OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

OB - FCM

Indlæg af Kent »

Der er lidt over en uge til foråret skydes i gang i Odense. OB spiller i dag deres sidste testkamp med følgende opstilling:

17. Mads Toppel
2. Espen Ruud - 5. Anders Møller Christensen - 15. Kasper Larsen - 6. Mohammed Diarra
18. Azer Busuladzic - 8. Martin Spelmann - 22. Ari Skulason - 9. Rasmus Falk
11. Morten Skoubo - 10. Darko Bodul

Kadrii og Emil Larsen meldes i træning, men er jo nok ikke aktuelle til kampen mod os. Umiddelbart synes jeg ikke, at OB har noget skræmmende hold pt, og hvis man kan holde Falk nede, er der ikke meget kreativitet eller fart på holdet.

Vores egen opstilling bliver vi klogere på på søndag, men det eneste spørgsmålstegn er vel hvorvidt Mus eller Frederik Møller spiller på venstre kant.

De sidste 5 kampe i Odense har givet 3 sejre 1 uafgjort og 1 nederlag. Så point burde være en mulighed. Så få nu meldt jer til turen til Odense og få fat i venner og bekendte, så de også kommer med!

Brugeravatar
Kent

Re: OB - FCM

Indlæg af Kent »

Vores sidste start-11 inden kampen mod Odense indeholder så en lidt overraskende rokering på midten:

Løssl
Kolja - Erik - Patrick - Julle
Femi - Izu
Mus - JP - Marco
Duncan

Om Femi og Izu begge spiller 6'ere eller den ene er 8'er ved siden af JP ved jeg ikke. Mod Spartak blev Izu rykket op ved siden af JP, så det kan tænkes, at det er det, der gøres igen.

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

Kent skrev:Vores sidste start-11 inden kampen mod Odense indeholder så en lidt overraskende rokering på midten:

Løssl
Femi - Izu
Mus - JP - Marco
Duncan

Om Femi og Izu begge spiller 6'ere eller den ene er 8'er ved siden af JP ved jeg ikke. Mod Spartak blev Izu rykket op ved siden af JP, så det kan tænkes, at det er det, der gøres igen.
vel en logisk opstilling, i forhold til skadessituationen.

For mig står Kolja som det svage led og Mus som et ? tegn.

kampen endte 2-2

Noe

Indlæg af Noe »

FCMVIC skrev:

kampen endte 2-2
Nogen der så kampen? På fcm.dk roses Mus for en god kam, det lyder i hvert fald positivt.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

FCMVIC skrev:
Kent skrev:Vores sidste start-11 inden kampen mod Odense indeholder så en lidt overraskende rokering på midten:

Løssl
Femi - Izu
Mus - JP - Marco
Duncan

vel en logisk opstilling, i forhold til skadessituationen.

kampen endte 2-2
Kolja gik ud efter 38 min, nogen der ved om det er grundet skade eller hvad det skyldes ?
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:
FCMVIC skrev:

kampen endte 2-2
Nogen der så kampen? På fcm.dk roses Mus for en god kam, det lyder i hvert fald positivt.
Kan se, at det også blev til en tidlig udskiftning af Kolja - skade eller skandalekamp?
Desuden Rømer for Femi i pausen - hvordan står kampen om startpladsen mellem dem?

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg kan se på twitter, at Hekler var i Randers. Kan du lokkes til en kommentar, Hekler?

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Vi spillede den ringeste første halvleg jeg kan huske at have set under Glen.
Ingen bevægelse, konstante boldtab på kritiske steder, manglende pres og man kunne blive ved. Det gjorde at Randers kunne køre kontra efter kontra mod vores mål.

Første mål var efter et indlæg. Lössl hiver en fin redning frem på hovedstødsforsøget, men desværre lander reposten for Borrings fødder og han scorer let.

Andet mål var et forsvarskiks jeg ikke har helt styr på. Bolden ender i hvert fald i vores felt, hvor vi fumler med den, indtil den bliver pludselig ligger for fødderne af Brock Madsen, der sparker den ind.

