Duncan til FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Duncan til FCM

Indlæg af Peter Ross »

Jesper BW1100 skrev:Det er sq godt at høre Peter! Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke lige umiddelbart har været fortaler for et indkøb af Duncan. Bryder mig ikke specielt om mandens ageren udenfor kridtstregerne, hvor han har virket noget flakkende og alt andet end i balance. Ikke det jeg forbandt med egenskaber hos et forbillede. Men hvis det, som det lyder på Peter, har ændret sig efter hans tur i Skotland og han er afklaret og i balance med sig selv er jeg mere positiv. For hans vindermentalitet og evner som målscorer er uomtvistelige.
Som vi snakkede om efter pressemødet - hvordan skal man finde sig selv som menneske, når man brager i gennem lydmuren som 17-årig i Danmarks mest fodboldgale by? Der har været mange fristelser for Duncan, fristelser vi nok heller ikke selv kunne modstå, hvis vi stod i samme situation. Der har selvfølgelig været andre dumheder, men i de seneste år har der været roligt omkring ham. Han trækker vist bare rundt på et lidt utidssvarende rygte.
Jesper BW1100 skrev:Er ideen at man på sigt vil bruge Tim og Duncan sammen i front?
I kampe hvor vi forventeligt vil dominere, så ja. Mod hold hvor der er større brug for fart, vil vi kun anvende én af dem. Duncan giver noget tiltrængt tyngde på toppen, uden han er helt samme type som Janssen. De søger forskellige løb, hvilket gør, de supplerer hinanden godt, som jeg ser det. Duncan er mere direkte, mens Tim lever på at være snu.
Jesper BW1100 skrev:Er der nogen på vej afsted for at dække de penge vi har brugt på Duncan?
Ikke umiddelbart, nej. Jakob Poulsens løn er blevet re-investeret til fulde, men heller ikke mere end det. Glen har gjort det klart, han ikke ville hente flere, hvis det sprængte budgettet. Folk må så selv vurdere, om JP har været dyr, eller om Villafane/Andersson/Duncan har været billige...
Jesper BW1100 skrev:Er der investorer inde over købet og/eller lønafregningen?
Skal vi ikke bare konstatere, vi har mange gode venner af huset :)

master1

Indlæg af master1 »

Tænker, som flere andre, at manden vel skal have en chance, og kan være blevet voksen. Så jeg var lige ved at blive glad, til jeg læste flg. :

http://www.bold.dk/nyt/Duncan-Saa-trael ... eller-ikke

Så virker det på mig som, at han er "levebrøds-spiller" og ikke har valgt med hjertet. Har end ikke været til træning, og tænker allerede nu med en 4-årig kontrakt, på at komme væk / videre. Synes godt, at han kunne have ventet med den slags udtalelser, til blækket var tørt !

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Det var da præcist det samme som JP sagde, da han blev signet - og den nye Pet(t)er

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

master1 skrev:Tænker, som flere andre, at manden vel skal have en chance, og kan være blevet voksen. Så jeg var lige ved at blive glad, til jeg læste flg. :

Så virker det på mig som, at han er "levebrøds-spiller" og ikke har valgt med hjertet. Har end ikke været til træning, og tænker allerede nu med en 4-årig kontrakt, på at komme væk / videre. Synes godt, at han kunne have ventet med den slags udtalelser, til blækket var tørt !

Det har, synes jeg, været en tendens blandt de tilgange i sommerens vindue - på nær Kibebe måske - at der tales om springbræt eller lign. Det er muligvis et udtryk for spillernes følelser omkring klubben, men det er nok også noget man ikke ligefrem beder dem holde tæt omkring, da det jo understøtter FCM's image som evt. udstillingsvindue for profiler som gerne vil have karrieren skudt igang igen. Det er næppe dårligt at kunne hente gode folk billigt, skrive flerårige kontrakter, få dem til at blomstre og så tjene på deres præstationer både sportsligt og økonomisk. man må ikke glemme at en fodboldklub er en arbejdsplads. Nogen bliver for evigt, eller gemmer tankerne indeni, mens andre er ærlige omkring forventninger. Selvfølgelig vil Duncan gerne tjene penge - og med det in mente at han stifter familie - så vil han nok gerne tilspille sig mulighed for en lukrativ afslutning på karrieren, som kan sikre ham og familien deres 'levebrød' fremover. Det smerter selvfølgelig ofte lidt i hjertet når nogen har travlt eller når ikoner synes at det er tid til noget nyt, men det er en del af gamet og sommetider, hvis ikke ofte, så er det sgu nok meget sundt :)

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Er Duncan meget ude af form i forhold til hans top niveau, og får vi evt. ham at se i søndagens kamp? Det ville jeg gerne have spurgt om. I andre er også velkommen til at svare, ved i mere om det end mig.

