Ken Fagerberg-tråden
Ken Fagerberg-tråden
Man må jo bidrage til det nye koncept. Her er så tråden om den spiller i truppen, der IMO er sværest at blive klog på.
Hvad er jeres tanker om Fagerberg? Skal han ud, eller skal han starte inde noget oftere?
Personligt er jeg pro-Fagerberg. Fortjent MoM mod Silkeborg - og fortjener vel genvalg mod Lyngby? Han havde også et godt indhop mod FCN. Bortset fra Skanderborg-kampen, synes jeg egentlig kun, jeg har set gode ting fra ham, siden han kom tilbage fra lejemålet.
Om han skal blive eller spares væk afhænger sandsynligvis også af, hvor langt Hvilsom er i sin udvikling. Men så længe Hvilsom kan blive ved med at spille U-19, så holder jeg på, at det er Fagerberg, der skal have de minutter, som Franks skader tillader.
Alt i alt ser jeg et par spillere forlade os til januar. Men lige nu håber jeg faktisk ikke, at det bliver Ken, Ken Fagerberg.
Hvad er jeres tanker om Fagerberg? Skal han ud, eller skal han starte inde noget oftere?
Personligt er jeg pro-Fagerberg. Fortjent MoM mod Silkeborg - og fortjener vel genvalg mod Lyngby? Han havde også et godt indhop mod FCN. Bortset fra Skanderborg-kampen, synes jeg egentlig kun, jeg har set gode ting fra ham, siden han kom tilbage fra lejemålet.
Om han skal blive eller spares væk afhænger sandsynligvis også af, hvor langt Hvilsom er i sin udvikling. Men så længe Hvilsom kan blive ved med at spille U-19, så holder jeg på, at det er Fagerberg, der skal have de minutter, som Franks skader tillader.
Alt i alt ser jeg et par spillere forlade os til januar. Men lige nu håber jeg faktisk ikke, at det bliver Ken, Ken Fagerberg.
Re: Ken Fagerberg-tråden
Jeg må sige at jeg havde opgivet Fagerberg. Silkeborg kampen har nærmest relanceret ham, men et egentlig gennembrud skal der stabile præstationer til, over en længere periode, og det mangler vi at se. Vi mangler også at se ham score mål, det er trods alt det en angriber skal.
Hvis Thyge forlader os, tror jeg egentlig Ken kunne blive en ret god offensiv midtbanespiller. Han har lidt samme fandenivoldskhed og tårnhøje arbejdsmentalitet som Thyge.
Spørgsmålet er om det ikke er for sent? På mange måder kan vi jo sammenligne ham med Baba Collins, store forventninger og stor skuffelse over at det ikke blev indfriet. Det er et skidt tidspunkt for ham at vise stormform nu, ligesom ligaen er ved at gå til vinterpause, og der er benhård konkurrence om angrebspladserne. Frank, Ilsø og Sylvester står foran i køen, så har Fagerberg en fremtid hos os, tja, jeg tvivler. Men det bliver spændende at se om han starter inde mod Lyngby, for det ville måske være en indikation.
Hvis Thyge forlader os, tror jeg egentlig Ken kunne blive en ret god offensiv midtbanespiller. Han har lidt samme fandenivoldskhed og tårnhøje arbejdsmentalitet som Thyge.
Spørgsmålet er om det ikke er for sent? På mange måder kan vi jo sammenligne ham med Baba Collins, store forventninger og stor skuffelse over at det ikke blev indfriet. Det er et skidt tidspunkt for ham at vise stormform nu, ligesom ligaen er ved at gå til vinterpause, og der er benhård konkurrence om angrebspladserne. Frank, Ilsø og Sylvester står foran i køen, så har Fagerberg en fremtid hos os, tja, jeg tvivler. Men det bliver spændende at se om han starter inde mod Lyngby, for det ville måske være en indikation.
Jeg er ret enig med en del af ovennævnte: Fagerberg er i mine øjne en sympatisk og hårdtarbejdende spiller, som desværre nok ikke har en fremtid i FCM.
