Ken Fagerberg-tråden
Re: Ken Fagerberg-tråden
Jeg tror også at Ken F. er fortid i FCM inden længe, men er ganske sikker på, at han nok skal få succes i en ny klub, hvor han får masser af spilletid.
Talentet er uomtvisteligt, men desværre har vi ikke fået det store udbytte af det.
Det er dog lidt tankevækkende at Sly udråbes til det store nye bomber-håb efter 6 mål i løbet af 2.294 spilminutter i denne sæson, mens Ken bliver latterliggjort af TV-kommentatorer og fans, på trods af, at han har scoret samme antal i løbet af de 2.124 spilminutter, der er blevet ham forundt i løbet af tiden i FCM.
Møller
Talentet er uomtvisteligt, men desværre har vi ikke fået det store udbytte af det.
Det er dog lidt tankevækkende at Sly udråbes til det store nye bomber-håb efter 6 mål i løbet af 2.294 spilminutter i denne sæson, mens Ken bliver latterliggjort af TV-kommentatorer og fans, på trods af, at han har scoret samme antal i løbet af de 2.124 spilminutter, der er blevet ham forundt i løbet af tiden i FCM.
Møller
Det kan jeg kun være enig med dig i.Møller skrev:Jeg tror også at Ken F. er fortid i FCM inden længe, men er ganske sikker på, at han nok skal få succes i en ny klub, hvor han får masser af spilletid.
Møller
Du glemmer bare at Sly ubetinget er på vej fremad i karrieren og pilen peger opad, mens den for Fager kun peger nedad og har gjort det meget længe. Han virkede spændende den første halve sæson, men siden er det kun gået tilbage og han har ikke udviklet sig overhovedet, tværtimod virker det bare til at svaghederne er blevet endnu størreMøller skrev:Jeg tror også at Ken F. er fortid i FCM inden længe, men er ganske sikker på, at han nok skal få succes i en ny klub, hvor han får masser af spilletid.
Møller
Publikum har tydeligvis også tabt tålmodigheden med Fagerberg pga de mange håbløse indsatser og da han blev skiftet ind mod Randers, kunne man også tydeligt høre en ganske markant buhen af svenskeren.
Skal man sammenligne, så vil jeg langt hellere have den spiller som kommer frem til afslutninger, ofte skabt på egen hånd, og brænder, end angriberen som stort set aldrig får bragt sig selv i afslutningsrollen og aldrig er farlig. Sly har én åbenlys svaghed og det er afslutningerne. Fager har mange, heriblandt afslutningerne.
Om talentet så i øvrigt er så uomtvisteligt, tvivler jeg på. Så havde der vel allerede stået købere i massevis klar, for der kan næppe være tvivl om at Ørgaard har været villig til at sælge den svenske Rooney meget billigt, men ingen har jo været villig til at betale Fagerberg løn
Prøv lige at tænke den her til ende. Nu ved jeg godt at Fagerberg ikke er midtbanespiller, men , en hvis Bolanos fra FCK, startede sin karierre i OB, uden større succes. Nu er han nærmest uundværlig i start 11 hos landets absolut mest suveræne hold, og hentet til FCK fra Norge. Måske har Fagerberg talentet, men ikke forstået at udnytte det, eller vores system har ikke formået at få talentet frem, så en chance i en anden klub, med en ny kontrakt, kan måske kickstarte hans karierre som angriber, og så kan vi sidde her og måbe. Jeg troede på ham i starten, men har forlængest opgivet. Dog viste han takter i de sidste kampe i efteråret, men så´ gjorde en vis Sivebæk, og han har vel egentlig også været en skuffelse her i foråret.Sylvester skrev:Du glemmer bare at Sly ubetinget er på vej fremad i karrieren og pilen peger opad, mens den for Fager kun peger nedad og har gjort det meget længe. Han virkede spændende den første halve sæson, men siden er det kun gået tilbage og han har ikke udviklet sig overhovedet, tværtimod virker det bare til at svaghederne er blevet endnu størreMøller skrev:Jeg tror også at Ken F. er fortid i FCM inden længe, men er ganske sikker på, at han nok skal få succes i en ny klub, hvor han får masser af spilletid.
Møller![]()
Publikum har tydeligvis også tabt tålmodigheden med Fagerberg pga de mange håbløse indsatser og da han blev skiftet ind mod Randers, kunne man også tydeligt høre en ganske markant buhen af svenskeren.
Skal man sammenligne, så vil jeg langt hellere have den spiller som kommer frem til afslutninger, ofte skabt på egen hånd, og brænder, end angriberen som stort set aldrig får bragt sig selv i afslutningsrollen og aldrig er farlig. Sly har én åbenlys svaghed og det er afslutningerne. Fager har mange, heriblandt afslutningerne.
Om talentet så i øvrigt er så uomtvisteligt, tvivler jeg på. Så havde der vel allerede stået købere i massevis klar, for der kan næppe være tvivl om at Ørgaard har været villig til at sælge den svenske Rooney meget billigt, men ingen har jo været villig til at betale Fagerberg lønEt halvt år uden mål i den svenske første division, taler heller ikke ligefrem for det store talent.
