Fuld fokus på superligaen.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Fuld fokus på superligaen.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber vi har fuld fokus på superligaen, så vi forhåbentlig kan præstere en overraskelse i dette efterår.
Jeg kunne godt unde Patrick en plads på U/21, men han er bare så vigtig for holdet og ønsker, at han kan sige fra og koncentrere sig 100% om superligaen.
Hvis Rømer er tilbage og Hedinsson er godt på vej, så mangler vi bare Hassan for at vores trup får bredde og mulighederne for en fin placering burde så være inden for rækkevidde.
Efter min mening burde Erik have været en del af landsholdet i denne samling, men heldigvis for os blev han ikke udtaget, men det skal han nok komme, hvis vi kan holde fokus og fortsat præsterer i superligaen.
Muligheden for top 3 efter 11 spillerunde burde være muligt, dog gerne højere naturligvis :oops:

Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: Fuld fokus på superligaen.

Indlæg af DenStolteJyde »

TrueWolfMidt skrev:Håber vi har fuld fokus på superligaen, så vi forhåbentlig kan præstere en overraskelse i dette efterår.
Jeg kunne godt unde Patrick en plads på U/21, men han er bare så vigtig for holdet og ønsker, at han kan sige fra og koncentrere sig 100% om superligaen.
Hvis Rømer er tilbage og Hedinsson er godt på vej, så mangler vi bare Hassan for at vores trup får bredde og mulighederne for en fin placering burde så være inden for rækkevidde.
Efter min mening burde Erik have været en del af landsholdet i denne samling, men heldigvis for os blev han ikke udtaget, men det skal han nok komme, hvis vi kan holde fokus og fortsat præsterer i superligaen.
Muligheden for top 3 efter 11 spillerunde burde være muligt, dog gerne højere naturligvis :oops:
Well, nu du har lavet indlægget kan man ligeså godt lige kommentere lidt på det..
der er 2 punkter jeg godt vil kommentere :)
1. Patrick banggaard på u21 er som jeg ser det faktisk ikke et kæmpe problem. Vi må vel formode at enten Kolja, Villafane eller Rømer snart er klar igen. Hvis det er kolja der bliver først klar af de 3 så beholder man formodentlig KBN ude på højre back og spiller med Kolja centralt sammen med Erik. Alternativt kan man rykke KBN ind ved siden af Erik og spille med Rømer eller Villafane ude på backen.

2. Erik på landsholdet.. Pt har jeg svært ved at se hvem han skulle slå af holdet, han kunne måske godt få en plads i truppen, men i forhold til start 11 er Agger og Kjær alligevel noget foran og umiddelbart tror jeg faktisk også at både Okore og Bjelland står foran Erik i køen.

Derudover er det lidt interessant at Kaptajn Bak egentlig nærmest er "overflødig" i tilfælde af at vi har førstevalget klar til alle 11 pladser.. Vores optimale opstilling hvis vi havde alle spillere til rådighed er vel:
Lössl
Kolja,Patrick,Erik,Julle
Izunna
Igboun, Danny, Petter, Hassan
Duncan.

Bak er vel andetvalg på den defensive midt og kan for så vidt også godt være reserve i forhold til den centrale midt. På højre bak er Villafane og Rømer vel egentlig også foran i køen.

Bobby

Indlæg af Bobby »

TrueWolfMidt skrev:Håber vi har fuld fokus på superligaen, så vi forhåbentlig kan præstere en overraskelse i dette efterår.
Jeg synes det er fedt at Patrick er udtaget til U21 landsholdet. Og selvfølgelig er der en risiko for at han kan blive skadet, men det er nu engang sådan det er. Selvfølgelig skal han gribe chancen. Der er jo også så meget positivt at tage med. Jeg synes det er lidt snæversynet at tro at spillerne skulle melde fra til landsholdet for at fokusere på superligaen. Specielt når vi ikke deltager i nogen europæisk turnering.
/Bobby

Bobby

Indlæg af Bobby »

DenStolteJyde skrev:
Well, nu du har lavet indlægget kan man ligeså godt lige kommentere lidt på det..
der er 2 punkter jeg godt vil kommentere :)
1. Patrick banggaard på u21 er som jeg ser det faktisk ikke et kæmpe problem. Vi må vel formode at enten Kolja, Villafane eller Rømer snart er klar igen. Hvis det er kolja der bliver først klar af de 3 så beholder man formodentlig KBN ude på højre back og spiller med Kolja centralt sammen med Erik. Alternativt kan man rykke KBN ind ved siden af Erik og spille med Rømer eller Villafane ude på backen.

2. Erik på landsholdet.. Pt har jeg svært ved at se hvem han skulle slå af holdet, han kunne måske godt få en plads i truppen, men i forhold til start 11 er Agger og Kjær alligevel noget foran og umiddelbart tror jeg faktisk også at både Okore og Bjelland står foran Erik i køen.

