Allan Kuhn stopper!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
jimmy

Re: Allan Kuhn stopper!

Indlæg af jimmy »

RL/UBM skrev:Hvor er det kujonagtigt! Han burde sgu vise sig som en mand...

Kujon du tager da total fejl,er ikk i tvivl om at han har gjort det han kunne og måtte....for Ørgaard mener at Ørgaard skal væk fra Fcm ellers ender det vel som en Per bjergaard er bange for at Ørgaard er mere til skade en gavn for Fcm desværre.....

Brugeravatar
b
Geografisk sted: 7000

Indlæg af b »

Troels Bech har haft sin chance i FCM - og dumpede. Derefter fik han den i OB, og dumpede angiveligt pga dårlig mandskabspleje. Nå men EfB gav ham chancen, og der dumpede han også. SIF har så givet ham en chance....indtil videre bestået - og det er så åbenbart nok til, at man kan udråbes til kommende landsholdstræner og nu også som den rigtige i FCM.

Håber på Carsten Broe, men hverken spillestil eller det at træner skal agere marionetdukke for toppen taler for den mulighed.

Gætter i øvrigt på at Randers allerede står klar med en kontrakt til Kuhn.

fcm40

Indlæg af fcm40 »

:evil: ja vi finder jo nok. Aldig helt ud af, hvad der virkelig er sket. Men, jeg tror økonomien i klubben. Salget af angribere, spillestil og nok også Jens Ørgaard, har del i den kedelige beslutning Allan Kuhn har taget.
Personligt, tror jeg ikke det kun handler om de sidste 5 kampe.
Men det kunne være befriende dejligt hvis de fortalte sandheden.
Men nu må vi i den grad bakke holdet op, de har det jo nok ikke nemt lige nu

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Allan Kuhn erkender at han er assistent træner: http://www.bold.dk/nyt/Kuhn-Jeg-er-assistenttraener
- Jeg har gået med tankerne i en måneds tid, og nu er det så kommet derhen, at jeg ikke længere kunne leve op til de værdier for mit liv, som jeg selv har opstillet. Jeg vil være glad, nærværende og føle, at jeg har et godt liv. Det hang ikke overens med, hvordan det var blevet, siger Kuhn til bold.dk.

- Jeg bruger 20 timer på transport hver uger, og på de lange køreture har jeg gjort mange tanker. Jeg har fra starten sagt, at hvis jobbet kom foran familien, så skulle jeg råbe vagt i gevær, og det har jeg nu gjort. For familien betyder mere end fodbolden.

Kuhn nåede 20 måneder i jobbet som cheftræner, og den periode har lært ham, at stillingen som øverst ansvarlige måske ikke passer ham så godt.

- Som jeg har det lige nu, så tænker jeg ikke på at blive cheftræner på lige foreløbig. Med den måde jeg er på, så passer jeg nok bedre ind i et assistenttrænerjob, siger Kuhn til bold.dk.

- Et assistenttrænerjob er absolut aktuelt fremadrettet, for der ved jeg også, at man ikke bliver presset på samme måde, som man gør i et cheftrænerjob.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Riddersholm overrasket: http://onside.dk/nyheder/superligaen/ri ... se-for-mig
- Det er jo klart, det bliver et stort ansvar, jeg skal overtage. Vi ligger lige nu og spiller med om Europa og har en semifinale i pokalen at se frem til, så det er klart, at det bliver en stor opgave at skulle løfte. Men det er jeg helt sikker på, at jeg kan med hjælp fra mit trænerteam, siger Glen Riddersholm til Onside.dk.

Riddersholm fik overbragt nyheden og tilbuddet om at tage over tidligere på eftermiddagen.

- Jeg skal lige sunde mig oven på det her, det kommer som en kæmpe overraskelse for mig, som det gør for den øvrige fodboldverden. Vi er i gang med en proces i FC Midtjylland op til det her forår, og den proces, har jeg også været en del af, så det er klart, at den fortsætter, fortæller den nye FCM-træner, der fortsætter:

- Nu består mit arbejde i, at lave en analyse af vores nuværende situation og kigge kampen fra i går igennem, og så ikke mindst at få lavet en analyse af OB. Så skal vi have lagt en plan for, hvordan vi griber kampen an på mandag. Vi er inde i periode nu, hvor kampene kommer meget tæt, så det er begrænset, hvor meget jeg kan påvirke rent sportsligt på træningsbanen, så det handler om at grave ned i værktøjskassen omkring de mentale ting og få nogle gode snakke med nogle spillere og få løftet dem, så vi i fællesskab kan få vendt den situation, vi er havnet i, forklarer Glen Riddersholm.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er helt tydeligt, at det er Kuhn selv som ville gå, og at det alene handler om hans forhold, jobbet som cheftræner og det som det indebærer og familien. Så lad os nu lukke debatten om alle mulige årsager her.

