SønderjyskE - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bobar

Re: SønderjyskE - FCM

Indlæg af Bobar »

974 skrev:Jeg synes bestemt ikke man kan sige at holdet holder op med at spille fodbold de sidste 20 min!

Sønderjyske sætter alt ind på at få scoring, og endda en ekstra mand ind..
Hvis det ikke kommer til at påvirke spillet, så skulle det da være meget underligt :-)
Jeg mener ikke bogstaveligt talt at de stopper med at spille, men de spiller mindre klogt og lader sig presse i bund, og når bolden erobres, bliver bolden bare sparket op i modstanderens ende, hvilket betyder at Sdr. jyske kan bygge op igen. Jeg mener også at jeg har set det mønster andre gange vi har været foran - men måske det er en del af taktikken. :)

Selvom jeg lyder lidt negativ, er det ikke så galt endda - jeg mener det var en utrolig vigtig kamp, hvor der blev kæmpet og de 3 point var de vigtigste, men det er en farlig leg de har gang i de sidste 20 minutter

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

hjem fra sønderjylland

Igen en kamp der burde være lukket fra starten af 2 halvleg.

stor ros til Hassen, sly og løssl.

Glen plejer at brokke sig over at FCM bliver snydt for straffe, jeg stod i lige
linie og der var klart straffe til sønderjyske i dag og Henrik Hansen.

Igen viser kampen FCMs svagheder og styrker.

Jeg græder ikke hvis Ipsa og Erik forlader FCM til sommer tværtimod.

Hørte selv Bak give Erik en røffel.

Ipsa og Eriks kæmpe problem er hurtige angriber, de er alt for langsom, når
bolden bliver spillet op i rummet mellem Løssl og 4 backkæden, man kunne ligefrem
se at Sønderjyske vidste hvor FCMs svage punkter var. nemlig dybdebolde og
høje bolde på midtforsvaret.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg mener ikke der var skyggen af straffespark. Check det selv når og hvis kampen bliver genudsendt. Sdr.jyskE spilleren falder, for at få det til at se ud som om der er kontakt, hvilket jeg mener der ikke er.

Super med 3 point, fedt at vi har Hassan og Løssl idag.

Negativt: når SønderjyskE presser os i bund i slutningen af anden halvleg, skal vi ikke bare losse bolden op på midtbanen til endnu en SE spiller, som så igen lægger en presbold til deres angribere. Istedet skal vi forsøge at spille bolden rundt, ved at gøre os spilbare for hinanden og for at få SE spillerne til at løbe forgæves meter.

Positivt: vi hoppede ikke på galajen med de høje bolde, selv om SønderjyskE forsøgte.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

FCMReal jeg forstår ikke hvorfor du ustandseligt jorder vores spillere. Nu får du ,vi,spillerne samt trænere 3 velfortjente point, efter en godkendt indsats og fight hvor der selvfølgelig var skønhedsfejl. Nogle spillere er ikke helt der hvor de plejer at være rent spillemæssigt, men det er set før. Måske er / var vi også ramt af den negative tanke omkring nedrykning. Husk på, at vi på forhånd havde fået at vide, at det ikke ville blive en elegant spillet kamp, men en kamp om hver enkelt bold og hårdt arbejde.

Jeg vidste på forhånd at SønderjyskE ville spille med høje bolde ned bag ved vores 4 bak kæde, det er set før og vil ske igen, indtil vi har penge eller spillere til at løse dette problem for os.

