Målmandsduellen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Målmandsduellen

Indlæg af pr0j3ct »

Acebone skrev:Ja, det er netop det, der er problemet! Hvis Jensen og Lössl står mere eller mindre lige (hvilket det ligner, at de gør), så ved jeg da helt sikkert, hvem jeg vil smide ind. Hvem er der mest perspektiv i? Hvem kan stadig udvikle sig rigtig meget? Hvem trækker udenlandske målmandsscouts på stadion? Hvem er der et potentielt millionsalg i?

Lössl. Og han skal have chancen igen.

Kasper Jensen skal simpelthen være synligt bedre end Lössl, ellers giver det ingen mening i forhold til klubbens strategi. Vi har slet og ret ikke råd til 28-årige spillere, der gør det "nogenlunde". De skal løfte holdet, ellers kan vi lige så godt bruge akademispillere.
Enig.

Spillemessigt er de rimeligt lige, derfor er det efter min mening egentligt lige meget hvem af dem som står. Da den ene ikke er meget bedre end den anden og ingen af dem er "vildt" gode efter min mening (de har begge nogle mangler)
Så spillemessigt er de ca på samme niveau.

Men som du er inde på. Tænker man så FCM strategi, penge, fremtidige muligheder, mulige salg, udvikling osv. Så skal Lössl klart stå, da han har flere år til at udvikle sig i, samt muligheder for salg, alderen med sig og at ja, Kasper er ikke de niveauer bedre end Lössl, til at han skal være fast mellem de 11 udvalgte.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

pr0j3ct skrev:
Enig.

Spillemessigt er de rimeligt lige, derfor er det efter min mening egentligt lige meget hvem af dem som står. Da den ene ikke er meget bedre end den anden og ingen af dem er "vildt" gode efter min mening (de har begge nogle mangler)

Men som du er inde på. Tænker man så FCM strategi, penge, fremtidige muligheder, mulige salg, udvikling osv. Så skal Lössl klart stå, da han har flere år til at udvikle sig i, samt muligheder for salg, alderen med sig og at ja, Kasper er ikke de niveauer bedre end Lössl, til at han skal være fast mellem de 11 udvalgte.
Har du set Lössl til træning, siden du ved han er på niveau med Kasper, eller baserer du det på, hvordan Lössl spillede sidst på foråret?
FC Midtjylland

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

AlwaysFCM skrev:
pr0j3ct skrev:
Enig.

Har du set Lössl til træning, siden du ved han er på niveau med Kasper, eller baserer du det på, hvordan Lössl spillede sidst på foråret?
Går ud fra at han hentyder til Løssl' niveau sidste forår, men det niveau er/var ikke dårligere end det nuværende niveau hos vores keeper. Det er simpelten utroligt så usikker KJ virker. Vil han ikke gribe bolden eller ved han bare ikke om det er tilladt? I øvrigt er jeg helt på linje med Acebone. Da der er klart mest potentiale i Løssl er det sgu da bedst at han står.... Det er jo lige før man savner Anders "Armløs" Rasmussen ift. Kasper Jensen....

I øvrigt er nogle BIF-fans på blok4 begyndt at håbe på at Løssl rykker til vestegnen i stedet for Stephan Andersen...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Skovmand

Indlæg af Skovmand »

Mener ikke CJ har vist nogen form for klasse de seneste 3 kampe, men mener til gengæld heller ikke JL har spillet sig af, det var ikke JL´s skyld vi ikke fik medaljer sidste sæson, vi scorede jo ingen mål så tilbage med JL hurtigst mulig

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jeg forsøger virkelig at skrive dette indlæg så objektivt som muligt.. Ingen hemmelighed at jeg helst ser Jonas på mål, men. .

Jonas falder i niveau med holdet sidste forår, efter at han i 2010 forår og efterår har stået super fantastisk..
Glen vælger derefter at bænke Jonas i de sidste 2 kampe, og koster helt sikkert et salg af Jonas til udlandet..

