Transferønsker - Sommer 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jakobV

Re: Transferønsker - Sommer 2011

Indlæg af jakobV »

Jeg synes Tim Janssen ville være en udmærket tilføjelse til holdet.. Han har uden tvivl noget af det som vi har manglet igennem foråret, nemlig målnæse. Han er rigtig god til at være der hvor det sker, og det har vi også set mange gange i hans tid for EFB..

Er ikke i tvivl om der går mange andre dygtigere angribere rundt, men dem må vi altså bare sande at vi ikke er interessante for enten økonomisk eller sportsligt..

Og så har jeg lige smidt 500 på at han skifter til en dansk klub, så ser ham gerne i FCM ;)

Dont

Indlæg af Dont »

http://www.bold.dk/nyt/Zidan-poenser-paa-Dortmund-exit

Ved godt at det økonomisk ikke ville hænge sammen, men for dælen hvor er han da velkommen hjem!

Bobby

Indlæg af Bobby »

Kent skrev:
Mads skrev:Vi har en enestående chance for at bide skeer med de store næste år. Vores råmateriale er bedre end nogensinde set. Men vi mangler en træfsikker angriber og en driftsikker højre back. Håber på playersponsorater fra lokaleerhvervsmænd. Det er nu vi har chancen!
Du mener vel ikke seriøst, at en højre back og en træfsikker angriber vil udligne det faktum at FCK spillerbudget er 2-3 gange så stort som vores? Vi har jo ikke en eneste spiller, der ville kunne komme i start-11 i FCK.....

Så tålmodighed er en dyd. Der går 2-3 år inden vores nuværende hold topper, vel at mærke hvis vi får lov til at beholde spillere som Lössl, Julle, Erik, Izunna, Rilwan og Sylvester.
Du har helt ret Kent, FCK vil altid være et langt skridt foran os med deres spillerbudget. Dog er mulighederne for at udfordre FCK lidt større i den kommende sæson, end de tidligere har været. FCK mister profiler som Grønkjær, Wendt, Antonsen og Posbech samtidig med, at de har fået ny træner. Flere spillere kan være på vej væk. Ingen tvivl om at de bliver erstattet af nye profiler, men det er stadigvæk et helt nyt hold, der skal spilles ind og med en ny træner på sidelinien. Det kan godt tage noget tid og koste nogle point.
/Bobby

Mads

Indlæg af Mads »

Bobby skrev:
Kent skrev:
Mads skrev:Vi har en enestående chance for at bide skeer med de store næste år. Vores råmateriale er bedre end nogensinde set. Men vi mangler en træfsikker angriber og en driftsikker højre back. Håber på playersponsorater fra lokaleerhvervsmænd. Det er nu vi har chancen!
Du mener vel ikke seriøst, at en højre back og en træfsikker angriber vil udligne det faktum at FCK spillerbudget er 2-3 gange så stort som vores? Vi har jo ikke en eneste spiller, der ville kunne komme i start-11 i FCK.....

Så tålmodighed er en dyd. Der går 2-3 år inden vores nuværende hold topper, vel at mærke hvis vi får lov til at beholde spillere som Lössl, Julle, Erik, Izunna, Rilwan og Sylvester.
Du har helt ret Kent, FCK vil altid være et langt skridt foran os med deres spillerbudget. Dog er mulighederne for at udfordre FCK lidt større i den kommende sæson, end de tidligere har været. FCK mister profiler som Grønkjær, Wendt, Antonsen og Posbech samtidig med, at de har fået ny træner. Flere spillere kan være på vej væk. Ingen tvivl om at de bliver erstattet af nye profiler, men det er stadigvæk et helt nyt hold, der skal spilles ind og med en ny træner på sidelinien. Det kan godt tage noget tid og koste nogle point.
Enig!

Dejligt du gerne vil starte en debat, Kent, men lad os lige forholde os til det, jeg skriver, og ikke din tolkning af det jeg skriver!
At skrive vi har en enestående chance for at bide skeer med de store er vel ikke lig med jeg siger vi med tilgangen af to spillere udligner et økonomisk og sportsligt forspring.

Min pointe er blot…. Hvornår tror du vi får en sæson hvor der er så stor spiller/trænerudskiftning på holdet der suverænt vil dominere superligaen i år frem? Hvornår tror du vi igen vil se en mere talentfuld trup i FCM?

En del af vores unge talenter har trods alt fået et par kampe i benene i den forgangne sæson. Derfor mener jeg, det er året at satse.

Hvornår opstår muligheden igen?
Mads

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mads skrev:Hvornår opstår muligheden igen?
Det er der jo ikke rigtig nogen, der ved - og det er der, der er charmen ved fodbold :-)

Men ellers er jeg sådan set fuldstændig enig på det overordnede plan. Der sker en stor åreladning fra FCKs side, og derfor vil de MÅSKE have en svagere sæson end ellers.

