AAB-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jonas386

Re: AAB-FCM

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Haha:) ok det der vi bevæger os ned. Ok Liverpool har vundet premie league! Flot.. Tsk..

Lucas har præsteret 5 Superliga indhop, hvis du mener det plus nogle youtube finter beretiger til Skandinaviens største talent, så mere en fred være med det. Aab havde aldrig sagt nej til den pris Ajax bød for Fischer. (2 cifret mio beløb plus klausuler) så fandme dumt at de valgte ikke at invistere pengene i det største talent istedet.. Men det jo også bare Ajax og hvad ved de om talenter.. Aalborg blæser altid alting op! Michael Jacobsen bedre en Simon poulsen Eks. Du sagde det selv. Men fakta er Simon blev solgt for 28mio og Jacobsen for 10. Han blev desuden overhalet af både Jessen og Lumb i landsholdsregi.
Liverpool har ikke vundet PL... Som sagt, de har vundet det engelske mesterskab, men ikke PL... Det ændrer nu heller ikke på at de stadig er en storklub på trods af de ikke har vundet et mesterskab i over 20 år.

Jamen du må da hjertens gerne nævne spillere der har større talent i stedet. Drengen er kun 16 år, og alligevel går han altså ind og gør livet mere end svært for garvede superliga spillere.
Måske AaB ser Lucas Andersen som mere end "bare" en vare der skal score den højst mulige profit? Måske man faktisk er interesseret i at drengen færdiggører sin uddannelse og får det bedst mulige tilbud? Lucas har også selv udtalt at han vil gøre sin uddannelse færdig inden han skifter til udlandet, og det er på trods af at både Milan og Liverpool har været interesserede i ham.
Nu blev Michael også solgt i en noget senere alder, og jeg indrømmer da gerne at FCM er noget bedre til at få den bedste pris for deres spillere... Men nu er pris jo ikke altid det samme som kvalitet. Eks blev Prica og Johansson hentet gratis til AaB, mens Fagerberg blev købt for 10.000.000 og Ailton for 22.000.000... Der er vel ingen tvivl om hvem af de 4 der har været de bedste køb.
Mike80 skrev:
Det er sku da pudsigt at alle andre klubber sjældent ser alle de største Superliga stjerner der konstant befinder sig i Aalborg når der skal handles..

Lucas er et talent men slap nu af med at blæse det op til noget latterligt på så tyndt et grundlag af 5 Superliga indhop og nogle vellykkede finter.. Jeg kender ikke alle skandanaviske talenter! -det gør du heller ikke og det jo netop derfor det så latterligt ligegyldigt substansløst et postulat at komme med..

Aalborg suk.. ;)
Igen, både Liverpool og Milan har været ret interesserede i at tilknytte Lucas, men han har hele tiden sagt han gerne vil vente med at skifte til hans uddannelse er overstået. Jeg kender hvertfald ingen skandinaviske talenter der viser samme potentiale, og så længe du ikke kan nævne nogen der er bedre er det da lige så ligegyldigt at sige han ikke er det største.

Du vil jo heller ikke synes følgende sætning er holdbar:
- "Der findes spillere der er langt bedre end Messi"
- "Hvem"
- "Nu kender jeg ikke alle spillere i verden, men der skal nok være nogen"

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Forresten: Det er selvfølgelig ikke ud fra Tuben jeg bedømmer ham, jeg har set alle kampene med ham, klippene var nu kun en service til dig (eller andre) der kunne være interesserede :-)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Nej jeg kender ikke alle fodboldspillere i verden men jeg kender de fleste af de bedste for de spiller i andre europæiske topklubber, og netop derfor kan man sammenligne og konkludere Messi nok er den bedste! Og Jeg syntes Ronaldo, Xavi, Rooney, bale, iniesta, sneider, forlan, vidic, suarez færdigør top ti og kan derfor med rette konkludere at jeg blandt den sys messi er bedst.

Der her samligningsgrundlag forud for postulatet!

Gider du ikke færdigøre din top ti talenter i Skandinavien nu du mener at kunne udråbe Lucas som det største af dem??! Jeg kan ikke men går da ud fra du ved en masse nu du kan..

Pointtakwb?!
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Nej jeg kender ikke alle fodboldspillere i verden men jeg kender de fleste af de bedste for de spiller i andre europæiske topklubber, og netop derfor kan man sammenligne og konkludere Messi nok er den bedste! Og Jeg syntes Ronaldo, Xavi, Rooney, bale, iniesta, sneider, forlan, vidic, suarez færdigør top ti og kan derfor med rette konkludere at jeg blandt den sys messi er bedst.

Der her samligningsgrundlag forud for postulatet!

Gider du ikke færdigøre din top ti talenter i Skandinavien nu du mener at kunne udråbe Lucas som det største af dem??! Jeg kan ikke men går da ud fra du ved en masse nu du kan..

Pointtakwb?!
Skal man da spille i en god klub for at være en god boldsspiller?

Selvfølgelig kan jeg da det... Men det var nu i Lucas årgang (94). For hvornår er man talent, hvornår er man "bare" god.

Pointtakwb?

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Så kom med dem?! Det kan ikke tage mere end 2 min at fyre en stak talenter af?! Jeg vil gerne høre hvad der rører sig i sverige og Norge årgang 94 plus minus et par år. Hvem ser du som de næststørste?!

2 min ellers kan jeg lige så godt selv Google lortet:)
Mike80

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Gået i seng igen?! Skole imorgen.. :)
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Så kom med dem?! Det kan ikke tage mere end 2 min at fyre en stak talenter af?! Jeg vil gerne høre hvad der rører sig i sverige og Norge årgang 94 plus minus et par år. Hvem ser du som de næststørste?!