Som angriber er han god at spille den op på, men det er svært at komme uden om de manglende mål. Det vil så kræve, at vi har en rigtig målsluger som makker til ham. Desværre er det ikke der Ilsø og Sylvester brillierer (endnu!). Det bedste løsning ville nok være at hente Zidan som makker
Offensiv midtbane? Spændende idé. Jeg mener dog at Fagerberg stadig er bedst med ryggen mod mål. Jeg synes ikke man ser det store offensive overblik hos ham. Og vådt offensivt krudt på midtbanen kan vi fodre svin med i FM, i hvert fald indtil Poulsen er helt fit.
Jeg tror desværre det er exit Fagerberg. Jeg håber han blomster op igen i Sverige.
Som angriber er han god at spille den op på, men det er svært at komme uden om de manglende mål. Det vil så kræve, at vi har en rigtig målsluger som makker til ham. Desværre er det ikke der Ilsø og Sylvester brillierer (endnu!). Det bedste løsning ville nok være at hente Zidan som makker
Offensiv midtbane? Spændende idé. Jeg mener dog at Fagerberg stadig er bedst med ryggen mod mål. Jeg synes ikke man ser det store offensive overblik hos ham. Og vådt offensivt krudt på midtbanen kan vi fodre svin med i FM, i hvert fald indtil Poulsen er helt fit.
Jeg tror desværre det er exit Fagerberg. Jeg håber han blomster op igen i Sverige.
Han har blomstret op Fagerberg - han scorede jo også (kan ikke lige huske mod hvem, nordsjælland?), hvor han lige kom ind lidt af kampen. Og spørgsmålet er så bare, hvis han får mere spil, og startpladser, vil han så udvikle sig væsentligt mere, til også at score?
Men jeg har selv en dyb tiltro til at Mads Hvilsom bliver meget meget stor, og derved tror jeg bare ikke der er plads nok i truppen, til fagerberg kan være deriblandt.
Gadvide hvornår Hvilsom får chancen igen?
Men jeg har selv en dyb tiltro til at Mads Hvilsom bliver meget meget stor, og derved tror jeg bare ikke der er plads nok i truppen, til fagerberg kan være deriblandt.
Gadvide hvornår Hvilsom får chancen igen?
FC Midtjylland
På den anden side - hvorfor skulle det være for sent? Chokerende nok har jeg måttet konstatere, at manden er en smule yngre end mig. Et gennembrud i hans alder er ikke utænkeligt; jeg tror bare, vi er lidt mere skeptiske, fordi han var så relativt dyr og har været her et godt stykke tid uden at bide sig fast på førsteholdet. Men herregud, 21 år. Det er jo ingen alder for en fodboldspiller.Ravnen skrev:Spørgsmålet er om det ikke er for sent? På mange måder kan vi jo sammenligne ham med Baba Collins, store forventninger og stor skuffelse over at det ikke blev indfriet.
Men har han reelt fået chancen? Jeg tænker, at vi har været for hurtige til at tro, at han ville score kasser på samlebånd, da han i første omgang fik chancen for to og tre år siden. Nu er han om ikke andet modnet lidt personligt pga. de par år ekstra, og det kan være en god ballast.Noe skrev:Som angriber er han god at spille den op på, men det er svært at komme uden om de manglende mål.
Her er hans statistik for denne sæson. Kun én gang har han fået mere end 20 minutters spilletid, og der blev han som bekendt Man of the Match. I tillæg scorede han et godt mål mod FCN.
I mine øjne har den 21-årige Ken Fagerberg ikke fået chancen. Den 18-19-årige Ken Fagerberg fik helt sikkert chancen, men spørgsmålet er, om han var klar til det dengang. Jeg tror det ikke.
Jeg vil ikke beholde Fagerberg for enhver pris, men det vil bare være så usigeligt synd at smide en mand væk, som måske kan vise sig at være den angriber, vi har savnet.