Jonas formår ikke at overbevise Glen om, at han skal starte sæsonen ( Min konspirations-teori er, at Glen starter Kasper Jensen, og håber at han levere, for at retfærdiggøre bænkningen og det mistede salg af Jonas i sommers! )

Glen udtaler i forbindelse med at Jonas mister pladsen, at han i modsætningen til mange andre, ikke ser noget problem i at skifte målmand efter et par dårlige præstationer.. http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2472371.ece
I samme interview, siger han, at han finder sammenspillet i mellem forsvar og målmand overvurderet..
Han beskriver også Kasper Jensen, som den mere frembrusende og fanden i voldske, modsætningen til Jonas som er mere en rolige rype..

Det kan godt være, at Jonas faldt i niveau sidste forår og ikke redede ligeså mange point som tidligere, men hvis man gør plusser og minusser op, så må det snart være på tide med et skifte igen..

Kasper Jensen virker for mig, alt for usikker med fødderne, modsat Jonas, som uden tvivl har den bedste teknik blandt målmænd i hele superligaen ( Tag ud til en træning og se, hvis i ikke tror mig)
Selvom at Glen ikke tillægger det nogen betydning, så er Jonas mere sammenspillet med forsvaret ( Jeg mener målet i går mod Aab er Kaspers mål, men ellers er det et resultat af dårlig sammenspil og aftaler!)
Jonas er mere den rolige type, og ro og stabilitet, fremfor fanden i voldskhed, er det vi mangler i forsvaret lige nu ..
Vi har alle set, hvilket niveau Jonas har over 2 halvsæsoner, og det niveau kan og skal han finde igen, men det sker ikke ude på bænken!

Min personlige mening er, at Kasper starter på Torsdag, men hvis IKKE at FCM går videre, så starter Jonas på Søndag på hjemmebane..

Kasper Jensen gjorde et fint indhop i foråret, men han har langt fra overbevist mig om, at han skal stå fremfor Jonas!

Og lige for at cleare en ting 100% - Det med at Jonas skulle være i dårlige humør både på og uden for banen, det er ikke sandt..

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Starbucks

Jeg må indrømme jeg har tænkt det samme. Riddersholm skal forsvare sig egen beslutning i foråret, hvor vragningen både kostede en slutrunde og måske også et stort udenlandseventyr til Lössl og det gør han ved at lade e åbenlyst dårligere målmand stå.

Håber godt nok ikke der er stolthed som står i vejen for Lössl for så har vi altså et stort problem :evil:

Lössl blev vraget for langt mindre og er kæmpetalentet her, mens Kasper Jensen, i bedste fald er en meget middelmådig keeper. Hvad blev der af at give de unge chancen????

Jeg stiller spørgsmålstegn ved Riddersholms habilitet hvis ikke Lössl står ihvertfald på søndag :evil:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

AlwaysFCM skrev:Har du set Lössl til træning, siden du ved han er på niveau med Kasper, eller baserer du det på, hvordan Lössl spillede sidst på foråret?
har ikke set nogen af dem til træning denne sæson. Så jeg baserer det på min mening omkring de to, ud fra de kampe de hver især har spillet osv.

Der er min mening at jeg ikke ser den store styrkeforskel imellem, dem og jeg mener at de er rimeligt lige og har nogle af de samme mangler. Så derudfra, mener jeg at det kan være lidt lige meget om den ene står frem for den anden.

Tænker man så fremadrettet. kan det med ungdom, potentiale, udvikling, muligt salg osv. i mente være en fordel at have Lössl, efter min mening.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

pr0j3ct skrev: har ikke set nogen af dem til træning denne sæson. Så jeg baserer det på min mening omkring de to, ud fra de kampe de hver især har spillet osv.

Der er min mening at jeg ikke ser den store styrkeforskel imellem, dem og jeg mener at de er rimeligt lige og har nogle af de samme mangler. Så derudfra, mener jeg at det kan være lidt lige meget om den ene står frem for den anden.

Tænker man så fremadrettet. kan det med ungdom, potentiale, udvikling, muligt salg osv. i mente være en fordel at have Lössl, efter min mening.
Jeg kan sagtens følge dig, og jeg er fornuftigt nok af fuldstændig samme holdning som dig prOj3ct HVIS de står rimeligt lige niveaumæssigt på banen. Men jeg siger bare, at man ikke kan begynde at spå om de er det, når det efterhånden er så længe siden, at vi har set Lössl i spil - vi ved jo reelt set ikke, om han faktisk har været gennem et lille dyk. Man skal have set deres træning med jævne mellemrum, for at kunne bedømme det.

