Transfervinduet Vinter 2013/14

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfervinduet Vinter 2013/14

Indlæg af Kent »

Jacob skrev:Han siger jo også han ikke har hørt fra Midtjylland endnu. Det er jo en opfordring til os.
Og til andre klubber: http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... i-danmark/
Mest oplagt FCK eller BIF. I den forbindelse er det en god nyhed, at FCK tilsyneladende har fundet deres nye midtbane: ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/fc_koebenhavn/article2191813.ece
Desuden har BIF lige forlænget med Thyge, og dermed kigger de måske ikke så meget på den position. Spørgsmålet er om FCN kunne være interesseret ift en afløser for Stokholm, selvom JP ikke lige er en typisk FCN-transfer.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCNs problem er nok det han udtaler her
Jeg vil gerne ud at spille europæisk fodbold med en klub igen
De kan selvfølgelig godt nå at kvalificere sig, men feltet er sørme tæt og der er noget større sandsynlighed for at vi spiller europæisk næste år, så det burde tale til vores fordel.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tyder på lidt oprydning i truppen: http://www.bold.dk/nyt/Vejle-tester-FC-Midtjylland-duo
Fint de kan komme et sted hen med en træner, der kender dem.

oros

Indlæg af oros »

Ravnen skrev:FCNs problem er nok det han udtaler her
Jeg vil gerne ud at spille europæisk fodbold med en klub igen
De kan selvfølgelig godt nå at kvalificere sig, men feltet er sørme tæt og der er noget større sandsynlighed for at vi spiller europæisk næste år, så det burde tale til vores fordel.
Mit gæt er desværre, at han bliver, hvor han er. Tiden går, og der kommer det ene suk fra ham efter det andet, uden der tilsyneladende sker. Jeg tror, han bliver nødt til at afskrive de fleste millioner, hvis han vil til DK og spille. Selv om Hessel og co. så har samlet penge sammen, er det lommepenge i forhold til det, han får nu.

Desværre......

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

De penge JP har tilgode i Monaco, vil blive forhandlet til et slags gyldent håndtryk, hvor han får udbetalt en del af hans samlede tilbageværende løn, så sparer Monaco resten, og JP kan komme videre. Så det er ikke noget FCM skal ind og dække.
Men det er klart at der vil blive tale om en lødnedgang derfra og hertil, men det er han jo bevist, om når han siger han gerne vil hjem til DK og spille.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Det handler naturligvis også om hvad JP vil med sin karriere. Der er ikke VM i sigte, men såfremt han ønsker at blive en del af landsholdets EM trup så må han jo handle. Såfremt han ikke er sulten nok rent sportsligt så er spørgsmålet også om han overhovedet er den type som klubben mangler. For løntung det bliver han givetvis og i det lys må andre muligheder jo også være med i overvejelserne. At han udtaler sig positivt omkring et eventuelt skifte taler imidlertid forhåbentlig for, at det er den sportslige side der trækker.

974

Indlæg af 974 »

TrueWolfMidt skrev:http://kanalsport.dk/indslag/steinlein- ... talindskud

Ja, vi må desværre vente og se hvad der sker.

Godt med det link :-)

Så fik man også lige set nogle af de andre FCM relaterede videoindslag - eks også det med Erik

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:Tyder på lidt oprydning i truppen: http://www.bold.dk/nyt/Vejle-tester-FC-Midtjylland-duo
Fint de kan komme et sted hen med en træner, der kender dem.
Bekræftelse på, at det er trupoprydning: http://www.bold.dk/nyt/Midtbanespiller- ... nget-i-FCM

oros

Indlæg af oros »

