Riddersholms fremtid i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Glen Riddersholm cheftræner

Indlæg af Ravnen »

Vi må lige have en tråd om Glen.

Seneste nyhed, er at Claus Steinlein bliver assistenttræner frem til sommer, men kun indtil da, da han derefter vender tilbage til posten som direktør for Akademiet.
- Det kommer sikkert som en overraskelse for mange. Men Claus Steinlein kan supplere teamet med nogle spidskompetencer inden for noget af det, som vi andre ikke er så gode til. Han kan komme med sit gode humør og sit kæmpestore FCM-hjerte, og det bliver der virkelig brug for i denne periode, siger Glen Riddersholm til Ekstra Bladet.
Set her http://www.bold.dk/nyt/Ny-assistenttrae ... idtjylland

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Re: Glen Riddersholm cheftræner

Indlæg af pedersen7500 »

Vil lige benytte lejligheden til at sige stort tillykke med posten til ham.
!

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Hmm.. virker som hovsa-løsning. Hvad med akademiet i mellemtiden?

Det er altså ikke nok at flytte rundt på folk, det har konsekvenser.

Et tilbageskridt for akademiet, på bekostning af 1. holdet.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

FCM Fan nr. 1 skrev:Hmm.. virker som hovsa-løsning. Hvad med akademiet i mellemtiden?

Det er altså ikke nok at flytte rundt på folk, det har konsekvenser.

Et tilbageskridt for akademiet, på bekostning af 1. holdet.
Tror skam heller ikke at de havde planlagt Allans afgang midt i det hele :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Glen har hurtigt sat sit præg på det.
"Det vil man kunne mærke. Der er et nyt team omkring holdet, og vi har fået Claus Steinlein ind som assistent. Der sker nogle ting i en gruppe, som flytter sig, og der vil også ske noget nyt for os," siger Glen Riddersholm til tipsbladet.dk.

"Jeg kommer med nogle små, nye ting og små justeringer. For eksempel træner vi ikke om formiddagen dagen før en kamp. Vi har flyttet træningen til søndag eftermiddag, så vi kommer så tæt på spilletidspunktet som muligt. Det er en af de små ting," siger Riddersholm, der ser frem til en spændende kamp mod OB mandag aften.
Se det hele her: http://spn.dk/fodbold/superliga/fcm/article2404563.ece

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

- Jeg har bedt om krigere, og jeg er selv en kriger. Jeg står i træningsdragt på sidelinjen. Jeg har ikke brug for at manifestere mig med et flot habitsæt, siger træneren.

http://www.bold.dk/nyt/Riddersholm-Vil-se-11-krigere

Haha. Et kanon fedt citat fra Glen - som kan sige sin mening :D
FC Midtjylland

FCMReal

Riddersholms fremtid i FCM

Indlæg af FCMReal »

Det vil være en lige så stor fejl at ansætte Riddersholm, som det var med Thomasberg,
man ansætter ikke en hjælpetræner, så enkelt er det.

Håber at Ørgaard også har lært af denne tidligere fejl.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 540973.ece

Alene den måde han har reageret på over for pressen de sidste dage fortæller alt, det med træningstøjet kontra alm. pæn tøj, ikke særlig pænt over for Kuhn.

Hvis han endelig vil noget, jamen så må han vise resultaterne først og fremmest, så kan derefter sige noget.

Madsen91

Re: Riddersholms fremtid i FCM

Indlæg af Madsen91 »

http://onside.dk/nyheder/superligaen/ri ... tet-om-mig

Selv om jeg ikke ved noget om hans evner som træner eller leder så syntes jeg sku det er dejligt med en Cheftræner som ikke er bange for at skyde igen og efter alt så hadet en klub vi er i medierne så kunne de være det kunne få københavnerne farvoriserene til at tie.

Er det bare mig eller i vi begyndt at få mere kritik i medierne? efter en søndag aften man har set 3 + og canal 9 så er det da næsten umuligt at få nogle til at holde med et klub som vores efter så onde vi bliver gjort til

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:Det vil være en lige så stor fejl at ansætte Riddersholm, som det var med Thomasberg, man ansætter ikke en hjælpetræner, så enkelt er det.

Håber at Ørgaard også har lært af denne tidligere fejl.
En svale gør ingen sommer, eller hvad er det, man siger? Det er umuligt at generalisere, da setuppet fra TTs tid og i forhold til nu er komplet forandret.
FCMReal skrev:Alene den måde han har reageret på over for pressen de sidste dage fortæller alt, det med træningstøjet kontra alm. pæn tøj, ikke særlig pænt over for Kuhn.

