Ny rutineret angriber TAK!!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Ny rutineret angriber TAK!!

Indlæg af pr0j3ct »

NyX skrev:Om han er god nok til FCM vil klart afhænge af hvordan han bruges i spilsystemet - som jeg ser det er han i den rette formation en habil måltyv, som sandsynligvis ikke har fået sit fulde potentiale udnyttet. Jeg tror han kunne blive en gevinst idet han også har en til tider utraditionel tilgang til tingene. Der samme kan i øvrigt siges om Martin Bernburg, der desværre i stil med mange andre lider af problemer med tilbagevendende skader.

Nordstrand er en målscorer der mest af alt befinder sig i boksen og trods hans måske manglende størrelse er han rimelig habil på hovedstød også. Så ja selvfølgeligt vil vi kunne bruge sådanne en mand og da specielt når man sammenligner med andre nævnte i denne tråd som Tim Jansen, Skoubo m.f. Vi mangler en der kan finde pladsen og sætte en fod eller et hoved på og afslutte de chancer, som vores offensive og tekniske drenge kan skabe. Det kan en spiller som Nordstarnd. Bernburg er overvurderet efter min mening, han havde en kort periode hvor han scorede lidt mål og siden har han været hypet. Samt som du selv nævner hans evigt og altid tilbage komne skader.

Angrebstypemæssigt så jeg helst en fysisk stærk og stor angriber som kan vinde nærkampe, heade og holde på bolden. Det er dyrt, men det ville fandme pynte blandt hurtigløerne og driblerne. Det kunne give et mere facetteret touch til det offensive spil. Men spørgsmålet er om der findes danske spillere af den kaliber eller om det svenske eller norske marked, eller fx 2. Bundesligaen kunne være et sted at lede.
Hvis du mener stor angriber i stil med Poul Hübertz, Henrik Toft, eller Koller for den sags skyld, så er jeg ikke enig og ikke fan af den slags angrebstype. De har efter min mening alt for mange mangler og kan ofte kun spilles på en og samme måde.
men hvis vi snakker fysisk stærk og "stor" som en N´doye, eller vores gamle Baba som trods manglende højde, sagtens kunne tage en bold ned og holde den med deres store fysik, så ja, så kan jeg godt følge dig og hvis vi lige tager N´doye eller for den sags skyld Nordstrand, kan de jo også begge heade en bold i mål, samt lave et ryk og eller en dribling og sætte en mand eller 2 inden der afsluttes, bedre allround angribere, end eks før nævnte typer. Personligt er jeg mere til eks. en Zidan type angriber, eller eks. Nordstrand der kan andet og mere end bare holde på en bold og heade.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

pr0j3ct skrev: Hvis du mener stor angriber i stil med Poul Hübertz, Henrik Toft, eller Koller for den sags skyld, så er jeg ikke enig og ikke fan af den slags angrebstype. De har efter min mening alt for mange mangler og kan ofte kun spilles på en og samme måde.
men hvis vi snakker fysisk stærk og "stor" som en N´doye, eller vores gamle Baba som trods manglende højde, sagtens kunne tage en bold ned og holde den med deres store fysik, så ja, så kan jeg godt følge dig og hvis vi lige tager N´doye eller for den sags skyld Nordstrand, kan de jo også begge heade en bold i mål, samt lave et ryk og eller en dribling og sætte en mand eller 2 inden der afsluttes, bedre allround angribere, end eks før nævnte typer. Personligt er jeg mere til eks. en Zidan type angriber, eller eks. Nordstrand der kan andet og mere end bare holde på en bold og heade.
Haha Poul Hübertz, jeg burde måske have indskudt ordet 'spidskompetencer', så det ikke blev misforstået som værende de eneste kompetencer... :? Men ja, N'doye er klart i den kategori, Fall ligeså, Ebbe Sand for at nævne en ældre forgangen type. Kodeordet er fysik, evnen til at begå sig i feltet, tilkæmpe sig chancer og holde forsvarere væk, skabe plads spille med ryggen mod mål mv. - men ikke KUN fysik. Henrik Toft er i øvrigt en udmærket angriber. Mht. Zidan, så er jeg selv fan af den sprudlende type der skaber kampe og chancer på egen hånd, men ham der gør andre gode er også vigtig - både på midten og oppe i front. Du kan også medtage hybriden - C7 - men ham skal vi nok ikke regne med at se i FCM trøjen i næste sæson...