Han har måske ikke fået mange chancer i efteråret, men 0 mål i den svenske 1. division i foråret vidner altså ikke om den store målsluger. Bevares, Fleming Poulsen skabte sig en karriere i Dortmund uden at kunne ramme kassen, men det er vel ikke det vi har brug for, når Franks 12-15 sæsonscoringer skal trækkes ud af vores målscore om et par sæsoner?Acebone skrev:
Men har han reelt fået chancen? Jeg tænker, at vi har været for hurtige til at tro, at han ville score kasser på samlebånd, da han i første omgang fik chancen for to og tre år siden. Nu er han om ikke andet modnet lidt personligt pga. de par år ekstra, og det kan være en god ballast.
-
JensMikkelsen
Ken Fagerberg, FCM's mest oversete angriber!! Han skal have mere spilletid. Ilsø har fået tillid og er i god form, men Fagerberg er efter min overbevisning 10% bedre..hvorfor?? fordi han tilbyder andre ting på banen, han er mere kropstærk, han aflevere inteligent bolden vidre, forstår at holde på den til hans medspillere er fremme. Hans baglinie driblinger er knivskarpe også løber han ikke tør for batterier før dommeren fløjter af!!!
set!!!JensMikkelsen skrev:Ken Fagerberg, FCM's mest oversete angriber!! Han skal have mere spilletid. Ilsø har fået tillid og er i god form, men Fagerberg er efter min overbevisning 10% bedre..hvorfor?? fordi han tilbyder andre ting på banen, han er mere kropstærk, han aflevere inteligent bolden vidre, forstår at holde på den til hans medspillere er fremme. Hans baglinie driblinger er knivskarpe også løber han ikke tør for batterier før dommeren fløjter af!!!
Er enig. Ken Ilsø har fået rigtig rigtig meget tiltro til tingene, og er også veldig god, men jeg synes bare ikke han formår at vise det, som der lige mangler. Og derved synes jeg også fagerberg skal have chancen, for jeg tror på ham! tror også på ilsø, men ilsø mangler bare lidt mere spil hos reserverne for at han bliver helt i top, tænker jeg. fagerberg fortjener lidt førsteholdspil.
FC Midtjylland
Helt enig. En enkelt god kamp ændrer jo ikke på de foregående 2 års mangler. Vi kender Kens kvaliteter: Han er kropsstærk, god til at holde bolden og eminent i duelspillet, hvis han er nede i fart og kan gå tæt på kroppen af modstanderen. Derfor passede kampen mod Silkeborg også perfekt til ham.Noe skrev:Jeg er ret enig med en del af ovennævnte: Fagerberg er i mine øjne en sympatisk og hårdtarbejdende spiller, som desværre nok ikke har en fremtid i FCM.
Til gengæld har han placeringsvanskeligheder, ikke nogen videre skudstyrke, store mangler ift udfordringer når han er i løb og scorer for lidt mål. Naturligvis kan han som 21-årig stadig udvikle sig, men en spiller som Sylvester er da langt mere interessant at give spilletid.
Fagerberg er forhåbentlig fortid til vinter. Men jeg tvivler på, at vi kan komme af med ham.
Nu har jeg læst indlægene her på siden, og bl.a. læst at Ken Fagerberg scorer for få mål, hvilket vi overhovedet ikke kan blive uenige om, MEN..... hvem siger at det ikke vil komme til at ske, hvis han får nogle flere kampe??? Han har jo ikke ligefrem (vel egentligt med rette, da de andre angribere har leveret varen) fået mange chancer i det sidste års tid.
Men sammenligner man Ken og Farlige, så er de jo begge to spillere som man spiller bolden op på. Ken er fantastisk til at modtage bolden, holde på den og spille den videre når medspillerne er kommet frem, hvor Frank mere er til at heade den videre, hvilket vi ikke altid får så voldsom meget ud af.
Begge ting er super muligheder at kunne gøre brug af som hold. Som jeg ser det, skal Ken blive meget bedre til at vælge den rigtige løbebane for at kunne modtage bolden igen efter at have spillet bolden videre.
