FCM-OB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MathiasVJacobsen

FCM-OB

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Albrechtsen er ude og Borring er med igen.

Lössl
Julle---Ipsa---Bak---Siv ( :? )

Inzunna

Albæk--- Jacob P---- Rilwan

-------Thyge--Igboun--

Er det det?

Ipsa og Siv i forsvaret gør mig lidt bekymret, desuden er Igboun aldeles ikke målfarlig lige nu.
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

NyX
Geografisk sted: København S.

Re: FCM-OB

Indlæg af NyX »

OB har ikke imponeret i denne forårssæson, men alligevel synes man at sidde med en urolig fornemmelse i kroppen forud for morgendagens opgør. Her tænker jeg ikke kun på opstillingen, hvor jeg mener Albrechtsen vil være savnet, men i forhold til selve spørgsmålet omkring den nødvendige tænding. OB har, efter BIF's indsats i dag, en sensationel chance for at spille sig alene i spidsen i kampen om andenpladsen, men har indtil videre - hvis vi ser bort fra at de faktisk ligger på andenpladsen - ikke direkte spillet som et hold, der gik efter at vinde sølvet (læs tråden om 2' pladsen ingen vil have, som jeg synes giver et fint indtryk). FCM har tillige med en kamp i baghånden haft flere muligheder - især efter den smukke start mod FCK - men det er lidt efter lidt løbet ud i sandet. I morgen har de så chancen for, igen med Vestegnens resultat for øje, at spille sig tilbage i sølvkampen inden det for alvor bliver for sent. Det står og falder med hvem der har held, evner og vilje nok til at ville dette sekundære 'mesterskab'.
Noget siger mig at løbet meget vel kan være kørt, hvis den ender med 0 point i morgen. Der venter et hårdt program lige efter, og top fire behøver ikke være en realitet efter sidste spillerunde, sådan som ligaen ser ud pt. Omvendt vil en viljeindsats, som den mod FCK og såvel mod Lyngby i den forrygende 4-4 fight (omend mere uskøn), sikkert kunne give OB et knæk, og forhåbentlig give ulvene en selvtillidsbølge der kan bidrage positivt til de kommende kampe. Kort sagt, meget står og falder som jeg ser det med kampen i morgen. Så oven på endnu en indholdsmæssigt set hektisk uge i dette FCM forår må den kommende uge gerne blive indledt med en god fornemmelse i maven efter en solid indsats og 3 point.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Fuldstændig enig. Og det er ikke bare en kamp om at blive i sølvkampen og europæisk kvalifikation. Men samtidigt en kamp for at få vendt en nedadgående Point mæssig kurve og ikke mindst en Point mæssig "krise", som kan udvikle sig meget negativt, hvis der ikke snart kommer lidt point på kontoen. Det er også samtidig en vigtig kamp for FCM og ikke mindst Glen efter Kuhns farvel, hvor et nederlag kan give et alvorligt knæk, for FCM, trænerteam og ikke mindst holdet.

Med den interessante fremtid klubben går i møde, med det nye spillesystem der stadigt bygges på, et ungt hold der samler erfaring, kommende transfer vindue, en mulig indisk stor investor osv. har vi ikke brug for sådanne knæk nu, så håber virkeligt at drengene fighter r***** ud a bukserne og henter 3 ekstremt vigtige point og skulle vi tabe, må det gerne være med hovedet løftet, hvor man kan erkende efter en rigtig god spillet kamp at man bare på dagen tabte til en bedre modstander. OB er ikke en bedre modstander som de spiller, så jeg tror på at vi sagtens kan byde dem op til dans og forhåbentligt få den vigtige sejr.

Tror det kan blive en god kamp.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nu har jeg forudset de seneste resultater med mavefornemmelsen, i dag må jeg sige at mavefornemmelsen for en gang skyld er god! Så jeg tror vi vinder.

En vigtig kamp, som kan vende nedtur til optur. Vi gør det normalt godt mod gode hold, særligt på hjemmebane, så forholdene kan næsten ikke blive bedre. Jeg tipper 3-1 til os ;)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:Vi gør det normalt godt mod gode hold, særligt på hjemmebane, så forholdene kan næsten ikke blive bedre. Jeg tipper 3-1 til os ;)
Så satser vi på din mavefornemmelse får ret og så lige et mål til Hassan og 2 til Syl, så de kommer i gang, så vil alt være perfekt.

Måske man skulle sætte lidt mønt på de 3-1 ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Riddersholm i træningstøjet: http://onside.dk/nyheder/superligaen/ri ... 11-krigere

Målscorerne er gætværk, mavefornemmelsen siger bare sejr ;)

pedersen7500
Site Admin
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af pedersen7500 »

Nok et dumt spørgsmål, men er det ikke to timer før kickoff loungen plejer at åbne?
!

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Jeg håber lidt at Ridersholm blander kortene lidt i aften, nu har vi forsøgt os med nogenlunde de samme spillere de sidste mange kampe og krediten fra FCK kampen må snart være opbrugt.

