FCM-OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Andersbknudsen

Re: FCM-OB

Indlæg af Andersbknudsen »

Siv er slet ikke klar til den højreback! Han mangler forsvarsevner!
Trist start.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Træls start på kampen, Siv bliver totalt sat og mål..
Samtidigt er Siv alt for forudsigelig offensivt, han kan jo nærmest kun gå en og samme vej igen og igen, der er han læst, han fighter sig dog tilbage defensivt. Der er Julle mere varieret. Thyge løber forvirret rundt og Hvilsom får ikke meget at arbejde med. Poulsen og Albæk taber midtbanen. Vi presser dog OB godt det meste af halvlegen, men igen mangler det sidste og får ikke de afslutninger på. Tror det bliver svært at vende kampen hvis ikke der sker nogle ændringer.

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

Sidder og er skide træt af at der altid skal hældes indlæg ind i boksen i vildskab, som vi ikke får noget ud af, vi har haft en afslutning og det var ikke efter et indlæg.. :S

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Fortjent/Ufortjent, ja det kan man så diskutere. Hvis vi var mere skarpe på den sidste tredjedel og i afslutningerne, så havde vi kørt OB over. Men scorer man ikke og er ikke effektiv nok så fortjener man i bund og grund intet. Vi sad totalt på kampen og udspillede OB i det meste af kampen. Men jeg syntes med de overdrevne mange indlæg uden modtager, virkede det lidt som om at vores spillere havde glemt at FF render rundt i Randers disse dage. Vi redder skindet til sidst efter power play, men kan i bund og grund ikke bruge uafgjort til ret meget i stillingen desværre.
Efter starten betyder det ene point dog meget for holdet og ikke mindst trænerduoen.

Flot fight og i store dele af kampen rigtig flot offensivt spil, men vi har et alvorligt problem helt i front.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Et alvorligt argument for foråret bliver mere og mere tydeligt:

Ørgaard solgte Ilsø og FF, og satsede på at de unge angriber skulle slå igennem, nuvel der mangler 8 kampe, mennnnn er alvorligt bange for at FCM er nød til at skulle købe 2 klasseangriber til sommer.

Men Ørgaard har måske fået angst; i hans 11 årig historie, har han kun 2 succes historier med indkøb og videresalg af samme med gedin fortjeneste, nemlig Zidan og Thygesen, alt andet er flobbet for Ørgaard.

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

FCMReal skrev:Et alvorligt argument for foråret bliver mere og mere tydeligt:

Ørgaard solgte Ilsø og FF, og satsede på at de unge angriber skulle slå igennem, nuvel der mangler 8 kampe, mennnnn er alvorligt bange for at FCM er nød til at skulle købe 2 klasseangriber til sommer.

Men Ørgaard har måske fået angst; i hans 11 årig historie, har han kun 2 succes historier med indkøb og videresalg af samme med gedin fortjeneste, nemlig Zidan og Thygesen, alt andet er flobbet for Ørgaard.
Ja alt er Ørgaards skyld ;) træneren har ikke noget ansvar her. Dengang med eks dadu købet var der 2 muligheder hvor træneren valgte Dadu, alser var det ikke Ørgaard skyld.
Men er rigtig godt vi fik 1 point vi skulle dog have haft 3..

Men ja vi skal nok have en ny angriber og højre back i næste transfer vindue :)
In Bak we trust

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMReal skrev:Men Ørgaard har måske fået angst; i hans 11 årig historie, har han kun 2 succes historier med indkøb og videresalg af samme med gedin fortjeneste, nemlig Zidan og Thygesen, alt andet er flobbet for Ørgaard.
Simon Poulsen og Dennis Sørensen for bare lige at fordoble din liste. Resten kan du måske selv læse op på....

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev:Men Ørgaard har måske fået angst; i hans 11 årig historie, har han kun 2 succes historier med indkøb og videresalg af samme med gedin fortjeneste, nemlig Zidan og Thygesen, alt andet er flobbet for Ørgaard.
Simon Poulsen og Dennis Sørensen for bare lige at fordoble din liste. Resten kan du måske selv læse op på....
Ja det er rigtigt, den må jeg tage på min kappe, men jeg synes ikke det hjælper meget, og ja det er jo ved at være flere år tilbage.

Jeg har dyb respekt for Ørgaards salgsevner, men lige så lidt for hans indkøbsevner,
Borring 20 mill, Thygesen 12 mill, fagerberg 10 mill, Dadu 4-5 mill, Futherseth 6-7 mill, Klimpl 7 mill kr, Raska 3 mill mv.