M.h.t. for få scoringer, kan man jo spørge sig selv om han måske kommer til at score i stimer, igen ligesom Frank. Hvis jeg ikke husker meget forkert, så scorer Frank hovedparten af sine mål i de første 7-8 kampe i efterårs sæsonen, og ligesådan i forårssæsonen, så hvis en angriber kun skal måles på hvor mange mål der bliver scoret, skulle Frank ikke spille super mange kampe efter de første 8 spillerunder i hver halvdel af sæsonen, men han er så vigtig en spiller på holdet at han alligevel får lov at spille, der er det at jeg håber at Ken med tiden evt. kunne komme til at overtage denne rolle.
Det kan god være at det er ønsketænkning, men man har vel lov at håbe.
Men sammenligner man Ken og Farlige, så er de jo begge to spillere som man spiller bolden op på. Ken er fantastisk til at modtage bolden, holde på den og spille den videre når medspillerne er kommet frem, hvor Frank mere er til at heade den videre, hvilket vi ikke altid får så voldsom meget ud af.
Begge ting er super muligheder at kunne gøre brug af som hold. Som jeg ser det, skal Ken blive meget bedre til at vælge den rigtige løbebane for at kunne modtage bolden igen efter at have spillet bolden videre.
M.h.t. for få scoringer, kan man jo spørge sig selv om han måske kommer til at score i stimer, igen ligesom Frank. Hvis jeg ikke husker meget forkert, så scorer Frank hovedparten af sine mål i de første 7-8 kampe i efterårs sæsonen, og ligesådan i forårssæsonen, så hvis en angriber kun skal måles på hvor mange mål der bliver scoret, skulle Frank ikke spille super mange kampe efter de første 8 spillerunder i hver halvdel af sæsonen, men han er så vigtig en spiller på holdet at han alligevel får lov at spille, der er det at jeg håber at Ken med tiden evt. kunne komme til at overtage denne rolle.
Det kan god være at det er ønsketænkning, men man har vel lov at håbe.
Claus J
Det er ikke imponerende, men reelt er det vel lige meget, hvor mange mål han scorede i Sverige, hvis han bare gør det godt for os. Som det ser ud nu, fortjener han genvalg til Lyngby-kampen, og så må vi vurdere ham igen efter den.Noe skrev:Han har måske ikke fået mange chancer i efteråret, men 0 mål i den svenske 1. division i foråret vidner altså ikke om den store målsluger. Bevares, Fleming Poulsen skabte sig en karriere i Dortmund uden at kunne ramme kassen, men det er vel ikke det vi har brug for, når Franks 12-15 sæsonscoringer skal trækkes ud af vores målscore om et par sæsoner?
-
JensMikkelsen
Hørt!! Lad os tage en starter mere også lad os snakkes ved i tråden herAcebone skrev: Det er ikke imponerende, men reelt er det vel lige meget, hvor mange mål han scorede i Sverige, hvis han bare gør det godt for os. Som det ser ud nu, fortjener han genvalg til Lyngby-kampen, og så må vi vurdere ham igen efter den.
http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=37444
Et lille interview omkring Fagerbergs fremtid i klubben - ikke at der er meget nyt under solen.
Et lille interview omkring Fagerbergs fremtid i klubben - ikke at der er meget nyt under solen.
-
JensMikkelsen
Han skulle have startet inde, ifølge den offentliggjorte start 11 er!!! øv vi ikke fik den med!JensMikkelsen skrev:Hørt!! Lad os tage en starter mere også lad os snakkes ved i tråden herAcebone skrev: Det er ikke imponerende, men reelt er det vel lige meget, hvor mange mål han scorede i Sverige, hvis han bare gør det godt for os. Som det ser ud nu, fortjener han genvalg til Lyngby-kampen, og så må vi vurdere ham igen efter den.
http://onside.dk/nyheder/superligaen/ku ... be-chancen
Tja, kortere kan det vel ikke siges fra Kuhns side, satser meget på fagerberg.
Tja, kortere kan det vel ikke siges fra Kuhns side, satser meget på fagerberg.
FC Midtjylland