Riddersholms fremtid i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Riddersholms fremtid i FCM

Indlæg af Ravnen »

Jeg skal love for der spekuleres i ham Chris Turner: http://www.bold.dk/nyt/Turner-kan-aabne ... samarbejde
bold.dk erfarer, at Ferguson allerede nu har drøftet muligheden om et samarbejde med Turner, hvis sidstnævnte kommer til FCM. Den skotske manager ser gerne nogle af Uniteds unge spillere udlejet til den danske klub, i stedet for, som nu, primært at udleje til lavere rangerende engelske klubber.

Udover eventuelle lejeaftaler har Ferguson, over for Turner, også åbnet op for et samarbejde mellem FCMs akademi og United, noget som blandt andet kan føre træningsophold hos storklubben med sig. Endnu er planerne dog ikke præsenteret for FCM, det vil de først blive i fald Turner hives til forhandlinger på heden.
Spillere som lige akkurat er udenfor holdet i United kunne da være interessante, men spørgsmålet er bare om deres talenter er bedre end vores, og hvad får vi ud af det.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Umiddelbart burde et fejlkøb som Bébé vel kunne komme i betragtning? Han er pt. meget langt fra førsteholdet i United. Men han er umiddelbart den eneste, jeg lige kan komme i tanke om.

Jeg tror roligt, vi kan regne med, at Uniteds talenter generelt er bedre end vores. Men problemet er, at vi ikke kan bruge lejede talenter til ret meget. Lejede spillere skal jo være spillere, der kan løfte holdet, og det kan godt blive svært. Enten er de for "store" til at sende til Danmark, eller også har de ikke niveauet.

Vores egne talenter er interessante, fordi klubben lever på at sælge dem videre. Lejede United-talenter kan vise sig at være bedre, men når sæsonen er slut, smutter de igen - ingen penge til os. Et samarbejde med United vil først og fremmest være interessant, hvis vores egne talenter kan komme til Manchester for at lære og træne lidt. Det ville også være en fin gulerod for unge spillere, der overvejer FCM.

Indtil videre tror jeg, det er noget, Chris Turner har sendt i pressemøllen for at gøre sig mere interessant i forhold til trænerjobbet. Jeg lægger ikke vildt meget i det, inden vi får noget mere konkret på bordet.

Men hvorfor er Chris Turner interesseret i netop FCM?

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Chris Turner har jo sådan set ingen erfaring, så jeg så meget hellere René Meulensteen i trænersædet, han kunne jo også åbne for et samarbejde med Man Utd.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Gad vide hvad Lars Olsen laver på stadion i aften?
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

974

Indlæg af 974 »

sebastian94 skrev:Gad vide hvad Lars Olsen laver på stadion i aften?
Ser fodboldkamp ? ;-)

jpskoubo
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

Lad bare RFC få Lars Olsen!

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

jpskoubo skrev:Lad bare RFC få Lars Olsen!
Enig.. Ham kan vi ikke bruge til noget som helst. Syntes ikke han er en god træner og samtidigt med passer han ikke ind i FCM´s offensive system, talentudvikling og sorte tråd.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Synes egentligt Glen klare sig rigtigt godt, han virker som en dygtig træner og som en der kan skære igennem når det er nødvendigt.

Hvis man skal have en anden træner end Glen synes jeg man skal hente en fra udlandet. Turner har jo meldt sig på banen, spørgsmålet er om han har nok træner erfaring til at udfylde jobbet. Og ret beset så kender jeg ikke noget til hvordan han gerne vil spille.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg må sige at jeg er Glen-fan. Glen er simpelthen bare guld værd for FCM.

http://www.bold.dk/nyt/Riddersholm-Kask ... asser-fint
- Det føles naturligt. Det er føles godt, forstået på den måde, at jeg har det godt i den rolle. Jeg har aldrig tvivlet på, at jeg kunne klare opgaven, men jeg har heller aldrig lagt skjul på, at mit fokus er på klubben, og så må mine personlige ambitioner stå i skyggen af det. Der er intet der har skræmt mig indtil videre, og der er intet i vejen for, at jeg ville kunne stå i spidsen for et Superliga-hold i fremtiden, hvis det bliver muligt, sider Riddersholm til bold.dk.