Vi sider jo med Borring og Danny O, uden for og jeg synes man bør overveje at bringe de to i spil fra start, selv om det bliver på bekostning af Rilwan og Albæk. Rilwan kan nogle lækre ting med bolden, men han kører for meget selv og jeg synes han er for dårlig til at spille de andre fri. Borring bringer også noget ny energi når han kommer buldrende ind i feltet, med hans højde. Danny Olsen synes jeg klart vil gøre os mere farlige end Albæk formår, Danny er kant spiller og er super hurtig, Albæk ser jeg mere som en disel motor.

Min opstilling:

Løssl
Siv Bak Ipsa (desværre) Julle
Izunna
Olsen Poulsen Borring
Thygesen
Sylvester

Alternativt kan man bytte rundt på Danny Olsen og Thygesen hvis man synes vores højre forsvarsside bliver for svag. Jeg tror på at denne opstilling kan score mål i aften og håber på Riddersholm har modet til at få rystet posen lidt mere end Kuhn gjorde det.

P.s
Ravnen skrev:Riddersholm i træningstøjet: http://onside.dk/nyheder/superligaen/ri ... 11-krigere
Så længe han ikke tager shorts på så er jeg ligeglad med påklædningen, bare vi vinder :).

NyX

Indlæg af NyX »

Dondinho skrev:Så længe han ikke tager shorts på så er jeg ligeglad med påklædningen, bare vi vinder :).
Jeg ved nu ikke rigtig, heller med end uden hvis du spørg mig, men igen, hver sin smag :-)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ved ikke hvor meget træningstøj gør for den indre kriger, men en mohawk, lidt krigsmaling og så noget indianerdans, så kunne han lave en pointe, ang. indre kriger, i modsat til sammenligningen træningstøj vs. habit.

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

Dondinho skrev:Jeg håber lidt at Ridersholm blander kortene lidt i aften, nu har vi forsøgt os med nogenlunde de samme spillere de sidste mange kampe og krediten fra FCK kampen må snart være opbrugt.

Vi sider jo med Borring og Danny O, uden for og jeg synes man bør overveje at bringe de to i spil fra start, selv om det bliver på bekostning af Rilwan og Albæk. Rilwan kan nogle lækre ting med bolden, men han kører for meget selv og jeg synes han er for dårlig til at spille de andre fri. Borring bringer også noget ny energi når han kommer buldrende ind i feltet, med hans højde. Danny Olsen synes jeg klart vil gøre os mere farlige end Albæk formår, Danny er kant spiller og er super hurtig, Albæk ser jeg mere som en disel motor.

Min opstilling:

Løssl
Siv Bak Ipsa (desværre) Julle
Izunna
Olsen Poulsen Borring
Thygesen
Sylvester

Alternativt kan man bytte rundt på Danny Olsen og Thygesen hvis man synes vores højre forsvarsside bliver for svag. Jeg tror på at denne opstilling kan score mål i aften og håber på Riddersholm har modet til at få rystet posen lidt mere end Kuhn gjorde det.

P.s
Ravnen skrev:Riddersholm i træningstøjet: http://onside.dk/nyheder/superligaen/ri ... 11-krigere
Så længe han ikke tager shorts på så er jeg ligeglad med påklædningen, bare vi vinder :).
I det tilfælde med Borring, synes jeg efterhånden ikke han viser meget. Og han har endda fået en kamp fra start, og jeg ved godt det ikke er meget, men jeg syntes med tiden at tendensen har været en Borring der ikke gider, og hvis han endelig gør, så varer det ikke længe.
Danny Olsen har måske stadig en fremtid hos os. Han skal bare spilles rigtigt. Det kræver så formentlig nok han får pladsen som offensiv midtbane, med helt frie tøjler. ala den han havde i FCN. Men chancerne for det er nok meget små. Han har heller ikke vist så meget, og jeg synes heller ikke vi har brug for en spiller der trækker sig 4 meter for tacklingen kommer.

Jeg giver dig så til gengæld ret i at Rilwan og generelt afrikanerne holder alt for emget på bolden, hvilket sænker os lidt en gang i mellem.

Midtgaard
Geografisk sted: Brabrand

Indlæg af Midtgaard »

Hvilsom starter inde!

Strart 11:

Lössl
Siv, Bak, Ipsa, Julle
Izunna
Thyge, Hvilsom

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Midtgaard skrev:Hvilsom starter inde!

Strart 11:

Lössl
Siv, Bak, Ipsa, Julle
Izunna
Thyge, Hvilsom
Det var ikke at håbe så taber vi da med garanti, når vi stiller så få til start :D

Men derud over så kunne jeg godt tænke mig at se han turde rykke Albæk eller Poulsen på bænken, rykke Thyge en tak tilbage og så spille med Hvilsom og Syl i front.

NyX

Indlæg af NyX »

Jeg tror det kan vise sig at være en rigtig fornuftig disposition at starte med Hvilsom i front. Jeg tror vi får ham at se i målscorerens rolle i dag. Om det så rækker til en sejr det vil tiden vise, men han får uden tvivl hår på brystet i de dueller han kommer i i dag og det er med sikkerhed gavnligt for både ham og truppen på sigt, hvor han meget vel kan blive guld værd, hvis han kan gøre på førsteholdet som han har gjort andetsteds nemlig lave et hav af mål. Jeg glæder mig :-)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Skidt start og skidt af Siv.

Besvar