Der kan efterhånden skrives tykke bøger om de angrebs talenter vi ikke har formået at få en dyt ud af her i FCM, (Fagerberg, Poku, Baba Colins, Agbetu bl.a.) er det klubben der griber tingene forkert an?? Især Afrikanerne har man udnævnt til kæmpe talenter uden vi har fået en skid ud af dem.
Claus J
Ja der er du inde på noget, synes dog at FEMI fik FCM da en pæn kage for.Claus J skrev:Der kan efterhånden skrives tykke bøger om de angrebs talenter vi ikke har formået at få en dyt ud af her i FCM, (Fagerberg, Poku, Baba Colins, Agbetu bl.a.) er det klubben der griber tingene forkert an?? Især Afrikanerne har man udnævnt til kæmpe talenter uden vi har fået en skid ud af dem.
Men jeg forstår ikke udvælgelsen af de afrikaner, de er alt for små fysisk, sådan en som Izunna har fysiske mangler ganske enkelt p.g.a. af højden, hovedspillet kan han ikke være med i, plus nogle alvorlige ryk op ad banen.
Tag sådan en som Jude, han fylder ganske enkelt for lidt som target mand, hovedstød plus fysisk er klar mangler, som ikke går på et internationalt niveau.
-
Jesper BW1100
1. Femi er defensiv midtbanespiller.FCMReal skrev:Ja der er du inde på noget, synes dog at FEMI fik FCM da en pæn kage for.
Men jeg forstår ikke udvælgelsen af de afrikaner, de er alt for små fysisk, sådan en som Izunna har fysiske mangler ganske enkelt p.g.a. af højden, hovedspillet kan han ikke være med i, plus nogle alvorlige ryk op ad banen.
Tag sådan en som Jude, han fylder ganske enkelt for lidt som target mand, hovedstød plus fysisk er klar mangler, som ikke går på et internationalt niveau.
2. At kritisere Izunna for hans fysik er håbløst. Knægten er bomstærk i nærkampene, massivt undervurderet i det generelle fodbolddanmark og uundværlig på vores midtbane.
3. At du nævner Jude som en targetmand svarer vel rundt regnet til at påstå Duncan har mensapotentiale; fuldstændig ude i hampen. Jude er en hurtigløber der skal ligge og tage dybdeløbene og nedfaldet fra en eventuel targetmand. At jeg så tvivler på hans evner er en helt anden sag.
- bobthebuilder_dk
uhh han har kontraktudløb til nytår!
Så kan det da være vi slipper for at se ham mere! ( er ikke så pjattet med den dovne svensker)
Det er bare ærgeligt med de tabte transferpenge, vi smed i vasken i tidernes morgen!
Gid borring også havde kontraktudløb der ! ( fantastisk julegave til os alle hvis i spørger mig!)
Så kan det da være vi slipper for at se ham mere! ( er ikke så pjattet med den dovne svensker)
Det er bare ærgeligt med de tabte transferpenge, vi smed i vasken i tidernes morgen!
Gid borring også havde kontraktudløb der ! ( fantastisk julegave til os alle hvis i spørger mig!)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Trods kontraktudløb eller håb om samme så må jeg erkende at jeg personligt håber på, at der bliver hentet minimum en '50'er' på folk som tilsammen har kostet 30 mio.? Hvis både Fagerberg og (værre endnu) fx Borring (også) går på fri transfer, så er det sgu trist synes jeg.bobthebuilder_dk skrev:uhh han har kontraktudløb til nytår!![]()
Det er bare ærgeligt med de tabte transferpenge, vi smed i vasken i tidernes morgen!![]()
-
RigtigJohn
Med forbehold for, at jeg ikke har læst samtlige indlæg igennem vil jeg gerne stille dette spørgsmål. Hvem ser FCM fans som det størst flop i Jeres historie i Superligaen? Sad nemlig og diskuterede dette på arbejde med 3 kollegaer, alle fans af FCM.
Som Brøndbyfan mener jeg, at Ken Fagerberg (fejlerberg?) må siges at være det største flop, kan huske der blev nævnt at han ville være den hvide Ronaldinho, men han har jo vist noget? To af mine kollegaer var enig, mens den sidste nævnte en spiller jeg ikke kan huske navnet på lige pt.?
Som Brøndbyfan mener jeg, at Ken Fagerberg (fejlerberg?) må siges at være det største flop, kan huske der blev nævnt at han ville være den hvide Ronaldinho, men han har jo vist noget? To af mine kollegaer var enig, mens den sidste nævnte en spiller jeg ikke kan huske navnet på lige pt.?
Ganske vist er jeg AaB fan, men mon ikke Borring er svaret... Var det 22.000.000 eller sådan noget han blev købt for? For derefter slet ikke at prestere.
Dog må man sige det var noget af en overraskelse for manden havde jo gjort det super godt i OB og alt pegede på han også ville blive en profil hos FCM. Fagerberg var ganske vist dyr, men her havde man jo også købt et talent, og det der er med talenter er at de er svære at få det sidste stykke fra talent til stjerne, det er set utallige gange før. Borring havde allerede fået gennembruddet og var blandt de 4 bedste fløje i ligaen på det tidspunkt... Hvad der gik galt aner jeg ikke, men der er vel nogen FCM fans derude der har nogle ideer om det.
