Mads Hvilsom

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Mads Hvilsom

Indlæg af Kent »

master1 skrev: Flere steder får de unge masser ar spilletid og lang snor. Især husker jeg en spiller, som Helenius, der fik en masse kampe, også selvom der gik lang tid, før han begyndte at score.
Jeg synes ikke helt, at den fremstilling af Helenius' udvikling passer. Han scorede rent faktisk en del i de første kampe han fik (5 mål i de første 14 kampe, hvoraf han var indskifter i de 8 første). Alligevel valgte AaB faktisk IKKE at satse på ham, da man til skæbneforåret 2011 hentede Duncan hjem på en lejeaftale, og dermed skubbede Helenius ud på bænken (og han scorede slet ikke det forår). Sidste sæson var han så fast starter igen, med succes. Så for Helenius er billedet vel nærmere, at han startede med at score, så gik død, hvorefter han kom i gang igen. Oveni har AaB jo så i samme periode sagt farvel til Ronnie Schwartz, en anden ung angriber, som man valgte ikke at satse på.
Desuden er AaBs sats på Helenius (samt andre ugen spillere) primært betinget af deres økonomi. Det var først i takt med, at de ikke havde råd til at hente nye spillere, at de unge fik chancen. Og det har altså gjort, at de er gået fra Chl.league over 2-minutter-fra -nedrykning til blød midtervare på 3-4 sæsoner. Er vi villige til at betale den pris? Mit gæt er, at vi ganske simpelt ikke har råd til det. Vi skal præstere og have store tv-penge hjem.

Hvis Hvilsom alligevel er tiltænkt en rolle som 2. reserve efter Jude, så er det bedste for ham helt klart, at komme til en klub, hvor han spiller hver weekend, for at udvikle sig. Det viste sig at være en fejl at hente ham hjem fra Viborg i foråret, og vi skal ikke begå den samme fejl i efteråret. Hvis Jude ryger, og han kan blive første-reserve, så skal han blive. Ellers ikke.

master1

Indlæg af master1 »

Kent skrev:
master1 skrev: Flere steder får de unge masser ar spilletid og lang snor. Især husker jeg en spiller, som Helenius, der fik en masse kampe, også selvom der gik lang tid, før han begyndte at score.
Jeg synes ikke helt, at den fremstilling af Helenius' udvikling passer. Han scorede rent faktisk en del i de første kampe han fik (5 mål i de første 14 kampe, hvoraf han var indskifter i de 8 første). Alligevel valgte AaB faktisk IKKE at satse på ham, da man til skæbneforåret 2011 hentede Duncan hjem på en lejeaftale, og dermed skubbede Helenius ud på bænken (og han scorede slet ikke det forår). Sidste sæson var han så fast starter igen, med succes. Så for Helenius er billedet vel nærmere, at han startede med at score, så gik død, hvorefter han kom i gang igen. Oveni har AaB jo så i samme periode sagt farvel til Ronnie Schwartz, en anden ung angriber, som man valgte ikke at satse på.
Desuden er AaBs sats på Helenius (samt andre ugen spillere) primært betinget af deres økonomi. Det var først i takt med, at de ikke havde råd til at hente nye spillere, at de unge fik chancen. Og det har altså gjort, at de er gået fra Chl.league over 2-minutter-fra -nedrykning til blød midtervare på 3-4 sæsoner. Er vi villige til at betale den pris? Mit gæt er, at vi ganske simpelt ikke har råd til det. Vi skal præstere og have store tv-penge hjem.

Hvis Hvilsom alligevel er tiltænkt en rolle som 2. reserve efter Jude, så er det bedste for ham helt klart, at komme til en klub, hvor han spiller hver weekend, for at udvikle sig. Det viste sig at være en fejl at hente ham hjem fra Viborg i foråret, og vi skal ikke begå den samme fejl i efteråret. Hvis Jude ryger, og han kan blive første-reserve, så skal han blive. Ellers ikke.

