Horsens - Fcm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SteffenO
Geografisk sted: Thy

Re: Horsens - Fcm

Indlæg af SteffenO »

Det er bare en klasse kommentar fra Glen!! :D Det er bare iorden, for der er ingen der får noget godt ud af at læse her inde efter vi ikke har gennem banket modstanderen, der er altid nogle som i større eller mindre grad finder noget at brokke sig over(FCMREAL) !! + nogle andre og mig selv inklusivt ind i mellem.

for lige at kommentere på kampen synes jeg, at det er rigtig dejligt at Glen tør at bruge udskiftningerne i dag, og tidligt (i forhold til hvad han plejer) !!

Spillemessigt er det lidt bum bum, men synes ikke man skal forvente meget mere når man kigger på vores start 11'er. Ny forsvarskæde for 3 kamp i træk. Vores anfører mangler vi virkelig til at holde styr på tropperne i dag. og ja når man sætter en ny målmand ind uden superliga kampe på sit CV, så kan man ikke forvente han er 100 % sikker i alle indgreb.
Jakob Haugaard viser i glimt hvad han kan, han piller 3-4 100% chancer, så synes han på trods af kommikations fejl, holder os inde i kampen. Jeg glæder mig til at se hvad han kan når han har fået lige så mange kampe som Løssl!
Mads H, Pisse godt gået, han griber virkelig den chance han får, laver mål og kæmper og løber alt hvad han kan, synes han beviser han har lige så meget ret til at være i truppen som jude, hvis ikke mere!

Jeg synes det er mere end hvad man kan forvente 3 kampe mod FCK, FCN, og Horsens. Hvis jeg på forhånd kunne sælge kampene for 4 point ville jeg være meget tilfreds !

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMReal skrev:Men nej naiv jubelfans bliver jeg aldrig
Det er der vist heller aldrig nogen, der har beskyldt dig for at være. Din optræden herinde, hvor du udelukkende dukker op, når det er gået skidt, og sviner til højre og venstre gør dog, at du er utrolig svær at tage seriøst. Du kommer derfor til at virke som en snæversynet, ensporet negativ debattør med skyklapper på. Det kan selvfølgelig være fair nok, hvis det du bruger Ulvegraven til, er at få afløb for frustrationer over skuffelser - og det har jeg lidt på fornemmelsen er tilfældet. Men så skulle du måske overveje, om dette er den bedste måde at gøre det på. Du stiller i hvert fald ikke dig selv i et særlig godt lys pt.
Dermed ikke sagt, at man ikke må være kritisk. Det må man naturligvis godt, men kritikken bliver altså taget mere seriøst, hvis det kommer fra folk, der også skriver når det går godt, og formår at vise, at de faktisk har et nuanceret syn på hvad der sker, samt indsigt i de forhold, der gør sig gældende for FCM anno 2012.

Dagens kamp vil jeg ikke kommentere det store på - jeg så den på et meget hakkende stream fra sommerlandet, så det var svært at få et indtryk af flowet i spillet. Dog må man konstatere, at Haugaard fik en debut, med både godt og skidt, samtidig med at det var tydeligt, at vi manglede 2 af vores normale startere i bagkæden, hvilket gjorde vores opspil usikkert. Når vi smider Villafane i kamp, uden nogen form for ordentlig træning ift holdets spillestil, så vidner det også om, at vi i øjeblikket trækker på de yderste mandater i truppen. Det er lidt bekymrende ift en lang sæson, hvor der er kommer både UEFA og pokalkampe. Truppen er meget smal. Dog positivt at vi på en halvsløj dag får point på udebane. Det er værd at tage med.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Godt sagt af Glen!

2-2 er et fint resultat, vi har mulighederne undervejs, og vi kæmper godt. Det er tydeligt vi er ramt i forsvaret af at miste både Lössl og Bak samtidig, vi så skidt ud ved begge mål og det er ikke kun målmandens skyld.

