Start 11 mod FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: Start 11 mod FCK

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Nu er jeg vist faldet så meget ned, at det går at skrive herinde ;)
Gårsdagens kamp illustrerer måske meget godt vores udfordring denne sæson. Vi spiller blændende fodbold i 70 min og viser at vores start-11 er i stand til at matche alle hold. Men da kræfterne slipper op, har vi absolut intet at bringe fra bænken. FCK ændrer kampen med deres dobbeltudskiftning, mens vi ikke har noget på bænken, der kan stoppe den totale nedsmeltning, der var synlig for alle. Forestil jer, at man havde sat Salami ind i stedet for Albæk, og det virker en del mere sandsynligt, at vi havde kunne bremse FCK og have fået point.
Så kampen udviklede sig som et enormt antiklimaks, og desværre er jeg ikke sikker på, at det er sidste gang i denne sæson, at vi vil se dette kampmønster.
ja ja en skandale at man kan tabe en sådan kamp, hvor mange gange har Bak og Glen ikke stået og skulle kommentere et nederlag der ikke burde være blevet et nederlag :twisted:

Det er unge spillere men det er også en forholdsvis grøn træner :mrgreen:

Du nævner bænken, jamen var det ikke lige netop det han glemte at bruge efter FCKs røde kort ???
taktiske ændringer og udskiftninger mangler jeg fra Glens første trænergerning.

Træneren har også et ansvar og i og med at det her gentager sig gang på gang peger der også en pil på Glen.

Men det gør der også på ikke mindst Bak om anfører. :idea:

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

Puha...

Den skal lige sluges.

At vi bryder sammen til sidst og bliver bange for at vinde, har vi set før. Medicinen mod det er rutine, karakter og vindermentalitet. Elementer som Bak har en del af. Julle og Izunna har måske noget, men derudover mangler det i katestrofal grad og har altid gjort det i FCM. Det er let at sige, at i den situation som i går skal man trække tempoet totalt ud af kampen og holde bolden i egne rækker og der mangler midtbanestyrmanden, som evner at gøre det. Det er nok en af de ulemper, der er ved at have et hold som FCM. Vi har et ungt hold og har mange gode ting i vores DNA, men evnen til at holde 2-0 føringer er desværre ikke en del af dem. Og ja bænken er måske ikke superbred. En Salami ville være god at sætte ind igår. Men det har der været snakket om tidligere. De økonomiske konsekvenser har givet os dette hold, som på de første 11 pladser er super men derefter falder drastisk i niveau og rutine.

Omvendt kan man sige, at kampen igår var gratis. Vi har aldrig hentet mange point i parken, så det er ikke der vi taber mesterskabet. Vi spillede rigtig rigtig godt i størstedelen af kampen. Den slags fodbold vi gerne vil spille og det synes jeg giver tillid til at det nok skal blive en god sæson. Det er sku godt nok sjældent at vi på den måde er spilstyrende i Parken. Hvis vi kan fortsætte dette niveau, så er top 3 givet i min optik. Superligaen er fucked up i år, men FCM kommer til at styre igennem ganske fint, FORUDSAT at nederlaget igår ikke sætter sig i hovederne...

Worst case, så tager vi også de to næste kampe på trods af fint spil. Det er virkelig vigtigt, at vi acceptere at vi har fat i det rigtige og at vi blot skal mose videre, så skal pointene nok komme. Patience is a virtue... for vi har fat i den lange ende!

Onwards...

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Kent skrev:Nu er jeg vist faldet så meget ned, at det går at skrive herinde ;)
Gårsdagens kamp illustrerer måske meget godt vores udfordring denne sæson. Vi spiller blændende fodbold i 70 min og viser at vores start-11 er i stand til at matche alle hold. Men da kræfterne slipper op, har vi absolut intet at bringe fra bænken. FCK ændrer kampen med deres dobbeltudskiftning, mens vi ikke har noget på bænken, der kan stoppe den totale nedsmeltning, der var synlig for alle. Forestil jer, at man havde sat Salami ind i stedet for Albæk, og det virker en del mere sandsynligt, at vi havde kunne bremse FCK og have fået point.
Så kampen udviklede sig som et enormt antiklimaks, og desværre er jeg ikke sikker på, at det er sidste gang i denne sæson, at vi vil se dette kampmønster.