ArneR

Re: Et Kongerige for en angriber

Indlæg af ArneR »

Efter det spil vi leverede mod OB i aften, må det være på sin plads, at denne tråd skifter navn til: ET KONGERIGE FOR EN ANGRIBER

Vi væver og væver, og kommer ingen vegne, lad os nu få en boks mand i næste transfer vindue tak, hr Ørgaard.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

ArneR skrev:Efter det spil vi leverede mod OB i aften, må det være på sin plads, at denne tråd skifter navn til: ET KONGERIGE FOR EN ANGRIBER

Vi væver og væver, og kommer ingen vegne, lad os nu få en boks mand i næste transfer vindue tak, hr Ørgaard.
De skal have 2 klasseangriber hvis de vil være med i det pæne selskab.

master1

Indlæg af master1 »

ArneR skrev:Efter det spil vi leverede mod OB i aften, må det være på sin plads, at denne tråd skifter navn til: ET KONGERIGE FOR EN ANGRIBER

Så længe vi ikke spiller bolden i dybden eller angriberne fri, nytter det jo ikke, uanset nok så mange indkøb af angribere. Som Glenn sagde efter kampen, er der jo ingen, der rigtigt rammer angrebet. Det er der , det er galt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

FCMReal skrev:De skal have 2 klasseangriber hvis de vil være med i det pæne selskab.
Men det har vi ikke råd til.

Én angriber kan vi måske supplere med, men det hele afhænger af økonomi.

Hvilsom og Sly er uslebne diamanter. Det er vores lod at slibe dem, og det gør vi med kampe, så vi kan ikke bare smide dem væk til fordel for en ugidelig Duncan f.eks.

master1

Indlæg af master1 »

Acebone skrev:
FCMReal skrev:De skal have 2 klasseangriber hvis de vil være med i det pæne selskab.

Hvilsom og Sly er uslebne diamanter. Det er vores lod at slibe dem, og det gør vi med kampe, så vi kan ikke bare smide dem væk til fordel for en ugidelig Duncan f.eks.

HELT ENIG ! - det er realistisk snak !! Økonomien skal nu en gang være med. Det gælder alle klubber pt.
Noget andet er, at der jo helst ikke skal lukkes mål ind i den anden ende......skulle vi ikke se lidt på det også ?????

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

master1 skrev:Noget andet er, at der jo helst ikke skal lukkes mål ind i den anden ende......skulle vi ikke se lidt på det også ?????
Lige præcis. Pt. savner jeg da mere Priske end en angriber, men det hele skal jo hænge sammen. Det er ikke så let.

Hvis bare folk er villige til at forbedre sig, så er det også meget værd. Jeg kan f.eks. rigtig godt lide denne udmelding fra Siv:

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Vi må bare blive ved med at tro på vores drenge. Sejren kan komme allerede på torsdag!

JensMikkelsen

Dennis Sørensen hjem tak!!

Indlæg af JensMikkelsen »

Dennis er transfer fri til sommer og vi kunne virkelig bruge hans offensive krafter, ja han spille højre kant da vi havde ham, men han kan også bruges som boks mand og han header godt på kassen og har nogle kølige afslutniner (hvem husker ikke det lille chip over Jimmy Nielsen i sølv kampen).

Han scorede så sent som i weekenden. Han har været skadet en stor del af sidste sæson, men i denne sæson har han spillet ok for Cottbus og jeg ser ham gerne tilbage. Vores løn niveau burde kunne hamle op med 2. bundesligaen.

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Skægt - jeg tænkte netop efter OB-kampen igår på, at vi godt kunne bruge en som Dennis Sørensen igen ;)
Var ikke klar over, at han er transferfri til sommer, men han havde det jo godt i klubben, var endda inde omkring landsholdet, så måske :?: Hvem ved :?:

Mvh Bjarne

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Er han ikke for dyr og måske ikke god nok?
Bare fordi Peter Madsen og Jan Kristiansen har været i 2. Bundesliga, er de ikke profiler i Superligaen.
Plus Dennis vel nærmest ikke har spillet fast i 3 år pga. skader og bænk?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mazter81 skrev:Er han ikke for dyr og måske ikke god nok?
Bare fordi Peter Madsen og Jan Kristiansen har været i 2. Bundesliga, er de ikke profiler i Superligaen.
Plus Dennis vel nærmest ikke har spillet fast i 3 år pga. skader og bænk?
Vi kender jo Dennis rimelig godt fra hans 3 år i klubben, så ser ingen grund til at sammenligne med Peter Madsen eller Jan Kristiansen.

