Forventninger til 14/15 sæsonen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Forventninger til 14/15 sæsonen

Indlæg af 974 »

Cortez skrev:
974 skrev:
Cortez skrev:http://www.bold.dk/nyt/steinlein-har-en ... re-trup-nu

Den sælger du ikke til mig, Steinlein. Vores trup er ikke stærkere nu end den var ved sæsonafslutningen. Sparv er ikke i omdrejninger endnu. Julle og Løssl er væk og ind er kommet Heinze, som uden at jeg har set ham spille, ikke er en forstærkning på posten.

Hvor er det lige du ser forstærkningerne?

/Cortez
Er nødt til at spørge om du har overværet træningerne og optaktskampene?
Hvad ved du eks. omkring Sparvs form?
Om målmandssituationen og om backsituationen?
Eller i det hele taget nogle af de andre positioner :)

Jeg tror nu mere at det er nogenlunde status quo :-)

som jeg ser der så er der rigtigt mange af de unge som nu har fået lidt mere hår på brystet, og alle spillerne har fået stor læring og erfaring fra den sidste til tider hårde periode til sidst på sæsonen

jeg glæder mig til at se Pione Sisto, og hvis ikke Sly ryger, så forventer jeg mig rigtigt meget af ham
Nej, jeg ved ikke en skid, for jeg har ikke overværet samtlige minutter af træningerne og test-kampene, så når det er din præmis, har du ret.

Men jeg er ved Gud træt af at få stukket sådan noget p... i næsen, når jeg skriver herinde. Det er for ind i hel.... et debat-forum det her og hvis du ikke kan acceptere indlæg der ikke underbygget af video-, statistik- og træningsanalyser, så bliv væk. For jeg har ikke tænkt mig at stoppe med mine indlæg. Og, nej, det her var ikke en invitation til en hvem-er-mest-fan-debat. Den er ved den søde grød taget til overflod på dette forum.

Som du i øvrigt også ser, blev min kommentar samlet op af mere konstruktive kræfter, som enten var enige eller uenige og som også lige knyttede et argument til deres kommentar. Og selvom det ikke bliver til en hel stil fra debattørene, synes jeg personligt, at det er meget interessant om andre deler min holdning om at vores trup ikke er styrket forud for kampen på søndag.

Nå, det var dagens sure opstød fra mig :-).

/Cortez
synes at det er et overdrevet surt opstød Cortez... :-)

Det er jo netop et debatforum - du har helt ret!
jeg beklager da hvis jeg har valgt at udfordre dit indlæg...
Men når du skriver at Sparv ikke er oppe i omdrejninger endnu, så er jeg simpelthen nødt til at vide hvorfra du ved dette?

jeg synes bestemt at jeg svarer på dit indlæg konstruktivt, men hvis du kun ønsker at samle på indlæg der synes det samme som dig, så kan det jo naturligvis blive svært at acceptere mit indlæg :-)

Jeg beskriver ligeledes hvorfor jeg jeg tror, at vi som sådan nok står, om ikke andet, status quo i forhold til sidste kamp i sidste sæson, blandt andet at nogle af de unge har fået mere hår på brystet, og yderligere igennem en hel træningsopstart er blevet endnu bedre i sammenspil, form osv

Ravnen skriver nedenfor at vi har mistet nogle spillere, der har været i landsholdsperiferien..
I Tim Sparv har vi fået en landsholdspiller der har spillet 37 kampe for et finsk landshold, der de senere år har haft stor fremgang og succes
jeg ved faktisk godt hvad jeg ville vælge - Det bliver den sidste variant :-)
Og det er uagtet hvor meget jeg har holdt af både Julle og Lössl ;-)

Edit:
Læs iøvrigt denne interessante artikel om blandt andet FCM

http://www.tipsbladet.dk/blog/troels-ba ... og-herning

Cortez

Indlæg af Cortez »

@974

Jeg kan fint tage andre holdninger end min egen. Det var din præmis omkring min viden, jeg ikke kunne acceptere. Du aner ret beset ikke en pind om, hvor mange opstartskampe, træninger mm. jeg har set.

