Ja, men jeg skriver også, at så ville kapitalen have været nemmere at rejse.Sylvester skrev:
Hvis vi vender den om og vi havde præsteret i toppen af ligaen, så stod vi stadig med et underskud på 100.000 kr om DAGEN, med lidt flere penge i lommen pga. tv og stadionindtægter, men ny kapital havde stadig været livsvigtig for klubbens fortsatte eksistens.
Næ, det kan sagtens blive højere. Men det er vist et område, jeg slet ikke har været inde på? Men det er klart, jeg er spændt på, om en ny bestyrelse har haft nogen effekt på det område.Sylvester skrev:Tror du selv på at minus 9 til 14 millioner er udtryk for pessimisme? Det ville da være første gang i så fald
Det jeg forholder mig til, er at det er sådan man altid har kørt biksen i FCM. I de gode tider løb vi rundt med hænderne over hovedet, fordi at storsalgene nok skulle dække driftsunderskuddene. Ja, de er nogle klovne, men jeg kan sgu se en hel del klovne, når jeg kigger rundt i superligaen. Også i Randers FC.Det du skal forholde dig til, er at man på intet tidspunkt i krisens 3-4 årige levetid har formået at gøre noget ved et kæmpe driftsunderskud, selv om man annoncerede et turnaround, tværtimod er medarbejderstaben og omkostningerne steget!!! Det er decideret uansvarligt det man lavet og man har spillet hasard med klubbens eksistens, et spil man nu, selvforskyldt, er ved at tabe
Den er nem: Kun vi, Brøndby, ÅB og OB (foruden FCK selvfølgelig) storsatsede på det kritiske tidspunkt inden krisen. Af disse har vi (oplagt) klart det svageste økonomiske fundament i lokalområdet. Vi var ganske enkelt mest udsat, da transfermarkedet krakkede. Det kan man sige var dumt, men det er nu engang den måde tingene er blevet kørt på i FCM - også helt fra starten. Når folk er oppe i det røde felt nu, så skal man bare huske at vi kunne have valgt en anden vej - den sikre, som Horsens, SE og RFC. Men var det det, vi ville på daværende tidspunkt?Du må gerne pege på de klubber som har haft bedre forudsætninger for at komme igennem krisen på en ordentlig måde? Jeg kan højst få øje på 1-2 stykker..
Hvorfor? Hver gang der er en kvartalsopgørelse, så er den gal med økonomien. Hver gang der er transfervindue, så er det galt, fordi vi ikke køber en topangriber. Og så er hver eneste træner siden Ove P blevet krævet fyret af pøblen efter 2-3 nederlag i streg. Det hænger jo på ingen måde sammen.Det er nemt at kalde fodboldfans for kritiske, men i denne situation svarer det vel nogenlunde til du rammer fordi kontinentet Nordamerika hvis du skulle lande i Chicago. Du skyder en hel del forbi målet.