Især Femi virkede slet ikke klar. Mus var i perioder af første halvleg opløftende at følge, han trak blandt andet nogle frispark i farlige positioner.

Kolja udgik med noget der lignende rygproblemer igen.

I anden halvleg var vi som forvandlede. André kom ind for Femi og var med til at dominere midtbanen. Vi havde rigtig mange chancer og kunne sagtens have scoret flere gange.

Især Villafane, Izu, Mus, Poulsen og indskiftede Rilwan gjorde det rigtig godt.
Duncan scorede efter en god assist fra Jakob Poulsen, der løften bolden ind et frit område, hvor Duncan kommer løbende, og kan afslutte flat i det lange hjørne.

Vores andet mål var efter et hjørnespark. Godt indlæg af Julle, hvor Paul kommer langt op over de andre spillere, og stensikkert header den ind.

Elendig første halvleg, rigtig god anden halvleg.

Jeg er fortrøstningsfuld forud for kampen på Lørdag.

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

Jacob skrev:Vi spillede den ringeste første halvleg jeg kan huske at have set under Glen.
Ingen bevægelse, konstante boldtab på kritiske steder, manglende pres og man kunne blive ved. Det gjorde at Randers kunne køre kontra efter kontra mod vores mål.

Første mål var efter et indlæg. Lössl hiver en fin redning frem på hovedstødsforsøget, men desværre lander reposten for Borrings fødder og han scorer let.

Andet mål var et forsvarskiks jeg ikke har helt styr på. Bolden ender i hvert fald i vores felt, hvor vi fumler med den, indtil den bliver pludselig ligger for fødderne af Brock Madsen, der sparker den ind.

Især Femi virkede slet ikke klar. Mus var i perioder af første halvleg opløftende at følge, han trak blandt andet nogle frispark i farlige positioner.

Kolja udgik med noget der lignende rygproblemer igen.

I anden halvleg var vi som forvandlede. André kom ind for Femi og var med til at dominere midtbanen. Vi havde rigtig mange chancer og kunne sagtens have scoret flere gange.

Især Villafane, Izu, Mus, Poulsen og indskiftede Rilwan gjorde det rigtig godt.
Duncan scorede efter en god assist fra Jakob Poulsen, der løften bolden ind et frit område, hvor Duncan kommer løbende, og kan afslutte flat i det lange hjørne.

Vores andet mål var efter et hjørnespark. Godt indlæg af Julle, hvor Paul kommer langt op over de andre spillere, og stensikkert header den ind.

Elendig første halvleg, rigtig god anden halvleg.