Dit næste indlæg starter fint. Ja, det var et surt opstød og muligvis en anelse på overdrevet det drag, du fik over nakken fra mig, men du har vist ikke rigtig lært lektien alligevel. For du fortsætter med at sætte præmisser op omkring hvad jeg kan holde til af modspil og at jeg åbenbart kun efterlyse samme slags holdninger, som jeg selv har. Igen, det har du intet belæg for at skriver, da du ikke kender mig og som du bestemt ikke kan deducere ud fra mine indlæg.

Nok om det - jeg har skrevet, hvad jeg gider at skrive om dette.

Tilbage til fodbolden.

Bold.dk skriver at Haugaard i første omgang har vundet duellen på målmandsposten. Interessant udvikling, synes jeg, og et valg jeg personligt støtter. Jeg håber, Hauggard kan tage samme forløb som Løssl.

/Cortez

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Cortez skrev:@974

Tilbage til fodbolden.

Bold.dk skriver at Haugaard i første omgang har vundet duellen på målmandsposten. Interessant udvikling, synes jeg, og et valg jeg personligt støtter. Jeg håber, Hauggard kan tage samme forløb som Løssl.

/Cortez
Det er godt gået af Haugaard, men håber sku ikke Heinze sidder tilbage med en lang næse, lige som sidst han var her. men det lyder da til at han har mod på at give Haugaard kamp til stregen. http://www.bold.dk/nyt/heinze-paa-med-arbejdshandskerne

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var også min forventning af Haugaard tog posten fra start, han har trænet med holdet i lang tid og er mere kørt ind på holdet.

I hele taget synes jeg Haugaard virker til at være et stort talent, han har også en god fysisk udstråling der er lidt Oliver Kahn over ham, hvor Heinze minder mere om Iker Casillas, lille og reaktionsstærk hehe ;-) :mrgreen:

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

@Cortez

Bitter type alligevel.
Du skriver dit første indlæg som om det var fakta, og som om at du havde indsigt i noget vi andre ikke har, derfor også helt fair at 974 sætter spørgsmålstegn ved om det bare er noget du gætter dig til, eller det rent faktisk er noget du har set og erfaret.
Desuden forklarer han på den sidste del af indlægget hvorfor han mener at truppen er på samme niveau som tidligere, så han besvarede jo også dit indlæg konstruktivt efter han havde sat spørgsmålstegn ved din viden.
Det er for ind i hel.... et debat-forum det her og hvis du ikke kan acceptere indlæg der ikke underbygget af video-, statistik- og træningsanalyser, så bliv væk.
Og selvom det ikke bliver til en hel stil fra debattørene, synes jeg personligt, at det er meget interessant om andre deler min holdning om at vores trup ikke er styrket forud for kampen på søndag.
Det er for ind i hel.... et debat-forum det her og hvis ikke du kan acceptere indlæg der rent faktisk er uenige med dig, så bliv væk.
Jesus christ man, en "debat" hvor alle er enige, er jo forhelvede ikke en debat.

Er desuden enig med 974, syntes vores trup ser lige så stærk ud nu, som den gjorde ved slutningen af sidste sæson.
Vi har fået tilføjet Sparv som jeg synes ser spændende ud, og så har vi nu en Duncan og Petter der 100% klar, hvilket de på ingen måde var i foråret. Og ja, så har de unge fået mere hår på brystet som der blev nævnt, hvilket man ikke skal undervurdere når vi har haft så mange unge nye spillere. Holdet er blevet mere sammenspillet og så er Erik snart tilbage hvilket alt andet end lige er en forstærkning i forhold til foråret, også selvom jeg mener manden er en idiot.
Ja, vi er svækket på målmandsposten og backen, men syntes nu ikke det er så slemt. Både Haugaard og Lauridsen ser jeg som middelmådige i ligaen, og det er rigeligt fint, når vi er så stærke på de fleste andre positioner.

