SL R17: Midtjylland - AGF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL R17: Midtjylland - AGF

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 17 og
27. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Mandag d. 27/11 kl. 19.00
Sted: MCH Arena
Dommer: Jens Maae
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
Midtjylland: Ingen
AGF: Mustafa Amini

Skader:
Midtjylland: Munksgaard skadet - Falke, Nicolaisen, Vdv, Kroon og Rilwan tvivlsomme
AGF: Ingen

Bud på start XI'er
3-4-3
Billede

Bænk: Ottesen, Halsti, Rømer, Sparv, Borring, Wikheim, Rilwan

Sidste opgør mod AGF:
25.09.17 SL AGF FC Midtjylland 0 : 3
04.12.16 SL FC Midtjylland AGF 0 : 1
21.09.16 SL AGF FC Midtjylland 1 : 1
08.05.16 SL FC Midtjylland AGF 1 : 1
27.01.16 CF FC Midtjylland AGF 1 : 1

Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.

Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.

Forza FCM!

THenry

Re: SL R17: Midtjylland - AGF

Indlæg af THenry »

Jeg kan se, at træningen er lukket i morgen https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/so ... -er-lukket

Derfor bliver det spændende at se, om JT har noget særligt i ærmet til kampen mod AGF?

Vi plejer som regel kun at lukke træningen, når noget uventet er under opsejling, men det kan selvfølgelig være, at Jess har hørt Sort Snak og bænker Paul til fordel for Wikheim ;)

Vi skal have en sejr mod GF, og det bør vi også få. Det der bekymrer mig mest er, at vi har haft det svært mod Lyngby i langt tid, og David tager nok sin game plan fra Lyngby-tiden med til Herning på mandag, så de vil forsøge at stå kompakt og spille på omstillinger, hvor Andre Riel (der vel minder en del om Jeppe Kjær) sikkert skal stikke afsted i bagrummet.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Nordsjælland smadrer lige nu Horsens, og jeg kan ikke forestille mig andet end at Brøndby slår Silkeborg senere, så kampen mod AGF skal simpelthen give 3 point så vi kan holde trit. På hjemmebane burde vi også kunne besejre det hold som vi tidligere på sæsonen slog 3-0 på deres egen bane.

Onuachu må gerne komme lidt op i omdrejninger igen, læste et sted at hans nuværende scoringstørke (3 kampe) er den længste siden februar, så det kunne være rigtigt fint hvis han brugte denne kamp til at stoppe den stime.

Tror på endnu en 3-0'er, med 2 kasser af Paul og én af Sørloth.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

I morgen skal vi passe på vores bagrum hvor jeg tror de vil prøve at ramme os. De har 2 hurtige som vi skal passe på. Vi må ikke komme bagud. Vi skal være klar fra start og bruge vores fysiske kraft og knokle på hele kampen.

Treco

Indlæg af Treco »

Lukket træning og 20 mand udtaget, hvem er mon skadet?

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Det giver lige kampen et fedt twist at GF ikke har tabt i Herning i 2 år - ser ikke mange andre suppekampe end vores men den her skal helt sikkert ses - pøj pøj :roll:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Efter tre kampe på stribe hvor det på ingen måde har været problemfrit, så ville det da glæde mig hvis vi fandt det gode spil frem igen og bøllebanker AGF, med David ved roret. Ham har vi endnu tilgode at slå, hvad jeg græmmes over. Tre kampe tilbage - 9point er kravet. Det er brutalt og det kræver at vi spiller noget bedre end de seneste kampe. 9 point er kravet fordi Brøndby bare vinder og vinder. Ækelt at de får 2point forærende af dommeren i går.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Christian

Indlæg af Christian »

Flot kamp med rigtig mange store chancer. Vi kunne jo have scoret 8 mål hvis vi havde været lidt skarpere.

Vi dominerer ikke spillet så meget som jeg kunne tænke mig, men det er solidt spillet og en sikker sejr.

Drachmann ligner en fuldgod erstatning for Sparv. Mindst.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

4-0 sejre og jeg vil faktisk mene at vi spiller en dårlig kamp.
Vores defensiv havde styr på det der kom, ikke at der var meget bid i gf offensiven.
Vores offensiv, spillede en dårlig kamp, oplæg var u præsice, og afslutninger var alt for slappe.
Vi kommer til at se godt ud fordi agf, ikke formåede, at lave simple markeringer, de stod milevidt, fra deres mand. Jeg skal ikke kunne sige om gfs spillere havde nogle aftaler, inden de gik på banen. Under alle omstændigheder så ligger de som minimum, i omklædningsrummet.
Vi så godt ud på en pinlig baggrund, gf hører pt ikke til i ligaen.