Dog må man sige det var noget af en overraskelse for manden havde jo gjort det super godt i OB og alt pegede på han også ville blive en profil hos FCM. Fagerberg var ganske vist dyr, men her havde man jo også købt et talent, og det der er med talenter er at de er svære at få det sidste stykke fra talent til stjerne, det er set utallige gange før. Borring havde allerede fået gennembruddet og var blandt de 4 bedste fløje i ligaen på det tidspunkt... Hvad der gik galt aner jeg ikke, men der er vel nogen FCM fans derude der har nogle ideer om det.
Umiddelbart har Borring vel lidt mentale problemer, ligner en 100% medgangsspiller. Startede jo flot og har også været landsholsspiller i sin tid i FCM. Men så var først holdet inde i en svag periode og sidenhen røg han på bænken - nu kan han ikke rigtig kæmpe sig tilbage og få den selvtillid han havde i starten. Prisskiltet på de 20 mio gør det da nok heller ikke lettere for ham.
Ser Fagerberg som større flop, lad ham dog for dælen smutte gratis, hvis nogen vil have ham - så kan vi da i det mindste sige at de sparede lønkroner er en form for transferindtægt.
Marcic, Dadu, Klimpl og specielt Gnanou er da heller ikke ligefrem spillere der vækker gode minder.
Ipsa....er der fortsat interesse fra Italien, så farvel! Når han spiller, må det være fordi der er scouts på stadion.
Man kan vel derfor godt sige, at vores østeuropæiske forbindelse er største flop samlet set. Martin Raska, som aldrig var andet end reserve, bekræfter ligeledes den påstand.
Kwadko Poku, Thomas Frandsen, Califf, Kim Christensen og Danny Olsen - heller ikke ligefrem value for money.
Ser Fagerberg som større flop, lad ham dog for dælen smutte gratis, hvis nogen vil have ham - så kan vi da i det mindste sige at de sparede lønkroner er en form for transferindtægt.
Marcic, Dadu, Klimpl og specielt Gnanou er da heller ikke ligefrem spillere der vækker gode minder.
Ipsa....er der fortsat interesse fra Italien, så farvel! Når han spiller, må det være fordi der er scouts på stadion.
Man kan vel derfor godt sige, at vores østeuropæiske forbindelse er største flop samlet set. Martin Raska, som aldrig var andet end reserve, bekræfter ligeledes den påstand.
Kwadko Poku, Thomas Frandsen, Califf, Kim Christensen og Danny Olsen - heller ikke ligefrem value for money.
Brøndbyfan, FCMfan eller andet. Så er jeg fuldstændig enig med dig. Fagerberg er i mine øjne det største flop. Han havde en kæmpe talent og potentiale, men har aldrig leveret og FCM har intet fået ud af ham, andet end udgifter. Han har skuffet mig meget. Men hvad grunden er til at han aldrig har slået til i FCM, skal jeg lade være usagt, for jeg aner det simpelthen ikke.RigtigJohn skrev:Med forbehold for, at jeg ikke har læst samtlige indlæg igennem vil jeg gerne stille dette spørgsmål. Hvem ser FCM fans som det størst flop i Jeres historie i Superligaen? Sad nemlig og diskuterede dette på arbejde med 3 kollegaer, alle fans af FCM.
Borring er i mine øjne langt fra at være det største flop. Ja hans pris var for høj og hans nuværende niveau er skræmmende lavt. Men han har trods alt spillet godt for FCM i længere perioder. Leveret flest assists, scoret mål, gjort vores offensiv bedre, ikke mindst i omstillingsspillet og har også spillet på landsholdet i FCM tiden. Men til den pris som er givet for ham og det han trods alt i tidligere perioder har leveret, samt de forventninger til ham, er hans nuværende niveau og efterhånden niveauet i en længere periode, alt for lavt. Hvad grunden er til at han er faldet så dybt, ved jeg ikke, men jeg tror det store pres og forventninger til ham, landsholds trøjen, samt prisskiltet og ikke at forglemme hans ønske om at komme udenlands, er nogle af grundene til hans voldsomme dyk i niveau.jonas386 skrev:Ganske vist er jeg AaB fan, men mon ikke Borring er svaret... Var det 22.000.000 eller sådan noget han blev købt for? For derefter slet ikke at prestere.
At vi så også nu vil spille et system hvor han egentligt heller ikke passer ind, gør jo heller ikke hans situation bedre.
- DenStolteJyde
Onyzko blev da vist heller aldrig nogen kæmpe succes.. han var da i alt fald ikke i klubben ret længe før han blev fyret..
Korrekt. Meget kan man sige, men Borring har i det mindste ikke tørret røv i klubbens image. Arek "fucking polak" Onyszko må kandidere kraftigt til største flop, selvom han var på fri transfer.DenStolteJyde skrev:Onyzko blev da vist heller aldrig nogen kæmpe succes.. han var da i alt fald ikke i klubben ret længe før han blev fyret..