Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev: Nu skal vi bare have nogle spillere klar og undgå flere åndssvage karantæner, så ser vores hold fint ud her i efteråret.
Klart at fustrations gule kort skal minimeres ,samt åndsvage karantæner ligeså.

Ja og så for vi forhåbentlig 4 udlejede spillere tilbage, i betydelig bedre form end de er idag. Det er vel også en form for win win situation for fcm.

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af PH1978 »

974 skrev:HILSEN FRA GLEN

Info fra træneren:
Dejligt at se jeres engagement. Fedt!
Fodbold er ofte følelser og øjebliksbilleder. Vi skal huske at være realistiske. Vi mister ingen i truppen af dem vi kunne have frygtet på forhånd at miste. Vi lejer 4 spillere ud til spilletid som styrker dem og os. Dermed styrker vi os til fremtiden. Kun spilletid udvikler, men alle kan ikke spille. Jo længere tid man går uden at spille, jo "dårligere bliver man" det er mekanismerne. Men det er selvfølgelig en balancegang og ikke sort/hvidt. Vi er en udviklingsklub som forsøger at få det maksimale ud af alle spillere. Jeppe Curth ind som giver fleksibilitet, Og i mine øjne markant bedre end en tilfældig "Dark Horse" med kun 3,5 mdr. tilbage inden julepausen. Han er sulten (jeg har snakket med ham og fortalt ham hvordan han skal anvendes) kan spille 8'er i vores system, har erfaring, god kultur, passer godt ind i de værdier vi har og som sagt, han er sulten. Vores meget stramme økonomi taget i betragtning en fornuftig udgang på transfervinduet hvis man er realistisk. Og hvem ved.......hvad der sker
Tak for støtten igår! Høj klasse! Glæder mig til om 14 dage på Mch. Der skal vi i fællesskab tilbage på sejrssporet.
Mange hilsner
Glen
Det lyder ikke helt overbevisende, i mine øjne/ører. Der er blevet tyndet yderligere ud i en forvejen tynd trup.
Ja, de stod ikke først for indhop, men så tyndslidt som vi ofte virker og i f.t. egne udmeldinger om manglende bredde, så er vi ikke kommet styrket ud af vinduet (min egen mening, naturligvis).

Med mindre, at Steinlein hiver en til to kaniner op af hatten, syntes jeg at det virker til at vi taber terræn. Så lang tid kan vi heller ikke køre på entusiasmen.

Naturligvis har vi ingen penge til, at købe for....

Når det så er sagt, vil jeg glæde mig til at blive modbevist af klubben :-)

erland

Indlæg af erland »

Jeg er godt tilfreds.

jeppe Curth kan jeg leve med, bliver han en gevinst fint nok, hvis ikke så er han snart væk igen.

det vigtigste er at vi beholde hele første 11 og med kun Albæk afsted så er der noget at bygge videre på.

Indrømmet vi står svagt mht. bredden, men havde ikke forventet vi lå i toppen pt. Kan vi stille og roligt spillede et par stykker ind samtidig med at økonomien rettes op så tror jeg at projektet er tilbage på rette spor.

PS Ekstra fryd at vi holder fast i og tager det alvorligt med at udvikle egne talenter - se bare det nye Brøndby som skulkle til at leve af egne talenter og vad sker der, de henter 8 nye ind. Det er den form for kaos som vi har forsøgt tidligere og uden gode resultater.

Erland

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

erland skrev:PS Ekstra fryd at vi holder fast i og tager det alvorligt med at udvikle egne talenter - se bare det nye Brøndby som skulkle til at leve af egne talenter og vad sker der, de henter 8 nye ind. Det er den form for kaos som vi har forsøgt tidligere og uden gode resultater.
Ja, det ligner panik før lukketid, men spillertruppen har jo hele tiden været ok i Brøndby, den er i hvert fald til top6 i ligaen. Jeg synes ikke de spillere de har hentet ind, ligefrem hæver overliggeren.