Nu kommer Lössl dog idag, med en rimelig opsat udtalelse, som også udstråler lidt af, at han er godt på vej op af stigen igen, og er klar til kamp. Og lidt konkurrence mellem målmændene fremmer jo også bare deres niveau ;)
FC Midtjylland

charlie

Indlæg af charlie »

Jesper BW1100 skrev:http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Glenn har valgt Kasper som førstekeeper. Jeg kan ikke huske hvornår jeg selv har været så meget i tvivl om hvem jeg helst ville have på mål. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Dog må jeg sige at jeg har en svaghed for Lössl, da han fra dag ét gik uimponeret fra ungdoms-/reservebold til Superligaen. Men hvis Glenn mener, at Kasper er det bedste valg stoler jeg selvfølgelig på dét. Men jeg havde nok valgt anderledes hvis jeg var træner, også med Lössls salgspotentiale i mente. Men hvad mener folk på graven. Er det et rigtigt valg? Vil Lössl komme styrket ud af det her, og vende tilbage på førsteholdet eller slår det ham ud?
Jonas Lössl bliver ikke slået ud af dette - han er stærk, og kommer helt sikkert styrket ud af dette.
Jeg tror, at Glenn har begået en KÆMPE fejl i at "vrage" Jonas Lössl - både ved at sætte ham af holdet umiddelbart før EM - (kunne have været en kæmpe reklame for FCM at have ham på mål) - dels at sætte Kasper på mål i denne sæson.
Resultatet taler sit tydelige sprog - Kasper har været en elendig keeper, og styrer forsvaret dårligt - mon ikke at selv Glenn kan se dette ?? Tror desværre at Glenn er ekstrem stædig, og nu fastholder Kapser på mål - utroligt at ledelsen i FCM accepterer dette !
Samtidig skal man ikke glemme, at Jonas Lössl er én af journalisternes og fansenes favorit, og uden ham på holdet, mister de både tilskuere og seere - det er jeg helt overbevist om.
Vi er i hvert fald en meget stor gruppe, der ikke gider at tage ind og se kampene på stadion med Kasper på mål - det er da kun til at blive i dårligt humør af :(

charlie

Indlæg af charlie »

pr0j3ct skrev:
Acebone skrev:Ja, det er netop det, der er problemet! Hvis Jensen og Lössl står mere eller mindre lige (hvilket det ligner, at de gør), så ved jeg da helt sikkert, hvem jeg vil smide ind. Hvem er der mest perspektiv i? Hvem kan stadig udvikle sig rigtig meget? Hvem trækker udenlandske målmandsscouts på stadion? Hvem er der et potentielt millionsalg i?

Lössl. Og han skal have chancen igen.

Kasper Jensen skal simpelthen være synligt bedre end Lössl, ellers giver det ingen mening i forhold til klubbens strategi. Vi har slet og ret ikke råd til 28-årige spillere, der gør det "nogenlunde". De skal løfte holdet, ellers kan vi lige så godt bruge akademispillere.
Enig.

Helt enig. Der er intet fremtidsperspektiv i Kasper. Det kan kun gå for langsomt med at få Jonas Lössl tilbage i målet.

jakobV

Indlæg af jakobV »

Charlie skrev: Vi er i hvert fald en meget stor gruppe, der ikke gider at tage ind og se kampene på stadion med Kasper på mål - det er da kun til at blive i dårligt humør af
- Fint at i ikke synes Kasper er værdig til tjansen som førstemålmand, men hvad er det dog for en indstilling at have til tingene? I Gider ikke bakke holdet op pga. en enkelt spiller, er det rigtigt forstået?

charlie

Indlæg af charlie »

Midtgaard skrev:
kimling skrev:ked af at se et ungt talent gå tabt..... det eneste han mangler er erfaring og så bliver han 100 gange mere værd for FCM end Kasper. Synes glen går imod FCM eget princip om at lade de unge komme frem og få en chance. :?
han stod som et lunt salgsemne før EM - og havde Glen været smart, havde han ikke bænket lössl 2 kampe inden sæsonslut. Er sikker på at han havde beholdt sin plads som 1. målmand på U21 hvis det ikke var pga. Glen.
kan godt forstå hvis Lössl føler sig snydt.
Jeg er helt enig !