Men det er et MÅSKE - og ikke nogen garanti. Derfor skal vi jo ikke gå ud og satse hele butikken på forhånd, for det kan jo også tænkes at FCK ikke går ned i kadence. Inden sidste sæson tænkte man jo også, at de nok blev svagere, fordi de skilte sig af med Atiba Hutchinson. Men hvem husker ham nu?

Pointen er, at chancen for at vi kan bide skeer med FCK ikke afhænger så meget af, hvad vi gør. Det hænger mere sammen med hvorvidt FCK taber så meget niveau, at vi kan være med.

Men naturligvis skal vi ligge på lur, og hvis FCK viser svaghedstegn skal vi forsøge at udnytte det. Men de tanker kan jeg garantere dig for, at de også gør sig i OB og BIF. Så selv et svagt FCK åbner ikke en motorvej mod et mesterskab for os, men nærmere en drabelig kamp mellem 3-4 hold, hvor intet er sikkert. Så selvom FCK bliver svagere og vi bliver bedre, er der ingen garanti for, at vi forbedrer vores 4. plads.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Dont skrev:http://www.bold.dk/nyt/Zidan-poenser-paa-Dortmund-exit

Ved godt at det økonomisk ikke ville hænge sammen, men for dælen hvor er han da velkommen hjem!
Enig. Så ham også gerne i FCM trøjen igen og nu ville passe fint. Men forbliver vidst bare en lille drøm.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Kildentoft-FCN-e ... rioriteten

Ville være kanon hvis FCM lige kunne være FCN overlegen økonomisk, og dermed være mere attraktiv for kildentoft. Det ville være fedt med en solid højre-back, som i den grad ville styrke vores bagkæde!

Men han lyder - ærgerligt nok - positiv omkring forlængelse af kontrakten med FCN.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tja... Hvis vi leder efter en billig højre back, er Peter Nymann i hvert fald ledig: http://onside.dk/nyheder/superligaen/ny ... uperligaen

Han er ikke lige min kop te, da jeg synes han teknisk er for dårlig. Dog er han lynhurtig og har været inde omkring både liga- og A-landsholdet for 1½ år siden: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/danmark/ ... andsholdet

Han bliver snart 29, hvilket trækker lidt ned, men på den anden side kan han jo godt spille 2-3 gode sæsoner, mens Bøge eller en anden bliver klar til backen.

Tja... hvis han er billig i drift, skal man måske ikke være kræsen. Hans stemme er bare så nasal, at det er frygteligt at høre på: http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=39442

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Peter Nymann, så kan vi da ligeså godt sætte Danny Olsen ned på højre back? :mrgreen:
Han var jo wing dengang han var god, og det er efterhånden nogle år siden. Der er absolut intet perspektiv i at hente ham.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Hverken Nymann eller Kildentoft vil jeg betegne som forstærkninger på højrebacken. Men på den anden side synes jeg bestemt heller ikke at Siv har noget at bidrage med på pladsen. Så spørgsmålet er om det ikke ville være fornuftgt at skrive kontrakt med Askou og så hive Ipsa ud på højrebacken, eller simpelthen bruge Kasper Hansen dernede. Han spillede alligevel alle de "vigtige" kampe på højrebacken.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

mancitydk skrev:Hverken Nymann eller Kildentoft vil jeg betegne som forstærkninger på højrebacken. Men på den anden side synes jeg bestemt heller ikke at Siv har noget at bidrage med på pladsen. Så spørgsmålet er om det ikke ville være fornuftgt at skrive kontrakt med Askou og så hive Ipsa ud på højrebacken, eller simpelthen bruge Kasper Hansen dernede. Han spillede alligevel alle de "vigtige" kampe på højrebacken.
Helt enig! begge spillere er "over the hill" i mine øjne! ( til trods for at kildentoft har et ok bundniveau )
( Så kunne vi ligeså godt gen"signe" priske! ) som i mine øjne var stabil til trods for hans alder!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

bobthebuilder_dk skrev:
mancitydk skrev:Hverken Nymann eller Kildentoft vil jeg betegne som forstærkninger på højrebacken. Men på den anden side synes jeg bestemt heller ikke at Siv har noget at bidrage med på pladsen. Så spørgsmålet er om det ikke ville være fornuftgt at skrive kontrakt med Askou og så hive Ipsa ud på højrebacken, eller simpelthen bruge Kasper Hansen dernede. Han spillede alligevel alle de "vigtige" kampe på højrebacken.
Helt enig! begge spillere er "over the hill" i mine øjne! ( til trods for at kildentoft har et ok bundniveau )
( Så kunne vi ligeså godt gen"signe" priske! ) som i mine øjne var stabil til trods for hans alder!
Jeg ved ikke om man kan kalde dem for over the hill, men kvalitetsmæssigt set kan man lige så godt bruge Sivebæk, hvis Nymann er alternativet. Sidstnævnte er imo lige så god/dårlig - ikke mindst defensivt - hvorfor det blot ville være penge ud af vinduet. Kildentoft er en udmærket spiller, men ikke en direkte forstærkning. Han ville i rotations øjemed være en udmærket mand at have, da hans defensive kvaliteter og rutine samt til tider hårde spil kan være en fordel, men jeg så personligt selv helst en spiller på mm Juelsgaard-niveau og gerne med mere rutine og overblik.