Cortez

Indlæg af Cortez »

@Saemala

Hvis du vil citere mine indlæg, er du så ikke rar at tage hele konteksten med?

Jeg skrev: "Som du i øvrigt også ser, blev min kommentar samlet op af mere konstruktive kræfter, som enten var enige eller uenige og som også lige knyttede et argument til deres kommentar. Og selvom det ikke bliver til en hel stil fra debattørene, synes jeg personligt, at det er meget interessant om andre deler min holdning om at vores trup ikke er styrket forud for kampen på søndag."

Men det er selvfølgelig lettere at få en anden debattør til at tage sig fjollet ud, hvis man lige nupser det der passer ind i ens eget kram.

Er i øvrigt enig i din kommentar omkring stabilitet på målmandsposten, som du gav udtryk for i en anden tråd. ;)

/Cortez

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Saemala skrev:Du skriver dit første indlæg som om det var fakta, og som om at du havde indsigt i noget vi andre ikke har, derfor også helt fair at 974 sætter spørgsmålstegn ved om det bare er noget du gætter dig til, eller det rent faktisk er noget du har set og erfaret.
Desuden forklarer han på den sidste del af indlægget hvorfor han mener at truppen er på samme niveau som tidligere, så han besvarede jo også dit indlæg konstruktivt efter han havde sat spørgsmålstegn ved din viden.
Og ja, så har de unge fået mere hår på brystet som der blev nævnt, hvilket man ikke skal undervurdere når vi har haft så mange unge nye spillere. Holdet er blevet mere sammenspillet
Du skriver vel i bund og grund også her som om det er fakta, det du mener. Mere hår på brystet og mere sammenspillet. Med den præmis du og 974 sætter op for at ytre sine meninger på et debatforum, kunne jeg dog godt tænke mig at vide hvor du og eller 974 ved fra, at de unge har mere hår på brystet. Har i været i omklædningen og se det, eller er det bare noget i tror og gætter jer til ?
Ja, vi er svækket på målmandsposten og backen, men syntes nu ikke det er så slemt. Både Haugaard og Lauridsen ser jeg som middelmådige i ligaen, og det er rigeligt fint, når vi er så stærke på de fleste andre positioner.
Her er jeg så uenig med dig. Uden at gå dybere ind i om vi starter styrket eller svækket til første kamp. Så syntes jeg bestemt at et forsvar og ikke mindst en målmand er vigtig for et hold og jeg ser os som ret svækket lige på de positioner og det gør en 100% duncan/petter ikke op i min verden. Vi er svækket i bagerste geled og det ser jeg som et problem, da det efter min mening er den klart vigtigste og ofte oversete position på banen. Vores svækkede defensiv tror jeg kan være forskellen på top og den bløde mellemvare den kommende sæson.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Synes egentlig det er en lidt træls tone I fører overfor hinanden i denne tråd.
Alle har vel hver deres måde at kommunikere på, jeg tror alle godt er klar over dette er et debatforum, og det er tilladt at debattere og være uenige men vi er vel alle fans af samme hold så jeg mener godt man kan holde tonen sober og vise forståelse for andres synspunkter ;)

Topic: Jeg synes ikke vi er synderligt svækkede på hverken målmands eller back-pladsen. Jeg mener ikke at jeg har set Haugaard droppe som man så med Lössl. Og Haugaard er stadig ung og som jeg ser det et stort talent, er spændt på om han ´griber´ chancen.
I flere år har Lauridsen stået på spring og det er vel kun pga Julle først er røget afsted nu at han ikke har været fast mand. Vi har vel lidt tradition for at have en solid venstreback og jeg er helt tryg ved de to vi har.

