Kent skrev:Ja, hvad fanden skal der ske efter vinterpausen?
Der er vel ingen tvivl om, at vi har været vidner til det mest fejlslagne transfervindue i FCMs historie - dårlig økonomi eller ej. Man har afhændet 3 spillere fra start-11 (Priske, Frank og Ilsø) - og en fjerde (Baba), der vel nærmest ville være i start-11, når de andre var røget. Ind er kommet ingenting. Absolut ingenting. Så det er rent tilsæt. Læg dertil at vi ikke har flyvefærdige alternativer hverken på backs eller i angrebet, og så har du et markant svækket hold, hvor der i den grad skal krydses fingre for, at Siv + Morten Nielsen/Fagerberg/Hvilsom griber chancen og vokser med opgaven. Mål er lig point, men lige nu har jeg svært ved at se, hvor de skal komme fra.
Man står altså tilbage med et svækket angreb og forsvar, samtidig med at man er overbefolket på midtbanen, hvor man har forsømt at få sendt Thyge, Salami og Albæk videre, selvom det var langt mere logiske og oplagte afgange, end dem man har lavet.
Oveni det hele er så hele mis-kommunikationen i forløbet omkring Frank, hvor han fremstår som bænket i egne og Ørgaards udtalelser, mens Kuhn (som jo trods alt er ham, der sætter holdet!) siger at med afgangen af Ilsø, var Frank meget tæt på start-11.
Så sammenlagt er der ingen tvivl om, at dette transfervindue er til dumpekarakter.
At vi i den grad kikset et vindue er katastrofalt på et tidspunkt, hvor der er en meget billig 2. plads og Chl-kval til salg, samt en mulig pokalfinale i sigte.
Det er naturligvis fint, at vi vælger at ligge spillestilen om og satser på andre dyder. Men jeg synes det er lidt uovervejet, at man i samme ombæring svækker holdet. Vi risikerer jo lige som sidste år, at banerne er elendige hele foråret, og der dermed ikke er plads til poleret fodbold. Hvor står vi så? Har vi typerne til at fighte igennem og skaffe 3 vigtige point på udebane mod Sønderjyske en regnvåd dag på en elendig bane? Det synes jeg ikke. Vi så også allerede i efteråret, hvor svært vi havde ved at modstå et pres, og smed rigtig mange dumme point væk i slutningen af kampe, fordi vi ikke havde den fornødne rutine i de situationer. Løsningen på det er næppe at smide flere 18-20-årige på banen....
Jeg tror vi går et svært forår i møde. Jeg håber at de unge overrasker og vokser med opgaven, som fx Lössl gjorde sidste forår. Men lige nu er jeg godt nok pessimist - jeg kan ikke se, hvordan vi skulle kunne komme i nærheden af point, når FCK kommer på besøg d. 6, marts. Og en snitter der, kan sætte en negativ spiral igang for foråret.
SÅ s¨å du har vist fået det forkerte ben ind i 2011, ikke så negativ.
Når nogle flytter vokser andre, jeg er nu ikke så bekymret som dig, hvis man bruger Thygesen på Ilsø's plads, det var jo på den plads han blev solgt på til Gladbach, bagved kan man have poulsen og Salami/Izunna, helt i front kan man så have sylvester/fagerberg/morten Nielsen evt.
Men jeg forstår da godt dit point omkring salget af F. Kristensen kontra et nyt indkøb, tidligere har Ørgaard jo udtalt at han ledte efter F:K's afløser, det er så ikke lykkes for Ørgaard, og ja man skal måske ikke altid tro på alt hvad den mand siger, og ja han har vel også et vist pres på sig for at købe rigtigt, efter alle hans tåbelige indkøb af østeuropæiske spillere mv.