Brugeravatar
Brobissen

Indlæg af Brobissen »

Lauth skrev:Er Duncan meget ude af form i forhold til hans top niveau, og får vi evt. ham at se i søndagens kamp? Det ville jeg gerne have spurgt om. I andre er også velkommen til at svare, ved i mere om det end mig.
Here you go :)
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/r ... -weekenden
Citat Arek Onyzsko: Caroline Wozniacki er Polakker Citat slut

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Fantastisk! Glæder mig også til at blive begejstret som Hekler siger i han nyeste episode af 4U. Det må godt snart bliver søndag :D

master1

Indlæg af master1 »

NyX skrev:
master1 skrev:Tænker, som flere andre, at manden vel skal have en chance, og kan være blevet voksen. Så jeg var lige ved at blive glad, til jeg læste flg. :

Det har, synes jeg, været en tendens blandt de tilgange i sommerens vindue - på nær Kibebe måske - at der tales om springbræt eller lign. Det er muligvis et udtryk for spillernes følelser omkring klubben, men det er nok også noget man ikke ligefrem beder dem holde tæt omkring, da det jo understøtter FCM's image som evt. udstillingsvindue for profiler som gerne vil have karrieren skudt igang igen. Det er næppe dårligt at kunne hente gode folk billigt, skrive flerårige kontrakter, få dem til at blomstre og så tjene på deres præstationer både sportsligt og økonomisk. man må ikke glemme at en fodboldklub er en arbejdsplads. Nogen bliver for evigt, eller gemmer tankerne indeni, mens andre er ærlige omkring forventninger. Selvfølgelig vil Duncan gerne tjene penge - og med det in mente at han stifter familie - så vil han nok gerne tilspille sig mulighed for en lukrativ afslutning på karrieren, som kan sikre ham og familien deres 'levebrød' fremover. Det smerter selvfølgelig ofte lidt i hjertet når nogen har travlt eller når ikoner synes at det er tid til noget nyt, men det er en del af gamet og sommetider, hvis ikke ofte, så er det sgu nok meget sundt :)
Jo jo. Selvfølgelig er det en del af gamet, og man skal også have smør på brødet, men forestil dig, at du lige var blevet ansat i et firma, og du et pat timer efter sagde, " her er jeg ikke om et par år" ! Synes sgu ikke det er lige nu, man som ny-signet spiller siger sådan.

Noe

Indlæg af Noe »

master1 skrev:
Jo jo. Selvfølgelig er det en del af gamet, og man skal også have smør på brødet, men forestil dig, at du lige var blevet ansat i et firma, og du et pat timer efter sagde, " her er jeg ikke om et par år" ! Synes sgu ikke det er lige nu, man som ny-signet spiller siger sådan.
Hvorfor dog ikke? Jeg er ret sikker på, at det har været en vigtig del af udspillet fra FCM, at man vil lade ham gå, når karrieren er på ret køl igen. Jacob Poulsen sagde det samme da han blev signet, Petter Anderson ligeså. Hvis FCM skal have en chance for at tiltrække profiler i konkurrence med købestærke klubber, er det altså en del af gamet. Som NyX skriver, er sådanne udtalelser altså ikke noget man modsætter sig i FCM: Tvært imod, så gør de det nemmere at tiltrække profiler i fremtiden.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:
master1 skrev:
Hvorfor dog ikke? Jeg er ret sikker på, at det har været en vigtig del af udspillet fra FCM, at man vil lade ham gå, når karrieren er på ret køl igen. Jacob Poulsen sagde det samme da han blev signet, Petter Anderson ligeså. Hvis FCM skal have en chance for at tiltrække profiler i konkurrence med købestærke klubber, er det altså en del af gamet. Som NyX skriver, er sådanne udtalelser altså ikke noget man modsætter sig i FCM: Tvært imod, så gør de det nemmere at tiltrække profiler i fremtiden.
Lige nøjagtig. Både Petter og Duncan håber naturligvis på at lave 'en Jakob Poulsen'. 2 år i klubben og så videre til en bedre klub. Det synes jeg bestemt heller ikke er negativt, tværtimod er det jo vores evne og vilje til at sælge spillere, der er et af vores største aktiver ift at tiltrække spillere.

Jeg vil faktisk sige det således: Jeg håber ikke, at hverken Petter eller Duncan er her om 3 år. I så fald er det sandsynligvis fordi de er floppet.

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Lad ogs' opstille et scenarie der hedder at Duncan bomber for ogs' ligesom RVP gjorde for Arsenal, og han bliver Mr. FC Midtjylland iform af det angrebs Es han er, og han med sine mange scoringer vinder Superligaen hjem til regionen.

