AAB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
bobthebuilder_dk

AAB - FCM

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Selvom jeg er tidligt på den så mener jeg bestemt en AAB kamptråd er på sin plads allerede nu.
Lad mig være ærlig... Jeg frygter AAB iøjeblikket! Holdet har i den grad momentum, selv det er på et delvist billigt grundlag (AGF kampene)
Jeg vil helst bare glemme SJE kampen og komme videre, pga det spil jeg så.
Dog er jeg utroligt glad for at se at vi i Dickoh har en god og sikker substitut, hvis vi får karantæner eller skader i vores sikre midterforsvar!
Men denne kamp bliver også en hel anden kamp! Imod et hold som minder utroligt meget om vores på mange måder... God Pointhøst, dårlig økonomi, en masse unge spillere med gåpåmod - der har muligheden for at læne sig op af erfarne spillere, en aggressiv spillespil , angribere med mål i støvlerne osv. osv.
Nøj et brag det bliver hva! :shock:
Jeg håber på en smal 2-1 sejr! ;)

Breaking.....
AK Jacobsen er skadet iøjeblikket
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ilsk-skade

Gad vide om Rømer bliver klar for os?
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Re: AAB - FCM

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Øv bøv Wurtz når at blive klar til kampen imod os.. :?
http://www.bold.dk/nyt/AaB-profil-raskm ... l-FCM-brag

Han giver præcis den samme form for ro på deres hold som vores poulsen/andersson midt, det havde da ellers været noget af det blow for dem.

Jamen stregerne er da for alvor trukket op til et topopgør imellem nr. 1 & 2 !
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Jeg glæder mig til denne kamp... Som studerende bosat i Aalborg er disse opgør, uagtet stilingen, sæsonen højdepunkt hos undertegnet.. Den eventuelle hånret over alle mine aalborgensiske studiekammerater er alfa omega :) - Ydermere bliver dette min første FCM kamp i kaldenderåret 2014, hvilket bliver fantastisk.. Den blå #49 trøje trænger til at blive luftet :)

Til kampen: Vi må ikke tabe.. Jeg kan her godt accepterer en kedelig 0-0 kamp hvor vi bevarer vores 5points forspring til Aab.. Aab har spillet 2 gode kampe mod Agf, en god kamp mod BIF og en piv ringe kamp alla vores mod sønderjyske, bare mod Vestsjælland.. Jeg tror, at vi, ligesom sidst spiller 1-1 i Aalborg, men hold kæft hvor vil en sejr være klasse!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis Aab får en lige så god start som mod Agf, skulle vi måske stille bussen foran målet og leve på omstillingerne, men for alt i verden, må vi ikke komme til, at stå for lavt. Jeg kan leve med en kedelig 0-0 for at holde dem fra at nærme sig Fcm, men igen, vil jeg jo også gerne have 3 point for, at holde Fck væk fra fadet. Aab skal bare ikke tættere på os i tabellen.
Håber der kommer mindst lige så mange fcm fans eller måske enda flere til Aalborg, end der var i Odense.
Vi skal bare have den guldmedalje.

Noe

Indlæg af Noe »

TrueWolfMidt skrev:Hvis Aab får en lige så god start som mod Agf, skulle vi måske stille bussen foran målet og leve på omstillingerne, men for alt i verden, må vi ikke komme til, at stå for lavt.
ÅB skal mødes med muskler. Det dummeste man kan gøre, er at give dem plads.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi skal spille vores eget spil, ligesom vi gjorde mod FCK. Mod Sønderjyske blev det lidt for simpelt, og på Sønderjyskes præmisser.
Vores stil er jo at stå stikkert defensivt, og være lynhurtige fremad banen. Det tror jeg Aab får svært ved at dæmme op for, særligt fordi de skal frem på banen og vise noget foran deres publikum. Så skal vi nok få plads til vores omstillinger.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ny runde - ny triviel kamp :-)

Kampen i morgen ligner en lille matchbold til os. Med FCKs pointtab kan vi med en sejr distancere AaB med 8 og FCK med 10 på et tidspunkt, hvor der mangler 11 runder. Så begynder det efterhånden at være svært, at bevare pessimismen.

