Transferønsker - Sommer 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
ArneR

Re: Transferønsker - Sommer 2011

Indlæg af ArneR »

Noe skrev:
Det er jo det, jeg mener med at vi ikke ved noget. Vi får så lidt informationer. Det vi kan forholde os til, er de udmeldinger, som kommer to gange om året: Halvårs-, og årsregnskab. I det sidste halvårsregnskab går forventningen på et årsresultat på +5 - -15 mio, og det er senest blevet nedjusteret til -5 - -15 mio. Problemet er jo bare, at det stadig er uigennemskueligt, hvad resultatet bliver for den egentlige drift. F.eks. har vi underskud på afskrivninger af spillere, og de afskrivninger indgår svjv også i transferbalancen. Fisher-pengene kan meget vel være gået til at betale afskrivninger på Borring, Bak og (til dels) Poulsen. Det kan godt være, at alt er til salg, men jeg tror at vi har is i maven.

Nu har vi nok ikke nogen transfer nedskrivninger på Poulsen, han er købt af en investor, som blot skal have en sjat penge i forrentning ved videresalg, derfor har Poulsen ogås spillet mange kampe, hvor han burde være på bænken for manglende præstationer. Han er nemlig kun købt med et for øje, og det er videresalg, snarest.

Derimod tror jeg du har ret med hensyn til Borring. Ham kommer vi nok til at tage en bet på, med mindre han kommer igang igen til efteråret.

Er vi heldige slår vores unge angribere igennem i efteråret. Hvilsom og Nielsen forventes også at blande sig i 1. holds truppen her i efteråret, men tør vi tage chancen?

Og så lige for ikke at tabe tråden, Skoubo eller Zidan, JATAK!!!!

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

@ArneR
Jeg tror ikke du skal regne med, at Borring kommer igang i efteråret.

Han var skide god i OB, og han passer kanon ind i systemer, hvor man bruger direkte kanter. Det gør man ikke i FCM, der har man brug for en som Hassan der spiller ind af banen, der kan drible og udfordre den vej, og det kan borring ikke. Han har selv udtalt, at det er en kæmpe opgave for ham. Han passer ikke ind i FCM, derfor var det også hjernedødt at købe ham og have brug af ham i noget tid, hvor han også gjorde det godt, hvor derefter lave systemet om, som ikke tilpasser sig ham nogen måde. Derfor kan man i FCM heller ikke regne med og forvente, at han får sit store gennembrud igen.

Den tror jeg ikke på, ikke i FCM, det virker for mig urealistisk.
FC Midtjylland

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

StefanEast skrev: Lige en lille note. Er ikke sikker, men tror at Sylvester skrev: Midtjylland har et underskud på 3 millioner om måneden. Dette kan vist ikke helt passe ;) Tjek lige op på dine referencer mester :)
Skulle desværre mene at det stemmer ret godt, men det kan faktisk godt være 3 millioner i måneden er noget i underkanten.

Man kan selv regne lidt på det. Vi har tjent penge på Reid (30 mio), Florescu, Kolja, Jessen, Ilsø (2-3 mio) og Fischer (10 mio) og den eneste spiller vi har betalt et beskedent beløb for, er Bak. Tilsammen er der vel solgt spillere for 50 millioner her, men alligevel forventer vi altså et underskud 10-15 millioner :shock:

Noget af underskudet er afskrivninger, men mon ikke der stadig er et underskud på den daglige drift på 3 millioner pr måned?

Sylvester

Er vi ved at blive kørt agterud?

Indlæg af Sylvester »

Brøndby virker til at være særdeles aktive, har allerede sikret sig Thyge og er blevet sat i forbindelse med spillere som Skoubo, bomberen Ujah og senest Lindgren fra Ajax. Allesammen spillere som jeg ikke tøver med at påstå ville gå direkte ind i vores start-11er

OB er også blevet sat i forbindelse med Lindgren og Skoubo og har proklameret markante forstærkninger, ligesom Brøndby også har.