Hvis han endelig vil noget, jamen så må han vise resultaterne først og fremmest, så kan derefter sige noget.
Det er ganske naturligt at distancere sig fra den foregående træner. Det er på ingen måde sagt for at nedværdige Kuhn, det kan du være helt sikker på.
Madsen91 skrev:Er det bare mig eller i vi begyndt at få mere kritik i medierne? efter en søndag aften man har set 3 + og canal 9 så er det da næsten umuligt at få nogle til at holde med et klub som vores efter så onde vi bliver gjort til
Who cares? Når man aldrig ser en journalist på træningsanlægget i Ikast, er det begrænset, hvor seriøst man kan tage deres kritik. Hvis de reelt vidste, hvad der foregik til træningerne og generelt i klubbens hverdag, kunne man så småt forholde sig til det, men Holmstrøm m.fl. udtaler sig blot, fordi de får penge for det, ikke fordi de har hverken interesse i eller viden om det.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... til-hovere

Lige en fornuftig rigtig cheftræner udtalelse fra Riddersholm, hvor han udtaler sig om, at han ikke har behov for peget fingre efter dem, der satte spørgsmålstegn til hans evner som cheftræner.

I dette pressede program, så nævner han også der ikke er så meget tid mellem kampene, til at rette op på de ting, som der er knapt så godt under kampene. Det kan man vel godt forstå, men man må dog håbe, at det ikke påvirker deres spil for meget alá første halvleg i Esbjerg.
FC Midtjylland

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=39919

Glen siger selv, at han er klubmand, og vil blive som assistent hvis ikke han er god nok til at være Cheftræner.. :D

Fandme dejligt at høre der er nogle der har et stort bankende hjerte for FCM :D

mancitydk

Hvem kan blive ny træner i FCM?

Indlæg af mancitydk »

For at gå lidt i Kents fodspor i en anden tråd, vil jeg prøve at opstille nogle mulige træneremner for at forsøge at lave et lille overblik over ledige / interessante emner, forudsat at GR ikke fortsætter som cheftræner.

1) Keld Bordinggaard:

KB er vel nok et af de mest profilerede navne, der bliver ledigt ved sommerpausen. Han har igennem en årrække været ansat i DBU først som a-landsholdets assistent og siden, med forholdsvis stor succes som u21-landstræner.
Fordele: Spiller et offensivt system som ligner det FCM gerne vil spille. Derudover burde han være interesseret i at komme til at træne klubhold igen, da det er den sikre vej mod et senere kandidatur til a-træner posten (især efter de udtalelser som Jim stjerne Hansen kom med omkring KB's person). Ligeledes kender han en del af spillerne i forvejen, han kan arbejde med unge spillere og har den lille bonus at han er i god kontakt med DBU. Ligeledes bor han i Vejle så der er ikke den lange køretur. Han må siges at være en oplagt kandidat HVIS økonomien kan hænge sammen og vi kan afværge andre interesserede (som fx Vejle/Kolding hvis de rykker op, eller Randers hvis ikke de rykker ned).
Ulemper: Han har ikke været klubtræner i mange år og sidst han var det rykkede han ud med Vejle.

2) Lars Olsen:

Lars Olsen behøver næppe nogen længere introduktion. Gjorde det godt i Randers, forholdsvis fornuftigt i OB og er pt arbejdsløs.
Fordele: Han er en hård hund, noget der ikke just har kendetegnet hverken ER, AK eller TT, og som næppe heller passer på GR. Derudover kender han superligaen og kan også skaffe de nødvendige resultater.
Ulemper: LO er ikke just en fansenes mand, han spiller ikke charmerende fodbold og jeg tror ikke at han vil lade sig diktere ovenfra som tilfældet har været i FCM. Samtidigt er han nok den trænerkandidat der bor længst væk, jeg mener han bor i Brøndby.

3) Erik Rasmussen

Jeg springer lige ud i en analyse af hans fordele og ulemper.
Fordele: kender klubben, på godt og ondt, spiller offensiv fodbold og kan arbejde med de unge spillere. Han bor i byen og han har skaffet resultater tidligere.
Ulemper: Han er ikke god til at arbejde med et hold i krise. Han har svært ved at holde kæft i pressen, på godt og ondt, og så er et af hans resultater også at rykke ned med et agf hold der var klart bedre end de på daværende tidspunkt andre bundhold. Ligeledes kan det være farligt at hive et gammelt koryfæ ind fordi han altid vil blive bedømt på tidligere meritter, og de kan være svære at leve op til.