Personlig holdning.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Vigtigt at vi får en sejr idag...

men ikke vildt poleret fodbold og hvor er vores angribere..? Er de taget på juleferie? Men virkelig fine oplæg af Polle, nu når spillet desværre ikke flyder og afslutningerne er temmelig uskarpe....

SimonH

Indlæg af SimonH »

Sørloth spiller jo decideret fremragende igen, og bliver da snydt for et par assists. Hans vendinger er verdensklasse af så stor en mand

THenry

Indlæg af THenry »

4-0 og et sjældent clean sheet, så kan jeg egentlig ikke forlange mere, selvom det ikke var sprudlende og en halvkedelig kamp efter de 2 første hurtige scoringer. AGF var meget ringe, men trods alt rart, at sejren aldrig kom i fare efter vi har levet livet farligt i de sidste par runder.

Jeg er meget tilfreds med den forsvarsmæssige indsats i dag. Kian og Zsolt spiller en god kamp, og vi er ved at være inde i en god stime med markant færre indkasserede mål end i starten af sæsonen. Vi scorer i hver kamp (Er vi tilbage til snitteren i Brøndby for at finde sidste kamp, hvor vi ikke scorede?), så hvis vi også begynder at spille til 0 oftere og oftere, så ligger der rigtig, rigtig mange points og venter på os resten af sæsonen.

Derudover er det bare en fornøjelse med Polles flødefod. Vi laver 3 mål på standarder i dag, selvom Paul ikke var på banen ved de første 2. Desuden er Sannah en af de bedste headere i ligaen, og Sparv kan også tilføje yderligere størrelse på standarder, når han er med. Jeg tror vi bliver modbydelige i foråret på dødbolde med ligaens bedste højre fod, og ligaens næstbedste langkaster på holdet, så bliver det rigtige træls for alle hold (not named Horsens).

Sniper

Indlæg af Sniper »

Dejlige 3 point imod et tamt GF mandskab, sejren kunne have været endnu større men jeg er fint tilfreds💪

Spændende næste runde med BIF i Sønderjyske og FCK imod FCN, spiller vi som idag imod OB næste mandag kunne vi godt tage nogle point på et par af konkurrenterne🙏

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dejligt med en stor sejr over David og AGF.
Spillet var ikke det bedste men banen så også glat ud. Bortset fra et kvarters penge efter scoringen var vi i kontrol. Det kvarter var vi under pres ser vi godt nok ringe ud. Bliver spændende at se hvordan vi klarer presset i forsvaret mod gode hold. Vi har lukket 22 mål ind i 17 kampe. Halvdelen mod FCN, FCK og Brøndby.

For AGF ser sæsonen ud til at blive een lang pinsel. De var godt nok dårlige.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Cortez

Indlæg af Cortez »

Måske læser jeg indlægene forkert, men jeg fornemmer lidt "...jo, jo, 4-0 over AGF var da meget godt, MEN..."?

Det ligger lidt i tråd med kampreferatet fra Klaus Egelund her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... st/6934686

Jeg synes, det er helt forkert. Vi smadrer AGF og er dem overlegne i alle aspekter i kampen. De kommer lidt med, når vi trækker håndbremsen, hvilket er nødvendigt for os i perioder, når vi spiller, som vi gør. Som jeg ser det, er vi i fuld kontrol hele kampen. Også takkeværende en solid defensiv, hvor Kian og Zsolt måske var de mest i øjnefaldende lige i går. Stærk kamp af begge - og Zsolt var min MoM, men kan snildt leve med at det blev Polle :D .

Mht. den "kritik" der er af vores angribere, så tror jeg desværre at Pauls blindtarmsbetændelse kostede ham efterårssæsonen. Det ser ikke ud til, han er på samme niveau som før den, men det regner jeg bestemt med han er, når kalenderen siger 2018. Sørloth har rigtig nok haft et lillebitte fald i niveau og scoringer, men han er fortsat for vild i sine vendinger og raids. Han er altså pisse god! Nu starter vi så med Duelund i går, og at dømme ud fra nogle af de kommentarer, jeg hørte omkring mig på stadion, så synes han lidt udskældt? Hvorfor? Fordi han forsøger det svære? Fordi han tør afslutte? Fordi han i den proces nogle gange taber bolden? Jeg forstår det ikke - eller jo, er da enig i at der stadig er noget arbejde med for Duelund (hvilket jeg også førhen har skrevet her på Graven), men lad nu knægten spille. Spil for he...., spil! Jeg hev mig også i håret over Sisto i sin tid. Lad nu Duelund få tilliden og opbakningen, så bliver han fantastisk!

Lidt mindre "find huller i osten", lidt mere begejstring, tak!

/Cortez

Besvar