2 min ellers kan jeg lige så godt selv Google lortet:)
2 min er fhv høje krav, men hvis vi siger til og med 1992, så vil mit bud umiddelbart være:

1) Christian Eriksen: Manden er brudt igennem i Ajax, og han har vist mere end Lukas indtil nu, så vil mene han er lige over.
2) Lucas Andersen: Har skrevet en masse om ham, ikke så meget mere der.
3) Filip Pivkovski
4) Markus Henriksen
6) Nicolai Jørgensen
7) Nicolai Boilesen
8) Victor Fischer: Du ved selv hvem han er, ikke så meget her.
9) Johan Hammar
10) Carlos Garcia

En hurtig gennemgang, muligt der kan snige sig en enkelt eller 2 ind på de nederste pladser.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Det en flot liste navne du har fundet:) 2 min er da mere end rigeligt for du har vel allerede tænkt en stak spillere igenem før postulatet?! har du set dem spille mange gange iøvrigt?! Hvad med zohore som af landstræneren helt uforståeligt modtog Arlas årets talent for årgang 94 når nu lucas her er så åbenlyst et valg..

Hmm.. Jeg sku ikke så imponeret knægt:) men det meget sødt du er så farvet på så mange punkter omkring AaB.. Held og lykke med overlevelsesprojektet deroppe, håber dine forventninger holder stik:) og tak for kampen her på graven.. Der trods alt respekt for du vendte tilbage.. :)
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Det en flot liste navne du har fundet:) 2 min er da mere end rigeligt for du har vel allerede tænkt en stak spillere igenem før postulatet?! har du set dem spille mange gange iøvrigt?! Hvad med zohore som af landstræneren helt uforståeligt modtog Arlas årets talent for årgang 94 når nu lucas her er så åbenlyst et valg..

Hmm.. Jeg sku ikke så imponeret knægt:) men det meget sødt du er så farvet på så mange punkter omkring AaB.. Held og lykke med overlevelsesprojektet deroppe, håber dine forventninger holder stik:) og tak for kampen her på graven.. Der trods alt respekt for du vendte tilbage.. :)
For lige at runde af, så er der uden tvivl en del mere fokus på Zohore da han spiller i en københavner klub, og MO ser også en del flere kampe med FCK og Brøndby end han gør med FCM, Randers og AaB. Det er der sådan set heller ikke noget galt i da BIF og FCK er de 2 største klubber i DK, men det giver så også spillerne en fordel når sådanne priser uddeles.
Derudover er jeg ikke videre imponeret af Zohore, manden er jo kun stor, og det kan da give nogle fordele på ungdoms niveau og imod de dårligere i hold i Superligaen. Men i de større ligaer og ChL (Som FCK jo gerne vil spille) skal der altså bare mere til end bare at være høj og have muskler. Til Arlas talentpris var der faktisk et par stykker jeg så som værende mere oplagte, her i blandt Fischer. Men at Lucas er go' gør ham ikke til et åbenlyst valg når han kun har spillet ungdomsfodbold indtil foråret blev sparket igang.

BTW: Det er ikke en liste jeg har fundet, det er nu en liste jeg selv lavede... Men det kan være svært at lave en top 10 over største talenter, for der er jo mange ting der spiller ind... Og det er jo ikke sikkert der er en eneste af disse spillere der bliver til det store da der er så mange ting der kan gå galt.
- Nu tror jeg dog der er en god del af disse der nok skal klare sig.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Ja, det som sagt en rigtig fin liste?! Har du set mange skandinaviske ungdomskampe?! Eller bare spillet en del manager:)

Og lad mig så lige for go ordens skyld runde af med at oplyse det self. Ikke er MO som vælger hvem som modtager talentpriserne ned igennem rækkerne, men derimod op til de enkelte landstrænerer for de respektive landshold..

Go vind i Aalborg fremover:)
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Ja, det som sagt en rigtig fin liste?! Har du set mange skandinaviske ungdomskampe?! Eller bare spillet en del manager:)

Og lad mig så lige for go ordens skyld runde af med at oplyse det self. Ikke er MO som vælger hvem som modtager talentpriserne ned igennem rækkerne, men derimod op til de enkelte landstrænerer for de respektive landshold..

Go vind i Aalborg fremover:)
Boilesen har jeg set en del i Ajax (de kampe han har fået her) Samme med Eriksen.
Nicolai Jørgensen er fra danske U/21 landskampe (og U/19) Markus Henriksen spiller mere eller mindre fast for Rosenborg, så der har jeg set et par kampe. De andre er fra ungdomsfodbold :)

EDIT: God vind til jer i det midtjyske ligeledes :-)

974

LUK dog tråden

Indlæg af 974 »

Er det ikke ved at være en lidt for meget "min far er bedre end din far" tråd ?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: LUK dog tråden

Indlæg af Acebone »

974 skrev:Er det ikke ved at være en lidt for meget "min far er bedre end din far" tråd ?
Når der i løbet af debatten laves sammenligninger af Michael Jakobsen og Simon Poulsen, så ved man, det er løbet af sporet.

Så jo.

Atbhfcm

Indlæg af Atbhfcm »

Acebone skrev:
974 skrev:Er det ikke ved at være en lidt for meget "min far er bedre end din far" tråd ?
Når der i løbet af debatten laves sammenligninger af Michael Jakobsen og Simon Poulsen, så ved man, det er løbet af sporet.

Så jo.
Især når det er åbenlyst, at den satans Århussnude til Lumb er klasser over dem begge. Tilsammen.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Ja og når man så samtidig har opdaget hvad Jonas 386´s signatur inde på bold.dk´s debatforum er, så kan jeg da virkelig ikke forstå der overhovedet er nogen som gider svare på noget som helst fra ham! :roll:
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Besvar