Transferønsker Vinteren 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Mini Bager

Re: Transferønsker Vinteren 2011

Indlæg af Mini Bager »

AlwaysFCM skrev:Kunne rigtig godt tænke mig en bomber for FCM. en rigtig rigtig farlig angriber. bliver Morten Nielsen det? eller sly? eller hvilsom? :roll:
Jeg tror på Sly, hvis det skal være nogen af dem du nævner. Tror på han går en stor fremtid i møde, hvis han fortsat udvikler sig, og får en masse kampe.

Søren Larsen er meget interessant, hvis han altså kan holde skaderne væk.... tvivlsomt. Men han skal da være velkommen, hvis det er økonomisk forsvarligt af klubben, at hente ham.

Bare Ørgaard ikke får en eller anden sindsyg idé om Peter Madsen... kunne se han stod på listen over de 7 BIF spillere.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mini Bager skrev:Bare Ørgaard ikke får en eller anden sindsyg idé om Peter Madsen... kunne se han stod på listen over de 7 BIF spillere.
Det tror jeg ikke sker. Alle kan se, at Peter Madsen er et kæmpe flop. Desuden tvivler jeg meget på, at han ønsker at forlade BIF - det er hans kontrakt vist for god til.

Jeg frygter lidt mere, at Ørgaard kunne finde på at kigge på Rajko Lekic.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Mini Bager skrev:
AlwaysFCM skrev:Kunne rigtig godt tænke mig en bomber for FCM. en rigtig rigtig farlig angriber. bliver Morten Nielsen det? eller sly? eller hvilsom? :roll:
Jeg tror på Sly, hvis det skal være nogen af dem du nævner. Tror på han går en stor fremtid i møde, hvis han fortsat udvikler sig, og får en masse kampe.

Søren Larsen er meget interessant, hvis han altså kan holde skaderne væk.... tvivlsomt. Men han skal da være velkommen, hvis det er økonomisk forsvarligt af klubben, at hente ham.

Bare Ørgaard ikke får en eller anden sindsyg idé om Peter Madsen... kunne se han stod på listen over de 7 BIF spillere.
Søren Larsen ja, det kunne være interessant. Mon ikke det er nemmere for ham at holde skader væk, i en liga som Superligaen frem for Ligue1 i Frankrig.
Jeg tvivler på Rajko Lekic Kent, da det virker som om han utroligt gerne kun vil til udlandet.
FC Midtjylland

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Så er Priske tilsyneladende fortid i klubben - han må siges at have været en succes:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland

Spørgsmålet er hvilket alternativ der satses på...? Det tegner til at der kunne være et spændende vinter-vindue i vente :)

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

NyX skrev:Så er Priske tilsyneladende fortid i klubben - han må siges at have været en succes:

Spørgsmålet er hvilket alternativ der satses på...? Det tegner til at der kunne være et spændende vinter-vindue i vente :)
Tænker lidt Johnny Thomsen fra SønderjyskE?
FC Midtjylland

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

FCM havde så vidt jeg havde læste mig til bestyrelsesmøde i går hvor planen for transfervinduet skulle godkendes. Derfor vil vi jo ikke nødvendigvis se noget med det sammen, men mon ikke Ørgaard har en plan?? Sådan plejer det at være. men den del kan jo hænge på om andet lykkes.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

NyX skrev:Så er Priske tilsyneladende fortid i klubben - han må siges at have været en succes:

Det er jeg godt nok ked af, med mindre Ørgaard har noget spændende i ærmet. Synes Priske har gjort det rigtig godt!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det er en smule interessant, for u21-em er jo en joker i dette. Hvis man henter en Johnny Thomsen, så er Siv jo bænket i foråret, hvilket formindsker hans chancer for u21.

Derfor tror jeg, at et køb af en profil til højre back vil medføre en udlejning af Siv. Så har vi stadig Bøge som backup.

Alternativt kan det være, at man går all-in på Siv og satser på at han får et godt forår, og så kan sælge sig selv til u21 til sommer.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Det er en smule interessant, for u21-em er jo en joker i dette. Hvis man henter en Johnny Thomsen, så er Siv jo bænket i foråret, hvilket formindsker hans chancer for u21.

Derfor tror jeg, at et køb af en profil til højre back vil medføre en udlejning af Siv. Så har vi stadig Bøge som backup.
Naturligvis uden at kende noget til de økonomiske detaljer, er jeg ret nervøs for, at økonomien er så belastet, at der ikke tænkes i flere profiler i vintervinduet. Med mindre vi finder en bejler til Thyge (som oven i hatten vil betale hans sign-off-fee), tror jeg vinduet bliver meget stille.
Kent skrev:Alternativt kan det være, at man går all-in på Siv og satser på at han får et godt forår, og så kan sælge sig selv til u21 til sommer.
Det bliver et sats af nød. Jeg tror desværre Siv er langt fra spilletid på U21, og han spillede sig ikke just på hold i kampen mod Holland. Det ville dog være en kærkommen gave at se et gennembrud fra ham på backpladsen.

Brugeravatar
AlwaysFCM

Indlæg af AlwaysFCM »

http://www.bold.dk/nyt/FCMs-Collins-oensket-i-Rusland

Hvad sker der med Baba?

