FC Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator

Re: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Administrator »

pr0j3ct skrev:Nu er det jo mening at man kun skal komme med opbakning og være positiv stemt når man skriver om holdet herinde på graven. Så derfor har jeg valgt at vente til dagen derpå.
Jeg tager lige det sidste først. Det er ofte en god egenskab at vente med at skrive indtil man er kølet lidt af.

Men der er skam masser af plads til at komme med negative udladninger, så længe det ikke bare er brok.

Udtryk som "Xx spiller som lort" bidrager jo ikke med noget som helst. Hvis man derimod kommer med en forklaring på hvorfor man synes at Xx ikke spiller godt, så er det en helt anden sag.

Opbakning bør vi ALTID komme med, men kritik er velkommen. Især når man så også ved hvad der er bagved ordet kritik, nemlig både ris og ros. Begge dele er lige velkomne, så længe der er substans i kritikken.

Når det er sagt, så synes jeg du kommer frem med dine argumenter uden at lyde som et brokkehoved, sådanne indlæg er værd at læse. Så kan man være enig eller uenig, det er en helt anden snak.

jabsi

Indlæg af jabsi »

Meget ærgerlig kamp, men noget der næsten ærger mig mere, er den måde hvorpå nogle af capo'sne decideret opfordrer til vold.

Jeg stod forholdsvis tæt på ASA, hvis det stadigvæk hedder det, og jeg oplevede hvordan nogle ganske almindelige tilskuere blive truet til tæsk, hvis de ikke sang med. En dag som i går, er det meget svært at vide noget om et All Singing Area, hvis man ikke går til bold hver weekend, fordi der er så mange mennesker, som der var.

Der blev opfordret via stadionspeakeren at man skulle rykke sig sammen, så alle kunne være på stadion - noget man tydeligvis ikke kan gøre, hvis der er et ønske om et ASA.

Jeg mener også, at hvis man skal have et sådan område, så skal det afmærkes meget bedre. Jeg har selv været væk fra Herning i et års tid, så jeg var selv i tvivl om, hvor det var henne af - hvis man er kommet på stadion for første eller anden gang har man absolut ingen idé om, hvor det er "tilladt" at stå, for en almen tilskuer.

Det går simpelthen ikke, at der er en eller anden stor, ung gut, som råber og skriger af folk, at hvis de "ikke fucking synger med, kan de fucking komme ned til ham og få nogle fucking bank" - en ung gut, som stod nede ved capo'sne, og jeg derfor går ud fra har en vis tilknytning til enten UBM eller BlackWolves. Jeg håber dette var et enestående tilfælde - men efter min mening, er det ikke måden at få folk med.

Omvendt vil jeg også gerne rose mange af de capos, som prøvede at få folk til i det mindste at klappe ved - super arbejde.
Men når man begynder at råbe af folk og true med tæsk, så synes jeg, vi krydser en grænse for, hvad man kan tillade sig.
Tilskueren har betalt det samme i entrébillet som dig.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Syntes ASA området er tydeligt afmærket.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af PH1978 »

Le Compte skrev:Syntes ASA området er tydeligt afmærket.
Men det retfærdigører vel ikke trusler om vold?

Nuvel. Træls kamp, men AaB er bare lynende skarpe for tiden og vi har kun os selv at "takke".

Le Compte

Re: Sv: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Le Compte »

PH1978 skrev:
Le Compte skrev:Syntes ASA området er tydeligt afmærket.
Men det retfærdigører vel ikke trusler om vold?

Nuvel. Træls kamp, men AaB er bare lynende skarpe for tiden og vi har kun os selv at "takke".
Har jeg skrevet,det? Tror du læser mere i den ene linie jeg skrev, end der faktisk står ;)

Jeg skriver at ASA området er tydeligt afmærket. Jeg følte ikke det skulle være nødvendigt at tage afstand fra trusler om vold. Det giver vel sig selv. Du kan ikke gå ud fra at jeg syntes trusler om vold er i orden blot fordi jeg kun kommenterer på noget af indlægget. Det er fordi du så gætter dig til at jeg måske syntes vold er ok hvis ikke folk kan se de står i et ASA område?

Hvis man i debatten ikke blot skal tænke på det man skriver, men også på det man ikke skriver så er det op af bakke. Man skal ikke tillægge andre motiver eller holdninger for noget de ikke skriver
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Jeg undskylder, jeg var for hurtig på tastaturet og kan se, at jeg overfortolkede (kraftigt).

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

PH1978 skrev:Jeg undskylder, jeg var for hurtig på tastaturet og kan se, at jeg overfortolkede (kraftigt).
Helt ok :)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Der har været aldrig været så stille herinde som efter den tabte "guldkamp"?

Har folk resigneret eller sidder nederlaget stadig i folk?

