig ikke nogen god træner også.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg tror nu man er ganske tilfreds med Riddersholm og så længe han præsterer tror jeg ikke der er nogen planer om udskiftning. De nævner jo selv vigtigheden af ikke at ødelægge klubbens DNA. Og Riddersholm render da om nogen rundt med FCM DNA i kroppen

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:Ankersen forklarer om de nye strategier i FCM: http://www.business.dk/business-magasin ... ylland-2.0

Det lyder i mine ører ret vidtrækkende, men det er i hvert fald en ambitiøs og spændende fremtid, vi er på vej ind i.

Specielt glæder jeg mig over at de holder fast i visionerne for et forbedret akademi.
Synes det er spændende læsning, og kan sagtens se ideen bag. Hvis man har set filmen 'Moneyball' vil man også vide, at en lignende tilgang er blevet anvendt med succes i baseball. Men jeg er dog spændt på at se, om det virker i praksis i FCM. Ingen tvivl om, at det kræver at de centrale aktører er med på det.

Man kan jo tale om, at der kan ske både en teori-fejl (den bagvedliggende teori er forkert - man kan reelt ikke bruge disse data til noget fornuftigt) eller implementerings-fejl (data bliver reelt ikke implementeres i praksis - fx hvis Glen ikke bruger de data han får i halvlegen til).

Det bliver spændende at se, om det bliver implementeret og om det fungerer!

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Synes det er spændende læsning, og kan sagtens se ideen bag. Hvis man har set filmen 'Moneyball' vil man også vide, at en lignende tilgang er blevet anvendt med succes i baseball. Men jeg er dog spændt på at se, om det virker i praksis i FCM. Ingen tvivl om, at det kræver at de centrale aktører er med på det.

Man kan jo tale om, at der kan ske både en teori-fejl (den bagvedliggende teori er forkert - man kan reelt ikke bruge disse data til noget fornuftigt) eller implementerings-fejl (data bliver reelt ikke implementeres i praksis - fx hvis Glen ikke bruger de data han får i halvlegen til).

Det bliver spændende at se, om det bliver implementeret og om det fungerer!
Jeg tror mest på de dele af projektet, der handler om at bruge store datamængder til scouting, samt selvfølgelig bruge performancedata til inspiration, indspark og evaluering. Den der med at vi skulle have performet bedre i foråret end i efteråret, er tvivlsom. På papiret ja, men mesterskabet blev altså tabt oven i hovedet på spillerne, og i enkeltsituationer (især ved Spalvis' 2-3 scoring i Herning). Vi kan ikke gennemspille det forår 100 gange, og så vinde mesterskabet de 60 gange. Det er her data stopper, og vi skal scoute på spillere, som kan agere i de nøglesituationer.

Besvar