Efter vinterpausen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Meyhoff

Re: Efter vinterpausen

Indlæg af Meyhoff »

Lupus1999 skrev:Kommende start opstilling: 4-3-3
Giv mig lige en grund til hvorfor i alverden vi pludselig skulle skifte til 4-3-3 når vi i de to første træningskampe har spillet 4-4-2?

Der har været snak om vi ændrer vores spillestil, men der har altså ikke været snak om et formationsskifte..

Vi fortsætter med 4-4-2 i foråret muligvis med 4-4-1-1 mod de sværere modstandere..

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu var min 4-3-3 også et bud på, hvordan jeg gerne så vi spillede med de type spillere vi har til rådighed pt.

Synes det vil give en mere kompakt midtbane uden at svække offensiven sønderligt meget.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

Lupus1999 skrev:Nu var min 4-3-3 også et bud på, hvordan jeg gerne så vi spillede med de type spillere vi har til rådighed pt.

Synes det vil give en mere kompakt midtbane uden at svække offensiven sønderligt meget.
Fair nok..

Jeg synes du har fat i noget med en mere kompakt midtbane, men jeg tror ikke sylvester kan ligge alene, han er IMO for lille og farer for meget rundt til det vil kunne blive en succes da der så vil mangle en til at ligge et tryk på boksen og midterforsvarene..
Tror Morten Nielsen og Sylvester bliver at foretrække som frontduo, Morten Nielsen imponerede mig igår imod Fredericia, hvor han var glimrende at spille op på, kunne sætte sig igennem 1 vs. 1 og var farlig - både med indlæg når han kom til baglinjen og når han var inde i boksen, udover han scorer har han i hvert fald 2 som kører lige forbi stolpen.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... a-sivebaek

Men jeg håber f..... også han bliver klar defensivt!
FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/FCM-har-fokus-pa ... spillestil

Det synes jeg lyder helt kanon ;) men få nu for guds skyld styr på sivebæk, og hans defensive side.
FC Midtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ja, hvad fanden skal der ske efter vinterpausen?

Der er vel ingen tvivl om, at vi har været vidner til det mest fejlslagne transfervindue i FCMs historie - dårlig økonomi eller ej. Man har afhændet 3 spillere fra start-11 (Priske, Frank og Ilsø) - og en fjerde (Baba), der vel nærmest ville være i start-11, når de andre var røget. Ind er kommet ingenting. Absolut ingenting. Så det er rent tilsæt. Læg dertil at vi ikke har flyvefærdige alternativer hverken på backs eller i angrebet, og så har du et markant svækket hold, hvor der i den grad skal krydses fingre for, at Siv + Morten Nielsen/Fagerberg/Hvilsom griber chancen og vokser med opgaven. Mål er lig point, men lige nu har jeg svært ved at se, hvor de skal komme fra.

Man står altså tilbage med et svækket angreb og forsvar, samtidig med at man er overbefolket på midtbanen, hvor man har forsømt at få sendt Thyge, Salami og Albæk videre, selvom det var langt mere logiske og oplagte afgange, end dem man har lavet.

Oveni det hele er så hele mis-kommunikationen i forløbet omkring Frank, hvor han fremstår som bænket i egne og Ørgaards udtalelser, mens Kuhn (som jo trods alt er ham, der sætter holdet!) siger at med afgangen af Ilsø, var Frank meget tæt på start-11.

Så sammenlagt er der ingen tvivl om, at dette transfervindue er til dumpekarakter.

At vi i den grad kikset et vindue er katastrofalt på et tidspunkt, hvor der er en meget billig 2. plads og Chl-kval til salg, samt en mulig pokalfinale i sigte.

Det er naturligvis fint, at vi vælger at ligge spillestilen om og satser på andre dyder. Men jeg synes det er lidt uovervejet, at man i samme ombæring svækker holdet. Vi risikerer jo lige som sidste år, at banerne er elendige hele foråret, og der dermed ikke er plads til poleret fodbold. Hvor står vi så? Har vi typerne til at fighte igennem og skaffe 3 vigtige point på udebane mod Sønderjyske en regnvåd dag på en elendig bane? Det synes jeg ikke. Vi så også allerede i efteråret, hvor svært vi havde ved at modstå et pres, og smed rigtig mange dumme point væk i slutningen af kampe, fordi vi ikke havde den fornødne rutine i de situationer. Løsningen på det er næppe at smide flere 18-20-årige på banen....

