FCM-OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: FCM-OB

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lad mig starte med at rose publikum i dag. For fanden hvor var det en fornøjelse at følge hvordan der blev bakket op i samtlige 90 minutter. Dernæst vil jeg rose drengene for attituden og kampgejsten. Selvom alt hvad der hedder marginaler har været mod os de sidste par uger fortsætter de med opportunisme og gå-på-mod selv efter vi er kommet bagud 1-0 efter 4 minutter. Hvilket er noget nær det eneste der ikke må ske mod dødssyge og defensive OB. Selvfølgelig kan man konstatere at vi er håbløst ineffektive og ikke scorer nok. Det er tydeligt for enhver. Dog synes jeg i dag det i lige så høj grad er den sidste bold til angriberne der fejler. Men pasningsspillet er sq ikke set bedre i lange tider og OB bliver jo praktisk talt kørt baglæns ud af stadion det meste af kampen, og det havde da også været det største tyveri siden guldhornene hvis de havde fået sejren i dag. Så lad os holde fast i det positive med attituden og det pæne spil. Så må vi få bygget noget farlighed på, og ser det altså fornuftigt ud!

Karakterer:
Lössl - 8
Kunne vel praktisk talt have taget en lur i store dele af kampen. Er ikke meget han har at lave. Er chanceløs ved målet og sikker i de indgreb han har.

Siv - 7
Av av av for en lortestart han får. Synes dog han spiller sig gevaldigt op og havde det ikke været fordi hans mange indlæg ofte var uden adresse havde han egentlig også sneget sig op på et 8-tal.

Julle - 10
Kommer rigtig flot med offensivt i dag, og er stort set ikke udfordret i det defensive. Jeg synes bare Julle bliver bedre og bedre. Potentielt sommersalg ved god EM-slutrunde.

KBN - 9
Ingen problemer defensivt. God i de offensive aktioner. Træder mere og mere i karakter som leder.

Ipsa - 8
Ikke meget man så til ham, da vi stort set ikke havde noget spil i eget felt.

Albæk - 6
En af vores dårligste i dag. Jeg synes ærlig talt ikke Albæk har ramt niveau de sidste par kampe, og igen i dag var han i mine øjne alt for svag i pasningsspillet. Vil have godt af en kamp eller to på bænken.

Rilwan - 8
Som altid dejlig opportunistisk og udfordrende. Lykkes med noget og mislykkes med andet. Dog ganske fin i pasningsspillet, mens hans afslutninger savner en del.

Jakob P - 8
6 for en håbløs første halvleg, hvor ikke meget lykkes. 9 for en stærk 2.halvleg hvor han sætter sig på midtbanen og får sat en del fine angreb i scene. Vi runder op til et samlet 8-tal.

Izunna - 11
Er i mine øjne helt og aldeles outstanding i dag. Dominerer fuldstændig midtbanen og erobrer bolde som det passer ham. Hans afleveringssuccesrate er enormt høj og han er hovedmanden bag mange af vores angreb. Han har et rigtig højt bundniveau af en så ung gut at være. Han bliver virkelig stor!

Thygesen - 8
Som altid arbejder han stenhårdt og tager også en del fine dybdeløb. Kommer dog ikke til mange chancer af en angriber og være. Dog er det ikke kun hans skyld, da angrebet ofte bliver sat forkert i scene med de sidste afleveringer.

Hvilsom - 8
Jeg er imponeret over Hvilsom i dag. Selvom han, ligesom Thyge, ikke får særlig meget at arbejde med knokler han stenhårdt i samtlige 95 minutter og er også manden med assisten til Dannys kasse. Det er stærkt gået af en gut på 18. Derudover viser han i flere situationer god fysik ved at tage bolden til sig, holde lidt på den og spille den videre. Sidst men ikke mindst går han op i mange hovedstødsdueller og vinder faktisk også en del af dem. Noget vi har savnet oppe i angrebet her i foråret. Jeg ser helt sikkert perspektiv i Hvilsoms indsats i dag.

Sly - 8
Stærkt indhop af Sly, med fine aktioner og gode muligheder. Men for sa... han skal da ramme det mål noget oftere. Han brænder alt for meget.

Borring - 7
Bidrager ikke med alverden da han kommer ind.

Danny - UB
Svært at give ham en direkte karakter på baggrund af 10 minutter på banen. Dog fantastisk med den udligning til 1-1, som han sørger for!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Bare lige kort. Hvilsom får virkelig vist noget kvalitet i dag, han giver vores angreb mere tyngde, han er god til at modtage bolden med ryggen mod målet, og få den spillet videre. Det gav os en del i dag. Jeg synes også han løber rigtigt, han bør starte inde igen mod Horsens, gerne sammen med Sylvester på toppen.

