Mike80 skrev:En investorgruppe smider mellem 15-20mio for en række spillere! Forventninger til årsregnskab justeres fra mellem minus 9-14mio til -3-+3 mio. Aftaler skulle være yderst lukrativ og tilgodese klubben på en god måde.
Mike
Er der nogen, der vil forklare mig, hvordan dette foregår?
Og lad os tage det helt hypotetisk..
Lad os antage, at:
1) FCM har fået 20 mill for transferrettighederne på de 6 spillere.
2) Heerenveen byder og køber Albæk for 10 millioner i vinterpausen.
Hvad sker der så med de 10 millioner?
3) Der ryger 10 millioner tilbage til den gruppe investorer, der har købt transferrettighederne
4) Der ryger 3,33 millioner (20/6) tilbage til den gruppe investorer, der har købt transferrettighederne
Jeg går ud fra, at det er 3, der er korrekt.
Og lad os fortsætte i den tanke.
Af en eller anden mærkelig grund vælger Vitesse Arnhem så at købe både Erik Sviatchenko og Marco Larsen til i alt 12 millioner. Så sker der det, at:
5) Investorgruppen hiver yderligere 12 millioner ind på kontoen og har nu fået afkast på 2 millioner via deres investering
6) Investorgruppen hiver 10 millioner mere ind på kontoen, og får yderligere 50% som rente for den investering man har været villig til at gøre fra starten af. FCM får så - ud over den økonomiske indsprøjtning på 20 millioner - 1 million ialt for de 3 solgte spillere.
7) Investorgruppen hiver 10 millioner mere ind på kontoen og FCM får de resterende 2 millioner, da investorgruppen nu er blevet betalt tilbage.
Slutteligt køber en 3. klub de sidste 3 pantsatte spillere for ialt 4 millioner:
8) Investorgruppen tager pænt imod yderligere 4 millioner
9) Man deler som brødre og både investorer og FCM hiver 2 millioner hver
10) FCM kan smide 4 millioner ind på plussiden
-----
Det er selvfølgeligt en forenklet model og idé, men lad mig høre hvad der eventuelt kunne være rigtigt og forkert. 1000 tak