oros skrev:Man kan også sige, at Glen jo har haft ret hele vejen igennem: FCM er og har aldrig været favorit til at vinde mesterskabet hovedsagelig pga. holdets manglende bredde.
Den holder så ikke efter min mening. Vi har da langt hen ad vejen været om ikke eneste favorit, så blandt favoritterne. Vi havde spillet et historisk godt 2013. Det normale tophold og forhånds favorit FCK, fik en historisk dårlig start på sæsonen. Bif under opbygning, Fcn rigtig dårlig start på sæsonen osv.
Manglende bredde holder heller ikke. Vi har da sammenlignet med mange af de andre hold i suppen, en fornuftig bredde, måske endog en af ligaens pt. største bredder. Hvor vi også spillede en stærk forårs sæson, med forholdvis mange skader og formåede stadig at stille en stærk start 11.
Vi har efter min mening, ihvertfald top 3 stærkeste start 11, hvis ikke den stærkeste. Vi har rigtigt fornuftige afløsere dertil og en god talentmasse. Vi har et ungt hold. men uerfaren holder heller ikke længere.
Det kan så godt være at jeg ikke lige er 100% positiv og optimistisk i mine senere udtalelser. Men jeg syntes det er amatøragtigt og under al kritik, at vi har formået at formøble et rigtigt fornuftigt forspring, misset alt der har været af sætbolde, sat os selv under unødig pres og ikke mindst nu står i en situation, hvor vi meget vel, endnu engang kan stå som sorteper og have misset en chance vi måske ikke ser igen i rigtigt mange år.
Jeg tror heller ikke på det længere. Vi har simpelthen været alt for ustabile og svingenede i foråret, sammenlignet med et meget mere stabilt spillende Aab, som vi nu skal hente point på. Dertil syntes jeg at vi har den sværeste afslutning sammenlignet med Aab og holdet ser ud til at have fået alvorlige gummiben. Samt at vi ikke har de bedste erfaringer med at stå i "finaler".
Jeg håber dog inderligt at jeg tager fejl, holdet overrasker positivt og at klubben får det mesterskab. Men det bliver en rigtig svær og hård vej, hvor der ikke er plads til fejltagelser. Så kan det selvfølgeligt stadig lade sig gøre.