Skide ærgerligt at vi kommer bagud så hurtigt, men så synes jeg også vi sætter os helt på den kamp. Vi har utur i den i øjeblikket, vi var dæleme lige ved mange gange, og viser vilje og fight i "verdensklasse". At vi så lige får hylet reduceringen ind til sidst, kan få stor betydning for de næste kampe!

Thygesen ned på midtbanen, og Albæk på bænken. Så vi kan få Hvilsom og Sylvester på toppen. Samtidig vil jeg nok give Rilwan en pause, vi skal spille mange kampe i træk nu, og lad os få Danny Olsen ind efter hans mål i aften. Danny ved altså hvordan man scorer, og det er en mangelvare hos os i øjeblikket, han bør starte inde.

Ellers skal vi bare klø på, vi mangler ikke meget og jeg er trods uafgjort ganske positiv efter denne kamp, vi har så mange kvaliteter, vi mangler bare at få scoret målene. Jeg synes enormt godt om Hvilsom, han imponerer mig virkelig, og jeg forestiller mig at han og Sylvester kunne være et super mix, fysik og dribleevner i et.

Jeg tror vores forår startede med Dannys mål, nu kommer den gode stime og vi slår Horsens og derefter Esbjerg!

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Dejligt at se Danny, men det var den forkerte udskiftning. Jeg synes det er utroligt man ikke har fundet ud af endnu, at når vi skifter på midtbanen så sælger vi kontrollen med kampen. Hvis man havde hevet Thyge ud som jeg troede da han løb mod sidelinjen, så havde det givet mening.

Offensivt ser det fint ud, men vi mangler tyngde i kassen. Her skal vi bruge 2 rigtige angribere, derfor skal vi have Sly og Hvilsom ind sammen. så må Thyge tage en tur på bænken.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

felisan

Et par spørgsmål

Indlæg af felisan »

Var der frispark/rødt kort på Izunna mod Johansson i slutningen af første halvleg?
Hvorfor var Steinlein og Anders Møller Christensen ved at komme op og slås i pausen inde på banen?
Hvordan kan dommer Kehlet dog på den måde fortryde sit gule kort til Traoré, som han gjorde sidst i kampen.. Det var jo aldeles pinligt at se på?

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Som jeg ser det, er der ingenting i den situation. Det er muligt der er mimimal kontakt mellem Izunna (kan stadig ikke se det i slow) og OBeren, men kontakt er tilladt i fodbold og det er tydeligt at Johansson smider sig pga den lille berøring da bolden er løbet fra ham.

http://tv2sport.dk/node/76596

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Har lidt svært ved af forstå de mange roser af Hvilsom, er det mest fordi han er ung og fra akademiet?

Vi har vel noget der ligner 30-40 indlæg i kampen og han kommer mig bekendt ikke først på en eneste af dem og syntes generelt han bliver holdt ude af kampen af OBs midterforsvar. Han får måske heller ikke meget at arbejde med og afleveringerne er ikke altid i top, men med så mange indlæg og spilsituationer omkring OBs felt, så skal en spidsangriber først på noget af det og det forsømte Hvilsom altså.

Sylvester fik kun en halv time, men var langt mere farlig i både afslutninger og chanceskabelse og kom til langt mere end Hvilsom. Desværre for FCM, er han bare pivhamrende uskarp når der skal afsluttes :( Prøv også lige at bemærk hvilken betydning for spillet en bevægelig Sylvester har. Inden han kommer på banen, vil jeg vove at påstå vi ikke har en kvalificeret afslutning på mål, men det er han godt nok med til at ændre på. Han er simpelthen langt farligere for et forsvar med sin bevægelighed end stationære Hvilsom, som reelt virkede overmatchet på fysikken.

Er dog enig i det kunne være spændende at se de to på toppen sammen mod Horsens. Det er en kamp som vi SKAL vinde!!!

JensMikkelsen

Indlæg af JensMikkelsen »

Flere positive ting at tage med idag.

Det var ikke kun på banen, men også udenfor banen. Det var simpelthen klasse, det fansene leverede idag!!!

Ipsa har som andre også nævnte, spillet sig gevaldig op. Han virker mere sikker og noget tyder på at han bedre komunikere med Bak og forstå de beskeder han får. Han begynder faktisk og spille stabilt. Jeg har været meget efter ham, men begynder at føle mig tryg ved ham.