Jeg er meget enig. Jeg omtalte, dog med udgangspunkt i tråden omkring europæisk fodbold, risikoen ved at have en smal (ung) trup parallelt med et udvidet program som følge af en eventuel deltagelse i EL. Selvfølgelig må man tage med i betragtning, at det er en opstartskamp, at vi er på udebane og at modstanderen hedder FCK, samt at de måske også har lidt held med sig, men når det så er sagt, så vil svækkede ben og en udekamp mod fx Sønderjyske en lørdag efter en tur på udebane i Europa, også være noget af en mundfuld - også i lyset af de seneste sæsoner, hvor pointtab jo ikke var ualmindeligt.
At det skulle ske allerede i går, og på den måde det så gjorde det på er både trist og potentielt ødelæggende. Kampen skal hurtigt glemmes og passende via en sejr over FCN. Dernæst skal der hentes, hvis muligt, nogle flere folk, så truppen kan matche et hårdt program, eventuelle skader og karantæner - samt udsigten til at der ryger flere profiler inden vinduet lukker. Hvis ikke dette sker, så kan udfaldet være katastrofalt. Og her ser jeg bort fra erfaringen fra kampe i europa, og fokuserer udelukkende på ligaen - hvor placeringen skal sikre bl.a. økonomien og også gerne Europa fremover.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Udover resultatet så må jeg erklære mig ovenud begejstret med den del af spillet der trods alt fungerede i store dele af kampen, samt med Kibebe, som jeg mener er en stærk tilføjelse bagtil. Sly virkede især i første halvleg stærkere og hurtigere end nogensinde, Albæk var formidabel, Janssen var perfekt trods det faktum at han blev matchet hårdt fysisk, og Danny O spillede ligeså helt forrygende, mens Izunna var out of this world i erobringerne både på egen og modstanderenes bane. FCK var virkelig rystede og udspillede i en grad der ikke er set længe. Det største minus var nok bagkæden og opspillet, som meget vel kunne have kostet allerede inden for de første ti minutter. Jeg tror man, måske med rette, undervurdere især Santin - men som jeg så det virker den i øvrigt fysisk ret beskedne brasilianer til at have fået en bedre fysik og evne til at holde modstanderen fra kroppen og rykke væk, uden at være afhængig af teknikken alene. Jeg er sikker på, at når opspillet fungerer, og der kommer mere ro på bagtil (måske var der nogen der var i en anden klub rent mentalt?), så bliver tingene endnu bedre - rent spilmæssigt.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

NyX skrev:Udover resultatet så må jeg erklære mig ovenud begejstret med den del af spillet der trods alt fungerede i store dele af kampen, samt med Kibebe, som jeg mener er en stærk tilføjelse bagtil. Sly virkede især i første halvleg stærkere og hurtigere end nogensinde, Albæk var formidabel, Janssen var perfekt trods det faktum at han blev matchet hårdt fysisk, og Danny O spillede ligeså helt forrygende, mens Izunna var out of this world i erobringerne både på egen og modstanderenes bane. FCK var virkelig rystede og udspillede i en grad der ikke er set længe. Det største minus var nok bagkæden og opspillet, som meget vel kunne have kostet allerede inden for de første ti minutter. Jeg tror man, måske med rette, undervurdere især Santin - men som jeg så det virker den i øvrigt fysisk ret beskedne brasilianer til at have fået en bedre fysik og evne til at holde modstanderen fra kroppen og rykke væk, uden at være afhængig af teknikken alene. Jeg er sikker på, at når opspillet fungerer, og der kommer mere ro på bagtil (måske var der nogen der var i en anden klub rent mentalt?), så bliver tingene endnu bedre - rent spilmæssigt.
Helt enig med dine iagttagelser. Det lover virkelig virkelig godt, hvis vi kan holde på alle vores spillere i denne sæson. Det var så fantastisk spillet af drengene, man bliver så stolt, det viser bare hvad der er af potentiale i holdet og spillerne - vi kan nå rigtig langt med stilen.

Igen som flere nævner så spillede vi altså i Parken og imod FCK - vi UDSPILLEDE dem i 70 min og skabte chancer + 2 mål. Det er mere end godkendt, selvom spillerne falder sammen og taber.