Synes det er godt vi spiller mere primitivt på udebane, det har været et historisk problem for FCM at vi ville for meget på udebane, og derfor aldrig fik point.

Håber Hvilsom bliver, han viste sig godt frem i dag.

Dommeren var ringe. Der burde have været rødt kort (for slagtningen af Juelsgaard), samt straffe. Men sådan er det jo.

Toger

Indlæg af Toger »

Så kun 2. halvleg, men der så jeg en debuterende reservemålmand, der naturligt nok stadig har en hel del at läre. På positivsiden virkede en af hans styrker til at väre omgangen med bolden (siger jeg altså udelukkende på baggrund af 2. halvleg). Hans udspark direkte til angriberne de sidste 10-15 minutter lå vel präcist som de skulle, og hovedstödsduellerne blev oftest vundet og förte til potentielt farlige situationer.

Desuden virker han (ligesom Lössl) til at kunne sparke bolden ad helvede til uden at göre sig nogen större anstrengelse - og det er en egenskab, som kan väre guld värd når man spiller i strid modvind eller skal sparke bolden ud af kommunen på en presset tilbagelägning. Mon ikke lidt mere träning og lidt flere år i passet vil göre ham til en pålidelig reservemålmand? Og indtil da må vi jo håbe at Lössl holder sig skades- og karentänefri.

Clegg

Indlæg af Clegg »

Toger skrev:Så kun 2. halvleg, men der så jeg en debuterende reservemålmand, der naturligt nok stadig har en hel del at läre. På positivsiden virkede en af hans styrker til at väre omgangen med bolden (siger jeg altså udelukkende på baggrund af 2. halvleg). Hans udspark direkte til angriberne de sidste 10-15 minutter lå vel präcist som de skulle, og hovedstödsduellerne blev oftest vundet og förte til potentielt farlige situationer.

Desuden virker han (ligesom Lössl) til at kunne sparke bolden ad helvede til uden at göre sig nogen större anstrengelse - og det er en egenskab, som kan väre guld värd når man spiller i strid modvind eller skal sparke bolden ud af kommunen på en presset tilbagelägning. Mon ikke lidt mere träning og lidt flere år i passet vil göre ham til en pålidelig reservemålmand? Og indtil da må vi jo håbe at Lössl holder sig skades- og karentänefri.
Nu ved jeg ikke om du fik det med - men ser det ikke nævnt i din ''ligning'' (om man vil) - men så spiller han jo faktisk også med en skadet ankel i dag, vel og mærke på det ben han naturligt sparker med.

Synes hans fejl bliver gjort værre end de er - det er fejl der opstår tydeligt af mangel på indøvet kommunikation og i høj grad bar præg af en keeper der ikke har trænet med holdet i en uge og derfor heller ikke var helt i kamp-mode.

Han havde et par 50/50 situationer hvor han tydeligt kunne have gjort det bedre, men det bliver ikke fremhævet herinde hvor meget han også redder røven på holdet i dag, med hvad? 3-4 redninger som Horsens burde have omsat til mål?

Som jeg engang har hørt en keeper sige (kan i skrivende stund ikke huske hvem) - Som målmand kan du lave én dårlig ting og 5 gode og du vil blive husket for det du gjorde forkert - som angriber kan du lave 5 dårlige ting og én god ting og blive husket for det gode.

Jeg synes overordnet set at Haugaard havde en ganske acceptabel debut, når man tager alle faktorerne med i beregningen - jeg vil på ingen måde være utryg ved at have ham mellem stængerne i tilfælde af Jonas fravær i fremtiden.

Nu har han fået sin første Superliga kamp, det er altid den første kamp på et nyt niveau man lærer mest af - så hvis han kan tage noget erfaring med sig ud af denne kamp, så er jeg sikker på at han i fremtiden vil kunne tolke situationer anderledes og dermed ikke ende ud i dumme situationer som han gjorde i dag.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Var på stadion og jeg må sige en kanonopbakning til holdet idag, trods en svær modstander, og hvor ikke alle var oppe på dupperne idag.

