U19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Re: U19

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Så røg der vist lige en U19 spiller mere... ( som også tidligere har været til prøvetræning i Italien )

http://www.bold.dk/nyt/Ung-midtbanespiller-forlader-FCM

Men jeg kan selvf. godt forstå de vælger at søge andre græsgange, nu hvor konkurencen er så hård med deres jævnaldrende! For selvf. har vi en "overproduktion" af talenter, som ikke alle kan spille på førsteholdet på en gang! Det er selvf. bare ærgeligt at vi ikke økonomisk får så meget ud af det... umiddelbart...
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

uschel

Indlæg af uschel »

Bruttotruppen til det nye U19 landshold viser alt for tydelig den kedelige tendens med at vi langt fra er helt i front på U fronten mere. Skræmmende læsning

Målmænd:
Daniel Dulong-Meineke (HB Køge)
Mathias Rosenørn (Esbjerg FB)
Lukas Fernandez (Lyngby BK)
Jacob Busk Jensen (FC København)
Markspillere:
Frederik Gytkjær (Lyngby BK)
Viktor Fischer (Ajax Amsterdam)
Lukas Lerager (AB)
Jens Jønsson (AGF)
Riza Durmisi (Brøndby IF)
Frederik Holst (Brøndby IF)
Kasper Larsen (OB)
Christoffer Remmer (FC København)
Mathias Gertsen (FK Viborg)
Andreas Cornelius (FC København)
Kenneth Zohore (FC København)
Nikolaj Køhlert (Liverpool FC)
Uffe Manich Bech (Lyngby BK)
Christian Nørgaard (Lyngby BK)
Patrick Olsen (Brøndby IF)
Esben Petersen (OB)
Frederik H Jensen (Lyngby BK)
Nicolai Brock-Madsen (Randers FC)
Christopher Geertsen (Randers FC)
Søren Mussmann (SønderjyskE)
Nikolaj Thomsen (AaB)
Oliver Thychosen (Vejle BK)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

uschel skrev:Bruttotruppen til det nye U19 landshold viser alt for tydelig den kedelige tendens med at vi langt fra er helt i front på U fronten mere. Skræmmende læsning

Målmænd:
Daniel Dulong-Meineke (HB Køge)
Mathias Rosenørn (Esbjerg FB)
Lukas Fernandez (Lyngby BK)
Jacob Busk Jensen (FC København)
Markspillere:
Frederik Gytkjær (Lyngby BK)
Viktor Fischer (Ajax Amsterdam)
Lukas Lerager (AB)
Jens Jønsson (AGF)
Riza Durmisi (Brøndby IF)
Frederik Holst (Brøndby IF)
Kasper Larsen (OB)
Christoffer Remmer (FC København)
Mathias Gertsen (FK Viborg)
Andreas Cornelius (FC København)
Kenneth Zohore (FC København)
Nikolaj Køhlert (Liverpool FC)
Uffe Manich Bech (Lyngby BK)
Christian Nørgaard (Lyngby BK)
Patrick Olsen (Brøndby IF)
Esben Petersen (OB)
Frederik H Jensen (Lyngby BK)
Nicolai Brock-Madsen (Randers FC)
Christopher Geertsen (Randers FC)
Søren Mussmann (SønderjyskE)
Nikolaj Thomsen (AaB)
Oliver Thychosen (Vejle BK)
Det er ikke fordi vores årgang 93 sidder over af en eller anden årsag??? Ellers ser det godt nok sølle ud, ikke bare i år men også til næste år, hvis vi ikke engang har én spiller blandt årgangens bedst 26 spillere!!!

Ved godt U19 holdet har været pivringe, men vi har da tidligere haft mange landsholdsspillere mellem 93erne, men de er måske allesammen røget i svinget pga oprykningen af 94erne? Så meget for den nye tråd må man da vist sige, den har jo i så fald sat spillene tilbage, ikke udviklet dem :cry:

Og så begynder jeg da for alvor at mene vi skal til at overveje output kontra input på det akademi. Flere årgange med Søgaard'er og Koch'er, er ihvertfald ikke det som gør os til en førende talentudvikler herhjemme :evil:

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Sylvester skrev:Og så begynder jeg da for alvor at mene vi skal til at overveje output kontra input på det akademi. Flere årgange med Søgaard'er og Koch'er, er ihvertfald ikke det som gør os til en førende talentudvikler herhjemme :evil:
Nu er der heldigvis ingen tæt sammenhæng mellem udtagelse til ungdomslandsholdene og så et gennembrud i Superligaen - det forholder sig vel nærmest omvendt - så er det ikke lidt løst at male fanden på væggen, fordi der ikke er udtaget nogle til U19-landsholdet? Det kan naturligvis give en formodning om, hvordan konkurrencen ser ud pt., men det betyder ikke nødvendigvis, at vi ikke producerer unge spillere, der kan forstærke os på sigt.