Kasper Jensen har tidligere udtalt at han ikke vil agere 2. målmand resten af karrieren, og hvis det var det FCM ville bruge ham til er jeg rimelig sikker på at Kasper nok skulle finde en anden klub at spille i. Jeg syntes det er godt af Glenn. Ja, det er f*ndme en skam at Lössl blev vraget til u21-EM muligvis pga. det, men han lukkede altså mange mål ind til sidst. Personligt syntes jeg også det er synd for Lössl, jeg syntes virkelig han er en god person og målmand, men at miste Jensen OG Lössl er tusind gange værre end at beholde dem begge :roll:
En målmand er ikke bedre end sit hold. Jonas Lössl havde en fantastisk flot sæson, gjorde det super flot, indtil han desværre dykkede lidt i de sidste kampe. MEN en målmand kan ikke gøre det alene - forsvaret svigtede også.
Det vil være en katastrofe, hvis FCM mister Jonas Lössl - de kan langt bedre undvære Kasper.

charlie

Indlæg af charlie »

Starbucks skrev:Jeg forsøger virkelig at skrive dette indlæg så objektivt som muligt.. Ingen hemmelighed at jeg helst ser Jonas på mål, men. .

Jonas falder i niveau med holdet sidste forår, efter at han i 2010 forår og efterår har stået super fantastisk..
Glen vælger derefter at bænke Jonas i de sidste 2 kampe, og koster helt sikkert et salg af Jonas til udlandet..

Jonas formår ikke at overbevise Glen om, at han skal starte sæsonen ( Min konspirations-teori er, at Glen starter Kasper Jensen, og håber at han levere, for at retfærdiggøre bænkningen og det mistede salg af Jonas i sommers! )

Glen udtaler i forbindelse med at Jonas mister pladsen, at han i modsætningen til mange andre, ikke ser noget problem i at skifte målmand efter et par dårlige præstationer.. http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2472371.ece
I samme interview, siger han, at han finder sammenspillet i mellem forsvar og målmand overvurderet..
Han beskriver også Kasper Jensen, som den mere frembrusende og fanden i voldske, modsætningen til Jonas som er mere en rolige rype..

Det kan godt være, at Jonas faldt i niveau sidste forår og ikke redede ligeså mange point som tidligere, men hvis man gør plusser og minusser op, så må det snart være på tide med et skifte igen..

Kasper Jensen virker for mig, alt for usikker med fødderne, modsat Jonas, som uden tvivl har den bedste teknik blandt målmænd i hele superligaen ( Tag ud til en træning og se, hvis i ikke tror mig)
Selvom at Glen ikke tillægger det nogen betydning, så er Jonas mere sammenspillet med forsvaret ( Jeg mener målet i går mod Aab er Kaspers mål, men ellers er det et resultat af dårlig sammenspil og aftaler!)
Jonas er mere den rolige type, og ro og stabilitet, fremfor fanden i voldskhed, er det vi mangler i forsvaret lige nu ..
Vi har alle set, hvilket niveau Jonas har over 2 halvsæsoner, og det niveau kan og skal han finde igen, men det sker ikke ude på bænken!

Min personlige mening er, at Kasper starter på Torsdag, men hvis IKKE at FCM går videre, så starter Jonas på Søndag på hjemmebane..

Kasper Jensen gjorde et fint indhop i foråret, men han har langt fra overbevist mig om, at han skal stå fremfor Jonas!

Og lige for at cleare en ting 100% - Det med at Jonas skulle være i dårlige humør både på og uden for banen, det er ikke sandt..
Jeg er helt enig i dine betragtninger. Lad os få Jonas Lössl tilbage i målet.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

charlie skrev:Vi er i hvert fald en meget stor gruppe, der ikke gider at tage ind og se kampene på stadion med Kasper på mål - det er da kun til at blive i dårligt humør af :(
Uagtet at jeg selv er frusteret over Kaspers præstationer i målet og Glenns manglende valg af Lössl, så er jeg altså ked af at sige, at det siger mere om dig som "fan" at du bliver væk fra stadion på grund af det....

Besvar