Jeg synes vi har en udfordring forsvarsmæssigt. Vi har allerede lukket 7 mål ind. Det kan ikke fortsætte.

Idag har vi så kæmpe udfordringer i form af nyt midterforsvar og en rystende usikker målmand i hele kampen.
Jeg er meget glad for at vi ikke tabte kampen.

Idag virker afrikanerne ikke helt på toppen - måske p.g.a. småskader, og når de ikke er på toppen har vi lidt problemer. Vi var ikke så spilstyrende måske fordi vi møder en modstander der giver os vor egen medicin (presspil).
Desuden spiller Horsens med uhyggeligt mange lange bolde idag, og deres primitive stil gør det blot endnu mere vanskeligt.

Juelsgård spiller en stabil kamp, og de unge kommer ind og gør det godt.

Til sidst vil jeg gerne rose vor nye spiller Villafane. Han kommer ind i en svær kamp, og spiller meget roligt med bolden og slår nogle fantastiske indlæg, som vi vil kunne omsætte til mål i mange kampe.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
Det er der vist heller aldrig nogen, der har beskyldt dig for at være. Din optræden herinde, hvor du udelukkende dukker op, når det er gået skidt, og sviner til højre og venstre gør dog, at du er utrolig svær at tage seriøst. Du kommer derfor til at virke som en snæversynet, ensporet negativ debattør med skyklapper på. Det kan selvfølgelig være fair nok, hvis det du bruger Ulvegraven til, er at få afløb for frustrationer over skuffelser - og det har jeg lidt på fornemmelsen er tilfældet. Men så skulle du måske overveje, om dette er den bedste måde at gøre det på. Du stiller i hvert fald ikke dig selv i et særlig godt lys pt.
Dermed ikke sagt, at man ikke må være kritisk. Det må man naturligvis godt, men kritikken bliver altså taget mere seriøst, hvis det kommer fra folk, der også skriver når det går godt, og formår at vise, at de faktisk har et nuanceret syn på hvad der sker, samt indsigt i de forhold, der gør sig gældende for FCM anno 2012.

Dagens kamp vil jeg ikke kommentere det store på - jeg så den på et meget hakkende stream fra sommerlandet, så det var svært at få et indtryk af flowet i spillet. Dog må man konstatere, at Haugaard fik en debut, med både godt og skidt, samtidig med at det var tydeligt, at vi manglede 2 af vores normale startere i bagkæden, hvilket gjorde vores opspil usikkert. Når vi smider Villafane i kamp, uden nogen form for ordentlig træning ift holdets spillestil, så vidner det også om, at vi i øjeblikket trækker på de yderste mandater i truppen. Det er lidt bekymrende ift en lang sæson, hvor der er kommer både UEFA og pokalkampe. Truppen er meget smal. Dog positivt at vi på en halvsløj dag får point på udebane. Det er værd at tage med.
Hold da din bøtte, du tror efterhånden at du er FCM, du er her stort set døgnet rundt, det gider jeg ikke, siger jeg ikke noget så er det ros fra min side, læs da for fanden mit indlæg før du udtaler dig:

Hvad fanden har du ikke selv fyret af herinde med dårlig økonomi, jude har du fornylig været ude efter og de nye unge.

Så tag og luk du har ikke patent på hvad man må ikke må kritisere ! læse f.eks. tatoos indlæg her stort set samme indlæg som mit indlæg.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

FCMReal skrev:
Kent skrev:

Hold da din bøtte, du tror efterhånden at du er FCM, du er her stort set døgnet rundt, det gider jeg ikke, siger jeg ikke noget så er det ros fra min side, læs da for fanden mit indlæg før du udtaler dig:

Hvad fanden har du ikke selv fyret af herinde med dårlig økonomi, jude har du fornylig været ude efter og de nye unge.

