SL R14 FCM-Brøndby, Mandag d. 29. oktober kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

SL R14 FCM-Brøndby, Mandag d. 29. oktober kl. 19.00

Indlæg af Christian »

1. FCM 28 point, målscore 31-11
8. Brøndby 18 point, målscore 21-20

FCM hjemme i denne sæson 7-1-0 (bedste hjemmehold i ligaen)
Brøndby ude i denne sæson 4-0-2 (2. bedste udehold i ligaen (samme pointtal som Horsens og Aab))

Selvom Brøndby ikke har fået det ud af sæsonen som de fleste vel havde regnet med, så er Brøndby bare et hold jeg aldrig helt føler mig helt tryg ved.
Men hvis vi holder os til fakta med fokus på indeværende sæson og holder følelserne ude af ligningen, ligner det sandsynlige 3 point og en chance for, for alvor, at slukke Brøndbys mesterskabsdrømme i denne sæson.

Superstats.dk melder at vi ikke har spillere i karantæne, så med baggrund i de seneste kampe, er det vel nemt at argumentere for genvalg til de 11 startende mod FCN.

Hansen
Svia-Kian-Scholtz
MDH-Sparv-Jakob-Joel
Gustav-Paul-Mabil

God kamp.

Brugeravatar
Ravnen

Re: SL R14 FCM-Brøndby, Mandag d. 29. oktober kl. 19.00

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror dog at Dal Hende starter på venstre og Joel på højre.

Vi er inde i en rigtig god periode, hvor det bare kører for os spillemæssigt. Så Brøndby skal stå tidligt op, hvis de skal have noget med sig hjem fra MCH Arena, og jeg tvivler stærkt på at det sker. Brøndby ser slet ikke så stærke ud som i sidste sæson.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg synes det mest interessante bliver, om vi fastholder den succesfulde 3-4-3 og spiller vores egen taktik, eller om vi går på kompromis, og stiller op med 3 centrale midtbanespillere, som i kampene mod BIF i sidste sæson, hvor Frank, Drachmann og Kaan spillede sammen med Polle og Sparv i forårets kampe for at gøre os mere kompakte centralt i banen og dæmme op for modstanderens styrke.

Der var ikke tvivl om, at vi var bange for Brøndbys presspil og styrke centralt i banen. De har dog ikke set lige så gode ud i år, og synes hellere ikke, at deres presspil har siddet lige så godt som i denne sæson (det hænger nok sammen med den store udskiftning i deres trup), så jeg vil ikke blive overrasket, hvis vi stiller op med Mabil og Wikheim sammen med Paul, og "kun" har Polle og Sparv centralt på midtbanen. Alternativt "ofrer" vi nok Mabil (eller evt. Wikheim) for at gøre plads til Frank.

Vi har dog så meget momentum pt., at jeg håber, at vi spiller vores egen stil og spiller Mabil og Wikheim, som begge med deres fart kan gøre ondt på Brøndbys bagkæde, hvor de ofte står højt, og derfor kan fanges i omstillingerne. Synes også ofte Wikheim har gjort ondt på Brøndby, og scorede bl.a. 3 af vores 4 mål (pokalkamp medregnet) mod BIF i sidste sæson.

Kuriøst nok så scorede vi faktisk kun 4 mål i 5 kampe mod dem i sidste sæson, men vi er rækkens mest scorende hold i denne sæson, og BIF har haft svært ved at lukke af bagude (og er det hold, der har indkasseret 4. flest mål kun overgået af bundholdene Hobro, Vendsyssel samt Randers). De har vist i øvrigt også haft en del problemer med at dække op på dødbolde, så der skulle også være mulighed for en kasse eller to på dødboldsvåbenet.

Jeg gætter også på, at vi stiller op på samme måde som mod FCN:

Hansen
Hansen-Erik-Scholz
Joel-Sparv-Polle-MDH
Mabil-Paul-Wikheim

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Kunne godt ligne, at der kommer mange fra Brøndby på trods... kun en plads ledig i sportmaster-sektionen. Men en del ledige pladser på Faxe-tribunen.

oros

Indlæg af oros »

Åh.... Gid jeg kunne være med! Ryggen vil ikke mere, så det bliver TV.
Forventer THenrys opstilling og tror, Mabil og Wikheim kommer til at gøre Brøndbys forsvar rundtosset. og så bliver det en smal sag for Lange at stange et par stykker i nettet, og da Polle også scorer på et direkte frispark, vinder vi 3 - 0.

Måske har vores nye træner en taktisk overraskelse i ærmet? Det ville egentlig ikke undre mig.

God kamp!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Når Jesper Hansen kvajer sig, så gør han det ikke halvt....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Meget dårlig kamp. Vi spiller meget skidt, virkelig ingen overskud, og vores anfører kigger forvirret rundt..
der skal ske noget.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jesper h skulle have taget begge...

ben2han

Indlæg af ben2han »

Man har en topkamp, og så skal Jesper Hansen spille fransk klovn i netop sådan en kamp, som han gjorde i Ålborg, her tabte man, Mabil sover og det gør man igen ved næste hjørne hvor Uffe B. burde have scoret til 3-1.

Ind med Evander

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Det ligner en typisk Brøndby kamp for os. Vi er overmatchet på spillet, og mangler muligheder i spillet langs græsset. At det så er et gigantisk og mindre (dårlig coearing til hjørne) der koster, er ekstra ærgerligt.

Vi skal ud med noget helt andet i anden halvleg. Det her er en kamp for Rilwan og mon ikke også George bringes i spil. Så omrokering til tre på midten og to fremme, tak.

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

Mabil får ikke noget ud af sin hurtighed, han tager alt for mange dårlige beslutninger. Så ind med Evander, og så få gang i presspilllet - spillerne kan ikke have brugt specielt mange kræfter. Er blot “bange” for, at træneren ikke formår at trænge igennem i pausen, og give den opsang der er nødvendig

974

Indlæg af 974 »

Lund7400 skrev:
29. okt 2018, 19:50
Det ligner en typisk Brøndby kamp for os. Vi er overmatchet på spillet, og mangler muligheder i spillet langs græsset. At det så er et gigantisk og mindre (dårlig coearing til hjørne) der koster, er ekstra ærgerligt.
Sådan noget af det her måske :-)
https://www.superstats.dk/kampe/4919

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

En gigantisk brøler af Jesper Hansen og en stor opdækningsfejl koster to mål og så er det sgu op af bakke. Jesper Hansen kommer til at sove dårligt i nat.

Vi kan slette ikke sætte vores spil og man kan på ingen måde se at vi spiller hjemme. Vi skaber ingenting. Der skal ændres nogle ting i anden halvleg. Vi er med i kampen og det har på flere fronter været meget lige, så der skal ikke så mange justeringer til.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
29. okt 2018, 19:57
En gigantisk brøler af Jesper Hansen og en stor opdækningsfejl koster to mål og så er det sgu op af bakke. Jesper Hansen kommer til at sove dårligt i nat.

Vi kan slette ikke sætte vores spil og man kan på ingen måde se at vi spiller hjemme. Vi skaber ingenting. Der skal ændres nogle ting i anden halvleg. Vi er med i kampen og det har på flere fronter været meget lige, så der skal ikke så mange justeringer til.
Det er Sparv og Poulsen der taber 1 halvleg, men de er også i undertal, tror Thorup vil have valgt 3 på midten ?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

vi er utrolig passive og virker over matchet og bange i duellerne.

Mabil får i mine øjne igen alt for lidt ud af det, og mister mange bolde, ud med ham
og f¨Evander ind og gå op med 2 angriber og stress deres bagerste.

Besvar