Derudover er der vel ingen grund til at forklejne Søgaard og Koch, der begge har gjort det glimrende for ynglingeholdet og i reserveligaen. Søgaard har en ærgerrighed, der nok skal drive det et godt stykke, mens Koch har været sat ud af spillet i snart 10 måneder, hvilket naturligvis har forsinket hans udvikling, men lur mig om ikke han bliver Superliga-stopper på et niveau, hvor du nok skal blive tilfreds.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg vil i bund og grund skide på antallet af U/19-landsholdsspillere. Det eneste der betyder noget er, som Ross skriver, hvorvidt vi udvikler spillere til førsteholdet eller videresalg. Hvis vi et par sæsoner i træk ikke producerer nogen med potentiale til salg eller SAS-ligatruppen kan vi snakke om problemer. Men det er jo langt fra tilfældet med Fischer (solgt), samt Ludwig, Søgaard og Koch inden omkring truppen.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Er Koch, Oliver Koch?
For hvis det er, så må jeg indrømme at jeg bestemt ikke var imponeret over ham ved den netop overståede U/17 slutrunde... langt fra endda. Og jeg må indrømme jeg ikke så meget der spåede om kommende superliga kampe.

Men af ren interesse: Hvem ser i som jeres største talenter? Og er der nogen (i yngre årgange) der har potentialet til det helt store.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

jonas386 skrev:Er Koch, Oliver Koch?
For hvis det er, så må jeg indrømme at jeg bestemt ikke var imponeret over ham ved den netop overståede U/17 slutrunde... langt fra endda. Og jeg må indrømme jeg ikke så meget der spåede om kommende superliga kampe.
Nej Morten Koch. Ung midterforsvarer.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jesper BW1100 skrev:
jonas386 skrev:Er Koch, Oliver Koch?
Nej Morten Koch. Ung midterforsvarer.
Arh, fair nok... My bad.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Peter Ross skrev:
Sylvester skrev:Og så begynder jeg da for alvor at mene vi skal til at overveje output kontra input på det akademi. Flere årgange med Søgaard'er og Koch'er, er ihvertfald ikke det som gør os til en førende talentudvikler herhjemme :evil:
Nu er der heldigvis ingen tæt sammenhæng mellem udtagelse til ungdomslandsholdene og så et gennembrud i Superligaen - det forholder sig vel nærmest omvendt - så er det ikke lidt løst at male fanden på væggen, fordi der ikke er udtaget nogle til U19-landsholdet? Det kan naturligvis give en formodning om, hvordan konkurrencen ser ud pt., men det betyder ikke nødvendigvis, at vi ikke producerer unge spillere, der kan forstærke os på sigt.

Derudover er der vel ingen grund til at forklejne Søgaard og Koch, der begge har gjort det glimrende for ynglingeholdet og i reserveligaen. Søgaard har en ærgerrighed, der nok skal drive det et godt stykke, mens Koch har været sat ud af spillet i snart 10 måneder, hvilket naturligvis har forsinket hans udvikling, men lur mig om ikke han bliver Superliga-stopper på et niveau, hvor du nok skal blive tilfreds.
Hmm, er du nu helt sikker på det? Jeg kiggede lige landsholdet igennem og der var ikke én eneste som ikke har spillet på U-landshold og det er da også meget svært at huske gennembrud hos danske spillere i FCM i nyere tid som ikke var relativt etablerede omkring u-landsholdene inden??? Troest, Jessen, Reid, Kjær, Lössl osv. og det er vel nærmest blevet et krav efter akademiet kom til, hvor Søgaard vel er første mand som er kommet på seniorkontrakt ude u-landskampe i benene.