Jeg er fortrøstningsfuld forud for kampen på Lørdag.
ja ham villafane han gør altså FCMs højre side mere giftig end en Kolja gør.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Som FCM'er i Pony-land følte jeg det var min pligt at bakke drengene op i dag til vores sidste træningskamp; uagtet vejret ikke ligefrem indbød til 90 minutter på stadion. Så jeg kan da være behjælpelig med lidt ord om dagens kamp.
De første 45 minutter må jeg indrømme at jeg var ret tæt på at fortryde jeg stod og frøs på Randers Stadion, for der var sandt for dyden ikke meget at varme sig på som FCM'er. Bortset fra at Duncan i de første minutter var ved at score på en friløber, hvor han bliver vinket offside, kommer vi ikke frem til noget som helst i første halvleg.
Randers blæser om os kuld på midten og over kanterne og kommer til massere af indlæg. Deres første kasse kommer efter et af disse indlæg fra Fisker. Brock-Madsen header, Løssl halvklarer og Borring sætter den sikkert ind på returen.
Efterfølgende bruger vi det meste af halvlegen på at være på hælene og forsvarer. Vores 3-mands midtbane med Femi, Izunna og Polle fungerede ingenlunde.
Det så dog ud til vi kunne holde det til pausen. Lige indtil Erik laver en kæmpe personlig fejl ved at tabe bolden i eget felt, hvilket Brock-Madsen takker for med en 2-0 scoring.
Kolja går ud efter knap 40 minutter og erstattes af Villafane. Jeg må næsten gå ud fra der er tale om en lille skade, selvom jeg ikke helt kunne se det ske. Godt nok var han mildt sagt ikke god i dag, men mon ikke man havde ventet til pausen, hvis han ikke var skadet, når nu man var så tæt på?
En håbløs første halvleg, hvor eneste lille lyspunkt var Musefiu der løb og arbejdede godt og fik udfordret Fischer på Randers' venstre back.
Anden halvleg får vi sat Rømer ind i stedet for Femi. Om det var det der fik holdet til at vågne op eller det var en opsang fra Glen i pausen (eller måske en kombination) skal være usagt, men det var et andet FCM-hold der kom på banen til anden halvleg.
Vi får sat vores kendte pres på midten af banen og begynder at vinde bolde på Randers' halvdel. Efter 10 minutter af 2.halvleg får vi reduceret på en lille lækkerbisken af Duncan og Polle. Duncan header en lang bold ned til Polle, der snyder en Randers-spiller og lægger den til rette for Duncan, der køligt sætter den i kassen.
Dernæst sidder vi på det meste resten af kampen. Rilwan kommer ind til de sidste 25 minutter, og får blandt andet markeret sig ved at modtage bolden i et dybdeløb, hvor Agesen må hive i nødbremsen og trække et mørkegult kort, for at forhindre ham i en friløber.
Villafane kommer fint med over kanten og fungerede fint med Musefiu derude. Rømer gjorde det også langt bedre end Femi; dog skal der selvfølgelig tages højde for at resten af holdet også var bedre i anden halvleg end i første. Men alligevel.
Jeg smuttede 5 minutter før tid, da jeg havde en aftale klokken 16. Derfor fik jeg ikke set vores udlignende mål, som Store Paul satte ind.
Men alt i alt kan det konkluderes at vi spillede en helt håbløs første halvleg, som så blev fuldt op med en godkendt anden halvleg, hvor vi får reddet lidt selvtillid inden det går løs i Odense lørdag. Der skulle vi gerne se 90 minutters fodbold på niveau med de sidste 45 i dag!

Karakterer og lidt kommentarer:

Løssl - 7
Har ikke vanvittig meget at lave, da mange af Randers' chancer i første halvleg bliver skudt ved siden af eller over. Man kunne argumentere for at han bør slå bolden bedre væk ved Randers' første mål, men den er svær, da det er et fint hovedstød fra Brock med fart i. Er chanceløs ved mål nummer 2, og har ikke meget at lave i 2. halvleg.

Kolja - 5
Kommer for sent til det meste og ligner desværre ikke en mand der har kvaliteten til at begå sig på et tophold i Superligaen. Fik ikke sat mange fødder rigtigt i de 40 minutter han var på banen.

Julle - 7
En første halvleg til 6, hvor han ligesom de øvrige slet ikke rammer niveau. Er bedre i anden halvleg, hvor han spiller til et 8-tal, og har en assist til 2-2 målet via et hjørnespark. Det giver ham 7 samlet.

Patrick - 8
Ganske stabil set over hele kampen. Ikke det spektakulære han præsterer, men laver heller ikke noget dumt, udover han trækker et gult kort i slutningen af kampen.

Erik - 7
Spiller i bund og grund også en solid kamp, hvor han vinder de fleste dueller. Hans bommert der koster 2-0 målet trækker dog gevaldigt ned på karakteren.

Femi - 5
Rigtig skidt kamp af Femi i dag. Får ikke sat sig igennem på midten, og markerer sig mest med et par dårlige afleveringer og giftige boldtab. Ligner, på baggrund af dagens præstation, én der er et stykke vej fra at være klar endnu. Dog skal det siges han viste nogle positive tendenser nede i Portugal. Så lad os håbe han bare havde en dårlig dag.

Izunna - 7
Et 6-tal for første halvleg, hvor han sammen med sine makkere på midten taber duellen med Keller og Bjarnason. En del bedre i anden halvleg, hvor han får vundet langt flere dueller og slået nogle fine bolde. Et 8-tal for anden halvleg giver 7 i alt.