Jeg tror vi går et svært forår i møde. Jeg håber at de unge overrasker og vokser med opgaven, som fx Lössl gjorde sidste forår. Men lige nu er jeg godt nok pessimist - jeg kan ikke se, hvordan vi skulle kunne komme i nærheden af point, når FCK kommer på besøg d. 6, marts. Og en snitter der, kan sætte en negativ spiral igang for foråret.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Vi har mistet 3 profiler fra start 11, og ikke bragt noget nyt ind, hvad det skylles kan vi kun gisne om, men tror virkelig at vi er ramt på økonomien, måske hårdere ind det lyder ud af til, men for h. må der sidde nogle i beslutnings gruppen som ikke er deres opgave voksen, efter det lorte håndbold bare suger penge ud af kassen, som vi kunne bruge til 1-2 nye spiller. Hvor vi står spille mæssig kan kun tiden vise, men vi sår tilbage med en defensiv hvor vores 2 backs ikke kan dække op, og lær det heller ikke, et angreb som er ufarlig som vores landshold, men oven på alle problemerne får vi sikkert et flot forår som gør os til det 10 bedste hold i foråret og ingen pokal sejr. eller hvad......

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:Ja, hvad fanden skal der ske efter vinterpausen?

Der er vel ingen tvivl om, at vi har været vidner til det mest fejlslagne transfervindue i FCMs historie - dårlig økonomi eller ej. Man har afhændet 3 spillere fra start-11 (Priske, Frank og Ilsø) - og en fjerde (Baba), der vel nærmest ville være i start-11, når de andre var røget. Ind er kommet ingenting. Absolut ingenting. Så det er rent tilsæt. Læg dertil at vi ikke har flyvefærdige alternativer hverken på backs eller i angrebet, og så har du et markant svækket hold, hvor der i den grad skal krydses fingre for, at Siv + Morten Nielsen/Fagerberg/Hvilsom griber chancen og vokser med opgaven. Mål er lig point, men lige nu har jeg svært ved at se, hvor de skal komme fra.

Man står altså tilbage med et svækket angreb og forsvar, samtidig med at man er overbefolket på midtbanen, hvor man har forsømt at få sendt Thyge, Salami og Albæk videre, selvom det var langt mere logiske og oplagte afgange, end dem man har lavet.

Oveni det hele er så hele mis-kommunikationen i forløbet omkring Frank, hvor han fremstår som bænket i egne og Ørgaards udtalelser, mens Kuhn (som jo trods alt er ham, der sætter holdet!) siger at med afgangen af Ilsø, var Frank meget tæt på start-11.

Så sammenlagt er der ingen tvivl om, at dette transfervindue er til dumpekarakter.

At vi i den grad kikset et vindue er katastrofalt på et tidspunkt, hvor der er en meget billig 2. plads og Chl-kval til salg, samt en mulig pokalfinale i sigte.

Det er naturligvis fint, at vi vælger at ligge spillestilen om og satser på andre dyder. Men jeg synes det er lidt uovervejet, at man i samme ombæring svækker holdet. Vi risikerer jo lige som sidste år, at banerne er elendige hele foråret, og der dermed ikke er plads til poleret fodbold. Hvor står vi så? Har vi typerne til at fighte igennem og skaffe 3 vigtige point på udebane mod Sønderjyske en regnvåd dag på en elendig bane? Det synes jeg ikke. Vi så også allerede i efteråret, hvor svært vi havde ved at modstå et pres, og smed rigtig mange dumme point væk i slutningen af kampe, fordi vi ikke havde den fornødne rutine i de situationer. Løsningen på det er næppe at smide flere 18-20-årige på banen....

Jeg tror vi går et svært forår i møde. Jeg håber at de unge overrasker og vokser med opgaven, som fx Lössl gjorde sidste forår. Men lige nu er jeg godt nok pessimist - jeg kan ikke se, hvordan vi skulle kunne komme i nærheden af point, når FCK kommer på besøg d. 6, marts. Og en snitter der, kan sætte en negativ spiral igang for foråret.
SÅ s¨å du har vist fået det forkerte ben ind i 2011, ikke så negativ.

Når nogle flytter vokser andre, jeg er nu ikke så bekymret som dig, hvis man bruger Thygesen på Ilsø's plads, det var jo på den plads han blev solgt på til Gladbach, bagved kan man have poulsen og Salami/Izunna, helt i front kan man så have sylvester/fagerberg/morten Nielsen evt.