SønderjyskE's træner er en gammel ræv og ved godt hvordan man skal komme forbi vores eller andres forsvarsspillere, man finder deres svageste eller langsomste spiller og lægger tryk på ham og på et eller andet tidspunkt er man igennem, eks. - ( Lasse Vibe ) ,men vi fik trods alt lukket rimeligt af og de fik ikke scoret, hvilket er godt for os fremadrettet samt dejligt for Løssl og co.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Tiltrængt sejr og 3 point som skaber ro pt. og forhåbentlig selvtillid så vi med 4. point i de næste 2 kampe kan skubbe nedrykningen væk. Vi ser desværre stadig store kommunikations fejl i forsvaret især omkring Erik og Ipsa og Løssl som er meget usikre og stoler ikke på hinanden, samt man må sige at de overhovedet ikke forstår at spille bolden fra langs jorden, den får bare en på hatten og sværere betingelser for de 2 angriber. Hassan har virkligt spillet et godt forår og har i mine øjne over halet Sly som salgs emne i offensiven. Håber vi til næste kamp har lidt mere at skyde med fra bænken med forhåbentlig Petter og Kolja tilbage fra skader og Danny fra karantæne.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Syntes det var forårets næstbedste præstation, efter kampen mod FCK, og med et bedre resultat :D

Vi skabte flere åbne chancer end normalt og kun fordi vi var ret uskarpe, lavede vi ikke 5 mål. Det syntes ikke vi har oplevet i andre kampe i år.

Angrebet med 2 mand syntes jeg fungerede godt og det uden at hverken Janssen eller Duncan spillede specielt godt, men de fik langt et godt tryk og skabt noget tyngde. Håber det er noget man vil arbejde videre med, helst med Sly og en af de store drenge på top. Sly er stadig kun på 80-90% kan man se, men godt til ham at få lavet en kasse :D

Rilwan, fornøjelse at følge! Syntes han bliver bedre og bedre.

Forsvaret havde stadig problemer med dybe bolde, men heldigvis kostede det ikke.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

TrueWolfMidt skrev:FCMReal jeg forstår ikke hvorfor du ustandseligt jorder vores spillere. Nu får du ,vi,spillerne samt trænere 3 velfortjente point, efter en godkendt indsats og fight hvor der selvfølgelig var skønhedsfejl. Nogle spillere er ikke helt der hvor de plejer at være rent spillemæssigt, men det er set før. Måske er / var vi også ramt af den negative tanke omkring nedrykning. Husk på, at vi på forhånd havde fået at vide, at det ikke ville blive en elegant spillet kamp, men en kamp om hver enkelt bold og hårdt arbejde.

Jeg vidste på forhånd at SønderjyskE ville spille med høje bolde ned bag ved vores 4 bak kæde, det er set før og vil ske igen, indtil vi har penge eller spillere til at løse dette problem for os.

SønderjyskE's træner er en gammel ræv og ved godt hvordan man skal komme forbi vores eller andres forsvarsspillere, man finder deres svageste eller langsomste spiller og lægger tryk på ham og på et eller andet tidspunkt er man igennem, eks. - ( Lasse Vibe ) ,men vi fik trods alt lukket rimeligt af og de fik ikke scoret, hvilket er godt for os fremadrettet samt dejligt for Løssl og co.
hmm nu kritiserer jeg ikke alt og alle på holdet jf. venligst hvad jeg skriver, jeg prøver blot ligesom ørgaard engang sagde, det var at man mod en god modstander kan se hvor manglerne er på holdet.

Man skal jo arbejde med sine svagheder og det er lige nøjagtig her, ja nu bruger jeg et Glen ord, at der mangler en udvikling i forhold til at Glen i nu 2 år har talt om proces og mandsmod.

Min holdning er jo ikke anderledes end Per Frimanns, som er den samme, nemlig af FCM har forsvarsproblemer og som resultere i at holdet har svært ved at holde nullet, og det er ikke kun i den her sæson.

Når man sidder og ser en kamp som fck og OB her i aften, så må Duncan og Jansen da savle over de indlæg lars Jacobsen og svenskeren kan slå gang på gang.

Det er jo det andet problem, Glen har jo selv haft fingerne i de her 2 indkøb, men succes har været begrænset når vi taler om mål, et andet problem i FCM.

Besvar