Siv, uha den var ikke god, men han ved det godt og byder efter 15 min ind med flere gode indgreb og herre tacklinger som efter en periode sætter Baskim ud af spillet, fysisk spil kunne han ikke lide. Der er mange der kritisere Siv, men jeg mener han forsøger og får "stemplet godt ind" ;)

Bak han er vores føre ulv, sådan er det bare. Han virker bare til at have 20% mere end alle andre og han giver ALDRIG op, heller ikke mod Lyngby. Det er så tydeligt at FCM er hans hjerteblod, hans klub ligeså meget som vores!! I min bog fortjener han stor respekt!!! Jeg tror ikke Baksim kan lide ham, en tackling og han blev faktisk bange for ham som Thyge rigtigt sagde på tv2sport, det var en god gammeldags tackling, veltimet og med smæld i :twisted:

Hvor er Borring, Danny og Fagerberg. Jeg kan ikke bruge Rilwan til ret meget andet end fine driblinger idag. Elendige afslutninger og flere sekvenser må Julle løbe baglæns for at hente bolden, da afleveringen lå flere meter bagved ham. Min forblændelse af Hassan og Sly er ved at være væk. Ja de løber og kæmper meget, men Hassan kommer ikke til ordentlig indlæg og Sly er en ringe afslutter. Statestikken siger 65 afslutninger på mål fra Sly og kun 4 mål. Ja Sly kan drible og lave indlæg, men han spiller altså angriber.

Jakob Poulsen....hvem er det ? så ham ikke i kampen, var han med? Nåhhh det var ham der i et utal af situationer ikke nåede frem til bolden, jo så ved jeg hvem han er!!!

Albæk, Hassan og Poulsen må af Thyge skal på midten, Borring skal have Hassans plads og Danny skal have Albæks plads, så må Fagerberg i angrebet sammen med Hvilsom som er fremtidens FF.

Til sidst vil jeg sige til diverse Borring kritikkere, hvad fik han at arbejde med? Kan hans indlæg blive ringere end Hassans? Kan han heade på mål og skal vi med 1000 indlæg i en kamp have mere end en der kan det? svaret er, ingenting, NEJ det er ikke muligt, ja for ham kan Danny ramme på bagerste stang med bind for øjnene!!

Noe

Indlæg af Noe »

JensMikkelsen skrev:Jakob Poulsen....hvem er det ? så ham ikke i kampen, var han med? Nåhhh det var ham der i et utal af situationer ikke nåede frem til bolden, jo så ved jeg hvem han er!!!
Du missede altså lige hans 77 boldaktioner? (kun Izunna havde flere i kampen med 79). Af dem fandt 79% en medspiller.. http://livecast.superliga.dk/matchcente ... journee=25

Poulsen kan imo kritiseres for ikke at sætte den afgørende aflevering ind, men sammen med Izunna dominerede han altså fuldstændig den midtbane i går. Boldomgangen var sikker, og det var meget ofte Poulsen, man kunne spille til, selv i pressede situationer.

Andersbknudsen

Indlæg af Andersbknudsen »

Noe skrev:
JensMikkelsen skrev:Jakob Poulsen....hvem er det ? så ham ikke i kampen, var han med? Nåhhh det var ham der i et utal af situationer ikke nåede frem til bolden, jo så ved jeg hvem han er!!!
Du missede altså lige hans 77 boldaktioner? (kun Izunna havde flere i kampen med 79). Af dem fandt 79% en medspiller.. http://livecast.superliga.dk/matchcente ... journee=25

Poulsen kan imo kritiseres for ikke at sætte den afgørende aflevering ind, men sammen med Izunna dominerede han altså fuldstændig den midtbane i går. Boldomgangen var sikker, og det var meget ofte Poulsen, man kunne spille til, selv i pressede situationer.
Fuldstændig enig! Poulsen og Izunna styrede midtbanen fuldstændig! Poulsen spillede godt!

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Vil også lige give mit besyv med:

Synes også, der var en god stemning og opbakning fra publikum igår. Selvom vi kommer hurtigt bagud. Det var næsten ligesom mod Lyngby, da FCM bæres frem mod en udligning. Så thumps up der.

Ellers synes jeg ikke vi er uheldige med, at dommeren ligger så meget ekstra tid til. Det havde alle dommere sgú ikke gjort. Men lige der var han konsekvent og pegede hver gang på uret, når OB spillerne trak tiden ved indkast, frispark m.m.
Så OB fik løn som forskyldt, da vi satte pres på i de sidste 15 min.
OB havde også en ultra-defensiv indstilling. Havde de et eller to skud på mål i 2. halvleg ?