Medgiver, at jeg nok har fokuseret på perioden, hvor man ikke rigtigt så mål fra Helenius. Men synes stadig , at man også fra et økonomisk synspunkt, burde indlemme de unge og give dem lidt mere spilletid.

Hekler mener, at vi på det punkt ligner andre klubber. Det synes jeg stadig ikke. Se listen af alle de unge Superliga-spillere fra årg. 92, jeg har listet. Prøv at gå ind og se på vores egne, og f.eks. en spiller, som Jesper Lauridsen. - 91´er og 18 kampe. Hmmm....

Nu henter vi så nok endnu en ny spiller, denne gang en angriber, nu Hvilsom er på vej væk. ( Tror ikke Jude ryger i dette vindue , uanset om han vil blive eller ej ), og så sender man endnu et signal om, at selvom man skriver med de unge, indgår de alligevel ikke i planerne.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

master1 skrev: Hekler mener, at vi på det punkt ligner andre klubber. Det synes jeg stadig ikke. Se listen af alle de unge Superliga-spillere fra årg. 92, jeg har listet. Prøv at gå ind og se på vores egne, og f.eks. en spiller, som Jesper Lauridsen. - 91´er og 18 kampe. Hmmm....
Hvis nu du ser et par år ud over din horisont. Så vil du se en del spillere i samme alder få den chance.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

master1

Indlæg af master1 »

Hekler skrev:
master1 skrev: Hekler mener, at vi på det punkt ligner andre klubber. Det synes jeg stadig ikke. Se listen af alle de unge Superliga-spillere fra årg. 92, jeg har listet. Prøv at gå ind og se på vores egne, og f.eks. en spiller, som Jesper Lauridsen. - 91´er og 18 kampe. Hmmm....
Hvis nu du ser et par år ud over din horisont. Så vil du se en del spillere i samme alder få den chance.
Undskyld, Hekler. Kan du uddybe / forklare, hvad du mener. Jeg forstår ikke helt, hvad du mener ? ;)

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

master1 skrev:
Hekler skrev:
Undskyld, Hekler. Kan du uddybe / forklare, hvad du mener. Jeg forstår ikke helt, hvad du mener ? ;)
Hvis du ser ud over dem der er 19 nu men ser de 19´årige de sidste 4 år fx
/Hekler

master1

Indlæg af master1 »

Hekler skrev:
Forleden dag, bad du om, at se på, hvor mange 19 årige, der spiller i Suppen. Nu skal jeg pludselig se 4 år tilbage..........pt. er der ca.25, men du taler pludselig åbenbart ikke "nutid".

Med de "forstærkninger" vi har fået i forsvaret (argentineren og Kibebe), er Kock og Lauridsen sat tilbage. Nu har vi skrevet med Duncan, og Hvilsom må træde tilbage. Mener du, at det er at satse på vores egne ?? ? - Selv Bak har udtalt, at de unge er klar....

Leeds

Indlæg af Leeds »

Jude burde smides ud! Og giv så Hvilsom en chance.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

master1 skrev: Forleden dag, bad du om, at se på, hvor mange 19 årige, der spiller i Suppen. Nu skal jeg pludselig se 4 år tilbage..........pt. er der ca.25, men du taler pludselig åbenbart ikke "nutid".
Du må undskylde hvis jeg ikke var helt klar i spyttet.
Det jeg mener at vis man ser lidt ud over en specifik spiller der er 19 nu, men ser på de 19 årige der har været fx de sidste 4 år, så mener jeg vi får et billede der viser at FCM ikke behandler unge spillere anderledes end alle mulige andre klubber.
master1 skrev: Med de "forstærkninger" vi har fået i forsvaret (argentineren og Kibebe), er Kock og Lauridsen sat tilbage. Nu har vi skrevet med Duncan, og Hvilsom må træde tilbage. Mener du, at det er at satse på vores egne ?? ? - Selv Bak har udtalt, at de unge er klar....
Jeg tolker det sådan at du synes der er sket noget på det seneste der skal ses som en nedprioritering af de unge med disse køb. Er det ikke korrekt?
Her er jeg af den overbevisning at det der sker lige nu at man får en bedre sammenhæng mellem rutine og talenter. Hvis vi skal til at sælge nogle af de 7 spillere der er mest salgbare, så gælder det jo om at have noget rutine spillet ind til at støtte de nye talenter som skal rykkes op. Ser vi så samtidigt på muligheden for Uefa gruppespil og dermed en ordenlig røvfuld ekstra kampe, så vil det jo være uforsvarligt at være så tyndt besat som vi er på nogle pladser.
/Hekler