Når nu Glen og Sisto i interviews selv står og siger at de har fået mere hår på brystet hvorfor stiller I så spørgsmålstegn ved at folk herinde skriver det?-er det ikke lidt logik at man får det efter sådan en sæson?(nej jeg har ikke overværet nogle træninger)

Jeg mener dog heller ikke at det er et stærkere hold vi sender på banen imorgen men det er Bif derimod så jeg tror vi får en svær sæsonstart med de to første kampe vi har.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Sniper skrev:Jeg mener dog heller ikke at det er et stærkere hold vi sender på banen imorgen men det er Bif derimod så jeg tror vi får en svær sæsonstart med de to første kampe vi har.
Til gengæld er der mange nye spillere på BIFs side, hvis jeg ikke tager fejl. Der har vi trods alt fordelen af at det er næsten de samme spillere, som sluttede sidste sæson

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Sniper skrev:Når nu Glen og Sisto i interviews selv står og siger at de har fået mere hår på brystet hvorfor stiller I så spørgsmålstegn ved at folk herinde skriver det?-er det ikke lidt logik at man får det efter sådan en sæson?(nej jeg har ikke overværet nogle træninger)
Den er vidst hentydet til mig den her og derfor svarer jeg gerne. Jeg brugte ovenstående med hår på brystet fordi den blev skrevet som værende fakta af nogle som selv hentydede til at andre brugere skulle kunne bakke deres meninger/holdninger osv op. Lidt det med at feje for egen dør først, holde sig til debatten og ikke gå efter manden måske...

Som nævnt flere gange herinde er det netop et debat forum, hvor folk selvfølgeligt skal kunne bringe hvad de tror, mener osv. til den enkelte debat og det kan jo så debatteres.

Som jeg har sagt, så syntes jeg at vi er svækkede på målmandsposten og i forsvaret. Jeg tror og håber dog at de kan vokse med opgaven og måske endog blive bedre end dem de har overtaget for. Men PT. er vi alt andet lige svækket, efter min mening.

@Sniper

Jeg mener også at huske at Haugaard har droppet en enkelt gang eller 2, dog uden på stående fod at skulle kunne sige el. bevise i hvilken/hvilke kamp/kampe det skulle være sket i. Så i må rette mig hvis jeg tager fejl :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

pr0j3ct skrev:
Jeg mener også at huske at Haugaard har droppet en enkelt gang eller 2, dog uden på stående fod at skulle kunne sige el. bevise i hvilken/hvilke kamp/kampe det skulle være sket i. Så i må rette mig hvis jeg tager fejl :)
Tror alle målmænd laver drop, shit happens :-)
Kan huske at både Løssl og Wiland har lavet flere af slagsen.

Lad os se fremad og være positive og tro på, at Haugaard og Heintze kan gøre det godt for os.

974

Indlæg af 974 »

Følger lige lidt op på ovenstående uden direkte citater, da det bliver lidt forvirrende :-)

For lige at slå fast, så har jeg ingen som helst intention i at "gå efter manden" i stedet for indlægget!

Jeg stillede tidligt spørgsmålstegn ved om der var en bestemt viden omkring Sparvs nuværende form -
det synes jeg da er rimeligt nok i forhold til den måde det blev beskrevet..
Jeg var kort og godt nysgerrig på dette, da det jo har stor betydning for vores start på sæsonen :-)
Ligeledes var det da interessant at vide om vores målmænd og venstre backs var helt ude på herrens mark - kunne det eks. bedømmes at Lauridsen kun var 60% så god som Julle?
(jeg har selv haft mine tvivl på Lauridsen, men håber da at han gør det godt)

Jeg har haft muligheden for igennem noget tid, at høre interviews med flere af spillerne, Glen osv, og de er fortrøstningsfulde i forhold til den trup vi har.
Det er jeg også - selv om det jo trods alt er på banen vi skal se resultaterne..

