Optakt FCM Vs. muggen
Optakt FCM Vs. muggen
DEEEEEEEEERRRRRBBBBBBBYYYYYYYYYYYY
Tid:31/10 kl. 20.00.
Sted: Mch Arena, Herning.
Vejret:9-10 grader, klart vejr og let vind, Kilde yr.no
FCM:
Det er godt der er en uge til Derbyet, så vi kan få så mange klar som muligt, det tætte program slider. lad os håber en uges ro, gør at det lysner lidt.
Selvtilliden er forhåbentlig ikke at for hårdt ramt. ovenpå 2 nederlag. Så lad os satse på en trodsreaktion lørdag aften. Der skal findes 110% energi frem da Muggerne kommer med alt hvad de har....
Skader: Dahlin, KBB, Andersson, Olsson, Sisto, Hassan, Hedi, Pusic, Paul, Larsen, kan jeg blive ved.
Karantæner: Sparv.
VFF: Jeg tænker, at det er et hold der er i fremgang. De vinder de kampe de skal, og begynder at føle sig hjemme i SL igen (desværre).
Skader: Babajide, Egeris, Rukanvia, Vermaten.
Karantæner: ingen.
Bud på Start11: Andersen - Rømer - Erik - Banggard - Novak - Kian - Duelund - Poulsen - ANdersson(håber) - Royer - Duncan.
Vi Vinder 1 - 0
FCM:
Det er godt der er en uge til Derbyet, så vi kan få så mange klar som muligt, det tætte program slider. lad os håber en uges ro, gør at det lysner lidt.
Selvtilliden er forhåbentlig ikke at for hårdt ramt. ovenpå 2 nederlag. Så lad os satse på en trodsreaktion lørdag aften. Der skal findes 110% energi frem da Muggerne kommer med alt hvad de har....
Skader: Dahlin, KBB, Andersson, Olsson, Sisto, Hassan, Hedi, Pusic, Paul, Larsen, kan jeg blive ved.
Karantæner: Sparv.
VFF: Jeg tænker, at det er et hold der er i fremgang. De vinder de kampe de skal, og begynder at føle sig hjemme i SL igen (desværre).
Skader: Babajide, Egeris, Rukanvia, Vermaten.
Karantæner: ingen.
Bud på Start11: Andersen - Rømer - Erik - Banggard - Novak - Kian - Duelund - Poulsen - ANdersson(håber) - Royer - Duncan.
Vi Vinder 1 - 0
-
Steffen am
Re: Optakt FCM Vs. muggen
Er meget spændt på at se hvad Thorup gør ved 6'er positionen. Vel første gang vi reelt får set hvad 2. valget bliver, dog forpurret af skader, da det nok ville være Rømer hvis KBB var klar. JP har vel også tidligere været brugt, men uden nogle svenskere på den offensive midtbane vil han også mangles for meget.
Personligt tror jeg lidt på Youth League anfører Gemmer, der går ind og tager den. Og den der er mest klar af Kian og Erik ved siden af Banggard i forsvaret.
Desuden synes jeg ikke venstreback giver sig selv længere, nu har både Lauridsen og Novak godt nok også lige været skadet begge 2, men synes Novaks sidste kampe ikke at han var bedre end Lauridsen sidste sæson.
Mit bud:
Andersen
Rømer - Kian - Banggard - Novak
Gemmer
Duelund - Poulsen - Olsson (hvis han bliver klar) - Royer
Duncan.
Personligt tror jeg lidt på Youth League anfører Gemmer, der går ind og tager den. Og den der er mest klar af Kian og Erik ved siden af Banggard i forsvaret.
Desuden synes jeg ikke venstreback giver sig selv længere, nu har både Lauridsen og Novak godt nok også lige været skadet begge 2, men synes Novaks sidste kampe ikke at han var bedre end Lauridsen sidste sæson.
Mit bud:
Andersen
Rømer - Kian - Banggard - Novak
Gemmer
Duelund - Poulsen - Olsson (hvis han bliver klar) - Royer
Duncan.
Der skulle være begrundet håb om at Erik, Pusic og Paul bliver klar til weekenden.
