OPTAKT: FCM vs. Southampton

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BMBrandt

OPTAKT: FCM vs. Southampton

Indlæg af BMBrandt »

Tid: Torsdag d. 27.08.15 kl. 20.45

Sted: MCH ARENA, HERNING. 3+ for sofa supporter.

Vejret: 18 grader og overskyet. muligvis regn.

Sidst kan de fleste nok huske, men her alligevel højdepunkter:
https://youtu.be/LX3tm8b84KQ

og en lidt tøsesur Koeman:
https://youtu.be/RTExCiMd_dg

det her er en af de helt store money kampe. og alle11 skal være 110% klar, hvis sensationen skal komme.
DET SAMME GÆLDER FOR DE 11000 TILSKUERE. MAX GAS. MAX PRES.
skulle vi gå videre er det altså hold som, Dortmund, Napoli, Liverpool, ajax og fiorentina der kan dukke op.
Sikker på 6 EL kampe mere....

jeg tror vi stiller i stærkeste start 11.
og håber at det hele er røgslør, og vi er uden skader.
Dahlin-Bak-Kian-Erik-Jesper-sparv-sisto-polle-Andersson-royer-Duncan.

Southampton fik så vidt jeg kan se/høre, mane skadet...så ham er vi nok foruden.

KOM SÅ MCH LAD OS VISE DEM HVILKET FORT MCH ER. MAX PRES PÅ DOMMER OG MODSTANDER FRA FØRSTE FLØJT

fcmguld2015

Re: OPTAKT: FCM vs. Southampton

Indlæg af fcmguld2015 »

Tvivler på om Bak er klar! Og skulle han være klar, hvor fit er han så efter så mange uger ude!
I hvert fald næppe til 90 minutter!
Uden at skal drage nogen sammenligning, så var Daniel Agger en total katastrofe for BIF, da de
mødte PAOK! Han lignede præcis det han var - en spiller uden kampform!

Tror vi er der, hvor Bak's manglende form overskygger hans betydning for holdet!

Derudover synes jeg faktisk Rømer har fundet sig bedre og bedre til rette på backen!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

fcmguld2015 skrev:Derudover synes jeg faktisk Rømer har fundet sig bedre og bedre til rette på backen!
Enig, men det kan også skyldes, at når alle hjælper hinanden, så kommer man heller ikke så tit til at se dum ud i situationen.

Håber virkelig,at vi kan præsentere minimum som i første opgør og gerne lidt procenter bedre og kommer videre i gruppespillet. Det vil være så stort og vil nok være ensbetydende med endnu min. 1-2 nye spillere i truppen.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

@fcmguld2015

Enig. Tvivler også på at Bak er klar. Han er ihvertfald ikke på 100% form og derud over ar Rømer hurtigere end Bak, hvad vi absolut ikke skal glemme, men Southamptons hurtige kanter. Så jeg vil foretrække Rømer.

Det vil dog være skidt hvis Svia er skadet, for vores defensiv er uhyre vigtig i denne kamp og Banggaard så langsom ud senest mod Efb. Jeg tror ikke at vi kommer til at spille til 0, men vi kan nok godt holde dem på 1 scoring, hvis vores defensiv står stærkt, som i første kamp. 2 eller flere mål vil være katastrofalt, da jeg ikke ser os score 3 eller flere, med de problemer vi selv har i det offensive og Southampton matcher os i den grad i hovedspillet på dødbolde, hvor eks. en Duncan blev pillet ned af første kamp.

Vi har brug for max offensiv og at specielt vores kanter stepper op, Så vi kan skabe de nødvendige chancer og ikke mindst holde Southampton lidt tilbage, med en offensiv trussel.

Mane blev skadet for Southampton i kampen mod watford, men der er lagt lidt låg på om han bliver klar eller ikke, så selv Saints egne fans gætter på hans tilstand. Men kunne selvfølgeligt være rart hvis han ikke er med.