Så vi har rigtig meget at vinde, men jeg vil mene, at det største pres ligger på AaB. Denne uge er den første, hvor fodbolddanmark for alvor er begyndt at snakke om AaB og guld, og nu har de en gylden mulighed for at åbne guldkampen helt op, og skyde sig ind på den store scene. For dem er det også et afgørende slag. Når de samtidig er på hjemmebane, så skal de ud og angribe førstepladsen - de skal gå efter den mulighed der er.

Med FCKs uafgjorte i går, er der egentlig ikke nogen af holdene, der har så meget at tabe. Ved et nederlag holder AaB stadig FCK efter sig, inden de skal møde dem om et par uger - og der er ikke rigtig nogen, der indtil for en uge siden forventede at AaB skulle spille med om guld for alvor. Derfor vil det ikke være den store krise, hvis de ikke får point i denne kamp. Hvis vi taber, er vi stadig nr 1, selvom vi naturligvis så pludselig er under mere pres end tidligere. Jeg forventer derfor spændende kamp, hvor begge hold vil gå efter sejren, da de har mere at vinde end at tabe. En uafgjort vil begge hold dog kunne leve fint med - især os, som jo har fordel af at runderne går uden ændringer i toppen.

Som jeg ser det, er det væsentligste for os, at få lukket ned for AaBs kontraer - og især Kusk. På den centrale midtbane har de ikke meget kreativitet, så det er kanterne, vi skal bekymre os om. Samtidig skal vi udfordre deres centrale forsvar, der er svækket af afgangen af Lasse Nielsen - her bliver Rilwan og Slys fart afgørende, ligesom Duncan skal bruge sin fysik.

Håber vi kommer mange til Aalborg - det ville jo være helt vildt imponerende, hvis vi kunne trække flere tilskuere, end der var til det ekstremt historiske, traditionsrige, prestigefyldte, spændingsmættede og slet ikke marketingsskabte 'slag om Jylland' ;)

oros

Indlæg af oros »

Håber vi kommer mange til Aalborg - det ville jo være helt vildt imponerende, hvis vi kunne trække flere tilskuere, end der var til det ekstremt historiske, traditionsrige, prestigefyldte, spændingsmættede og slet ikke marketingsskabte 'slag om Jylland' ;)
Vi kommer mange - men de lukker ikke så mange Midtjyder ind, at vi kan slå rekorden for det omtalte brag. Nordjyderne gider åbenbart ikke komme Stadion i år... Neej, det bliver nok for halvtomme tribuner. :!:

Bortset fra det er jeg ganske enig i din lille analyse. :P

Spicker

Indlæg af Spicker »

Ja det bliver en spændene kamp! AaB er et af de eneste hold der har lige så meget power centralt som vi har med spillere som Würtz, KEP og Thelander er det nødvendigt at vi spiller udenom deres centrale defensive spillere. Det vil der så også være plads til da de ofte står højt med deres backs så der skal være plads i bagrummet bag deres backs til vores hurtige kanter der skal gå ind i banen og på den måde skabe overtal! Hvis vi kan gøre dette og som Kent siger, lukke ned for deres kanter i Kusk og Thomsen er jeg fortrøstningsfuld :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er ekstremt spændt på vores hold opstilling på Søndag.

Kommer Rømer til at spille fra start ? er Marco klar og er han i start 11'eren ? Får Rilwan en hel kamp ?

Vælger Glen denne trup.

Løssl
Bak- Banggaard- Dickoh- Juelsgaard
Sly-Poulsen- Izunna- Pione
Poul- Duncan

Eller

Løssl
Bak- Banggaard- Dickoh- Juelsgaard
Izunna
Sly- Poulsen- Femi- Rilwan
Duncan

Håber vores spillere er helt oppe og ringe fra kampstart og giver den fuld gas. De 3 point kan gøre en verden til forskel for os.