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

master1 skrev:Med de "forstærkninger" vi har fået i forsvaret (argentineren og Kibebe), er Kock og Lauridsen sat tilbage. Nu har vi skrevet med Duncan, og Hvilsom må træde tilbage. Mener du, at det er at satse på vores egne ?? ? - Selv Bak har udtalt, at de unge er klar....
Hvorfor er Lauridsen nu sat tilbage???
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Julle, Erik, Albæk, Izzu, Sly, Rilwan er 6 spillere i vores i vores start 11, som har fået debut før deres 21 års fødselsdag.. Lössl var lige fyldt 21 da han fik debut.. Der er jo en hård-fin grænse imellem at udvikle unge spillere og give dem spilletid også bibeholde og videre udvikle dem der engang var unge..

FCM eller noget som helt andet hold, kan jo ikke hive 3-5 nye unge spillere på i A-holdstruppen og give dem masser af spilletid hvert år.. Der var på et tidspunkt én, der citerede Glen for at sige, at det tager 60-70 kampe for unge spiller at vise deres sande niveau og potentiale, hvilket gør, at "vinduet" for hvor mange unge spillere der hvert år kan få chance bliver mindre..

Vi er også nogen, der har efterlyst erfaring til vores unge hold i et par år, og det har vi fået i Duncan, Petter og Kibebe,og det er vigtigt at mixe erfaring med ungt blod..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Desværre blev Hvilsom skadet i går aftes, og det er måske alvorligt: http://nordjyske.dk/sport/--det-er-noge ... 98/24/1547
Ikke fedt hvis et års lejeophold bliver udskiftet med 1 års skadespause.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kent skrev:Desværre blev Hvilsom skadet i går aftes, og det er måske alvorligt: http://nordjyske.dk/sport/--det-er-noge ... 98/24/1547
Det vil i den grad være en katastrofe hvis Hvilsom er alvorligt skadet. Han skulle bruge det år her i Hobro på at få bygget endnu et lag på, og få nogle flere kampe i benene. Hvis han i stedet sættes udenfor 1 år, kan det have alvorlige følger for hans udvikling... :-(

master1

Indlæg af master1 »

Kent skrev:Desværre blev Hvilsom skadet i går aftes, og det er måske alvorligt: http://nordjyske.dk/sport/--det-er-noge ... 98/24/1547
http://www.bold.dk/nyt/Mads-Hvilsoms-saeson-i-fare

Desværre ! Surt for Mads ! :( RIGTIG GOD BEDRING !!!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er bekymret på hans vegne. Er der nogle der på nuværende tidspunkt kender noget til hvordan hans situation er, er han opereret og hvornår? hvordan går det ham?
Hilsen fra en stor fan af Mads Hvilson.

master1

Indlæg af master1 »

TrueWolfMidt skrev:Er bekymret på hans vegne. Er der nogle der på nuværende tidspunkt kender noget til hvordan hans situation er, er han opereret og hvornår? hvordan går det ham?
Hilsen fra en stor fan af Mads Hvilson.
Ved at han blev opereret i sidste uge, og vidst nok i Birk. - Han har det vidst ok , efter omstændighederne, men er træt af situationen. Mon ikke han kan høste erfaringer og råd fra andre , tidligere skadede. Nogen der ved, hvornår genoptræning i sådan en situation, kan begynde ?

Besvar