- Tror ikke han får noget ud af at vende til bage til FCM..
Men hvad så? :roll:
FC Midtjylland

NyX

Indlæg af NyX »

Det er en smule interessant, for u21-em er jo en joker i dette. Hvis man henter en Johnny Thomsen, så er Siv jo bænket i foråret, hvilket formindsker hans chancer for u21.
(....)
Alternativt kan det være, at man går all-in på Siv og satser på at han får et godt forår, og så kan sælge sig selv til u21 til sommer.
- IMO bør klubben først og fremmest fokusere på placeringen i ligaen - dvs. 2' pladsen. At satse på Sivebæk som en slags eksperiment med henblik på en kommende slutrunde vil i den sammenhæng være en mindre heldig løsning. Jeg er ikke i tvivl om at han har kvaliteterne til at blive en dygtig moderne back, men som tingene ser ud, bør en mere komplet spiller (til den position) være at foretrække. Med mindre Siv får lagt et par ekstra niveauer på over vinteren bør han derfor have en anden mulighed - som det nævnes - fx en udlejning:
Derfor tror jeg, at et køb af en profil til højre back vil medføre en udlejning af Siv. Så har vi stadig Bøge som backup
... hvilket kan gavne hans udvikling - såfremt han får spilletid (hvilket ER det vigtigste) og herunder på den "rigtige" position. Hermed kan både han og klubben i princippet slå flere fluer med ét smæk idet førstnævnte også har chancen for at tilspille sig en plads i truppen til U21 såfremt han spiller fast i en anden klub. IMO en optimal løsning for alle parter, som dog igen, som det også fremhæves, afhænger af de økonomiske vurderinger. Desuden får Bøge i den forbindelse også en mulig chance for at snuse lidt mere til førsteholdsfodbolden og forholdene i Superligaen.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

NyX skrev: - IMO bør klubben først og fremmest fokusere på placeringen i ligaen - dvs. 2' pladsen.
Det var dog kortsigtet.
1. økonomi
2. udvikling.
3. placering.
/Hekler

NyX

Indlæg af NyX »

Hekler skrev: Det var dog kortsigtet.
1. økonomi
2. udvikling.
3. placering.

Denne prioriteringsliste afviger imo ikke umiddelbart fra hvad jeg siger - mm jeg (som det desværre tit og ofte sker) ikke udtrykker mig klart nok eller misforstår dig Hekler.

Det økonomiske perspektiv er netop indregnet i såvel placering som udvikling - men hvor sidstnævnte (her af Siv), som jeg antyder, med fordel kan foregå i en anden klub - og stadig gøre ham dygtigere og ikke mindst mere eftertragtet for både U21-EM, FCM og eller potentielle købere. Ja et køb koster, og argumentet for at beholde ham og gøre brug af ham kan jeg sagtens følge - men for mig at se er placeringen en væsentlig del af det økonomiske for enhver superligaklub.

Som jeg ser det giver placeringen det bedste udgangspunkt for en bedre økonomi fremover - hvorfor der altså ikke er tale om en kortsigtet løsning. Placering giver bedre omtale i medie, blandt sponsorer og frem for alt også internationalt. Det giver mulighed for europæisk fodbold, hvilket udgør en økonomisk fordel på flere niveauer. Spillerne opnår international erfaring parallelt med at eventuelle købere får muligheden for, at danne sig et billede af deres formåen mod andre end de hjemlige modstandere.

Udviklingsperspektivet herved angår hele den klubmæssige kontekst, dvs. spillere, ledelse, sponsorer, fans, samarbejdsklubber - talentmassen etc. Jeg kan således ikke se det kortsigtede i at ville satse på en placering. Det må ganske rigtig, som jeg også tror du hentyder til, være en kombination - men resultatet - også i fx pokalturneringen - er imo det der afgør sagen både nu og på sigt. Man kan sagtens satse på 100 procent udviklingen og lade den udgøre det økonomiske fundament, men ved at stille med det bedst mulige hold - hvilket pt indebærer et køb såfremt Priske er ude af billedet - parallelt med at der satses på udvikling ved at sikre/øge muligheden maksimal spilletid til flest mulige folk (fx ved udlejning af spillere), får man som jeg ser det den største chance for fuld plade både placeringsmæssigt, økonomisk og udviklingsmæssigt. Både nu og fremover, hvor frugterne forhåbentlig lader sig høste.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

NyX skrev: - IMO bør klubben først og fremmest fokusere på placeringen i ligaen - dvs. 2' pladsen.
Hekler skrev: Det var dog kortsigtet.
1. økonomi
2. udvikling.
3. placering.
NyX skrev: Denne prioriteringsliste afviger imo ikke umiddelbart fra hvad jeg siger - mm jeg (som det desværre tit og ofte sker) ikke udtrykker mig klart nok eller misforstår dig Hekler.
Hekler skrev: Hvis du ikke selv ved hvad du skriver så er det her stillet nemt og overskueligt op.
Først og fremmest er ikke det samme som en 3. prioritering som jeg skriver!

Jeg mener ikke det samme som dig, men jeg er klar og tydelig i hvad JEG mener, så resten må du sådan set selv ligge og rode med.
/Hekler

NyX

Indlæg af NyX »

Storartet - jeg er blot et nyt og uprøvet medlem på dette forum.

Nuvel, jeg vil for eftertiden være kortfattet, konstruktiv, velovervejet, direkte, uformel og uhyre præcis i mine bidrag som skoleeksemplet her.

Tak

Besvar