Så skal vi spille med i CL. Vi får en god indkomst iform af de penge der kommer ind når man spiller med i den turnering.

Kunne det så ikke være rart at veligeholde vores trup med de spiller vi har nu, evt. forstærk den gradvist, uden at sælge vores bedste spillere og etablere FCM som et virkelig seriøst tophold i Superligaen.

Det sker nok ikke med den strategi vi ligger for dagen.

I forhold til Duncan vi jeg først komme med min endegyldig vurdering af ham når jeg har set ham over 10 kampe. Men for mig at se er det et scoop når jeg studere internettet. Jeg er ikke tvivl om hvad det er for en spiller vi har fået. " Han er en klasse spiller" med Claus Steinlein dialekt ;)

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Via twitter (og diverse omveje) er rygterne fra Skotland at han har kostet 150,000 Pund = 1,4 mio danske kroner ca..
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

mancitydk skrev:Via twitter (og diverse omveje) er rygterne fra Skotland at han har kostet 150,000 Pund = 1,4 mio danske kroner ca..
Billigt - jeg synes vi har hentet 4 rimeligt erfarne spillere ind, hvoraf de 3 er transferfrie. Det er der ingen af de andre superligaklubber der har formået. Det er virkelig godt købt, og forhåbentlig et tegn på en ny indkøbspolitik.
Lauth skrev:Lad ogs' opstille et scenarie der hedder at Duncan bomber for ogs' ligesom RVP gjorde for Arsenal, og han bliver Mr. FC Midtjylland iform af det angrebs Es han er, og han med sine mange scoringer vinder Superligaen hjem til regionen.

Så skal vi spille med i CL. Vi får en god indkomst iform af de penge der kommer ind når man spiller med i den turnering.

Kunne det så ikke være rart at veligeholde vores trup med de spiller vi har nu, evt. forstærk den gradvist, uden at sælge vores bedste spillere og etablere FCM som et virkelig seriøst tophold i Superligaen.

Det sker nok ikke med den strategi vi ligger for dagen.

I forhold til Duncan vi jeg først komme med min endegyldig vurdering af ham når jeg har set ham over 10 kampe. Men for mig at se er det et scoop når jeg studere internettet. Jeg er ikke tvivl om hvad det er for en spiller vi har fået. " Han er en klasse spiller" med Claus Steinlein dialekt ;)

Hvis vi nu var så heldige/dygtige at komme i CHL en dag, så tror jeg da ikke vi ville sælge nogen spillere. Den oplevelse vil de nok gerne have med.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Kent skrev:
Noe skrev:
master1 skrev:
Lige nøjagtig. Både Petter og Duncan håber naturligvis på at lave 'en Jakob Poulsen'. 2 år i klubben og så videre til en bedre klub. Det synes jeg bestemt heller ikke er negativt, tværtimod er det jo vores evne og vilje til at sælge spillere, der er et af vores største aktiver ift at tiltrække spillere.

Jeg vil faktisk sige det således: Jeg håber ikke, at hverken Petter eller Duncan er her om 3 år. I så fald er det sandsynligvis fordi de er floppet.
Jeg må give Kent ret, det er en kæmpe cadeau til FCM, at disse spillere anser os for et springbræt videre i deres karriere. Det tyder på at vi ude i spillerkredse har ry for at være en klub med de rette forbindelser, og som anses for seriøs ude i Europa.
Velkommen Duncan, og må vi frydes sammen med dig over de mål du måtte score for os, og når du vælger af respekt for dine tidligere klubber ikke at juble over en scoring udført i mod dem, så skal vi nok juble for dig. :D

Bobby

Indlæg af Bobby »

Peter Ross skrev:
Jesper BW1100 skrev:Er der nogen på vej afsted for at dække de penge vi har brugt på Duncan?
Ikke umiddelbart, nej. Jakob Poulsens løn er blevet re-investeret til fulde, men heller ikke mere end det. Glen har gjort det klart, han ikke ville hente flere, hvis det sprængte budgettet. Folk må så selv vurdere, om JP har været dyr, eller om Villafane/Andersson/Duncan har været billige...
Jesper BW1100 skrev:Er der investorer inde over købet og/eller lønafregningen?
Skal vi ikke bare konstatere, vi har mange gode venner af huset :)
Ifølge Steinlein har vi, selv efter købet af Duncan, reduceret vores lønudgift med en 1/3 i forhold til sidste år. Det må siges at være ganske fornuftigt.

http://www.bold.dk/nyt/FCM-tilfredse-me ... count-trup
/Bobby

Besvar