Er vi mon ved at blive trumfet på økonomien lige nu, for det virker da til at de nærmeste konkurrenter er ved at stikke afsted? :(

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Sylvester skrev:Brøndby virker til at være særdeles aktive, har allerede sikret sig Thyge og er blevet sat i forbindelse med spillere som Skoubo, bomberen Ujah og senest Lindgren fra Ajax. Allesammen spillere som jeg ikke tøver med at påstå ville gå direkte ind i vores start-11er

OB er også blevet sat i forbindelse med Lindgren og Skoubo og har proklameret markante forstærkninger, ligesom Brøndby også har.

Er vi mon ved at blive trumfet på økonomien lige nu, for det virker da til at de nærmeste konkurrenter er ved at stikke afsted? :(
M.h.t. OB så har de jo chancen for at komme i CL, og derfor er de vel også nødt til at forstærke sig for at gå efter det. Lykkes det, er der mange penge på spil, lykkes det ikke så må de vurdere at de står stærkt til også at få chancen til næste år.

Brøndby, som jeg ser det, køber ind for mere eller mindre lånte penge. De satser, og fred være med det, men hvis ikke de får en god start tror jeg de kan få store problemer også økonomisk. Desuden er ulempen jo med de her player sponsorater at spillerne tager en plads på holdet, dermed har klubben 1 plads mindre til at udvikle et salgs objekt (ihvertfald som de selv vil få fuld valuta for).

Imidlertid så står vi selv uden at have lukket vores aftale med inderne og derfor er vi pt. lidt bagud, mht økonomiske muskler, men man kunne jo håbe på at vi alligevel får bikset et slagkraftigt hold sammen, med 1-2 nye ansigter.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Dondinho skrev: M.h.t. OB så har de jo chancen for at komme i CL, og derfor er de vel også nødt til at forstærke sig for at gå efter det. Lykkes det, er der mange penge på spil, lykkes det ikke så må de vurdere at de står stærkt til også at få chancen til næste år.

Brøndby, som jeg ser det, køber ind for mere eller mindre lånte penge. De satser, og fred være med det, men hvis ikke de får en god start tror jeg de kan få store problemer også økonomisk. Desuden er ulempen jo med de her player sponsorater at spillerne tager en plads på holdet, dermed har klubben 1 plads mindre til at udvikle et salgs objekt (ihvertfald som de selv vil få fuld valuta for).

Imidlertid så står vi selv uden at have lukket vores aftale med inderne og derfor er vi pt. lidt bagud, mht økonomiske muskler, men man kunne jo håbe på at vi alligevel får bikset et slagkraftigt hold sammen, med 1-2 nye ansigter.
At Brøndby køber spillere igennem denne hedgefond, er vel ikke anderledes end den måde vi finansierede købet af Jakob Poulsen på og hvis aftalen giver den mulighed for at hente dyre, unge klassespillere med stort potentiale både på banen og i forhold til videresalg, ja så er det da den kanonaftale for dem og en som FCM ville have taget mod med kyshånd.

Man glemmer jo her, at det er driften der er det primære og salg af spillere blot en sekundær indtægtskilde. Det er først og fremmest det primære der skal udvikles og så må transferindtægterne komme i anden række. Ser man historisk på det, er det alligevel et fåtal af spillere som bliver solgt for kæmpebeløb herhjemmefra.

Har desværre svært ved at se hvad der skulle være så negativt ved den, med mindre man altså køber ind med hovedet under armen som vi gjorde da FCM havde penge, men inkompetence er jo svært at gardere sig imod og bestemt ikke fondens skyld.

Håber godt nok vil finder pengene til at forstærke os sådan vi ikke bliver kørt helt bagud hen over sommeren :(

jensen1

Indlæg af jensen1 »

Ifølge Jyske Vestkysten er Tim Janssen på vej til Herning. Ikke ligefrem en klasseangriber.

Mikkel Vendelbo skulle også stå på listen, men her forlanger Esbjerg for mange millioner, så det er usandsynligt. Også ifølge JV

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Måske vi skulle lave en ny FM-tråd? Potentialet er der.