Ved godt at Bak blomstrede sent, men spørgsmålet er vel også om der er tid til at vente på den slags idag, hvor konkurrencen er blevet så intensiv, han var nok blevet overhalet bagfra idag :geek:

Om man er på U-landshold fortæller jo noget om hvorvidt man hører blandt årgangens største talenter nu og her og hvis vi blandt årgang 92 og 93 blot har én eneste blandt de ca. 50 bedste, mens man samtidigt er den der pumper flest penge i talentudviklingen, ja så virker det altså til der er et misforhold mellem output og input.

Aktuelt er det heller ikke meget bedre nede i rækkerne, hvor vi blot har én 95er og 2 94ere med landsholdene og hvad jeg så til U17 VM, så er vores 94ere absolut blandt de svageste led på holdet :cry:

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Sylvester skrev:Hmm, er du nu helt sikker på det? Jeg kiggede lige landsholdet igennem og der var ikke én eneste som ikke har spillet på U-landshold og det er da også meget svært at huske gennembrud hos danske spillere i FCM i nyere tid som ikke var relativt etablerede omkring u-landsholdene inden??? Troest, Jessen, Reid, Kjær, Lössl osv. og det er vel nærmest blevet et krav efter akademiet kom til, hvor Søgaard vel er første mand som er kommet på seniorkontrakt ude u-landskampe i benene.
Nu skal vi lige have præmissen klar - snakker vi spillere på landsholdsniveau eller spillere på Superliga-niveau?
Man kan altid finde eksempler, der bekræfter teorien, som du på glimrende vis har gjort - men omvendt kan man jo også hive navne som Morten Nielsen, Rune Lind Rasmussen, Anders Qvist, Claus Pedersen, Martin E. Jensen, Tom Christensen, Hans Mathiesen, Lasse Qvist, Mads Beierholm, Mads Torry, Nicklas Svendsen, Thomas Krause og Nicolas Nørgaard frem, der alle har 30+ ungdomslandskampe på CV'et (her har jeg vel at mærke blot tjekket de først 50-70 spillere i DBUs landsholdsdatabase), så ungdomslandskampe er bestemt ikke den gyldne genvej til en Superliga-karriere. At være et talent kan potentielt være en stopklods, da man sjældent møder modgang i ungdomsrækkerne, så jeg er stadig ganske fortrøstningsfuld, når snakken falder på Søgaard, Koch (der i øvrigt har 11 u-landskampe på bagen) og den generelle fremtid for akademiets spillere.
En spiller som Frank Kristensen opnåede ikke andet end 3 U21-landskampe, men hans karriere er vist forløbet ganske okay alligevel :)
Sylvester skrev:Ved godt at Bak blomstrede sent, men spørgsmålet er vel også om der er tid til at vente på den slags idag, hvor konkurrencen er blevet så intensiv, han var nok blevet overhalet bagfra idag :geek:
Det er rent hypotetisk, så den diskussion vil jeg ikke tage.

uschel

Indlæg af uschel »

Det er meget muligt at der ikke er direkte sammenhæng mellem antallet af Ulandsholdspillere og gennembrud i superligaen. Faktum er bare at for et år tilbage var vi ubestridt sammen med BIF den klub med flest Ulandsholdsspillere plus 20 i alt. Det er idag vendt på hovedet. Og det ser jeg alt andet lige som en farlig tendens specielt når man ser at det bare fortsætter ned gennem årgangene. Og hvis vi taler om hvor mange der slår igennem i ligaen, der jo være målet synes jeg osse det ser yderst tyndt ud når vi kigger fra årgang 92 og frem

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Peter Ross skrev: Nu skal vi lige have præmissen klar - snakker vi spillere på landsholdsniveau eller spillere på Superliga-niveau?
Man kan altid finde eksempler, der bekræfter teorien, som du på glimrende vis har gjort - men omvendt kan man jo også hive navne som Morten Nielsen, Rune Lind Rasmussen, Anders Qvist, Claus Pedersen, Martin E. Jensen, Tom Christensen, Hans Mathiesen, Lasse Qvist, Mads Beierholm, Mads Torry, Nicklas Svendsen, Thomas Krause og Nicolas Nørgaard frem, der alle har 30+ ungdomslandskampe på CV'et (her har jeg vel at mærke blot tjekket de først 50-70 spillere i DBUs landsholdsdatabase), så ungdomslandskampe er bestemt ikke den gyldne genvej til en Superliga-karriere. At være et talent kan potentielt være en stopklods, da man sjældent møder modgang i ungdomsrækkerne, så jeg er stadig ganske fortrøstningsfuld, når snakken falder på Søgaard, Koch (der i øvrigt har 11 u-landskampe på bagen) og den generelle fremtid for akademiets spillere.
En spiller som Frank Kristensen opnåede ikke andet end 3 U21-landskampe, men hans karriere er vist forløbet ganske okay alligevel :)