En mulighed kunne være at skubbe Kian op på 6'eren og så spille med Erik og Banggaard i midterforsvaret.
En mulighed kunne være at skubbe Kian op på 6'eren og så spille med Erik og Banggaard i midterforsvaret.
Tror også det bliver Gemmer på den defensive midtbane. Så må han gå ind og vise hjerte, og save et par Viborg spillere over! 
-
mousebreaker
Du mener altså vi ikke gider stille op til pokalen onsdag ude mod RoskildeBMBrandt skrev:DEEEEEEEEERRRRRBBBBBBBYYYYYYYYYYYY
FCM:
Det er godt der er en uge til Derbyet, så vi kan få så mange klar som muligt, det tætte program slider. lad os håber en uges ro, gør at det lysner lidt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Åh hva... Den lille opgave kan U17 vel tage sig af!mousebreaker skrev:Du mener altså vi ikke gider stille op til pokalen onsdag ude mod RoskildeBMBrandt skrev:DEEEEEEEEERRRRRBBBBBBBYYYYYYYYYYYY
FCM:
Det er godt der er en uge til Derbyet, så vi kan få så mange klar som muligt, det tætte program slider. lad os håber en uges ro, gør at det lysner lidt
-
Steffen am
Viborg tabte 3-2 til Skive. Desværre i ordinær tid, var tæt på at gå i overtid.
Men fedt de tabte
Vi HADER Viborg!!
Men fedt de tabte
Vi HADER Viborg!!
Det må være pinligt for Viborg at ryge ud til et 1.divisionshold
-
Uldkraemmeren
Kommentatoren nævnte at Olsson blev testet op til Roskilde Tragedien (tm). Håber han er klar, for uden Sparv er det meget vigtigt at vi har kreative spillere, da vi ikke vil kunne spille overfaldsfodbold uden at have en skraldemand på plads til at minimere omstillingerne. Duncan spillede 120 min. og var ikke overbevisende. Paul ditto, og han havde problemer med sin skade og kan formentlig ikke spille mod Viborg.
Hvis ikke både Pusic og Olsson bliver klar har jeg simpelthen svært ved at se hvordan vi skal kunne vinde kampen, nu hvor Marco Larsen formentlig heller ikke kan spille på midten. Ret beset har vi kun Jakob Poulsen der er fit af alle centrale midtbanespillere i truppen. Jeg er i tvivl om Duelund kan løfte opgaven, men det kan han jo blive nødt til.
Hvis ikke både Pusic og Olsson bliver klar har jeg simpelthen svært ved at se hvordan vi skal kunne vinde kampen, nu hvor Marco Larsen formentlig heller ikke kan spille på midten. Ret beset har vi kun Jakob Poulsen der er fit af alle centrale midtbanespillere i truppen. Jeg er i tvivl om Duelund kan løfte opgaven, men det kan han jo blive nødt til.
Kampene mod Viborg er altid vigtige men lige netop kampen lørdag er IMO ekstra vigtigt. Jeg tror udfaldet af kampen kommer til at definere resten af vores forårs sæson. Vi har på en uge tabt mod Napoli, tabt til Brøndby og Roskilde. Godt nok i første omgang til et af Europas stærkeste mandskaber pt. Og godt nok til Brøndby uden 6-7 normale startere og til Roskilde med 1-2 fra stærkeste start 11!! Meeen pressen har tålmodigt ventet på denne midtjyske down periode og råber straks vagt i gevær ligesom fanden males på væggen! Kæmpe respekt for at hverken spillere eller trænerteam bruger skader som en undskyldning men enhver (som vil) kan naturligvis se at vores seneste udsving snarere er et resultat af en massiv skades masse fremfor en decideret spillemæssig downperiode. Derfor er det sindsygt vigtigt, at vi hurtigt får slået den ned inden den udråbte formnedgang bliver selvforstærkende og også spillerene begynder at så tvivl! Lad os krydse fingre for at Erik og mindst et par af de offensive tvivlsomme er klar på lørdag, så vi igen kan lukke munden på københavner pressen og resten af håbefulde fodbold Danmark.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Skal vi nu ikke lige komme ud af offerrollen her? Hverken pressen eller andre er på nogen måder efter os. Tværtimod taler de en hel del mere om vores skader end vi selv gør. Det er da helt naturligt, at 3 nederlag i træk medfører lidt kritisk fokus - da BIF tabte de første 3 kampe i Superligaen, ville pressen have Thomas Frank fyret (de er så det pointmæssigt bedste hold siden da, så nok godt, at han ikke røg) og hvis FCK tabte 3 kampe i træk, så ville det få meget mere negativ omtale. Så klap hesten med offer-retorikken. Der er ikke noget at komme efter.Mike80 skrev:Meeen pressen har tålmodigt ventet på denne midtjyske down periode og råber straks vagt i gevær ligesom fanden males på væggen! ....så vi igen kan lukke munden på københavner pressen og resten af håbefulde fodbold Danmark.