Men jeg forstår da godt dit point omkring salget af F. Kristensen kontra et nyt indkøb, tidligere har Ørgaard jo udtalt at han ledte efter F:K's afløser, det er så ikke lykkes for Ørgaard, og ja man skal måske ikke altid tro på alt hvad den mand siger, og ja han har vel også et vist pres på sig for at købe rigtigt, efter alle hans tåbelige indkøb af østeuropæiske spillere mv.

974

Indlæg af 974 »

Er enig med FCMReal her

Især pointen med, at nu får andre chancen til at bevise om de kan noget - det synes jeg trods alt tit vi har set andre i samme situation gøre
Reelt er det lige før jeg ser det som en styrke, at der komme nogle unge frisker kræfter ind, der måske lige vil give den en spand ekstra energi
Jeg tror også at de andre hold snart havde lært hvordan vi spillede når vi havde Frank og Ilsø med

Det at holdet nu i den næste tid skal træne mere i hvordan, der nu skal spilles på den sidste trediedel af banen gør også, at spillet bliver mindre let at læse for modstanderne

Kommer Jakob Poulsen fint i gang - måske på en dynamisk midtbane med Thyge - så tror jeg vi får et meget mere sprudlende hold at se, også med kanterne Borring og Olsen
Nogle gange tror jeg faktisk at eks. Borrings downperioder skyldes, at det har været svært at så sammenspillet/kommunikationen til at køre optimalt med vores nigerianske midtbanespillere

Jeg tror vi går et godt forår i møde. hvis vi kan få vores erfarne folk op i omdrejninger, og så kombineret med de unges energi

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:Især pointen med, at nu får andre chancen til at bevise om de kan noget - det synes jeg trods alt tit vi har set andre i samme situation gøre
Men vi har også set det modsatte. Der er jo ingen automatik i, at de unge straks bliver bedre. Det handler også om, hvilket hold de kommer ind på. Hvis det er et velfungerende hold, så er det lettere at komme ind som ung, og finde sin rolle.

Hvis vi ser tilbage på sidste forår, så løftede Reid og Lössl deres spil, hvilket jeg personligt tror hang meget sammen med at Albrectsen for alvor trådte i karakter. I efteråret har Sylvester imponeret, men når vi kommer frem til foråret, så står vi i en situation, at udover de rutinerede skal præstere (KBN, Poulsen, Thyge, Albrechtsen, Borring, Danny) så skal Julle, Siv, Sylvester, Fagerberg/Nielsen/Hvilsom også præstere og løfte deres spil betragteligt, for at vi ikke får alvorlige problemer i en tæt liga.

Jeg synes der er for mange usikkerhedsmomenter. Det er jo ikke 1-2 spillere, der skal hæve niveauet. Det er 5-6 stykker (Julle, Siv, KBN, Borring, Fagerberg/Nielsen/Hvilsom).

Mose

Indlæg af Mose »

Et perfekt transfervindue

Efter sidste sommers katestrofale underskud på 58 mil. kr., kan det ikke overraske, at ledelsen er lidt påholdene. Alt andet burde bekymre FCMs fans!

Alligevel sidder der åbenbart tilhængere og drømmer om signings af middelgode angribere (de rigtig gode har vi nemlig ikke råd til).

Kent piver over transfervinduet og henviser til, at de unge sikkert ikke magter opgaven. Måske får han ret, men det er ikke noget historien i FCM kan bekræfte.

Hver gang såkaldte profiler blev solgt, har de unge grebet chancen:

Da Frandsen, Rathe og Michael Hansen blev skippet tog en ung nigeriansk duo fat på midtbanen (Salami og Femi), og mod alle odds hjemførte sølvet til heden.

Da vi sendte C. Poulsen afsted voksede Leon Jessen og blev solgt til udlandet.

Sidste år på denne tid ville mange her på graven satse på det sikrer valg (Raska) men Lössl skulle have chancen.

Der er flere eksempler, men pointen er sikkert opfanget.

Så er det rigtigt, at enkelte spillere fra akademiet har kostet et point hist og her, men har de været ringere end de dyrt indkøbte profiler?

Juelsgaard (som jeg stadig tror på) har med rette fået en del kritik, men har han været ringere end Borring, Danny Olsen eller Kristian Bak?