Angående Zidan, så har jeg meget svært ved at se ham i den danske liga mm. det er FCK der byder sig til. Han er omkring de 30 og kan sagtens finde en klub der vil betale ham en klækkelig hyre og som samtidig kan love ham spilletid. Han er alt for god til FCM - desværre.

Mht. FCK og debatten om udfordringen af dem - så kan man sige at chancen i al fald er bedre end den har været længe såfremt det som det ser ud til forholder sig således at de mister så mange profiler som der er tale om pt - senest Kvist. Sidste år var der nogen der åbnede op for muligheden ved tabet af Atiba, men som jeg ser det var resten af holdet så godt integreret, at det i praksis kun handlede om at få indspillet hans erstatning, hvilket jo som bekendt gik over al forventning.
Noget andet er det når et halvt hold inkl. ny trænerstab, nye forventninger etc skal matches og gå op i en højere enhed - så tror jeg de kan få det svært. Det psykologiske pres bliver FCK's værste modstander i næste sæson - det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om - og når (eller hvis) det sker så vil det blive sværere, at få det til at hænge sammen for den nye træner og de eventuelle egoer han skal have til at vinde sine kampe for sig - eller overbevise som sit værd som træner (både dem på og uden for banen). Der skal ikke mange pointtab mod HB Køge og Lyngby til før der bliver ramaskrig i pressen, blandt investorer og på direktionsgangene.
På den anden side har de én klar fordel - nemlig den økonomiske. 1 - fordi de kan genkøbe erstatninger, som måske ikke er bedre end de foregående, men som stadig er bedre end hvad andre klubber i suppen generelt kan præstere at få råd til og i øvrigt tiltrække, og 2 fordi de nærmeste konkurrenter netop ikke kan dette og derfor er afhængige af at skulle udfordre på baggrund af mindre ressourcer og spinklere grundlag. Om FCK kan købe sig til succes er jeg ikke sikker på - deres 'gamle' hold var er godt integreret og meget vil derfor afhænge af hvad der sker over de kommende måneder. Men såfremt de konkurrerende klubber ikke hæver deres niveau - fx mod laverestående hold vha. bl.a. 1-0 kynisme - så kan det på sin vis være underordnet da der således blot vil ske en mindre forskydning hvor FCK så måske taber flere point, men hvor OB FCM BIF mfl. leverer de samme svingende præstationer som vanligt, hvilket måske giver mere spænding, men næppe nogen væsentlig forandring i toppen. FCK havde immervæk - med europæisk fodbold på programmet - et så uhyggeligt forspring i den foregående sæson, at de vel på papiret godt kan tillade sig, at tabe 5-6 kampe uden at få alt for meget sved på panden... Der er bestemt muligheder, men det kræver mere af de udfordrende hold at udnytte dem end det kræver af FCK at forhindre disse hold i at udnytte dem - ikke mindst fordi man sagtens kan frygte at det faktisk kan lade sig gøre uden nogen større indsats fra FCK's side, idet de nærmeste hold, helt af sig selv, tilsyneladende gang på gang formår, at spille sig bagud af dansen inden, der overhovedet er tændt for musikken.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Cottbus-snupper- ... skE-tysker

Tja, hvis man kommer til Cottbus, så kan man da et eller andet, så kan det ikke bare være en agent der er god til at tale for. Men det var alligevel ikke det, jeg havde regnet med der skulle blive af Kucukovic, jeg troede det ville blive et dansk midterhold. :) Men så er det jo hvertfald en angriber der er ude af billedet, som kunne have været aktuel, også for FCM.
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Kildentoft-har-forlaenget

Hvis man havde håbet/troet Kildentoft kunne være et rimeligt supplement til FCM's højreback, så er det udelukket nu. FCN har forlænget med 2 år.
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/Sidorenkov-haabe ... enderjyskE

Han kunne da godt være en god billig tilføjelse til den bagerste kæde, og er desuden også landsholdsspiller.

Spiller han ikke både højre og venstre back, samt midterforsvar?

Hans højde kunne godt være en lille ulempe, kun 1.80 m. Og der skal ikke ses ret mange af FCM's kampe, før man indser der godt kunne bruges en ordentlig høj person til bagerste kæde, til at cleare nogle bolde.
FC Midtjylland

Besvar