Ellers enig i, at det er afgørende at vinde lørdag og håber, at der er mindst 11 senior-spillere, der er skadesfri.
Jeg ikke et offer? Stop dig selv. Ja det helt naturligt, at nederlag medfører kritik, og hvis jeg havde været FCK eller Brøndby fan havde jeg skrevet præcist samme indlæg, hvis de havde tabt 3 i træk, og pressen begyndte at stille spørgsmålstegn. (Så havde jeg bare skrevet den københavnske downperiode eller Brøndbys downperiode) Det ændrer ikke på min pointe om, at et nederlag på lørdag ville give ekstra næring til retorikken og være ekstra benzin på en evt. Negativ spiral, hvor pressen vil snakke om hvorvidt gassen nu er gået af den midtjyske ballon og hele "gummiben" postulatet vil igen kunne snige sig ind. Vi har tabt 3 kampe hvilket aldrig er godt, men som skrevet fra min stol ikke den store katastrofe isoleret set! Napoli (klassemodstander) Brøndby (mange skader) Roskilde (prioritet lav) Det er nederlag som IMO alle kan forklares men ligesom jeg ved du jo også godt, at et fjerde nederlag mod Viborg lørdag, og så ser pressen stort på omstændighederne i de 3 forudgående. Det den negativitet omkring klubben jeg meget gerne vil undgå, hvilket intet har med en offerrolle at gøre så pak den væk.Kent skrev:Skal vi nu ikke lige komme ud af offerrollen her? Hverken pressen eller andre er på nogen måder efter os. Tværtimod taler de en hel del mere om vores skader end vi selv gør. Det er da helt naturligt, at 3 nederlag i træk medfører lidt kritisk fokus - da BIF tabte de første 3 kampe i Superligaen, ville pressen have Thomas Frank fyret (de er så det pointmæssigt bedste hold siden da, så nok godt, at han ikke røg) og hvis FCK tabte 3 kampe i træk, så ville det få meget mere negativ omtale. Så klap hesten med offer-retorikken. Der er ikke noget at komme efter.Mike80 skrev:Meeen pressen har tålmodigt ventet på denne midtjyske down periode og råber straks vagt i gevær ligesom fanden males på væggen! ....så vi igen kan lukke munden på københavner pressen og resten af håbefulde fodbold Danmark.
Ellers enig i, at det er afgørende at vinde lørdag og håber, at der er mindst 11 senior-spillere, der er skadesfri.
Mike80
Spillet på banen er ligegyldigt på lørdag, bare vi vinder!
De sidste par derby's har været lidt tynde. Jeg savner lidt, at spillerne går ind og skralder igennem. Glem alt om fair play, eventuelle venskaber på tværs af klubber osv. Lad være med at undskylde efter en tackling. Utroligt at professionelle spillere ikke kan finde ud af det, det går sgu ret nemt i serie bold!
De sidste par derby's har været lidt tynde. Jeg savner lidt, at spillerne går ind og skralder igennem. Glem alt om fair play, eventuelle venskaber på tværs af klubber osv. Lad være med at undskylde efter en tackling. Utroligt at professionelle spillere ikke kan finde ud af det, det går sgu ret nemt i serie bold!