Personligt har jeg troet på det helt indtil lørsdags, men tror desværre ikke på det mere :( FCM er MEGET velkommen til at overraske mig, men vi har misset så mange matchbolde og ikke vist formatet da det gjaldt og den tror jeg ikke vi kommer os over. Jeg kan ikke se p.t., at vi kan ramme den stime der skal til..

oros

Indlæg af oros »

Sylvester skrev:Der har været aldrig været så stille herinde som efter den tabte "guldkamp"?

Personligt har jeg troet på det helt indtil lørsdags, men tror desværre ikke på det mere :( FCM er MEGET velkommen til at overraske mig, men vi har misset så mange matchbolde og ikke vist formatet da det gjaldt og den tror jeg ikke vi kommer os over. Jeg kan ikke se p.t., at vi kan ramme den stime der skal til..
Personlig er jeg da stadig lidt groggy. Det må jeg da sige! Jeg er skuffet over reaktionen efter, vi udligner til 2-2. Der synes jeg, Bak skulle være trukket ned på plads, der var jo rigellig tid til det afgørende mål - eller stille sig tilfreds i den sidste ende. Men nej, man buser på og glemmer AaBs farligste våben: omstillingerne. Og hvem manglede i forsvaret ved scoringen til 3-2? Ja, det gjorde Bak, for han var ikke nået med tilbage. For gud ved hvilken gang!

Desuden er jeg ganske enig i din lille analyse. Vi har haft mange sætbolde - også i efteråret. Der har hele vejen igennem manglet de sidste 10 gram i kynismen og skarpheden foran mål. Desværre! Til forårets sidste kampe må vi også se i øjnene, at holdet er betydeligt svækket med Svia og Izunna ude. Vi har ikke substitutter på samme niveau, det er en kendsgerning.

Man kan også sige, at Glen jo har haft ret hele vejen igennem: FCM er og har aldrig været favorit til at vinde mesterskabet hovedsagelig pga. holdets manglende bredde. Mod OB er Duncan også ude, og så er vi ramt på tre af de allervigtigste profiler....

Nå, vi skal jo i hvert fald ikke lægge os ned. Op på hesten igen og denne gang må det så gå ud over OB. Der har vi også hævn til gode! Desuden kan vi stadig stille et godt, slagkraftigt hold, så selv om det ser sværere ud, end det har gjort, så skal vi kunne slå OB på hjemmebane.

Desuden skal vi gøre vores hjemmearbejde og få så mange som muligt med på stadion på lørdag, så der ikke opstår alt for stort et vacum!

4904

Indlæg af 4904 »

Sylvester skrev:Der har været aldrig været så stille herinde som efter den tabte "guldkamp"?

Tja - jeg tror bare, at det er den sædvanlige. Vi er lige ved og næsten, hvor mange gange har vi stået tilbage og været skuffede efter en pokalfinale - nu er der noget der tyder på, at de misser et mesterskab, som vi har en historisk chance for at vinde! Det er den sædvanlige taber kultur (lige ved og næsten)...

Med hensyn til truppen og Glen's evindelige snakkeri om en ung trup. Det er et klassemandskab som han har stillet til rådighed - nuvel, han har ikke haft alle spillere til rådighed hele tiden, men samlet er det sjældend, at han ikke har kunne stille stærkt til start. Det kan jo så altid diskuteres, hvorfor truppen har alle de skader, det kan jo passende falde tilbage på hans træningsmetoder. Jeg tror gerne Kent Nielsen ville bytte trup :roll:

Nu blev det lidt negativt ovenfor - jeg tror stadig på det, men synes det er mere op ad bakke, og jeg savner noget vindermentalitet i truppen, men lad os håbe jeg tager fejl :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja jeg tror også det er et form for chok. Nu har vi været heldige de seneste gange vi har tabt, fordi resten af resultaterne flaskede sig, men den gik ikke længere. Som 4904 skriver, så tror jeg historien sidder lidt i baghovedet hos os, alle de pokalfinaler, vi har været nr 1 24 runder i træk, og så nu hvor det virkelig gælder falder holdet tilsyneladende lidt fra hinanden.

Hvordan kunne vi være så gode og effektive mod Randers, og så efterfølgende - foran en fuldstændig udsolgt hjemmebane - smide det hele? Det og så at der pludselig står nr 2 ud for os i tabellen, tror jeg suser rundt i hovedet på os alle :(

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

oros skrev:

Personlig er jeg da stadig lidt groggy. Det må jeg da sige! Jeg er skuffet over reaktionen efter, vi udligner til 2-2. Der synes jeg, Bak skulle være trukket ned på plads, der var jo rigellig tid til det afgørende mål - eller stille sig tilfreds i den sidste ende. Men nej, man buser på og glemmer AaBs farligste våben: omstillingerne. Og hvem manglede i forsvaret ved scoringen til 3-2? Ja, det gjorde Bak, for han var ikke nået med tilbage. For gud ved hvilken gang!
Synes sku ikke det er fair du giver skylden til Bak for det mål, han var oppe en en hovedstødduel, og lander forkert ned så han får ondt, han halter i hvert fald tilbage og når midterlinjen da der bliver lavet mål.

