Europæisk eventyr 2011/12?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Europæisk eventyr 2011/12?

Indlæg af Noe »

Gizmo aka Jeff skrev:Det er meget muligt. Men jeg prøver bare at gøre skaden god igen ved at sige at jeg stolede lidt for meget på Uefa.. Åbenbart en kæmpe fejl ..
Fejlen lå i den grafiske præsentation på UEFA's site, ikke i selve trækningen, som den kunne ses i live-streamingen. Bare så folk ikke på baggrund af ovenstående får ideer om fixede lodtrækninger ol. :)

974

Indlæg af 974 »

NyX skrev:nr. 5 i den portugisiske liga efter Porto, de to Lissabonklubber og Braga - hmmm det bliver ingenlunde let. :cry:
Nogle der kender noget til disse navne
http://www.vitoriasc.pt/futebol_plantel.php

Targino er for mig det eneste der lyder lidt bekendt

ellers da en ok lodtrækning - tror det er meget rart at det er i Portugal i stedet for et af de andre steder hvor der måske er mindre gode forhold

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Første kamp er lagt den 28. Juli, hvilket er blot 3 dage efter vores mandagskamp mod HB Køge.
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Holder stadig på at vi kun er små underdogs mod Vitoria Guimaraes.
Ja, Portugal havde mange hold med helt fremme til slut i Euro League i sidste sæson, MEN Guimaraes var ikke ét af dem, og i Portugal er der rimelig stor niveau forskel mellem de 3-4 bedste og så alle de andre.

Slap da af, Gizmo "also known as" Jeff.. Der er vist en der har fået det forkerte ben ud af sengen.
Høvdingen af Herning

Noe

Indlæg af Noe »

Gys. Portugal blev faktisk bedste land af alle sidste sæson (bla. takket være succesen i EL): http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... f2011.html

Til gengæld er det rart at se, at det er de fire store hold, som henter næsten alle pointene.

WBW

Indlæg af WBW »

Udemærket lodtrækning! Husk nu på den kæmpe forskel der er i den portugiske liga, Vitoria sluttede temmeligt langt efter de store pointmæssig! Derudover er det værd at bemærke at de først spiller den første ligakamp den 14 august, derfor har vi en stor fordel rent fysisk.

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Saemala skrev:Holder stadig på at vi kun er små underdogs mod Vitoria Guimaraes.
Ja, Portugal havde mange hold med helt fremme til slut i Euro League i sidste sæson, MEN Guimaraes var ikke ét af dem, og i Portugal er der rimelig stor niveau forskel mellem de 3-4 bedste og så alle de andre.
Vitória endte dog sidste sæson med samme antal point i ligaen som Braga, der jo som bekendt var i Europa League finalen.

Meget svært lodtrækning i mine øjne.

974

Indlæg af 974 »

MathiasVJacobsen skrev:Skidt lodtrækning i forhold til de andre hold vi kunnehave mødt. Man skal aldrig undervurdere portugisiske hold, og de spiller i en stærk liga.

De to stærkeste hold vi kunne møde var Rennes og Victoria. Et stærkt teknisk hold, men tror og håber vi er bedre end dem over 2 kamp.
Selv om det jo ikke 100% modsvarer styrken, så giver det dog et vist overblik, så....

Uefa-rangeringen:

Hapoel Tel-Aviv nr 58
Stade Rennais FC nr 112
Levski Sofia nr 119
Vitória SC nr 130
FC Minsk nr 206
Gaziantepspor uden rangering ?

OG FC Midtjylland nr 194

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Mikael Lyk Madsen skrev: Vitória endte dog sidste sæson med samme antal point i ligaen som Braga, der jo som bekendt var i Europa League finalen.

Så vidt jeg kan se endte de 3 point efter Braga??
Men nu skal det så også lige siges at Braga sparede mange spillere i ligaen i slutningen af sæsonen, for at gå 100% efter at lave et stort resultat i Euro League.

Stadig en god lodtrækning i forhold til hvilke andre hold vi kunne have trukket.
Hapoel og Rennes ville vi uden tvivl være store underdogs mod.
Høvdingen af Herning

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Mikael Lyk Madsen skrev:
Saemala skrev:Holder stadig på at vi kun er små underdogs mod Vitoria Guimaraes.
Vitória endte dog sidste sæson med samme antal point i ligaen som Braga, der jo som bekendt var i Europa League finalen.

hvis man skal finde positive aspekter så må det være at den danske liga starter før den portugisiske, at der er god mulighed for at få et godt udgangspunkt på hjemmebane, at Vitoria møder Porto i den portugisiske Super Cup få dage efter returopgøret (og sikkert tørster efter oprejsning oven på de 2-6 de tabte med i pokalfinalen...), at der muligvis kan hentes en spiller eller to til at styrke holdet, at en evt. samlet sejr mod en så solid modstander må give et super rygstød forud for en evt. videre færd i EL.... find selv på flere ;)

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Saemala skrev:
Mikael Lyk Madsen skrev: Vitória endte dog sidste sæson med samme antal point i ligaen som Braga, der jo som bekendt var i Europa League finalen.

Så vidt jeg kan se endte de 3 point efter Braga??
Men nu skal det så også lige siges at Braga sparede mange spillere i ligaen i slutningen af sæsonen, for at gå 100% efter at lave et stort resultat i Euro League.

Stadig en god lodtrækning i forhold til hvilke andre hold vi kunne have trukket.
Hapoel og Rennes ville vi uden tvivl være store underdogs mod.
Du har ret, min fejl. Der manglede lige en kamp i den stilling jeg havde gravet frem. :)

Mener dog stadig de må være klar favorit, den portugisiske liga er altså klasser over den danske. Men derfor er der jo ingen grund til at give op på forhånd, og selvfølgelig er det er fordel at vi har kampe i benene til den tid.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

En svær lodtrækning sammenlignet med de andre hold, vi kunne trække, men dog ikke helt umulig. Mod Sporting Lissabon for nogle år var vi faktisk rimeligt godt med, selvom vi tabte 0-3 og 2-3 - husker at vi dominerede første halvleg og Peter Skov brændte et straffe på skammeligste vis.
Vores niveau er også blevet noget bedre end dengang, og Vitoria er ikke helt på samme niveau med Sporting.

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

Vitoria virker ihvertfald som et hold der har styr på dødbolde og som kan score på høje bolde.. 3 mål i denne video er scoret på hovedstød ..

http://youtu.be/12G3ZBqTT4s

Det skal vores forsvar være meget forberedte på ..
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

jakobV

Indlæg af jakobV »

hviid skrev:En svær lodtrækning sammenlignet med de andre hold, vi kunne trække, men dog ikke helt umulig. Mod Sporting Lissabon for nogle år var vi faktisk rimeligt godt med, selvom vi tabte 0-3 og 2-3 - husker at vi dominerede første halvleg og Peter Skov brændte et straffe på skammeligste vis.
Vores niveau er også blevet noget bedre end dengang, og Vitoria er ikke helt på samme niveau med Sporting.
Var det ikke mod Anderlecht Peter Skov brændte straffe?! Synes jeg mindes kampen på Silkeborg stadion med Anderlecht som modstander - men det kan være det bare er mig :D

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Gizmo aka Jeff skrev:Vitoria virker ihvertfald som et hold der har styr på dødbolde og som kan score på høje bolde.. 3 mål i denne video er scoret på hovedstød ..

http://youtu.be/12G3ZBqTT4s

Det skal vores forsvar være meget forberedte på ..
Jeg tænkte det samme. Videoer er selvfølgelig svære at bedømme helheden ud fra, men flot ser det i al fald ud

Besvar