Så tag og luk du har ikke patent på hvad man må ikke må kritisere ! læse f.eks. tatoos indlæg her stort set samme indlæg som mit indlæg.
LOL...

Det med fedt er jo netop hvad Kent omtaler - Det er da ikke til at tage dig seriøst, når du kun kommer ind og troller når holdet har tabt eller du har behov for at svine specifikke spillere eller træneren.

Hvis du ikke er interesseret i en debat, men blot at svine spillere og bliver pigefornærmet når folk er uenige med dig, må du vel kunne finde et andet sted at komme af med din orddiarré - Hvad med at skrive det på en papirblok og brænde papiret derefter? Så slipper vi for larmen og du kommer af med det - Win/win?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

kanon resultat, flot kæmpet, god gejst at kmme tilbage 2 gange i kampen og til sidst være det hold som var tættest på til sidst. God debut til Jacob som vidste han har potentiale, Villafane bliver et hit når han har lært lidt mere til at kommunikerer med medspillerne så bliver han fast back, og kolja bliver midt stopper, og super kanon at Hvilsom kommer ind og score og gør en forskel samt dejligt at det gav succes at skifte over til 2 på toppen. Et goft point og en start på 4 point mod sidste års tophold er mere ind godkendt, samt alllerede nu syntes jeg at Marco har vokset med opgaven og var virklig synlig i går og tæt på at score med hovedet. Dejligt med så flot en opbakning, vi sad på langsiden og kunne viklig høre og følge jeres flotte indsats.

Brugeravatar
Kent

OT

Indlæg af Kent »

Jeg beklager lige på forhånd, at jeg fortsætter ud af denne off-topic tangent, men jeg synes vi har et fælles ansvar for debatkulturen herinde.
FCMReal skrev:Hvad fanden har du ikke selv fyret af herinde med dårlig økonomi, jude har du fornylig været ude efter og de nye unge.
Som jeg skrev i mit indlæg, har jeg intet imod, at man er kritisk - det er jeg jo netop selv ift en række ting, som du fint påpeger. Men pointen var, at når det eneste en debattør bidrager med er kritik og tilsvininger af spillere og trænere, så bliver vedkommende svær at tage seriøst og trættende at høre på i længden.
Du må vel have en eller anden fornemmelse af, at der faktisk er en del debattører herinde, der synes at din stil er ret trættende? Du må vel have bemærket, at der relativt ofte er folk, der kommenterer på din fremtoning? Det bør da give anledning til eftertanke. Så kan du jo enten vælge at mene, at det skyldes at alle herinde er naive jubelidioter, som forbyder al form for kritik (men som du lige har påpeget i dit indlæg, så er der andre herinde, der er kritiske, som ikke får samme respons som dig) eller du kan overveje, om de personer, der kritiserer din fremtoning måske har en pointe.
Hvis dit ønske er at debatte og få dine budskaber ud (som sagtens kan være gode og korrekte en gang i mellem), så skal du måske ændre formen lidt, for ellers ender det bare - som nu - med at det er din stil og ikke dine holdninger, der debatteres.

Bobar

Indlæg af Bobar »

Hey

Ok kamp igår. Med 1.målmanden i sygesengen, småskader rundt omkring og endnu en ny opstilling i forsvaret er jeg tilfreds med det uafgjorte resultat. Vi viser trods alt, at selvom spillet ikke flyder, taber vi ikke.
Horsens er altså et godt kæmpende hold, lidt a la Sønderjydske og det er hold vi generelt har det svært med.
jeg tror stadig at vi går en god sæson i møde og det virker til at holdet bliver bedre og bedre til at spille i det nye system. Oven i det er der jo et par nye spillere, der også skal tilvænne sig holdet, så det kunne være meget værre.
Kibebe kan jeg generelt godt lide og han virker rolig i sit spil (har jeg nævnt i forhold til FCN kampen også)- så der bliver hård kamp om pladserne i forsvaret, hvilket burde optimere bagkæden.
Midtbanen + angreb gør deres bedste i kampen, men som nævnt er det svært mod et godt kæmpende Horsenshold.
Glæder mig til Randers næste gang, hvor jeg er stensikker på 3 point :)