Udover at han lige har været væk i næsten et år med skader, så har han sådan set spillet rimeligt fast i Cottbuss. Det er i hvert fald blevet til 86 kampe på 4 (3) år, heraf 62 kampe i Bundesligae de første 2 år :
http://www.fcenergie.de/team/person.php?KaderID=416

Dog er det ikke mange mål han har scoret, men mener også at han permanent spiller midtbane nu, hvor han i hvert fald den første sæson spillede angriber. Desuden bliver han 30 år om en måned, så spørgsmålet er hvor relevant han er for os.

Gubbi77

Re: Dennis Sørensen hjem tak!!

Indlæg af Gubbi77 »

JensMikkelsen skrev:Dennis er transfer fri til sommer og vi kunne virkelig bruge hans offensive krafter, ja han spille højre kant da vi havde ham, men han kan også bruges som boks mand og han header godt på kassen og har nogle kølige afslutniner (hvem husker ikke det lille chip over Jimmy Nielsen i sølv kampen).

Han scorede så sent som i weekenden. Han har været skadet en stor del af sidste sæson, men i denne sæson har han spillet ok for Cottbus og jeg ser ham gerne tilbage. Vores løn niveau burde kunne hamle op med 2. bundesligaen.

Fordi Dennis Sørensen for snart 5 år siden scorede et godt mål på Jimmy Nielsen og er ok med hovedet, så vil han da ikke løse de angrebsproblemer vi står med nu. Han er stadig kant og midtbanespiller og dem har vi så rigeligt af.
Efter min subjektive mening så er alternativerne: Morten Nordstrand eller en glemt udenlandsk angriber, der varmer bænken i Tyskland eller Holland. ELLER at FCMs ledelese skriver et brev der starter således: Kære Farlige Frank!

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

master1 skrev:
Acebone skrev:

HELT ENIG ! - det er realistisk snak !! Økonomien skal nu en gang være med. Det gælder alle klubber pt.
Noget andet er, at der jo helst ikke skal lukkes mål ind i den anden ende......skulle vi ikke se lidt på det også ?????
I er helt i skoven, gu er der penge, hvis der kommer 100 mill + 10 Mill + Ilsø handel,
så skal der være penge til 2 angriber plus det løse.

Hvis der ikke er penge så er der noget helt fundamentalt galt i FCM, har læst at en af landets fodboldøkonomer mener FCM har en for stor organisation, det kan der være noget om, når man ser kampen er fløjtet af, står der jo stakkevis af folk, med Kølbæk i spidsen på banen og ser vigtig ud.

At satse på at slibe sly til, er helt i skoven, GR siger jo selv at han internationalt hørt til på kanten, han ser ham ikke som angriber og sjovt nok rydder han på bænken i hans første kamp som chef.

Noe

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev:
I er helt i skoven, gu er der penge, hvis der kommer 100 mill + 10 Mill + Ilsø handel,
så skal der være penge til 2 angriber plus det løse.
Inden du sender nogle i skoven, skulle du måske nærlæse nogle af de fornuftige poster herinde, som berører den økonomiske situation.

Der er ikke nogle penge. Faktisk er der mindre end det: lige nu estimeres årets resultat fra -15 mio- + 5 mio. Kender vi klubben ret, så er vi nok tættest på det førstnævnte beløb. Derfor luner det også at få f.eks. 10 mio. for Fisher, men det er jo bare penge som skal være med til at sikre sorte tal. Lige som pengene fra Winston-salget gjorde sidste regnskabsår.

De 100 mio. (og det tal skabes der vist mere og mere tvivl om) skal jo ikke bruges på spillerindkøb, men skal konsolidere vores klub. Forvent derfor ikke nogle storindkøb på den konto.

En anden (og lang mere betydningsfuld) problematik er underskuddet på driften. Det er det, som har været ved at kvæle os. Så vidt jeg forstår vi du investere i to dyre herrer til angrebet. Det vil i så fald kræve, at du henter deres lønninger et andet sted i budgettet. Et farvel til Borring, Thyge og Danny kunne give luft, men det kræver jo bare, at nogle vil købe dem. Ellers tror jeg næppe du vil se en etableret angriber på heden.

Besvar