Og det er godt nok tragikomisk i en sæson, hvor 2. pladsen er mere værd en nogen sinde før. At den samtidig er billigere til salg end nogensinde før, er grænsende til det uforståelige.
Vores eget spil har været meget svingende i de første 3 kampe, gående fra det sublime mod FCK til det elendige i 2. halvleg mod FCN. Jeg ved godt, at vi har unge spillere, og det er prisen, men det holder altså ikke helt, da det også er de rutinerede kræfter, som har svigtet - eksemplificeret ved MA i går.
Men faktum er, at vi nu har 12 kampe tilbage, og hvis vi vil gøre os håb om 2. pladsen, så skal vi op i gear, og præstere bedre. Nøglekampene er naturligvis hjemmekampene mod OB og BIF, men alle andre kampe er også vigtige. Jeg har forsøgt at gruppere dem lidt nedenfor
De 'lette' hjemmekampe:
•04/4 kl. 19.00: FCM – Lyngby
•21/4 kl. 16.00: FCM – AC Horsens
•9/5 kl. 19.00: FCM – SønderjyskE
Disse 3 kampe er på papiret de letteste vi har tilbage. De skal give mindst 7 point.
De 'lette' udekampe
•09/4 kl. 17.00: Silkeborg IF - FCM
•14/4 kl. 19.00: Lyngby – FCM
•24/4 kl. 15.00: Esbjerg - FCM
•29/5 kl. 16.00: FCN – FCM
Disse kampe er de næstletteste kampe vi har tilbage (jeg ved godt at det er hybris at anbringe Esbjerg-kampen her). Dem skulle vi gerne mindst vinde 2 af og ikke tabe nogen. Dvs mindst 8 point. Den sidste kamp mod Farum er naturligvis lidt en joker, da vi jo ikke ved, om tingene er afgjort på det tidspunkt - men så må vi bare vinde de 3 første
De 'svære' hjemmekampe
•18/4 kl. 19.00: FCM - OB
•15/5 kl. 18.00: FCM – Brøndby
•25/5 kl. 20.00: FCM – Randers FC
Jeg har taget Randers med i denne kategori, da vi tit har problemer med dem. Men igen kan tidspunktet være afgørende, da Randers kan være i ingenmands-land på det tidspunkt, og derfor have mindre motivation end os. For de andre to kampe gælder det, at vi ikke må tabe nogen dem - og skal vinde mindst den ene. Vi skal have mindst 5 point i disse kampe.
De 'svære' udekampe
•30/4 kl. 14.00: AaB – FCM
•19/5 kl. 20.00: FCK – FCM
De er lidt nogle joker-kampe.
Er AaB på en bølge eller knækkede mentalt på dette tidspunkt? Det er simpelthen ikke til at vide, og derfor er det en svær kamp at forudsige. Personligt vil jeg elske at hjælpe til med at give AaB dødsstødet.
FCK er dansk mester på dette tidspunkt og spørgsmålet er, om de udnytter de sidste 5-6 kampe i sæsonen til at eksperimentere og spille holdet til næste sæson ind. Under alle omstændigheder bør der være motivationsforskel og dermed bør muligheden for point være større end ellers.
Kravet i disse 2 kampe, er mindst 2 point.
Samlet er kravet altså mindst 7+8+5+2= 22 point i de sidste 12 kampe, hvilket vil give os en sluttotal på 55, der i mine øjne burde være nok til 2. pladsen. 22 point i 12 kampe er markant bedre end vi har præsteret hidtil, men det er nu slutspurten skal sættes ind, og vores kampprogram er altså ikke så svært. Hvis vi ikke kan hente 22 point i de kampe, så har vi sgu ikke fortjent 2. pladsen.