Det er jo det der ligger til grund for FCMs mega økonomiske problemer de sidste par år.

Ørgaard har jo ikke fået meget afkast af disse penge, derfor kæmpe minus
Senest rettet af FCMReal 18. apr 2011, 22:41, rettet i alt 2 gange.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Ingen tvivl om der skal nogle angribere ind og Ørgaard må sgu rykke sig gevaldigt i røvskægget for at afhænde 3 angribere i samme vindue :evil: :evil:

Vi spiller OB ud af banen i 90% af kampen og kommer til et hav af indlæg og dødbolde, men nøj hvor er vi da helt ekstremt ineffektive når vi skal afslutte og der mangler simpelthen skarphed i nærmest samtlige afgørende situationer. Man sad med fornemmelsen af, at om så vi havde haft 100 dødbolde ville vi ikke blive farlige.

Hvilsom syntes jeg overhovedet ikke overbeviser om han har klassen og selv unge Høegh holder ham nede. Da Sly kommer ind bliver vi farligere og syntes klart han viser han er vores bedste offensive kort, men nøøj hvor er han da uskrap når han skal afslutte :( :(

Indstillingsmæssigt syntes jeg ikke der er en finger at sætte på noget som helst, hvilket jeg heller ikke syntes der var under Kuhn, men den ekstreme uskarphed i begge ender er simpelthen hovedrystende ringe. Nåh ja, og så kostede Sivebæk lige mål igen, er det 6-7 mål han har kostet i foråret nu? :evil: Ny højre back og så må Sivebæk finde en klub i 1. division hvor han kan få lov at spille wing igen, for back dur han ikke til.

Resultatet er 6 point i 7 kampe, overhovedet ikke godkendt på nogen ledder og kanter og selv om det føles som en halv sejr når vi scorer så sent i kampen, så må vi konstatere at det var en kamp vi satte en hel masse til i :cry:

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

FCMReal, du kører den samme gamle sang igen - Kan du ikke benytte bold.dk's forum, i stedet for vores? Der vil dine ensformige og uintelligent indlæg falde i ét med resten.

Den her tråd er for at snakke om kampen, ikke Ørgaard. Du har allerede lavet en tråd om emnet, så hvis du har mere på hjerte i den sammenhæng så hold det i dén tråd.

Tilbage til emnet:

Faktisk synes jeg Hvilsom spiller en godkendt kamp, han får ikke en masse at arbejde med men viser at der måske er fremtid i ham. Jeg synes som minimum vi skal give ham lige så lang snor som Sly har fået. - Det kunne selvfølgelig være ønskeligt at vi havde en iskold angriber som bare scorerede kasser i en lind strøm, så er det ikke realitisk at vi kan hente sådan én. I stedet må vi passe og pleje vores talenter så de med tiden kan blive rigtigt gode. - Jeg er dog lidt kritisk overfor at vi så sælger Fischer inden han når at folde sig ud på 1. holdet, men vi kan jo godt bruge de eftersigende 10mil og evt. procenter af næste salg.

Ellers er det jo oplagt at fremhæve Danny O, selvom han var kort tid på banen så scorede han jo :D - Måske skulle han ha' chancen fra start i mod Horsens?

Albæk og Jakob Poulsen så ikke alt for gode ud i 1. halvleg, men Poulsen spillede sig da lidt op i 2. halvleg.

Ellers bør vi vel også nævne Juelsgaard som gør det flot, og som virkelig er en trussel. Et godt U-21 EM og så er han også solgt for 10 mil...

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

FCMReal skrev:
Kent skrev:
Ja det er rigtigt, den må jeg tage på min kappe, men jeg synes ikke det hjælper meget, og ja det er jo ved at være flere år tilbage.

Jeg har dyb respekt for Ørgaards salgsevner, men lige så lidt for hans indkøbsevner,
Borring 20 mill, Thygesen 12 mill, fagerberg 10 mill, Dadu 4-5 mill, Futherseth 6-7 mill, Klimpl 7 mill kr, Raska 3 mill mv.

Det er jo det der ligger til grund for FCMs mega økonomiske problemer de sidste par år.

Ørgaard har jo ikke fået meget afkast af disse penge, derfor kæmpe minus
Du har ret bortset fra du kan takke Erik R og TT for Dadu købet da han havede en anden mulighed ;) og der er sikkert flere eks på nogen af de andre flop køb..
In Bak we trust

master1

Indlæg af master1 »

Hvasser skrev:FCMReal, du kører den samme gamle sang igen - Kan du ikke benytte bold.dk's forum, i stedet for vores? Der vil dine ensformige og uintelligent indlæg falde i ét med resten.