Hygge :)

FCMReal

Re: OT

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev:Hvad fanden har du ikke selv fyret af herinde med dårlig økonomi, jude har du fornylig været ude efter og de nye unge.
Som jeg skrev i mit indlæg, har jeg intet imod, at man er kritisk - det er jeg jo netop selv ift en række ting, som du fint påpeger.
I en debat er der fri valg til at læse folks indlæg !

Thygensen rettede f.eks. kritik af Erik S. som han udtrykte det, først kom op i niveau til sidst.

Jeg selv kom med positiv kritik af argentineren.

Netop rammende man skal have lov til at være kritisk også over for Glen R og truppen. hvis han skal have mig til at tage til udekampene, så skal det være bedre end det vi så i går, et rystende usikker forsvar og målmand, og ja tv medarbejderne var vist ikke uenig i dette, så kan Glen stille sig op og skabe sig over for dem også.

NU er det sådan på en debat, at man ikke alle kan sidde og være jubel fanatiker som Glen Riddershold åbentbart gerne vil have det.

HVILKE ARBEJDSPLADSER kan man gå rundt uden at blive evalueret på sidst arbejde, FCM er børsnoteret og
ja det vil være fantastisk at have et job hvor man ikke bliver evalueret.

Mig bekendt er FCM en virksomhed der er børsnoteret.

I øvrigt synes jeg det er en ufattelig dum kommentar Glen Riddersholm komme med, at er man ikke med på udebane, at man da er yt, han er jo åbentbart klar til at lægge sig ud med de fans der ikke tager med på udebane og ikke altid klapper ham og truppen på ryggen

Synes ærligtalt ja at Glen er en lidt alternativ person, f.eks. hans optrædende i sidste kamp mod AGF sort hår og fodboldstøvler på, fint nok for mig, men han tåler jo åbentbart ikke noget den anden vej, og det klær ham ikke ej heller FCM

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Dont feed the Troll
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Der er jo simpelthen intet som en halv dårlig kamp, der kan få folk til tasterne.. Gid det var sådan, når holdet også spillede godt..

Set over hele kampen, kan vi kun være tilfreds med 2-2.. Det efterlader os tilbage med 5 point efter 3 kampe, hvor vi har mødt nummer 1 og 2 fra sidste sæson, så det er en godkendt point-høst..

Det var en træls debut til Jakob, hvor han er impliceret i begge mål... Jeg vil egentlig ikke sidde her og pille manden ned, for jeg tror, at han har mere at byde på end det han viste i går.. Han skal bare lidt mere rutine og lidt mere træning med forsvaret...

Det var tydeligt på det opbyggende spil fra bag-kæden at både Bak og Lössl manglede i går.. Lössl´s rolle som sweeper og bak´s gode blik for spillet manglede i går.. Dernæst fik Horsens held med at presse os højt på banen, og vi var ikke gode nok til at finde de rette løsningerne på det høje pres.

Kampen i mod Randers på hjemmebane, har vi med stor sandsynlighed både bak og Lössl tilbage, og det bør give mere ro i forsvaret og mere ro til at bygge spillet op som vi har stor succes med i de to første kampe..
Glen´s kommentar falder mig lidt for brystet må jeg erkende...
Jeg forstår godt, at han inderst inde kan føle sig ramt på sine spillers vegne, hvis han slår et smut forbi ulvegraven eller bold.dk efter en dårlig kamp, MEN jeg mener helt personligt at det er en frustration han bliver nød til at holde for sig selv...
For det første må Glen ligesom alle andre trænere og professionel sportsfolk accepterer at hold-foras er og har været i en kæmpe udvikling, og det er hold-foras der kamp bringe klubfølelsen frem og få nye fans til holdet etc, men også et fora hvor spillere og trænere kan tage i mod en masse kritik. Hvis de ikke kan tåle den skrevne kritik på foras som Ulvegraven og Bold, må det i min optik holde sig væk..
For det andet, er det fint at Glen roser dem der tager med til både hjemme og udekamp, men det er unfair at gå ind angreb på dem som IKKE har muligheden for at rejse med holdet over alt.. -
Det vil være en kedelig tendens, hvis man kun kan være kritisk og ytre sin mening på tribunen, og bliver negligeret som fan fordi man ikke overværer alle 33+ kampe..

