Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Økonomien

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:
Hvis vi vender den om og vi havde præsteret i toppen af ligaen, så stod vi stadig med et underskud på 100.000 kr om DAGEN, med lidt flere penge i lommen pga. tv og stadionindtægter, men ny kapital havde stadig været livsvigtig for klubbens fortsatte eksistens.
Ja, men jeg skriver også, at så ville kapitalen have været nemmere at rejse.
Sylvester skrev:Tror du selv på at minus 9 til 14 millioner er udtryk for pessimisme? Det ville da være første gang i så fald
Næ, det kan sagtens blive højere. Men det er vist et område, jeg slet ikke har været inde på? Men det er klart, jeg er spændt på, om en ny bestyrelse har haft nogen effekt på det område.
Det du skal forholde dig til, er at man på intet tidspunkt i krisens 3-4 årige levetid har formået at gøre noget ved et kæmpe driftsunderskud, selv om man annoncerede et turnaround, tværtimod er medarbejderstaben og omkostningerne steget!!! Det er decideret uansvarligt det man lavet og man har spillet hasard med klubbens eksistens, et spil man nu, selvforskyldt, er ved at tabe
Det jeg forholder mig til, er at det er sådan man altid har kørt biksen i FCM. I de gode tider løb vi rundt med hænderne over hovedet, fordi at storsalgene nok skulle dække driftsunderskuddene. Ja, de er nogle klovne, men jeg kan sgu se en hel del klovne, når jeg kigger rundt i superligaen. Også i Randers FC.
Du må gerne pege på de klubber som har haft bedre forudsætninger for at komme igennem krisen på en ordentlig måde? Jeg kan højst få øje på 1-2 stykker..
Den er nem: Kun vi, Brøndby, ÅB og OB (foruden FCK selvfølgelig) storsatsede på det kritiske tidspunkt inden krisen. Af disse har vi (oplagt) klart det svageste økonomiske fundament i lokalområdet. Vi var ganske enkelt mest udsat, da transfermarkedet krakkede. Det kan man sige var dumt, men det er nu engang den måde tingene er blevet kørt på i FCM - også helt fra starten. Når folk er oppe i det røde felt nu, så skal man bare huske at vi kunne have valgt en anden vej - den sikre, som Horsens, SE og RFC. Men var det det, vi ville på daværende tidspunkt?
Det er nemt at kalde fodboldfans for kritiske, men i denne situation svarer det vel nogenlunde til du rammer fordi kontinentet Nordamerika hvis du skulle lande i Chicago. Du skyder en hel del forbi målet.
Hvorfor? Hver gang der er en kvartalsopgørelse, så er den gal med økonomien. Hver gang der er transfervindue, så er det galt, fordi vi ikke køber en topangriber. Og så er hver eneste træner siden Ove P blevet krævet fyret af pøblen efter 2-3 nederlag i streg. Det hænger jo på ingen måde sammen.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Måske gammel vin på nye flasker, men det er meget godt at få nogle tal på. 140 millioner på 4 år, svarer ca. 100.000 kr tabt hver eneste dag i den periode og vi har endda solgt spillere for store millionbeløb i samme tidsrum :roll:

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... -paa-4-aar

Jeg tror desværre ikke en skid på Steinleins evner til at lede os igennem det her. Hvilke forudsætninger og kompetencer har den mand egentlig?
Jeg ved, at vi har overforbrugt penge, og det gider vi ikke mere
Er vel nærmest en imbecil kommentar. Hvorfor har i ikke gjort noget Steinlein, du har selv været sovset ind i dette overforbrug?

Er det en samling evnesvage det er ledet klubben, man skulle tro det :evil: Man kan ikke andet end skamme sig når man læser artikler som denne.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://www.sporten.dk/superligaen/fcm-s ... r-sin-klub

Steen Hessel udtaler sig ikke voldsomt positivt i denne artikel.. Hvorimod Steinlein maner til besindighed..

En ting er sikkert hvis ikke der sker nogle markante ændringer i den økonomiske struktur på en eller anden måde ja så er det ikke sikkert at der bliver ved med at være noget der hedder FC Midtjylland..

Men så længe der er noget der hedder FC Midtjylland må det være vores opgave at støtte spillere og trænere med den bedst mulige opbakning. Håber derfor at der er mange der tager med til København, hvor det ville være fantastisk hvis vi får 3 point med hjem men det er nok desværre ikke sandsynligt..

Hvis Midtjylland skulle ende med at rykke ned så tror jeg vi må erkende at FCM er fortid, en nedrykning tror jeg simpelthen ikke vi har råd til når det ikke engang kan løbe rundt så længe vi er i superligaen..

(Hvad ville der egentlig ske hvis FCM går konkurs? ville Herning Fremad og Ikast FS så genopstå som klubber hver for sig og i så fald i hvilken division/liga?)

nico5405

Indlæg af nico5405 »

http://aoh.dk/artikel/fcm-har-succes-med-netv%C3%A6rke
Jeg ved ikke helt om det er den rigtige side det er inde på, men det er noget med sponsorer og økonomien nok, men hvad går det her ud på? Og er det noget som hjælper klubben sådan rigtigt økonomisk? :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Kan desværre ikke overraske: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 872394.ece
Ja, den er jo grim at få smurt ud over forsiden endnu engang. Der er formodentligt ikke noget nyt i det, dog. Det store spørgsmål er stadig, om der er penge til emissionen?