I foråret var Izunna og Lössl blandt de bedste og i mine øjne har Sly været en profil i efteråret. Igen en tydelig markering af at de unge nok skal gribe chancen.

Jeg siger ikke, at vi nu vinder sølv og får pokalen, men det havde vi næppe heller gjort med Frank og Ilsø i truppen.

Meyhoff

Indlæg af Meyhoff »

974 skrev:Kommer Jakob Poulsen fint i gang - måske på en dynamisk midtbane med Thyge - så tror jeg vi får et meget mere sprudlende hold at se, også med kanterne Borring og Olsen
Nogle gange tror jeg faktisk at eks. Borrings downperioder skyldes, at det har været svært at så sammenspillet/kommunikationen til at køre optimalt med vores nigerianske midtbanespillere
I Izunna har vi IMO en af superligaens bedste defensive midtbanespillere - kun Djemba og Kvist er i nærheden af hans niveau, jeg er ikke et sekund i tvivl om at Kuhn foretrækker at spille med ham eller evt. Salami og så enten Thyge eller Albæk ved siden af - tror ikke vi kommer til at se en midtbane uden en af nigerianerne.. I første omgang tror jeg Jakob Poulsen vil blive bragt i spil på kanten fremfor midten..
Danny tvivler jeg på kommer igang igen, hans spil virker ideforladt og hans selvtillid virker til at være helt i bund, det er ærgerligt da han kan være rigtig god på de gode dage, men umiddelbart tror jeg han bliver overhalet af Jakob Poulsen og Rilwan i foråret..

Den med at Borring spiller dårligt pga han ikke kan spille sammen/kommunikere med de nigerianske midtbanespillere tror jeg simpelthen ikke på, kan han ikke det er han da totalt til grin, han har trænet/spillet med dem meget længe.. Jeg tror mere problemet ligger hos Borring selv og hans psyke som må være for svag når tingene ikke lykkedes for ham..

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Meyhoff skrev:
974 skrev:Kommer Jakob Poulsen fint i gang - måske på en dynamisk midtbane med Thyge - så tror jeg vi får et meget mere sprudlende hold at se, også med kanterne Borring og Olsen
I Izunna har vi IMO en af superligaens bedste defensive midtbanespillere - kun Djemba og Kvist er i nærheden af hans niveau, jeg er ikke et sekund i tvivl om at Kuhn foretrækker at spille med ham eller evt. Salami og så enten Thyge eller Albæk ved siden af - tror ikke vi kommer til at se en midtbane uden en af nigerianerne.. I første omgang tror jeg Jakob Poulsen vil blive bragt i spil på kanten fremfor midten..
Danny tvivler jeg på kommer igang igen, hans spil virker ideforladt og hans selvtillid virker til at være helt i bund, det er ærgerligt da han kan være rigtig god på de gode dage, men umiddelbart tror jeg han bliver overhalet af Jakob Poulsen og Rilwan i foråret..

Den med at Borring spiller dårligt pga han ikke kan spille sammen/kommunikere med de nigerianske midtbanespillere tror jeg simpelthen ikke på, kan han ikke det er han da totalt til grin, han har trænet/spillet med dem meget længe.. Jeg tror mere problemet ligger hos Borring selv og hans psyke som må være for svag når tingene ikke lykkedes for ham..
Vedr. J. Poulsen, det er da helt til grin at du vil have at han skal spille kant, kommer han i den form han havde da han var fast mand på landsholdet, hvor er blev brugt centralt, så kan thygesen kun sættes frem i angrebet eller kant. helt sikkert også ting der spiller ind vedr. om thygesen ønsker at forlænge, det er en del af spillet mellem FCM og ham, FCM har en reel afløser for thygesen.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

FC Midtjylland

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

FCMReal skrev: Vedr. J. Poulsen, det er da helt til grin at du vil have at han skal spille kant, kommer han i den form han havde da han var fast mand på landsholdet, hvor er blev brugt centralt, så kan thygesen kun sættes frem i angrebet eller kant. helt sikkert også ting der spiller ind vedr. om thygesen ønsker at forlænge, det er en del af spillet mellem FCM og ham, FCM har en reel afløser for thygesen.
Ja, brug jakob poulsen i stedet for thyge på ønskepladsen, frem for at regne med at thyge forlænger og jakob poulsen ikke får sit ønske opfyldt.
FC Midtjylland

Besvar