Vi kan være tilfredse med transfervinduet. Det havde kostet dyrt sportsligt hvis Juelsgård eller Igboun var blevet solgt. Curth er også ok, set i lyset af at vi mangler Andersson i længere tid, og ingen reel backup har på Marco Larsen. Det kunne dog stadig være fint, hvis Femi dukkede op, så vi også har en mere til Izunnas plads.

Noe

Indlæg af Noe »

PH1978 skrev: så er vi ikke kommet styrket ud af vinduet (min egen mening, naturligvis).
Du virker overrasket? Det har jo hele tiden ligget i kortene, at vi ville kommet svækket ud. Desværre gælder det også de kommende vinduer; indtil vi har økonomien i balance, sælger vi ud af dem vi kan få penge for. Næste gang ryger Juelsgaard og Sly, det tør jeg godt sætte penge på. Og der kommer ikke nogle af samme kvalitet ind.

Nu må vi nyde, at den gode start har udsat blodbadet lidt. Det her er i det lys, et af de bedste vinduer jeg kan huske.

Husum

Indlæg af Husum »

Hvis man ser tilbage på hvad vi frygtede for bare et par måneder siden så må man sige at dette transfervindue har overgået alle forventninger. Udmeldingerne gik på at vi skulle forvente en betydelig afgang af stamspillere og ikke forvente nogen retur.

Vi har kun mistet Albæk af stamspillerne (som vi allerede havde hentet en erstatning for i Hedinsson) og derudover har vi solgt et talent der aldrig har spillet for førsteholdet. Vi har således holdt grundstammen på holdet intakt hvilket ingen vel havde ventet.

Derudover har vi så faktisk fået en spiller ind i form af Curth. Jeg må indrømme at min første tanke også var "hvad skal vi dog med ham" men med de udmeldinger der er kommet fra Steinlein og Riddersholm virker det ganske fornuftigt, hvis han kan indgå på forskellige pladser i offensiven. Således bidrager han primært med at tilføre hårdt tiltrængt bredde. At han så selv vælger os fremfor FCM er jeg nok lidt overrasket over, da jeg tror han kunne have fået et sikker startplads i Viborg, hvilket han ikke får hos os.

Ift. lejemålene så mener jeg også de generelt er fornuftige og at det er spillere der kan undværes. Vilafane står efterhånden langt nede i køen på højrebacken hvor vi har fint med dækning (Bak, Kolja, Rømer). Han kan ikke være tilfreds med at være så langt fra en startplads og har behov for at komme ud og vise hvad han kan. Det samme gælder for Lauridsen hvor vi har dækning med Juelsgård og Møller. Lauridsen har virkelig behov for førsteholdsfodbold for at udvikle sig yderligere, så han kan være klar når Juelsgård ryger og det er han ikke i dag.

Mads Petersen kender jeg ikke rigtig men det er ikke mit indtryk at han stod først blandt talenterne ift. at træde ind i midtbanen, så også fint med ham. Jeg ville gerne have beholdt Koch men han er ikke uundværlig og spilletid vil ligeledes gavne ham.

Opsummeret mener jeg ikke bredden er blevet alt for skadet at de fire lejemål.

Hvis vi så lige kunne tage Femi ind til en prøvetræning som Kent foreslog og kunne se ham an ift gardering på den defensive midt hvor vi nok har den svageste dækning, så mener jeg det efter omstændighederne er tæt på perfektion.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.bold.dk/nyt/FCM-er-super-til ... ed-vinduet

Hvis vi måske vil have Femi tilknyttet truppen, var det så ikke en ide, at få ham til at træne med i 1. holds-truppen hurtigst muligt for, at han kan besigtiges og forbedre sig / komme i bedre form, inden sæsonen igen starter.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

TrueWolfMidt skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCM-er-super-til ... ed-vinduet

Hvis vi måske vil have Femi tilknyttet truppen, var det så ikke en ide, at få ham til at træne med i 1. holds-truppen hurtigst muligt for, at han kan besigtiges og forbedre sig / komme i bedre form, inden sæsonen igen starter.
Bare de har styr på arbejdstilladelsen ;-)

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

PH1978 skrev:
TrueWolfMidt skrev:http://www.bold.dk/nyt/FCM-er-super-til ... ed-vinduet

Bare de har styr på arbejdstilladelsen ;-)
Det må vi gå ud fra, at de har styr på.