Det er rent hypotetisk, så den diskussion vil jeg ikke tage.
Vi kan sagtens nøjes med at snakke superliganiveau, selv om der vel ikke er nogen tvivl om at FCMs soleklare ambition er at udvikle spillere til højeste niveau, heriblandt også landsholdet.

Påstanden er herfra, at der er langt større chance for at slå igennem som prof. fodboldspiller hvis man har spillet U-landsholdsfodbold og jo mere etableret man har været omkring de hold, jo større er chancen. Ikke dermed sagt at du automatisk slår igennem hvis du har spillet masser af U-landsholdsbold, men chancen er helt afgjort større hvis du er blandt de største talenter i din årgang. Er du uenig i den præmis?

Før Søgaard, hvem har så sidst fået en seniorkontrakt i FCM uden at have U-landskampe på CVet og hvem er slået igennem i klubben uden disse U-landskampe?

Som Uschel forklarer, så er vi gået fra en af dem med flest landsholdsspillere, til nu blot at have 4 tilsammen i årgang 92, 93, 94 og 95, hvor de 2 i årgang 94 vel må betragtes som være blandt det tynde øl og Hvilsom har vel også til gode at vise noget på seniorplan endnu. Er det virkelig 10 millioner værd pr år? :shock:

Jeg ved du følger ungdommen en del Ross, en den uheldige tendens som jeg og Uschel omtaler, også omkring det faldende niveau og de dårligere nigerianere, virkelig bare fri fantasi :?:

Mose

Indlæg af Mose »

Det er helt uforståeligt for mig, at man her på siden oplever folk, der stiller spørgsmålstegn ved akademiet.

Derfor har jeg lige et spørgsmål til Sylvester med flere, der åbenbart ønsker at drosle ned for investeringerne i akademiet.

1.Hvad er jeres kendskab til akademiet? Ser I kampene i ungdomsårgangene eller bygger jeres "kritiske" spørgsmål alene på resultater og andenhåndsoplysninger.

uschel

Indlæg af uschel »

Mose. For det første stiller jeg ikke spørgsmål ved om vi skal satse på akademiet og ja det har og er en succes. Men min bekymring går mere på den udvikling der er sket på alle målbare parametre specielt det seneste år. 1 Vores resultater på hjemligt nivau er dykket. 2 antallet af Ulandsholdsspillere er styrtdykket. 3 antallet af spillere som slår igennem er heller ikke ret stor i forhold til 88-90 årgangene med Ried Kjær Siv Julle og hva de ellers hedder. Jeg har på ingen måde betvivlet vi skal satse og satse endnu hårdere på talentudvikling. Min anke er blot at vi ikke er nær så dominerende som mange folk gerne vil gøre det til. Nu kan jeg kun tale for mig selv og ja jeg følger selv rigtigt meget med i hvad der sker omkring akademiet og til forskel fra visse andre lader det til så bruger jeg osse en del tid på at følge udviklingen hos vores konkurrenter via det netværk jeg er så heldig at have. Og det er udelukkende i det lys min bekymring er. Så Mose du kan være ganske rolig. Meget muligt vi ikke er helt enig i hvor godt det går for os på U fronten. Men jeg kunne aldrig drømme om at stille ? ved om vi skal satse på talent arbejde. Hvad er alternativet??

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Hej Uschel,

Er det på grund af, at de andre klubber er blevet bedre til talentarbejdet, eller er vi blevet dårlige (eller bare nogle sløve årgange)? Kan se at både Frederik Møller, Marco Larsen, Mads Pedersen og Andre Rømer tidligere har været på U18 og skulle vel være med i betragtning til det nye U19-landshold - hvad mangler de?

/Hviid

Besvar