Noe

Indlæg af Noe »

Denne artikel er der mere gods i: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 872395.ece

Som antydet af flere herinde, en ret dramatisk fløjkrig over den seneste tid. Hvis EB's oplysninger står til troende, er fronterne trukket ret kraftigt op: Er man for eller imod akademiet som fundamentet for FCM's fremtid?

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Noe skrev:Denne artikel er der mere gods i: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 872395.ece

Som antydet af flere herinde, en ret dramatisk fløjkrig over den seneste tid. Hvis EB's oplysninger står til troende, er fronterne trukket ret kraftigt op: Er man for eller imod akademiet som fundamentet for FCM's fremtid?
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ka ... idtjylland

Den her artikel er IMO bedre, men nu er jeg så også stor modstander af EB.. :)

Noe

Indlæg af Noe »

Starbucks skrev:
Noe skrev:Denne artikel er der mere gods i: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 872395.ece

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ka ... idtjylland

Den her artikel er IMO bedre, men nu er jeg så også stor modstander af EB.. :)
Fin, dybdegående artikel. Jeg giver dig ret mht. EB i alt andet end fodbolden: De har altså fingeren på pulsen..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En god artikel.

Vise ord
Ifølge Jesper Jørgensen, partner og fodboldøkonom ved Deloitte, gør FC Midtjyllands ledelse klogt i at sige farvel til håndbold-afdelingen hurtigst muligt, hvis man mener det alvorligt med at få balance i økonomien.
”På omkostningssiden bør de droppe håndbold. Der er overhovedet ingen synergi mellem de to sportsgrene. Det er ikke de samme sponsorer, tv-stationer eller tilskuere. Det tt giver ingen mening, at de sportsgrene findes i samme klub,” siger Jesper Jørgensen.
Og flere vise ord
”Når man ser på den fraktionsdannelse, der er inden for aktionærkredsen - og det må vi erkende, at der er - så er det ikke noget, bestyrelsen kan blande sig i. Men det er desværre ret ødelæggende for klubben at man stiller sig op og råber og skriger. Det er ikke positivt for klubben, og de er reelt i gang med at skide i egen rede. Den klub, de siger, de vil hjælpe, skader de,” siger Johnny Rune.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Men spørgsmålet er vel om vi reelt set har en klub at holde med om et halvt års tid?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Noe

Indlæg af Noe »

mancitydk skrev:Men spørgsmålet er vel om vi reelt set har en klub at holde med om et halvt års tid?
Det tror jeg bestemt vi har. Vi er ikke Brøndby, men vi er bestemt af en størrelse og position, hvor man ikke vil lade os gå ned. Hvilken forfatning vi kommer ud af krisen i, er en helt anden historie.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er fornuftigt hvad Johnny Rune gør. Man kan selvfølgelig diskutere om vi har råd til at bruge 15 millioner på Akademiet, men også om vi har råd til at lade være med at bruge dem. Men det er lidt kritisk at vi sælger de største talenter for tidligt, og dermed hverken får glæde af deres evner på førsteholdet, eller får de helt store salg ud af dem. Forhåbentlig har vi nogle seriøse videresalgsklausuler på dem, for ellers giver det ikke rigtig mening.

Så Victor Fischer på en eller anden talent liste over de største talenter i verden. Der blev han nævnt som et produkt af Ajax talentudvikling. Det er da en skandale, det viser lidt billedet af hvad der også sker, når vi sælger talenterne så tidligt. Vi har fået meget positiv reklame af Simon Kjær, men Fischer han kommer jo fra Ajax nu..

Kan B.S. ikke arrangere en aktionær-tur, få rystet banden lidt sammen og få talt ud i en eller anden svedehytte :mrgreen:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Se her: http://www.101greatgoals.com/blog/the-t ... list-2012/

26. Viktor Fischer, Ajax, 18. After impressing in last season’s Next Gen series, Fischer was linked with Manchester United in the summer and scored his first goal for the Ajax first team in late October. A hugely talented playmaker – the “new Christian Eriksen” – which says a lot about the Amsterdammers youth system

..... :o :?

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev: Men det er lidt kritisk at vi sælger de største talenter for tidligt, og dermed hverken får glæde af deres evner på førsteholdet, eller får de helt store salg ud af dem. Forhåbentlig har vi nogle seriøse videresalgsklausuler på dem, for ellers giver det ikke rigtig mening.
Det bliver svært at undgå i fremtiden, fordi UEFA har indført reglen om Home Grown players. Storklubberne er nu (næsten) udelukkende på jagt efter spillere under 18 år. Det giver selvfølgelig lidt bedre priser på talenterne, men slet ikke i nærheden af hvad vi fik før, når de havde fået lidt sl-kampe også. En ærgerlig udvikling (ikke mindst for talenterne selv, som risikerer at knække nakken på at komme for tidligt ud).

Besvar