Min største frygt er, at Femi er for langt efter både træningsmæssigt og kampmæssigt. Det kan der dog gøres noget ved, hvis man hurtigt får ham til træning. Alt efter hvordan hans tilstand er, kan man så vurdere om han er den man skal satse på, eller om han er for langt fra den standard der kræves for, at vi kan kæmpe os til endnu flere point, for at prøve at beholde den kære førsteplads, som vi så forbandet gerne vil beholde, ikke mindst for pengenes skyld, men også på den lange bane, er det godt med flere point.
Der smutter jo højst sansynligt flere spillere i næste transfervindue, så for at undgå at vi rasler for langt ned i tabellen igen, er alle point vi kan skrabe sammen guld værd for Fcm.

Hvor håber jeg bare så inderligt, at Hedinsson, Petter Anderson, Tim Jansen & Rilwan snart kommer sig over skaderne og så småt kan begynde, at træne med igen og hurtigt bliver klar til, at tage nogle minutter på banen.

Ja og hvem glæder sig ikke til Hedinssons debut, det har jeg glædet mig til siden signingen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

"- Jeg har jo sagt, at jeg er villig til alt - en bonusorienteret kontrakt også for eksempel, hvis der er mange klubber, der er bange for, at jeg bliver skadet igen"
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... koebenhavn
Kunne vel ikke skade, at hente ham til prøvetræning for at se, om han har niveauet. Derefter tilbyde ham en bonusbaseret aftale. Men ok, hans lønkrav er måske stadig for høje (specielt hvis det er i Jylland...)

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Femi på prøvetræning. Han har netop søgt om visum.
Håber han viser niveauet. Tror han kan blive en kæmpe gevinst på lidt længere sigt også.
http://aoh.dk/artikel/femi-retur-til-fcm

Noe

Indlæg af Noe »

Jacob skrev:Femi på prøvetræning. Han har netop søgt om visum.
Håber han viser niveauet. Tror han kan blive en kæmpe gevinst på lidt længere sigt også.
Spændende. Han viste godt nok ikke meget i Brøndby, men det er der som bekendt ingen der gør i disse år.

Jeg er skeptisk, men i aller bedste fald har vi en afløser for Izunna på den defensive midt her.

Nogen der ved, hvor mange kampe han nåede i Groningen efter retur fra Brøndby?

Noe

Indlæg af Noe »

Noe skrev:
Nogen der ved, hvor mange kampe han nåede i Groningen efter retur fra Brøndby?
18, åbenbart. Ikke helt umuligt. Jeg troede han var helt ude i kulden: http://www.soccerbase.com/players/playe ... son_id=142

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jacob skrev:Femi på prøvetræning. Han har netop søgt om visum.
Fedt. Lad os håbe, at han stadig har hvad der kræves. Han var i den grad kongen af midtbanen i sin tid. En midtbane med to 6'ere i form af Izu og Femi vil i den grad også være et defensivt bolværk, hvis der er en føring, der skal forsvares hjem.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Det jo før set at spillere som tidligere har begået sig i superligaen er vendt tilbage efter mere eller mindre mislykkede udenlandseventyr for igen at blive profiler herhjemme! (Duncan, Fall, Jacob Poulsen....) Så lad os håbe Femi kan genfinde tidligere tiders niveau med den rette tillid fra en træner med indgående kendskab til manden (en tillid som ihvertfald ikke var der i Brøndby hvor han vel ikke fik meget mere end 4-5 kampe inden man vurderede anden vej) Jeg var stor tilhænger af Femi tidligere og vil elske at se ham binde holdet sammen igen, så jeg siger god for den såfremt prøvetræningen går positivt..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Låst