Spillet: Tjaaah, synes jeg savner et par forstærkninger eller to. (Se f.eks. tråden ny angriber til FCM - Dennis Sørensen er f.eks. transferfri til sommer).

Så synes jeg også at Danny O. og Borring bør/skal have chancen fra start. Der sker da i det mindste noget, når de kommer på banen. Hassan, Sly m.m. er gode til at holde på bolden, men afslutningerne, indlæg er ikke noget at råbe hurra for.

Forsvaret: Ja, det fungerede sgú bedre, da vi også havde Brian Priske. Hvorfor ville FCM ikke tilbyde ham en kontrakt ?
Men mon ikke det bliver bedre, når Erik Sviatchenko er tilbage ???

Og Siv ville jeg altså rykke op på midtbanen. Hans primære kvaliteter er i det offensive.

Nå, det var bare lige et par bemærkninger herfra. Håber vi tromler ACH ned på torsdag.
:)
Forza FCM

Mvh Bjarne F.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Bjarne Fonnesbech skrev:Ellers synes jeg ikke vi er uheldige med, at dommeren ligger så meget ekstra tid til. Det havde alle dommere sgú ikke gjort. Men lige der var han konsekvent og pegede hver gang på uret, når OB spillerne trak tiden ved indkast, frispark m.m.
Især Mendy synes jeg var grotesk langsom ved alle indkast. Han skulle lige snakke lidt med linjedommeren eller boldrengen. Læne sig lidt op af banden osv... Og det allerede efter 5 min af kampen. Det kan godt være han er hurtig på banen, men han er godt nok suverænt den langsomste spiller i ligaen til at sætte gang i en dødbold. Så OB fik som fortjent på den konto.
Bjarne Fonnesbech skrev:OB havde også en ultra-defensiv indstilling. Havde de et eller to skud på mål i 2. halvleg ?
OB spillede en elendig kamp, og på den baggrund er det skidt, at vi ikke fik mere end 1 point.

Specifikt var vi elendige i feltet, hvor vi på 9 hjørnespark og en byge af indlæg, ikke skabte en eneste chance i kampen. Det er simpelthen ikke godt nok. Vi har vel haft 20 hjørnespark i de sidste 3 kampe, uden at blive farlige en eneste gang. Det er pinligt.
Bjarne Fonnesbech skrev:Forsvaret: Ja, det fungerede sgú bedre, da vi også havde Brian Priske. Hvorfor ville FCM ikke tilbyde ham en kontrakt ?
Men mon ikke det bliver bedre, når Erik Sviatchenko er tilbage ???
Forhåbentlig en hel del før, eftersom det nok hedder 2012, før Erik er tilbage! Vi skal huske, at vi pt har 3 skadede forsvarsspillere, og det nok primært er derfor, at Siv spiller. Så snart Albrechtsen er klar igen forventer jeg Siv ryger på bænken.

Noe

Indlæg af Noe »

Danny O blot på bænken mod BIF-reserverne. http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Mon ikke det betyder, at han er i spil til en startplads torsdag? Han havde trods alt lige så mange skud på mål i hans 16 min. på banen, som Hvilsom og Thyge i hele kampen til sammen.

Noe

Indlæg af Noe »

Noe skrev:Danny O blot på bænken mod BIF-reserverne. http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Mon ikke det betyder, at han er i spil til en startplads torsdag? Han havde trods alt lige så mange skud på mål i hans 16 min. på banen, som Hvilsom og Thyge i hele kampen til sammen.
Hmm.. Så startede han alligevel inde i stedet for Borring. Så må JB jo være helt sikker starter på torsdag ;)

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hekler skrev:Dejligt at se Danny, men det var den forkerte udskiftning. Jeg synes det er utroligt man ikke har fundet ud af endnu, at når vi skifter på midtbanen så sælger vi kontrollen med kampen. Hvis man havde hevet Thyge ud som jeg troede da han løb mod sidelinjen, så havde det givet mening.

Offensivt ser det fint ud, men vi mangler tyngde i kassen. Her skal vi bruge 2 rigtige angribere, derfor skal vi have Sly og Hvilsom ind sammen. så må Thyge tage en tur på bænken.
Det må være Albæk som skal ud, og ned med Thyge på midtbanen, selv du Hekler må mene at vi starter med de 11 bedste på banen, og der er Thyge absolut imellem, mens albæk snart må ha opbrukt sin tid, da der absolut ingenting kommer fra hans fødder, som går bare en lille smule stærkt.

Besvar