Cortez

Indlæg af Cortez »

Da jeg overværede kampen i går, var jeg flere gange rygende arrig. Når temperamentet slår gnister, bliver det sådan lidt for mig: Det er kraftstejlme for ringe at toplønnede og professionelle fodboldspillere gang på gang kan lave så basale fejl, som de der fører til begge mål imod os. Det er simpelthen for slapt.

Når jeg så efter at have sovet på kampen efterrationaliserer, kan jeg jo godt se, at vi havde en udfordring med de skift, der var foretaget i bagkæden. Det er svært at have et stabilt og sikkert niveau, når de samme spillere ikke får lov at spille sammen kontinuerligt.

Men et godt hold skal jo være klar til at håndtere sådanne udfordringer, vil nogen måske mene? Ja, det er jeg enig i, men FCM er en klub, hvor vi kører på pumperne og hvor vi ikke har erfarne spillere som backup på alle pladser. Det er den virkelighed trænerne står i.

Hvorfor er der så denne her uoverensstemmelse mellem hvordan jeg reagerer i kampene og hvordan jeg efterrationaliserer? Jeg tror, det skyldes min egen forventninger til spillerne. Jeg har jo selv set, at de KAN spiller fantastisk flot og forrygende fodbold samtidig med at vi holder modstanderen fra fadet rent defensivt. Jeg HAR jo set at Julle kan tørre rø.. i sin modstander offensivt men samtidig være på plads defensivt og at Erik ikke lader sin modstander få et ben til jorden fordi han er så pågåede og aggressiv. Hvorfor fan.... Kan han så i næste kamp rende rundt, som om han burde spille serie bold istedet? Hvorfor fan... kan hele holdet ikke bare præstere stabilt hver gang? Jeg kan jo se, at de allesammen er dygtige fodboldspillere.

Grundene hertil har været diskuteret til hudløshed herinde og stikordene er unge spillere og ny stil. Det er bare så forbandet svært for mig at huske på i kampens hede. Jeg vil jo så gerne, at det går godt for vores allesammens hold.

Vores ALLESAMMENS hold! Ikke bare Black Wolves' eller Ultra Boys' (eller hvad de nu hedder) eller sågar de negative Faxe Kondi fans' hold. Det er en meget farlig vej at slå ind på, at være ekskluderede fremfor inkluderende.

Når det så er sagt, var der måske enkelte herinde, der skulle prøve at tage imod de velmente råd, der vitterligt sendes afsted for at højne debatniveauet.

Jeg selv er for dårlig til at skive herinde, når vi har spillet godt, men jeg er for pokker jyde. Som jeg har fortalt min kære hustru, så sagde jeg, da vi blev gift, at jeg elsker hende og hvis det ændrer sig, så skal jeg nok fortælle hende det. Og ja, inden jeg bliver svinet, så er det humoristisk ment, men måske et meget godt billede på, hvordan vi jyder er skruet sammen. Når vi har spillet en fantastisk kampe og vundet 5-0, slynger vi bare ikke om os med suplerlativer. Men en sådan kamp, kan da godt lige skralde an.

Nå, men det var lige mine 5 øre til debatten, hvor jeg tror det er vigtigt at erindre at vi forhåbentligt alle sammen gerne vil det samme - men har vidt forskellige måde at udtrykke os på.

/Cortez

Besvar