Still believing in GOLD - go for it FCM.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

oros skrev:
Vi kommer mange - men de lukker ikke så mange Midtjyder ind, at vi kan slå rekorden for det omtalte brag. Nordjyderne gider åbenbart ikke komme Stadion i år... Neej, det bliver nok for halvtomme tribuner. :!:

Bortset fra det er jeg ganske enig i din lille analyse. :P
Halvtomme Tribuner ? Hvor har du dog det fra?
Aab har haft en hjemmekamp i år, mod Fc Vestsjælland.. Bevares, at de ikke trækker mange mennesker på stadion. . Det gør de heller ikke i Herning..

Og hvad mener du med, at de ikke lukker så mange midtjyder ind? De lukker vel ind indtil der er udsolgt på udebaneafsnittet??

Ydermere kan jeg tilføje, at de tilbagemeldninger fra folk jeg har fået her i Aalborg i denne uge, så kommer der mange mennesker på stadion..

LarsG
Geografisk sted: Gedved

Indlæg af LarsG »

Et er jo kampen i morgen, et andet AaB's program, hvor de jo også er i pokal semifinalen. Tror ikke det bliver en walkover uanset om de skal møde Vejle eller Horsens.

De har i hvert fald to kampe mere end os, så deres program ser sådan ud:

23.3 SønderjydskE med ryggen mod muren, ude
27.3 Semifinale, ude
30.3 FCK hjemme
5.4 FCM, ude
9.4 Semifinale, hjemme
13.4 Brøndby, hjemme

Hvad jeg mener er, at historien ofte viser, at et benhårdt sats på pokalen kan koste i ligaen. Så skulle det unævnelige ske i morgen, så har vi ikke desto mindre et mildere program (alt andet lige) end dem, som kan koste dem flere point (end normalt) i de kommende kampe.

Og selvom det på ingen måde er pænt at tænke sådan, så har de to kampes højere risiko for skader end FCM.

/Lars

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Til truewolfmidt

Mon ikke starteren bliver som flg:
Løsll
Bach-Bak, Banggaard, Dickoh, Julle
Izunna
Igboun, Polle, rilwan/ pione
Duncan.

Der meldes om mange solgte billetter deroppe, og de fleste på deres ret udmærkede forum forventer mellem 10,000 og 11,000 på lægterne.

Som skrevet, vi har en større matchbold efter FCK's pointtab i går. Ret interessant forventer de fleste af de rødes fans at AaB taber i morgen. Som de skriver : vi taber altid når det virkelig gælder.

Lad os for en gangs skyld håbe de får ret.

974

Indlæg af 974 »

Igboun skrev:Til truewolfmidt

Mon ikke starteren bliver som flg:
Løsll
Bach-Bak, Banggaard, Dickoh, Julle
Izunna
Igboun, Polle, rilwan/ pione
Duncan.
Du forventer en udvisning inden kampen begynder? ;-)
Det er iorden hvis du tilføjer en spiller mere

En Rømer måske?

oros

Indlæg af oros »

Halvtomme Tribuner ? Hvor har du dog det fra?
Aab har haft en hjemmekamp i år, mod Fc Vestsjælland.. Bevares, at de ikke trækker mange mennesker på stadion. . Det gør de heller ikke i Herning..

Og hvad mener du med, at de ikke lukker så mange midtjyder ind? De lukker vel ind indtil der er udsolgt på udebaneafsnittet??

Ydermere kan jeg tilføje, at de tilbagemeldninger fra folk jeg har fået her i Aalborg i denne uge, så kommer der mange mennesker på stadion..
Det er såmænd bare lidt drilleri sat på spidsen - men også med et gran af alvor. I har ikke samlet mange tilskuere stillingen taget i betragtning.

FC Vestsjælland samler normalt ikke mange tilskuere, nej, men det gør SønderjyskE sandt for dyden heller ikke. Ikke desto mindre samledes vi over 8100 tilskuere til kampen mandag aften. Såe det....

Jeg ved ikke, om vi kan fylde udeafsnittet. Hvor mange rummer det?

Men lad os få et fyldt Stadion. Det er jysk guldkamp! Bedre bliver det ikke!!

Besvar