- Jeg har haft stor glæde af at være assistenttræner, da jeg har haft mulighed for at lære mekanismerne og andre ting der normalt er omkring en trup. Det giver mig en god ballast. Jeg har tidligere været tæt på processen omkring førsteholdet, og de trænere, der har været tilknyttet FC Midtjylland. Selvfølgelig er det en anden rolle, hvor jeg selv skal træffe beslutningerne, men jeg har det godt med det, og så må fremtiden vise, hvor det hele ender, siger Riddersholm, der ikke vil uddele ultimatummer til ledelsen.

- Jeg har en løbende aftale med FC Midtjylland. Jeg er glad for tilliden, og jeg er glad for, at klubben har givet udtryk for, at de godt kan se et muligt samarbejde med mig. Jeg sætter stor pris på, at de har kunne se, hvilke kompetencer jeg kan bidrage med, men det betyder ikke, at jeg ikke vender tilbage til en anden funktion, selvom de ikke peger på mig. Jeg nyder tilliden, men det er op til andre at vurdere, om jeg skal have lov til at fortsætte, siger Riddersholm.

- For mig i min trænerkarriere, har jeg ikke været assistent i lang tid. Jeg sætter stor pris på ærlighed, og det vidste spillerne godt, da jeg var assistent, og det ved de også nu, selvom jeg er cheftræner. Selvfølgelig ved spillerne godt, at det er mig, der træffer de endelige beslutninger, hvorfor der opstår et anderledes magtforhold mellem mig og spillerne, hvilket gør, at kommunikation måske ikke er lige så åben. Men jeg synes ikke selv, at der er den store forskel, siger Riddersholm.
Mine herrer, tag hatten af for en rigtig Ulv ;)

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Så er han fast 1. holdstræner, dejligt og lige til højre benet, så bliver han også den træner som tar vores første pokal på Søndag.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Super, det har jeg håbet ville ske. At det så sker allerede nu, synes jeg er et stort rygklap til Glen! ;)

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

En fortrinlig løsning for begge parter i min optik. Jeg har været yderst imponeret over holdets fremvisen af kvaliteter siden Glen tog over, og jeg er ikke i tvivl om at de gode takter kan fortsætte fremover.
Derudover må det siges at være lidt af en genistreg med en funktionærkontrakt, således at hvis Glen, gud forbyde det, laver en "Thomasberg" ikke udhuler den i forvejen slunkne klubklasse yderligere.

- Velkommen som fast mand Glen, in you i trust!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kristian Bak skamroser Riddersholm! : http://www.bold.dk/nyt/FCM-kaptajn-skam ... iddersholm
- Vi har altid været et hold, der har været lige ved og næsten, men det vil han have ændret. Han vil have vindere og krigere, og der har ikke været nogen trænere her endnu, der har kørt det på samme måde. Efter han er startet er holdet begyndt at kæmpe mere, og vi er faktisk også begyndt at spille bedre. Det kan man se i de sidste to kampe. Han kender klubben ud og ind, og jeg tror ikke, man får en bedre mand end ham, lyder det fra Kristian Bak Nielsen

- Han er hård, konsekvent og ærlig. Alle kender deres plads i truppen hos os, og alle ved, at vi har en træner, der ikke finder sig i hvad som helst. Han kræver en 100 procentindsats hver eneste gang, og hvis indstillingen ikke er der, så ryger man af holdet. Det er sådan, det skal være. Alle skal have kniven for struben, siger Kristian Bak Nielsen, der selv har været til samtale hos Riddersholm.

- Sammen med andre bærende kræfter har jeg været indkaldt til møde og fået besked på, at han er klar til at bruge nogle andre, hvis vi ikke leverer. Der er ikke nogen, der er fredet, og det siger noget om ham som træner.

- Der har været snak om, at han ikke er streng nok, men om to-tre år ved alle, hvem Glen Riddersholm er Jeg er ikke i tvivl om, at han bliver en succes

Besvar