Polle - 7
Jeg var utrolig skuffet over Polle i første halvleg. Han var decideret dårlig. Timingen i afleveringerne var slet ikke på noget der ligner normalt niveau. Og han lignede ikke én der havde de store idéer fremadrettet. Et par gange synes jeg han lignede en der hellere ville være nede i varmen i Monaco end i kulden på Randers stadion. Et 5-tal for den præstation.
Anden halvleg tager jeg dog hatten af for. Han kommer ud og sætter taktstokken på midten, som vi kendte ham fra sidst han var hos os. Er også, sammen med Duncan, manden bag reduceringen til 1-2. Generelt en flot anden halvleg til et 9-tal, hvilket bringer ham på 7 for hele kampen.

Musefiu - 8
Holder som den eneste offensive spiller rimelig niveau i første halvleg, hvor alt der bare er lidt farligt kommer fra ham. Gør det også ganske fint i 2.halvleg, hvor han dog ikke er så synlig, hvilket skyldes at de øvrige spillere heldigvis begynder at præstere også.
Alt i alt dog en opløftende indsats fra unge Musefiu.

Marco - 6
Jeg må indrømme at jeg aldrig har set det store lys i Marco på kanten. I mine øjne er hans pladsen på den offensive midt, hvor jeg til gengæld ser store perspektiver i ham.
Og dagens kamp på kanten har ikke ændret det syn. Kommer ikke frem til ret meget i de 65 minutter han får. Arbejder dog som sædvanligt fint, hvilket redder ham fra at dumpe.

Duncan - 7-8
En første halvleg til en 6-7 stykker, hvor han kæmper fint, men ikke kommer til meget. Dog får han ret beset heller ikke meget at arbejde med. En anden halvleg til 8-9 stykker hvor han får mere at arbejde med og scorer et fint mål. Dog fumler han også bolden væk ved en anden stor chance i 2. halvleg.
Dog alt i alt godkendt præstation fra Duncan.

Villafane - 8
Rigtig fin præstation af Villafane i dag. Kommer godt over kanten og sammenspillet med Musefiu derude var ganske godt. Taler dog også til hans fordel at han kun var med i 2.halvleg (+ 5 minutter i første), hvor vi ikke ligefrem blev presset vildt defensivt, hvor han jo har hans største udfordringer. Det skal dog ikke tage noget fra hans præstation.

Rømer - 8
Gør det rigtig fornuftigt i den halvleg han får. Går godt med i kombinationerne og skiller sig fornuftigt af med bolden. Ligner en der med tiden godt kunne blive en dygtig spiller for os. Bør have spillet sig foran Femi i forhold til OB-kampen baseret på i dag.

Rilwan - UB
Arbejder fint da han kommer ind og er lige ved at få en friløber, hvor han dog bliver bremset ureglementeret af Agesen. Så ikke videre hæmmet ud og kunne komme i spil til de sidste 30 minutter i Odense, hvis der bliver brug for det.

Møller, Paul og Tim - UB
Paul får som bekendt scoret på et hovedstød efter et hjørne fra Julle, hvilket jeg dog ikke så.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Tak for referaterne!
Hvis man skal bedømme ud fra dem, lyder det til at det er Rømer og Mus, der starter inde. Hvis Bak ikke bliver klar lyder det til åben kamp mellem Kolja og Santi. Historikken siger dog, at Glen i så fald vælger Kolja (men hvis han er skadet, så hjælper det jo ikke).
Dejligt med Rilwan!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Tak for referatet Jesper!

Jeg er en smule bekymret over om holdet er klar.. men forhåbentlig kommer det sidste når der for alvor er noget på spil?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Kent skrev:målene fra dagens kamp: http://www.tv2oj.dk/artikel/200501:Rand ... dste-minut
http://www.tv2oj.dk/arkiv/2014/2/16?vid ... autoplay=1

... (1.17) og lækker assist ved duncan målet! ;)

.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

4096

Indlæg af 4096 »

Er der nogen der kører fra Aarhus på lørdag, så er vi 2 mand der meget gerne betaler for et lift!? :)

Besvar