Derudover er det lidt interessant at Kaptajn Bak egentlig nærmest er "overflødig" i tilfælde af at vi har førstevalget klar til alle 11 pladser.. Vores optimale opstilling hvis vi havde alle spillere til rådighed er vel:
Lössl
Kolja,Patrick,Erik,Julle
Izunna
Igboun, Danny, Petter, Hassan
Duncan.

Bak er vel andetvalg på den defensive midt og kan for så vidt også godt være reserve i forhold til den centrale midt. På højre bak er Villafane og Rømer vel egentlig også foran i køen.
Bak i midterforsvaret??? Nej tak! Det har vi vel fået bevist gang på gang ikke er nogen holdbar løsning!
/Bobby

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Bobby skrev:
Bak i midterforsvaret??? Nej tak! Det har vi vel fået bevist gang på gang ikke er nogen holdbar løsning!
Jaaeh, det kan der self være noget om.. Vi kan self også kigge på vores "boblere".. der har vi da en Ragnar Sonni Nattestad som faktisk også er en ganske habil midterforsvar..

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

DenStolteJyde skrev:
Bobby skrev:
Jaaeh, det kan der self være noget om.. Vi kan self også kigge på vores "boblere".. der har vi da en Ragnar Sonni Nattestad som faktisk også er en ganske habil midterforsvar..
Hans indsats i går var - selvom det kan være svært at vurdere i selve setup'et - i al fald nydelig. Han læste spillet godt, virker fysisk godt skruet sammen og har tilsyneladende en udmærket teknik. Jeg glæder mig MEGET til at se ham i startopstillingen!

Spicker

Indlæg af Spicker »

NyX skrev:
DenStolteJyde skrev:
Bobby skrev:
Hans indsats i går var - selvom det kan være svært at vurdere i selve setup'et - i al fald nydelig. Han læste spillet godt, virker fysisk godt skruet sammen og har tilsyneladende en udmærket teknik. Jeg glæder mig MEGET til at se ham i startopstillingen!
Enig, han virkede til at være klar til nogle superliga indhop!
Udover at han virker som en dygtig fysisk centerforsvarer er han også, så vidt jeg har forstået, venstrebenet hvilket jo aldrig er helt skidt til en centerforsvarer :)

felisan

Indlæg af felisan »

Hvor kom Nattestad fra inden han kom på akademiet?

Spicker

Indlæg af Spicker »

felisan skrev:Hvor kom Nattestad fra inden han kom på akademiet?
Iflg. fcms hjemmeside kom han fra 07 Vestur fra bunden af den færøiske liga.

felisan

Indlæg af felisan »

Ser ud til at han ganske rigtig kom fra den klub ja, en klub hvor han nåede 40 førsteholdskampe nærmest inden han blev 18 år. Han spillede oftest venstre back og også af og til midterforsvarer, som hos os nu.

Andre andre spændende ting fra artiklen (baseret på ren dechifrering) kan jeg se, at han blandt andet har været i HSV's søgelys også. Slutteligt er der et billede af en Sonni med lidt længere bong-hår også :)

http://www.07vestur.fo/sonni+ragnar+nat ... lland.html

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Han virker som en rolig og velovervejet spiller. Glen skældte lidt ud, og bad i heftige gloser "Sonni" om at få styr på det forsvar, og det fik Sonni så, en rigtig god reaktion på noget der lignede en skideballe. Der er krummer i knægten :)

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mon jeg kan have ret i, at trænerne i superligaklubberne vil have deres bedste spillere til deres rådighed, også uanset om deres spillere har fået en plads på div. u-landshold.
Det kunne det godt ligne, efter det store frafald der stadigvæk vælter ned over u- landstræneren.
Mon trænerne fokuserer mest muligt på superligaen ? ja mon ikke.
Der er penge i superligaen, hvis der præsteres godt !
Dem har Fcm mest brug for, af alle klubber.

974

Indlæg af 974 »

Jeg tror at man har en yderst gennemtænkt strategi klar for Hattestad
Kommentatorerne til kampen igår berettede jo også om at man i FCM var klar over at man havde som minimum en markant superligaspiller (noget i den stil)
Lige nu har man nogle andre der prøves af og jo også gør det ret godt-
Erik snakker om at blive lidt endnu, så Hattestad behøver jo ikke blive spillet ind nu og her

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.bold.dk/nyt/Ekstra-traening- ... i-Broendby

Det ser ud til at Brøndby vil tilbage til toppen af superligaen, med mere individuel træning.
Måske ikke en dum ide, at få trænet ekstra samt få øvet i forskellige senarier samt at gøre spillerne mere bekendte med hinanden, her er mest tænkt på de nye spillere, som nok stadig mangler indsigt i vores 1 holdstrup. Her tænker jeg nok mest på Hedinsson, Janssen samt Villefane, som nok kunne bruge nogle ekstra timers træning for igen at nå ind omkring 1 holdet.

Besvar