Transferønsker - Sommer 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400

Re: Transferønsker - Sommer 2011

Indlæg af Lund7400 »

AlwaysFCM skrev:http://www.bold.dk/nyt/Sidorenkov-haabe ... enderjyskE

Han kunne da godt være en god billig tilføjelse til den bagerste kæde, og er desuden også landsholdsspiller.

Spiller han ikke både højre og venstre back, samt midterforsvar?

Hans højde kunne godt være en lille ulempe, kun 1.80 m. Og der skal ikke ses ret mange af FCM's kampe, før man indser der godt kunne bruges en ordentlig høj person til bagerste kæde, til at cleare nogle bolde.
Med alt respekt for manden og SE, så kan vi vel godt tillade os at stile bare en smule højere, end en Ester fra SønderjyskE, som har svært ved at få sin kontrakt forlænget med denne?

Jeg ser ihvertfald hellere Askou i klubben så.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Lund7400 skrev:
Jeg ser ihvertfald hellere Askou i klubben så.
Det hælder jeg også helt klart til, hvilket der også har været mange spekulationer om. Det ville være meget cool, da han har skabt sig en masse erfaring udenlandsk. Men er han nu også bedre end Sidorenkov, han har jo været en vigtig brik i SE's defensiv (og offensiv), og har vel fået konstant spilletid med meget få skader?
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Kan se jeg vidst har sammenlignet Sidorenkov med en anden. Sidorenkov spiller hovedsageligt venstre back, og har egentlig ikke som sådan været en fast mand i Sønderjyskes defensive og kompakte mandskab. Lige hvor jeg har informationerne fra:

http://onside.dk/spiller/andrei-sidorenkov
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Gadvide hvad det ville koste at købe en som Simon Christoffersen fri fra HB Køge? Han har 2 år tilbage af sin ellers 5 års lange kontrakt, og han er en af de farligste angribere i 1. div og er 2,01 m. Så det er en høj angriber der stadig har en del år foran sig, som ved hvor målet står?
FC Midtjylland

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

AlwaysFCM skrev:Gadvide hvad det ville koste at købe en som Simon Christoffersen fri fra HB Køge? Han har 2 år tilbage af sin ellers 5 års lange kontrakt, og han er en af de farligste angribere i 1. div og er 2,01 m. Så det er en høj angriber der stadig har en del år foran sig, som ved hvor målet står?
Maniok - ham jager de også i AaB

Køge har dog været ude at sige, at de dels ønsker at beholde ham, samt tilkoble endnu en angriber. Derfor må det antages at salgsprisen er forholdsvis høj (et par millioner?), idet Køge ved et eventuelt salg skal ud at finde 2 nye angribere fremfor 1.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Jeg tror Ørgaard og company har is i maven og venter til de kan få de rigtige spillere til en overkommelig pris.

En højreback og angriber er helt klart der vi har mest brug for en spiller, men vi har altså en del alternativer på begge positioner, hvis vi nu ikke finder den rigtige, backen kan man jo nævne ; Ipsa, K Hansen, J Bøge, M Albrecthen, Sivebæk ( vil jeg ikke nævne, da jeg er overbevist om at han bliver solgt, de gør hvertfald deres forsøg ) Angrebet ; Fagerberg, Jude, Baba, M Nielsen, Sly ( selvom jeg synes han er bedst på fløjen ) Hvilsom. Der er altså en del forskellige typer at gøre godt med.

En bredde spiller som Jens Askou ville ikke være dårligt, mener at han kan bruges på højrebacken hvis det går helt galt.

Flere nævner, Skoubo, Fall, Zidan osv osv, jeg tror at de alle er urealistiske emner.
En Tim Janssen fra Esbjerg, ved jeg ikke helt hvad jeg synes om, der kan både nævnes + og - 'er ved ham.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Badcompany skrev:En bredde spiller som Jens Askou ville ikke være dårligt, mener at han kan bruges på højrebacken hvis det går helt galt.
Nej, det ville nemlig være ret fedt, når vi ved, hvor mange skader vi tit har i forsvaret.

Et godt forsvar kunne hedde:

Albrechtsen-Bak-Askou-Juelsgård

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Tror du han Albrech har fysikken til at spille højreback en hel sæson?

Han udtalte sig tidligere i foråret om, at han i den grad kunne mærke forskel fysisk på at være back eller midterforsvar. Og skaderne er jo også begyndt at ramme ham lidt.
FC Midtjylland

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Jeg vil osse hellere have en mere løbestærk, stabil og mere offensiv back end Martin A. Men han er jo et godt alternativ.