4) Troels Bech

Ja ja, i know han har arbejde, har tidligere været i klubben UDEN succes og så fremdeles. Men lad os alligevel analysere ham.
Fordele: Han spiller offensiv fodbold og har haft fornuftig succes med Silkeborg, vi ventede vel allesammen at han skulle dumme sig efter halvandet år men nej, det kører faktisk pænt godt når man kigger på spillermateriale vs. resultater. Han har modnet sig og virker ikke så mavesur som han gjorde tidligere. Desuden kender han klubben og har vel brug for at skaffe sig succes med en større klub end Silkeborg, hvis han for alvor skal være mere end et varmt rygte til landstrænerposten. Derudover er han et taktisk geni.
Ulemper: Ja TB's ulemper kender vi jo. Han har det med ikke at slå til på længere sigt og det har FCM formodentligt ikke lyst til igen, ligesom klubben ved Gud ikke har brug for igen at skifte træner ved halvårsskiftet igen. Ligeledes er han bestemt ikke en fansenes mand men det kommer måske med resultaterne.

De sidste to har jeg valgt at kalde "Den Frække" og "Den Ubekendte"

5) DEN FRÆKKE - Bo Henriksen

Bo Henriksen, manden der ligner et levn fra DAD's glade dage, er nuværende cheftræner i min personlige overraskelse i 1. division, Brønshøj. Han har formået at få et oprykkerhold til i længere tid at spille med helt i toppen og pt. ligger Brønshøj flot i midten af 1. division.
Fordele: Bo Henriksen er en ung, ambitiøs træner, der næppe er dyr at få fat på. Han spiller en offensiv fodbold der er kendetegndet ved at hans hold ikke giver op på noget tidspunkt. Han bør være interesseret i at komme til en større klub. Derudover kender han måske også interessante spillere i første og anden division, der unne være interessante at hente. han kan evt sammenlignes med ER da vi hentede ham.
Ulemper: han er et forholdsvis ubeskrevet blad trænermæssigt men har erfaring fra andre sammenhænge. Han er sjællænder og det vides ikke om han har lyst til at prøve sig af på heden. Omvendt spillede han tre år i Kidderminster i England så han er vant til små forhold.

6) DEN UBEKENDTE:

Den Ubekendte hentyder til en træner fra udlandet, som ikke nødvendigvis er kendt i DK.
Fordele: Fordelen er at der kommer et nyt input til dansk fodbold og den danske fodboldmentalitet, både for spillere og fans. Der vil som oftest ikke være et uniddelbart hadforhold til personen pga tidligere bedrifter som der fx ville være ved TB eller LO.
Ulemper: Jamen det kan jo blive fugl eller fisk, Hans Backe eller Mats Green. Det kunne blive en fyr som Rene Meulensteen der vel egentligt kom med friske øjne men blev nedvurderet af Per Bjerregaard eller det kan være en gut som Colin Todd som kom og løftede Randers men derefter blev set som for kedelig til Randers. kort sagt, en lottokupon.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Kent

Re: Hvem kan blive ny træner i FCM?

Indlæg af Kent »

LIge et par rettelser og kommentarer:
mancitydk skrev: 1) Keld Bordinggaard:

Ulemper: Han har ikke været klubtræner i mange år og sidst han var det rykkede han ud med Vejle.
Nej, det gjorde han faktisk ikke - teknisk set. Han var kun træner for dem den første halvdel af sæsonen, hvor han i vinterpausen blev A-landsholdsassistent. Han præsterede dog ikke prangende, da hans record var 4-4-11, så de lå til nedrykning. Tidligere havde han dog imponeret ved at føre det unge Vejle-hold op i Superligaen.
mancitydk skrev: 3) Erik Rasmussen
ER optræder jo som fast inventar på Canal 9, så man kan høre lidt om hans meninger der. I programmt Frispark fortalte han i går, at i fald han blev tilbudt et job som træner igen, så ville han forlange at få sin egen assistent med. Man kan jo så overveje hvem, det i så fald ville være: Glenn? Jesper Sørensen? Tøffe? Thomasberg?
Han har desuden i samme program tidligere fortalt, at han i sin kontrakt med FCM havde fået indskrevet, at han skulle godkende alle spillerindkøb.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Håber på kb!!

Hans backe er faktisk træner i new york så han er vel udelukket
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

sebastian94 skrev:Håber på kb!!

Hans backe er faktisk træner i new york så han er vel udelukket
Jeg skrev nu heller ikke Hans Backe på, jeg referede blot til en type som ham :)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Besvar