Jeg tror Glen har det der skal til, han får en chance nu, og det er da ikke helt umuligt at han bliver cheftræner derefter.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ørgaard ked af Kuhns beslutning: http://onside.dk/nyheder/superligaen/or ... beslutning
- Allan Kuhn har gjort et fantastisk stykke arbejde. Han har kæmpet. Vi har i de seneste kampe haft spillet og indstillingen med os – men marginalerne imod. Personligt er jeg meget ked af beslutningen, for jeg havde gerne set Allan fortsætte i spidsen for holdet frem til pokalsejr og europæisk kvalifikation til sommer. Han har ønsket det anderledes, og på et personligt plan har jeg stor respekt for en mand, der tager en så stor og svær beslutning. Allan har ydet en kæmpe indsats siden august 2009, og hele klubben er ham stor tak skyldig, udtaler Jens Ørgaard til klubbens hjemmeside.

Det bliver Glen Riddersholm, der overtager cheftrænerposten for resten af sæsonen, og Jens Ørgaard har tiltro til, at den nu tidligere assistent kan løfte opgaven.

- Glen Riddersholm tager over. Og det gør han med stort hjerte, højeste træneruddannelse og erfaringer både som assistenttræner og som U-landsholdstræner. Samtidig har han et stærk team på otte topmotiverede trænere omkring sig, så jeg er sikker på, at opgaven bliver løst, lyder det fra Ørgaard.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Ravnen skrev:Allan Kuhn erkender at han er assistent træner: http://www.bold.dk/nyt/Kuhn-Jeg-er-assistenttraener
Kuhns afgang - den havde de færreste nok set komme! Jeg er i al fald dybt overrasket og når det så er sagt, så tror jeg der er flere ting på spil end som så.
Derom følger forhåbentlig mere i løbet af de kommende dage eller uger.

Kigger man rundt, så er trænerrokader ikke en sjældenhed og flere er under opsejling, herunder i FCK, hvor der sandsynligvis skal bruges en assistent til hr. Nilsson, og ja, jeg tror Kuhn kunne være et godt bud. Nordsjælland (Brøndby?), for ikke at nævne hans gamle klub AAB mangler også træner/ass.træner emner (indpiskere) - sidstnævnte (aab) tvivler jeg dog på, mm. det er som cheftræner ved en evt. nedrykning.

Mht. FCM, så er spørgsmålet om Glenn skal fortsætte med at være cheftræner, eller om han skal være assistent. Såfremt der kommer en erstatning, så tror jeg der skal kigges efter emner med erfaring i forhold til ungdom og den nye spillestil. Spørgsmålet er hvem det evt. kunne være? Personligt kender jeg ikke så meget til trænere og deres spillestil, men står en Kjeld Bordinggaard med et job når han stopper? En Michael Hansen som det nævnes kunne også være et bud, dog tror jeg helst han vil være cheftræner. Claus Madsen kender også klubben og har, så vidt jeg husker, tidligere luftet tanken om at blive træner. En bombe ville (med forbehold for uvidenhed om hans taktiske formåen) være en trænerrolle til FF.

Ordstrømmen fortsætter hvis jeg ikke stopper her - men sådan går det når man overraskes!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kristian Bak - Jeg tror at Glen går ind og træder i karakter som leder. Vi kommer til at opleve mere disciplin og konsekvens i vores hverdag, og det tror jeg, vi har brug for siger anføreren til bold.dk.
Der er ingen tvivl om at Glen repræsenterer en no nonsense stil, og i vores nuværende situation tror jeg det er det helt rigtige!

Set her: http://www.bold.dk/nyt/FCM-anfoerer-Mer ... konsekvens

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

Jeg synes at det er dybt naivt, at tro, at han er gået selv.

Jeg er overbevist om at Ørgaard og Kuhn har lavet en lokumsaftale, med et pænt gyldent håndtryk, mod at Kuhn selv gik. - For at det ikke kommer til at ligne kaos i FCM, med endnu en trænerfyring.
- At han har tænkt på at det gik ud over familien i et stykke tid, kan ikke overraske nogen, da der er langt fra Aalborg til Ikast.Derved har han et godt belæg for at gå.
Men det skal være yderst drastisk, hvis man hopper fra, som cheftræner i en superligaklub. Det er et interessant job, med en rigtig god løn.