Ravnen skrev:De penge JP har tilgode i Monaco, vil blive forhandlet til et slags gyldent håndtryk, hvor han får udbetalt en del af hans samlede tilbageværende løn, så sparer Monaco resten, og JP kan komme videre. Så det er ikke noget FCM skal ind og dække.
Men det er klart at der vil blive tale om en lødnedgang derfra og hertil, men det er han jo bevist, om når han siger han gerne vil hjem til DK og spille.
Hmmm... Han har ingen penge til gode. Det er løn for den resterende del af kontraktperioden, der er tale om. Uagtet jeg sagtens kan forstå JP, så kunne man altså ligeså godt spørge hvorfor i alverden, Monaco skulle betale ham for arbejde, han ikke ønsker at udføre. De foreslår ham måske bare at ophæve kontrakten - fritstille ham så at sige. Og det ville vel være fair nok?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

oros skrev: Hmmm... Han har ingen penge til gode. Det er løn for den resterende del af kontraktperioden, der er tale om. Uagtet jeg sagtens kan forstå JP, så kunne man altså ligeså godt spørge hvorfor i alverden, Monaco skulle betale ham for arbejde, han ikke ønsker at udføre. De foreslår ham måske bare at ophæve kontrakten - fritstille ham så at sige. Og det ville vel være fair nok?
Hvis Monaco "bare" foreslår at fritstille ham kan du være sikker på at Polle bliver hvor han er; opfører sig professionelt og giver den en skalle til træning, hvorefter han kører hjem og nyder livet og hans penge.
Monacos inticament er at sparer nogle penge. Hvis han f.eks. får 8 mio i løn om året vil han kunne hive 12 mio hjem indtil kontraktudløb i 2015. Så kan de f.eks. tilbyde ham 7 mio opfront nu her, og så sparer 5 mio. Men i bund og grund tror jeg Monaco er pænt ligeglad med 5 mio. Så det kan godt være de ser Polle som en professionel og brugbar "træningskegle" til, for dem, billige penge. Så det kan bremse dette.

Personligt er jeg lidt lunken ved en retur af Polle, så jeg vil ikke gå grædende i seng hvis det ikke lykkedes. Personligt mener jeg eventuelle investorkroner kunne bruge bedre.
Men kommer han tilbage byder jeg ham selvfølgelig hjertelig velkommen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Der er ingen tvivl om at JP bliver hvor han er, medmindre Monaco giver ham kompensation for den løn han ellers kan hæve indtil kontrakten er ovre. Hvis jeg var JP, ville jeg overveje alvorligt bare at træne og hæve pengene, som han selv har sagt er det hans sidste store kontrakt.
Men Monaco er sandsynligvis ligeglad med de småpenge, jeg tror at JPs kontrakt er blandt de mindste i Monaco, og de gider ikke have en spiller gående som de ikke bruger, så der skulle være en god chance for at han får størstedelen af sin fremtidige løn med i hånden. Dermed betyder jo heller ikke nødvendigvis alverden, om han får en kanonløn i FCM, han har tjent til alderdommen. Så jeg håber han ikke er grådig. Vi kunne i teorien nå at skyde ham af til udelandet en gang til.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Det godt nok nye toner fra sidste år:

http://www.bold.dk/nyt/FCM-Profiler-hal ... -dyrere-nu

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Noe

Indlæg af Noe »

Det er for tidligt at glæde sig, men sejler det ikke for Carsten Vagn? Først fejler hans forsøg på at bosse os med Erik og Jacob Poulsen. Nu er han åbenbart villig til at smide 20 mio + videresalgsklausul på endnu en angriber fra Tippeligaen (tænk hvis FCK havde kanaliseret alle de penge ind i dansk fodbold i stedet), og så det her: http://www.bold.dk/nyt/Medie-FCK-uenig- ... tinsk-klub

Tiden løber, og spørgsmålet er, om de kan nå den massive oprustning, man kunne frygte?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

De har solgt Ragnar Sigurdsson til Krasnodar, så de står potentielt med udfordringer til tre kæder, hvis de også slipper Thomas Kristensen til Norge. Det kan selvfølgelig være, de rammer plet med deres transfers, men man kunne da i sit stille sind håbe, at det tager dem noget tid at få spillet de nye folk ind.

Vi skal fortsætte den kølige stil på markedet. Det ville nok være en forstærkning at få Polle hjem, men det er vigtigere at holde på bagkæden. Banggaard-Sviatchenko er nøglen fortsat stabilitet.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

http://www.bold.dk/nyt/OB-snupper-Lucas-Jensen

Ærgerligt. Ham ville jeg rigtig gerne have set i vores sorte trøje...

Låst