En Frederik Krabbe, vil jeg meget gerne have ind som breddespiller, han kan vel osse spille back. Han har osse en god alder.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... mere-i-fcn

Nå, så er han også ude af spillet.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Claus J

Indlæg af Claus J »

Syntes ikke vi har kæmpe problemer på højre back. En spiller der ikke er nogle der nævner, er Jakob Poulsen, der trods alt startede på højre back i senior tiden.Ham ser jeg gerne på højre back. Så med Salami og Izunna på midten evt. Med Albæk foran dem, så mener jeg vi har en stærk defensiv opstilling. Så skal vi bare have en stor stærk angriber, så mener jeg holdet er komplet. Vi vil dog være i problemer når vi skifter ud, præcis som vi har været i foråret.
Claus J

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Claus J skrev:Syntes ikke vi har kæmpe problemer på højre back. En spiller der ikke er nogle der nævner, er Jakob Poulsen, der trods alt startede på højre back i senior tiden.Ham ser jeg gerne på højre back. Så med Salami og Izunna på midten evt. Med Albæk foran dem, så mener jeg vi har en stærk defensiv opstilling. Så skal vi bare have en stor stærk angriber, så mener jeg holdet er komplet. Vi vil dog være i problemer når vi skifter ud, præcis som vi har været i foråret.
Det ville imo være en total latterlig handling at spille Jakob Poulsen ud på backen - og jeg er da også overbevist om at det ALDRIG! vil ske, ihvertfald ikke her.

Manden er kørt ind med videresalg for øje, og man sælger sig altså bedre på sin vante plads end man gør på en alternativ, som endda er en i 4-kæden.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

Claus J skrev:Syntes ikke vi har kæmpe problemer på højre back. En spiller der ikke er nogle der nævner, er Jakob Poulsen, der trods alt startede på højre back i senior tiden.Ham ser jeg gerne på højre back. Så med Salami og Izunna på midten evt. Med Albæk foran dem, så mener jeg vi har en stærk defensiv opstilling. Så skal vi bare have en stor stærk angriber, så mener jeg holdet er komplet. Vi vil dog være i problemer når vi skifter ud, præcis som vi har været i foråret.
Jeg kan på ingen måde se en grund til at smide Jakob Poulsen derned, han er blevet hentet for at overtage Thyges plads, nu når han smutter. Poulsen skal blive på midten, hvor han desuden også spiller på landsholdet, der er ingen grund til at rykke rundt på det.

Jeg ser nu bare, at man får fat i helst en fuldblods rutineret højreback, eller i det mindste en "altmuligmand" til backkæden. Og så skal der en angriber til klubben, en der kan score mål. Så er der rigeligt med spillere til rådighed, så har man hverken satset eller noget, og så kan man se om der er behov for at sælge en eller to ud i vintertransferen. Så har man fået skabt lidt stabilitet over holdet, det giver lidt mere tryghed, og nogle de unge spillere kan læne sig op ad, i stedet for de i nogle tilfælde skal kastes ud i noget de ikke er helt klar til, det kan være et for stort pres, og det er ikke sådan man udvikler talenter. Der kan også blive for mange urutinerede talenter på et hold af gangen, hvilket jeg til tider har syntes, at der har været tilfældet i FCM i foråret, pga. den høje skadesprocent, hvor man så ikke havde nogle back-ups.
FC Midtjylland

Claus J

Indlæg af Claus J »

Lund7400 skrev:Det ville imo være en total latterlig handling at spille Jakob Poulsen ud på backen - og jeg er da også overbevist om at det ALDRIG! vil ske, ihvertfald ikke her.

Manden er kørt ind med videresalg for øje, og man sælger sig altså bedre på sin vante plads end man gør på en alternativ, som endda er en i 4-kæden.
Nu er der vel ikke tale om en alternativ plads på backen, når det trods alt var på denne plads han slog igennem på i superligaen. Men bortset fra det tror jeg heller ikke det sker, men hvis jeg var træner ville jeg overveje det som en mulighed, da vi så samtidig kan bringe Salami og Izunna i spil på midtbanen.
Claus J

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Claus J skrev:
Nu er der vel ikke tale om en alternativ plads på backen, når det trods alt var på denne plads han slog igennem på i superligaen. Men bortset fra det tror jeg heller ikke det sker, men hvis jeg var træner ville jeg overveje det som en mulighed, da vi så samtidig kan bringe Salami og Izunna i spil på midtbanen.
Aldrig ned med Jakob Poulsen på backen, det ville være skandaløst.
Jeg mener at Salami og Izunna er for ens spilletyper til at de skal bruges begge.

Det er en opstilling jeg håber på.

????/ Det er så her vi gerne vil have en farlig angriber
Sly/ Borring - Poulsen - Hassan/D Olsen
Izunna - Albæk
Julle - Bak - Albrect/Ipsa/Askou - ???/Ipsa/K Hansen
Lössl

Besvar