Vi er vel alle blevet glædeligt overrasket over, at vi pludselig har kunnet beholde næsten alle af de spillere, der jo (trods de 3 sidste kampe i sidste sæson), henrykkede langt de fleste, og var SÅ tæt på at bringe os en topplacering? :-)
De fleste af disse spillere er her altså endnu, og det skulle da være meget mærkeligt, hvis de ikke på en eller anden måde er blevet bare lidt bedre af at have kunnet træne fast sammen i en lang opstartsperiode - jeg vil endda gå så langt til at sige at der er evidens for dette - hvad tænker I?
Bliver fodboldhold/spillere ikke bare lidt bedre af at træne grundigt sammen?

@cortez
At jeg stillede lidt spørgsmålstegn ved om du ikke ønskede modsatrettede meninger, skyldtes kun at du skrev følgende
"Og selvom det ikke bliver til en hel stil fra debattørene, synes jeg personligt, at det er meget interessant om andre deler min holdning om at vores trup ikke er styrket forud for kampen på søndag."
Det forstod jeg altså på den måde, at du kun syntes at det var interessant at finde ud af om andre var enige med dig - og altså ikke uenige ? :-)

Jeg synes generelt at det er uenigheden der skaber den bedste debat.
men det er da bestemt også rart at kunne blive bekræftet i at andre også deler ens tanker - på den måde bliver man jo også bestyrket i sine personlige holdninger
Uenigheden kan så være med til at man kan tænke sine holdninger lidt mere igennem
Sådan foregår det jo igennem hele livet tænker jeg :-)

jeg tænker at man generelt skal passe på med at sige, at noget er..
For det kan jo godt være at det er på en anden måde for nogle andre :-)

Tak til alle for fine inputs - det har været spændende at læse med

Søndag kl. 19 starter vi med vores 1. kamp :-)
En svær en mod Brøndby - de har allerede fyldt udebaneafsnittet...
Så lad os vise dem styrke også på vores tribuner, så vores drenge forhåbentligt kan komme godt i gang med den nye sæson

Jeg har en forventning om at vi i denne sæson også kommer til at spille med om medaljer!
Og skulle vi miste en til så er der måske chance for at der kommer 2-3 nye, og måske endda stærkere spillere til jf. artiklen i Tipsbladet og diverse udmeldinger fra ledelsen :-)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:Tror alle målmænd laver drop, shit happens :-)
Det tror jeg så at du har fuldstændigt ret i ;)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg er helt enig i at modsatrettede synspunkter skaber den bedste debat. Så håber jeg, det er slået fast, uden at skulle henvise yderligere til kontekster og læsbarhed af indlæg :) .

Sparv har tidligere i et interview med FCM TV ytret, at han er bagefter de andre rent fysisk og derfor heller ikke regnede med at stille fra start - sådan husker jeg i hvert fald interviewet. Jeg har ikke set manden spille, så derfor ved jeg ikke om han er en forstærkning.

At folk har fået mere hår på brystet er for så vidt fint nok og de unge skal også bruges for at kunne udvikle sig. Men når man kigger på de typiske startere fra sidst vi mødte BIF (ikke at det er nogen rar erindring), så mener jeg, vi er svækkede på målmandsposten (mener Haugaard stod i den famøse Brøndby kamp, derfor mener jeg generelt) og venstre back. I forhold til den kommende startelver er der jo også muligt at JP ikke er med, men her er tale om en skade, så det vil jeg alligevel ikke klandre den gode Steinlein for.

Udmeldingen fra både den nye formand OG senest Steinlein gik på, at vi skulle være stærkere end sidst vi gik på banen. Det mener jeg så ikke vi er og deraf mit indlæg.

Vi skal glæde os over, at vi ikke er svækkede, javel, men lad nu være med at komme med halvhjertede udmeldinger, hvor løfterne igen ikke bliver indfriet.

God kamp til alle.

/Cortez

Besvar