Jeg tror at vi skal op og score ihvertfald 2 kasser for at gå videre og det er selvfølgeligt heller ikke umuligt, men det bliver svært. Så som TrueWolfMidt er inde på, skal vi gerne være lidt bedre end i første opgør hvor vi som hold gjorde det rigtig flot.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mon Pusic er klar til at gå all in i denne kamp og er Fcm klar til at bruge både Duncan og Pusic på samme tid. Der skal løbes mange meter og lægges max pres på deres forsvar, når det er muligt. Tror vi skal forsøge at sparke på mål når det er muligt, i håb om at bolden bliver rettet af eller bare gøre som Sparv gjorde :-) . Håber alle spillerne er klar til deres vigtigste kamp i deres karriere. Vi skal, stik imod alle odds i det gruppespil. Det vil betyde så meget for spillerne og klubben, at de allerede i år kommer i deres første gruppespil. Hvis vi vinder, vil de være så stor en bedrift, at flere klubber måske begynder at kikke lidt mere mod Fcm, mht. spillerkøb.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Vi skal satse på 0-0, det er det bedste resultat vi kan opnå, tror ikke på at vi kan score mod dem igen.
Til gengæld er Dahlin, Svia, Kian og Sparv rigtig stærke defensivt for tiden. Rømer har ligeledes i den grad spillet sig op siden han scorede mod FCK og sikrede mesterskabet. Han har lagt 40 % på defensivt på de sidste 15 kampe. Lauridsen har været stabilt god defensivt.
Der er derudover kun lukket to mål ind på MCH Arena i sæsonen og det var på to personlige fejl og i samme kamp.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Med tanke på hvor ofte Petter Andersson er skadet, ville det give god mening at prøve at spille med Duncan og Pusic på toppen, hvor de kan skiftes til at falde lidt tilbage. Men jeg ved ikke om kampen mod Southampton er god at prøve det i, jeg ville umiddelbart starte med Duncan på toppen.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:Med tanke på hvor ofte Petter Andersson er skadet, ville det give god mening at prøve at spille med Duncan og Pusic på toppen, hvor de kan skiftes til at falde lidt tilbage. Men jeg ved ikke om kampen mod Southampton er god at prøve det i, jeg ville umiddelbart starte med Duncan på toppen.
Hvis det ender med, at Duncan spiller alene på toppen, så skal der være spillere tæt på og omkring ham, som han kan lægge bolden af til og som kan lægge gode indlæg eller som kan skyde udefra. Uha jeg håber på det gruppespil.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg ser ingen grund til at spille med to på toppen. Vi skal gå efter at lukke af defensivt, og det gør vi bedst med en 5-mandsmidtbane.

Ift. defensiven skal vi have lappet Svia sammen så han kan spille. Alt andet vil være en katastrofe. Tror heller ikke Bak starter. Forhåbentlig er alle mand klar, så vi kan stille i noget nær stærkeske opstilling. Det bliver spændende at se, hvem JT vælger i front.

Er Pusic stadigvæk ude i kulden ovenpå weekendens møde eller vælger JT at bringe hans arbejdsraseri og mere fart i spil, eller går vi med Duncans fysik for at være bedre rustet på både defensive og offensive standarder?

Dahlin
Rømer-Kian-Svia-Lauridsen
Royer-Polle-Sparv-Petter-Pione
Ducan/Pusic

I øvrigt er der udsolgt: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/europa-l ... on-udsolgt
Så er det bare med at få hænderne op af lommerne og gang i stemmerne, så vi kan løfte drengene de ekstra procenter, som de får brug for, således vi kan nappe det samlede avancement, som ingen troede muligt.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Jeg mener vi skal "overfalde" dem torsdag fra start og evt. I intervaller i kampen.

Vi skal gå efter et chokmål og overrumple dem....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

974

Indlæg af 974 »

1-1 er naturligvis et super resultat som udgangspunkt
Samtidigt er det dog også et lidt dumt resultat synes jeg...
0-0 kan være svært at opnå, men jeg synes at vores defensiv gjorde det rigtigt godt i Southampton, og forhåbentligt kan vi igen præstere godt på den front - men for pokker hvor jeg håber at Erik er med!!
Ulempen ved at score eks. 2 mål er jo desværre at det kan de også komme til, og derved går de videre på udebanemål, hvilket jeg desværre godt kunne frygte :-)

MEN på torsdag skal vi alle give den FULD GAS og håbe det bedste!!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

En meget spændende kamp. Og et fantastisk resultat vi har med i bagagen. Men på trods af det gode resultat mener jeg helt klart at Southampton fortsat er favoritter. Jeg har dog læst en på bold.dk der mener at fcm skulle være favoritter 65:35.. Det mener jeg er en stærk undervurdering af vores modstander.
Dog er det positivt at Mane muligvis ikke er med..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

DenStolteJyde skrev:En meget spændende kamp. Og et fantastisk resultat vi har med i bagagen. Men på trods af det gode resultat mener jeg helt klart at Southampton fortsat er favoritter. Jeg har dog læst en på bold.dk der mener at fcm skulle være favoritter 65:35.. Det mener jeg er en stærk undervurdering af vores modstander.
Efter første opgør er vores chancer måske steget fra 5 til 20%. Southampton er klart favoritter i morgen, og det vil være en kæmpe overraskelse, hvis vi går videre.

974

Indlæg af 974 »

Kent skrev:
DenStolteJyde skrev:En meget spændende kamp. Og et fantastisk resultat vi har med i bagagen. Men på trods af det gode resultat mener jeg helt klart at Southampton fortsat er favoritter. Jeg har dog læst en på bold.dk der mener at fcm skulle være favoritter 65:35.. Det mener jeg er en stærk undervurdering af vores modstander.
Efter første opgør er vores chancer måske steget fra 5 til 20%. Southampton er klart favoritter i morgen, og det vil være en kæmpe overraskelse, hvis vi går videre.
Jeg vil nu godt give vores chancer et lidt højere odds, også udfra den første kamps forløb
Så et sted mellem 30-35 % chance vil jeg nu tro :-)
Er det ikke meget rimeligt?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Wanyama er ikke med i morgen og Mane er yderst tvivlsom.

Det var ihvertfald de to, foruden Pelle, vi havde vanskeligst ved at håndtere. Håber så meget at vi fortsætter stilen med at bryde vores forbandelser.

Først et mesterskab, så et EL gruppespil, så en pokaltitel, så et mesterskab mere, så et CL gruppespil!

Besvar