Hvor er der plads til Petter Andersson i startopstillingen efter igår?? :lol:

Synes også at Kibebe gjorde det rigtig godt, han virkede utrolig god med fødderne, husker især en fremragende aflevering med venstrebenet i en rimelig presset situation - og det var garanteret ikke den eneste. Håber lidt på ham i stedet for Kolja på backen - men han er nok stadig kun tiltænkt som den 3 centerforsvarer.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

NyX skrev:Udover resultatet så må jeg erklære mig ovenud begejstret med den del af spillet der trods alt fungerede i store dele af kampen, samt med Kibebe, som jeg mener er en stærk tilføjelse bagtil. Sly virkede især i første halvleg stærkere og hurtigere end nogensinde, Albæk var formidabel, Janssen var perfekt trods det faktum at han blev matchet hårdt fysisk, og Danny O spillede ligeså helt forrygende, mens Izunna var out of this world i erobringerne både på egen og modstanderenes bane. FCK var virkelig rystede og udspillede i en grad der ikke er set længe. Det største minus var nok bagkæden og opspillet, som meget vel kunne have kostet allerede inden for de første ti minutter. Jeg tror man, måske med rette, undervurdere især Santin - men som jeg så det virker den i øvrigt fysisk ret beskedne brasilianer til at have fået en bedre fysik og evne til at holde modstanderen fra kroppen og rykke væk, uden at være afhængig af teknikken alene. Jeg er sikker på, at når opspillet fungerer, og der kommer mere ro på bagtil (måske var der nogen der var i en anden klub rent mentalt?), så bliver tingene endnu bedre - rent spilmæssigt.
Meget vigtigt at holde fast i det positive.
Jeg mangler at finde kampen så jeg kan se den igen.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Noe

Indlæg af Noe »

Badcompany skrev:
Hvor er der plads til Petter Andersson i startopstillingen efter igår?? :lol:
Måske ikke i startopstillingen, men mon ikke han banker på som indskifter efter - skal vi sige - 70 min? ;)
Badcompany skrev: Igen som flere nævner så spillede vi altså i Parken og imod FCK - vi UDSPILLEDE dem i 70 min og skabte chancer + 2 mål. Det er mere end godkendt, selvom spillerne falder sammen og taber.
Jeg er med kampen lidt på afstand, også på den positive vogn. Lige inden sammenbruddet sagde boldfordelingen 56%-44% i vores favør. Det er altså ret overbevisende i parken.

Til gengæld er GR nødt til at have modet til at skifte de unge folk ind, når trætheden melder sig. Det er måske ikke optimalt, men det er dem vi har. Som Kent pointerer, handler en smal trup ikke kun om skader og karantæner. Vi ser allerede nu, hvor værdifuldt det kunne have været, hvis vi kunne have sat Borring, Albrechsen eller Salami ind til sidst (kunne vi ikke ansætte de to førstnævnte på timeløn som feriearbejde?).

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Er sq også rystet over, at vi taber denne kamp :( . Øv øv øv.

Vor boldbesiddelse var 53% gennem hele kampen, Noe, mener det var opgørelsen iflg. TV-3 +, der jo viste kampen.

Ellers synes jeg skam også det er nødvendigt at fastholde det positive indtryk indtil det kollektive sammenbrud. Damn, FCM`erne havde jo fuld kontrol over kampen indtil da vil jeg mene. Det var faktisk en fornøjelse at være vidne til. Flot spil indtil det ramler ...

Der er bestemt noget at arbejde videre med. Så "op på hesten" igen, drenge.

Hilsen Bjarne

Noe

Indlæg af Noe »

Bjarne Fonnesbech skrev:
Vor boldbesiddelse var 53% gennem hele kampen, Noe, mener det var opgørelsen iflg. TV-3 +, der jo viste kampen.
Nu skriver jeg jo også om boldbesiddelsen lige FØR sammenbruddet. Men fred være med det; vi var dominerende, og burde have vundet. Lad os håbe, at vi ikke laver 3-4 kampe i træk, hvor vi smider en tomålsføring, som i efteråret '10. Noget må de drenge sgu da have lært over de sidste halvandet år.

Besvar