Den her tråd er for at snakke om kampen, ikke Ørgaard. Du har allerede lavet en tråd om emnet, så hvis du har mere på hjerte i den sammenhæng så hold det i dén tråd.

Tilbage til emnet:

Faktisk synes jeg Hvilsom spiller en godkendt kamp, han får ikke en masse at arbejde med men viser at der måske er fremtid i ham. Jeg synes som minimum vi skal give ham lige så lang snor som Sly har fået. - Det kunne selvfølgelig være ønskeligt at vi havde en iskold angriber som bare scorerede kasser i en lind strøm, så er det ikke realitisk at vi kan hente sådan én. I stedet må vi passe og pleje vores talenter så de med tiden kan blive rigtigt gode. - Jeg er dog lidt kritisk overfor at vi så sælger Fischer inden han når at folde sig ud på 1. holdet, men vi kan jo godt bruge de eftersigende 10mil og evt. procenter af næste salg.

Ellers er det jo oplagt at fremhæve Danny O, selvom han var kort tid på banen så scorede han jo :D - Måske skulle han ha' chancen fra start i mod Horsens?

Albæk og Jakob Poulsen så ikke alt for gode ud i 1. halvleg, men Poulsen spillede sig da lidt op i 2. halvleg.

Ellers bør vi vel også nævne Juelsgaard som gør det flot, og som virkelig er en trussel. Et godt U-21 EM og så er han også solgt for 10 mil...
Lige mine ord !! Man kunne jo næsten have forudsagt kommentarer, alt efter kampens udfald.

Som jeg har skrevet andet sted, nytter det jo lige lidt, at man køber nok så mange angribere lige pt. , hvis man ikke kan finde angrebet ( sagde Glenn også efter kampen ), eller man ikke kan finde ud af at spille angriberne fri, eller spille lange bolde......Desuden, var målet jo på assist af Hvilsom.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Flot fight som desværre ikke kastede 3 ellers fortjente point af sig!

Positivt:

Ipsa har spillet sig gevaldigt op.
Izunna overstråler Demba og hh på OB's midtbane.
Juelsgaard spiller igen flot og virker til at have løftet niveau.
Holdet VILLE virkeligt idag! Men den fight hver gang taber vi ikke Lyngby og Silkeborg kampe.

Negativt:

Holdet skriger på en angriber!
Igen koster en personlig fejl i forsvaret mål.
Glæder mig til at jacob Poulsen prøver at sparke på mål for FCM også.

Alt i alt en godkendt indsats og en slutning jeg håber vi tager med til torsdag og tager 3 point hjemme mod Horsens

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

master1 skrev:Desuden, var målet jo på assist af Hvilsom.
Den vil jeg faktisk rose ham rigtig meget for. Det ligner noget tilfældigt, men det er faktisk rigtig svært at udføre det. Han tager desuden nogle gode løb og virker træfsikker.

Hvilsom er til genvalg i min bog, gerne sammen med Sly.

I øvrigt: Danny Olsen, alléz!

pdole

Indlæg af pdole »

Super indstilling i dag.
Siv kommer til at se lidt dum ud de første 20 min., men synes han spiller sig op defensivt i løbet af kampen. Jeg er faktisk tilhænger af, at han skal have de sidste kampe fra start i foråret - så kan man evaluere derefter.
Hvis det stod til hovedparten af folkene herinde havde Juelsgård jo heller ikke spillet venstre back pt. Han havde jo et noget tvivlsomt efterår og mange mente han skulle videre...men det går jo meget godt nu. :) Håber på at Siv får en lignende opblomstring.
Synes derimod at Albæk burde være langt fra startopstillingen med de præstationer han leverer. Han laver godt nok ikke de store graverende fejl, men bidrager efter min mening heller ikke med noget kreativt. Ved godt at ledelsen meget gerne vil have ham spillet ind i varmen til U21 EM, men vel ikke for enhver pris.
Jeg kunne godt tænke mig at vi startede næste kamp med:
Lössl
Siv - Bak - Ipsa - Julle
Danny O. - Izunna - Poulsen - Rilwan(Sly)
Thyge - Fagerberg

Eller:

Lössl
Siv - Bak - Ipsa - Julle
Thyge - Inzunna - Poulsen - Rilwan(Danny)
Sly - Fagerberg

Besvar