Artikel fra Herning Folkeblad:
Indtil videre har foråret ikke helt været, som David Nielsen havde håbet på, da han i vinterpausen skiftede fra AaB til FC Midtjylland.
Angriberen har kun været med i seks af FCM's 11 Superliga-kampe i foråret - og det er kun blevet til et enkelt mål.
I de andre kampe har David Nielsen været ude med enten en skade eller karantæne.
- Det har været sådan noget stop-start for mig hele tiden, og det har slet ikke været optimalt. Det er temmeligt frustrerende at sidde ude med småskader eller karantæne hver anden gang, indrømmer han.
David Nielsen måtte også i søndags mod OB tage plads på tilskuerpladserne på Odense Stadion på grund af det gule kort, som han fik i FCM's superkamp mod Brøndby på SAS Arena forrige torsdag.
- Det gør det noget sværere at komme ordentligt i gang, når man ikke spiller med hver gang, erkender FCM-forwarden.
Før forårssæsonen havde han store forventninger til samarbejdet med angrebsmakkeren Frank Kristensen, men den - på papiret - skræmmende duo har ikke haft ret mange kampe til at blive spillet sammen. David Nielsen tror dog stadig på, at netop den angrebsduo vil udvikle sig til en af de rigtig farlige af slagsen.
Farlig duo på vej
- Jeg er slet ikke i tvivl om, at det kommer. Ingen af os har været helt oppe at ringe i foråret, men jeg tror, at man vil se frugten af vores samarbejde for alvor i næste sæson, forudser David Nielsen, der dog allerede i morgen eftermiddag får en ny chance for at vise sin skarphed.
FCM stiller med Frank Kristensen og David Nielsen helt fremme mod FCK, som David Nielsen selv har spillet for i flere sæsoner.
- Det er altid noget specielt for mig at møde FCK. Men det skulle helst ikke blive en god weekend for mit gamle hold, påpeger han.
Heller ikke AaB hepper han på i weekenden. David Nielsen forrige klub møder Brøndby allerede i eftermiddag, og her håber FCM'erne på den Brøndby-sejr, der kan sende FCM ud i Europa og samtidig op på tredjepladsen, hvis FCM selv slår FCK.
- Hvis vi kommer i Europa Cuppen og også i Royal League, så vil jeg personligt være tilfreds. Det vil også være dejligt med en medalje, men det eneste metal, der rigtigt tæller for mig, er guld. Så de andre ting er vigtigere, siger David Nielsen, der skaderne og karantænerne fraset er faldet godt til i FC Midtjylland.
- Jeg er utroligt optimistisk angående det her hold i næste sæson. Vi har spillet nogle gode kampe, især mod Brøndby, og vi kommer også til at spille en god kamp mod FCK. Det er jeg helt sikker på.
- Efter en svær start på foråret har vores trænere fået trykket på de helt rigtige knapper. Og vi skal gribe kampen mod FCK an på helt samme måde som kampen mod Brøndby. Så skal det nok gå godt, siger David Nielsen.
David Nielsen har mere at byde på!
-
YahooSeeker [Bot]
David Nielsen har mere at byde på!
Senest rettet af YahooSeeker [Bot] 29. maj 2005, 12:25, rettet i alt 1 gang.