Det er ganske simpelt kommanikation der mangler der. For banggaard trækker ud for at presse duen, og så tager kolja et par skridt frem, og kommer på mellem hånd mellem deres to angribere og kan ikke nå bolden.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Nej det er ikke lige til og se hvor det skal komme fra det gode spil der lige giver nogle sejre i træk. Men jeg har nok valgt at se bare lige på de næste tre kampe. OB hjemme, AGF ude og Viborg hjemme, det skal ganske enkelt kaste 9 point af sig hvis vi skal gøre os forhåbninger om den historiske chance for guld, og 9 point er vel heller ikke mere end man kan og vil forlange i de tre kampe, og hvis det lykkedes så må vi se om AAB ikke skulle gå hen og bare få en enkelt uafgjort i deres næste tre kampe, så ville vi jo være der hvor alt er muligt igen, og vi kan selv afgøre det til trods for at vi så stadig mangler FCK hjemme og Brøndby ude. Men ja, der er større fare for at FCM snubler i de sidste kampe end at AAB gør. For karantæner er der snart igen (Banggaard-Julle) Skader tør jeg da slet ikke nævne(der er jeg hvis banket på plads med mine meninger der dog stadig ser ud til og holde ;) ) For at AAB skulle få mere end en enkelt karantæne og skade i ny og næ den tør man jo ikke tro på. Det kunne ellers være rart, så man kunne komme til og se hvad der er i deres trup fra nr.14 og opefter. :lol: Men ja vi kan jo ikke gøre andet end at ses på stadion på lørdag, og gøre vores til at få en sejr hjem.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

oros skrev:Man kan også sige, at Glen jo har haft ret hele vejen igennem: FCM er og har aldrig været favorit til at vinde mesterskabet hovedsagelig pga. holdets manglende bredde.
Den holder så ikke efter min mening. Vi har da langt hen ad vejen været om ikke eneste favorit, så blandt favoritterne. Vi havde spillet et historisk godt 2013. Det normale tophold og forhånds favorit FCK, fik en historisk dårlig start på sæsonen. Bif under opbygning, Fcn rigtig dårlig start på sæsonen osv.

Manglende bredde holder heller ikke. Vi har da sammenlignet med mange af de andre hold i suppen, en fornuftig bredde, måske endog en af ligaens pt. største bredder. Hvor vi også spillede en stærk forårs sæson, med forholdvis mange skader og formåede stadig at stille en stærk start 11.

Vi har efter min mening, ihvertfald top 3 stærkeste start 11, hvis ikke den stærkeste. Vi har rigtigt fornuftige afløsere dertil og en god talentmasse. Vi har et ungt hold. men uerfaren holder heller ikke længere.

Det kan så godt være at jeg ikke lige er 100% positiv og optimistisk i mine senere udtalelser. Men jeg syntes det er amatøragtigt og under al kritik, at vi har formået at formøble et rigtigt fornuftigt forspring, misset alt der har været af sætbolde, sat os selv under unødig pres og ikke mindst nu står i en situation, hvor vi meget vel, endnu engang kan stå som sorteper og have misset en chance vi måske ikke ser igen i rigtigt mange år.

Jeg tror heller ikke på det længere. Vi har simpelthen været alt for ustabile og svingenede i foråret, sammenlignet med et meget mere stabilt spillende Aab, som vi nu skal hente point på. Dertil syntes jeg at vi har den sværeste afslutning sammenlignet med Aab og holdet ser ud til at have fået alvorlige gummiben. Samt at vi ikke har de bedste erfaringer med at stå i "finaler".

Jeg håber dog inderligt at jeg tager fejl, holdet overrasker positivt og at klubben får det mesterskab. Men det bliver en rigtig svær og hård vej, hvor der ikke er plads til fejltagelser. Så kan det selvfølgeligt stadig lade sig gøre.

974

Indlæg af 974 »

Jeg synes at mange kommentatorer har ret i deres pointe om at vi jo faktisk har et lidt uerfarent hold!

Det kan godt være at de har spillet mange superliga-kampe og der er også nogle få der har spillet andre kampe, men vi har stadig en flok spillere der i meget høj grad ikke har prøvet at spille med om noget så stort som et mesterskab før - ej heller er det blevet til ret mange kampe på et højere niveau end netop Superligaen

Det betyder at vi mangler den rutine der skal til for at skaffe lige de rigtige resultater der skal til på de helt rigtige tidspunkter (Mourinho-effekten kunne man fristes til at sige)

PS
jeg bliver ved med at tro på det - lige til det sidste !!! :-) :-)

Besvar