Han vælger at gå selv, for at få det gyldne håndtryk, og derved ikke miste hele sin løn, hvis han bliver ass. i Aab efter sommerpausen, hvilket han nok håber på. Poul Erik Andreassen holder jo ikke evigt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Dybt naivt? Store ord. Hvis han havde fået et gyldent håndtryk, så var han næppe gået frem i medierne og sagt han egner sig mere til at være assistent. Spillernes reaktioner underbygger jo også hans forklaring, jeg kan ærligt talt ikke se at det skulle være naivt at tro på det.

Det er nærmere paranoidt at tro der skal være noget lusk ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes det er svært at finde helt hoved og hale i det.

Det er klart en overraskelse, at Kuhn forlader FCM, men spørgsmålet er, hvor frivilligt det er. Jeg må indrømme, at det for mig mest af alt ligner en fyring. At der meldes andet ud, er ikke så overraskende. Meulensteen røg vist også i BIF med en forklaring om familie-afsavn....

Der er flere ting, der gør, at det ligner en fyring. For det første tidspunktet. Hvis
Hvis han går frivillig er timingen meget mærkelig. Så burde han nok enten være smuttet i vinterpausen eller klemme balderne sammen til sommerpausen. At smutte midt i en sæson, tyder bestemt ikke på, at det er familieafsavn.

For det andet, så har resultaterne jo heller ikke været prangende på det sidste. Spillemæssigt har det dog langt hen af vejen været ok, så jeg tror ikke det er her, den største årsag ligger.

For det tredje, så gav han i interviewet omkring den nye spillestil i Tipsbladet MEGET klart udtryk for, at stilen var dikteret ovenfra og ikke var i overensstemmelse med måden han plejede at spille på. Selvom han også loyalt siger at han bakker op om stilen, så kan man jo ikke forestille sig, at han ville sige andet. Nu er det let at være bagklog, men da jeg læste interviewet tidligere på ugen, tænkte jeg faktisk, at det ikke lød til at Kuhn var den rette mand for FCM. Så jeg tror dette er kerneproblematikken.

Faktisk kan det være en fordel for FCM at skifte træner på nuværende tidspunkt. En ting er, at man har indført en ny spillestil, men man er altså 100% afhængig af en dedikeret træner til at udføre spillestilen. Ligesom man skal hente spillere, der passer i spillestilen, så skal man også have en træner, der passer til den. Der har vi nu mulighed for at finde. Om det så er Glen ved jeg ikke.

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

@ Ravnen.

Så du tror det samme var sket, hvis vi havde vindet 5 kampe i streg, og lå solidt til at spille champions league kval i næste sæson?

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Hvor er det kujonagtigt! Han burde sgu vise sig som en mand...
Tangerer det dummeste der nogensinde er skrevet paa ulvegraven.dk. Det er da lige omvendt: Kuhn indser at han ikke har leveret det der var forventet af ham, og han maaske ikke har de redskaber i vaektoejskassen der skal til for at levere det der kraeves i FCM. Tager konsekvensen heraf for FCMs skyld. Det er squ da mandigt om noget.

Jeg var begyndt at synes om Kuhns approach til det udadvendte i traenergerningen (mediehaandteringen, udtalelserne etc.) men i forhold til spillet loeb han toer for ideer og ikke mindst TID, saa beslutningen er den helt rigtige baade for FCM og ham.

Tak til Kuhn for hans tid i FCM. Riddersholm samt oevrige team skal nu traede i karaktér. Goer han det er han ny cheftraener inden sommer..

Men FCM skal allerede nu jagte en ny. Forslag> FInd en UDEFRA (udlandet) der kan bringe nyt til klubben og kan haandtere afrikanske spillere samt unge spillere. Eller hvad med Roald Poulsen, der har erfaring med baade akedemier, afrika, unge spillere, og har vundet DM med OB ;) JEg kender dog ikke hans traenerstil og om den harmonerer med den langsigtede approach.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCMhenrik skrev:@ Ravnen.

Så du tror det samme var sket, hvis vi havde vindet 5 kampe i streg, og lå solidt til at spille champions league kval i næste sæson?
Nej egentlig ikke. De personlige årsager som Kuhn fortæller er baggrunden, bliver jo klart mere tydelige når der er modgang. Så længe der er medgang kan man ride med på bølgen mentalt.

Men det er da muligt du har ret. Jeg synes bare det virker plausibelt, og at både Glen og spillernes reaktioner underbygger det.
Men hvis jeg kender Ekstra Bladet ret, så har de sikkert insider oplysninger om det inden længe, hvis der skulle være sket noget fordækt..

Besvar