Jeg ved godt, at det er ønsker det hele, men lad nu være med at slynge Rosenborg-profiler og lignende ud i flæng. Det er lige så realistisk, at de kommer hertil, som at Zanka tager en traktor og kører hen til Ørgaard for at trygle om en kontrakt.

Realistiske ønsker + begrundelse = interessant for os andre. ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

jensen1 skrev:Ifølge Jyske Vestkysten er Tim Janssen på vej til Herning. Ikke ligefrem en klasseangriber.
Oplagt handel. Sig endelig til, hvis der kommer mere information i JV - så vidt jeg kan se, er det ikke noget, de skriver om på nettet.

Han har nogle kompetencer vi mangler i truppen og vil supplere vores andre angribere godt. Desuden har han en god alder, lav skadesfrekvens, får få kort og 23 mål i 61 kampe er bestemt også godkendt.

Jeg tror at Janssen har gode muligheder for at blive en succes hos os.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det lyder rigtig fornuftigt, han vil være et godt alternativ til de angribere vi har, og en god makker til Sly.

Brugeravatar
cameo1977

Indlæg af cameo1977 »

jensen1 skrev:Ifølge Jyske Vestkysten er Tim Janssen på vej til Herning. Ikke ligefrem en klasseangriber.

Mikkel Vendelbo skulle også stå på listen, men her forlanger Esbjerg for mange millioner, så det er usandsynligt. Også ifølge JV

Har du et link

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Kent skrev:
Oplagt handel. Sig endelig til, hvis der kommer mere information i JV - så vidt jeg kan se, er det ikke noget, de skriver om på nettet.

Han har nogle kompetencer vi mangler i truppen og vil supplere vores andre angribere godt. Desuden har han en god alder, lav skadesfrekvens, får få kort og 23 mål i 61 kampe er bestemt også godkendt.

Jeg tror at Janssen har gode muligheder for at blive en succes hos os.
Har længe snakket varm for Jansen! Det er perfekt!
Kan ikke rigtigt se hvad vi skal med Vendelboe, han er primært en tonser. Dem har vi masser af, dog kan han vel ses lidt som en mere defensiv Thygesen Klon.
Så ville jeg gerne have en ny kant i stedet for.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Dondinho skrev:Kan ikke rigtigt se hvad vi skal med Vendelboe, han er primært en tonser. Dem har vi masser af, dog kan han vel ses lidt som en mere defensiv Thygesen Klon.
Tjaa... det kommer vel lidt an på, hvilke afgange der sker. Hvis Albæk, Danny Olsen eller Izunna ryger her til sommer, så kunne vi måske godt bruge en ung midtbanespiller. Men der skal være afgang først, hvis vi skal have nye ind.

Alternativt kan han måske være tænkt som ny højre back....

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Kent skrev:
Dondinho skrev:Kan ikke rigtigt se hvad vi skal med Vendelboe, han er primært en tonser. Dem har vi masser af, dog kan han vel ses lidt som en mere defensiv Thygesen Klon.
Tjaa... det kommer vel lidt an på, hvilke afgange der sker. Hvis Albæk, Danny Olsen eller Izunna ryger her til sommer, så kunne vi måske godt bruge en ung midtbanespiller. Men der skal være afgang først, hvis vi skal have nye ind.

Alternativt kan han måske være tænkt som ny højre back....
Hvis vi sælger nogen kan situationen ændre sig, men nu har klubben jo meldt ud de ønsker at holde på truppen.

Hvis man ønsker sig en højre back, så vil jeg håbe man ikke går ud og smider en masse milioner efter en midtbane spiller så længe Henrik Killentoft kan erhverves gratis. :?

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Dondinho skrev:
Hvis man ønsker sig en højre back, så vil jeg håbe man ikke går ud og smider en masse milioner efter en midtbane spiller så længe Henrik Killentoft kan erhverves gratis. :?
Enig! Få nu bare en fuldblods højreback, så der kommer lidt stabilitet :)
FC Midtjylland

Besvar